Aamupala!

hemmo

Mietin juuri että kun sitä niin sanotaan et aamupala olisi kovin tärkeä, niin kun en itse syö juuri ikinä mitään aamulla juon vain kupin kahvia niin jaksaisi päivän varmasti paremmin jos jotain söisi.

Ongelma on se että ei aamulla ruoka maita sitten yhtään, ehkä joskus klo 11 aikaan alkaa vasta ruoka maittamaan.

Mikä oisi sellanen hyvä mitä voisi aamulla syödä, esim jogurtti tai hedelmä tai joku jossa ei ole paljon pupeltamista, mutta saisi silti vähän niitä ravintoaineita. Puuroa en jaksa keitellä ja mutustaa.. ehdotelkaa.

6

573

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vink

Varmaankaan useimmilla ihmisillä ei tee heti herättyä mieli ruokaa. Varsinkin jos ei aamulla herää kovin paljon aiemmin kuin lähtee töihin, niin ei ehdi tulla nälkä. Ainakin mulla maittaa jo jokin pikku syötävä joskus yhdeksän aikaan eli jos viitsin tehdä aamulla esim. voileivän töihin mukaan, niin se on kiva syödä aamukahvin kanssa ja jaksaa paremmin. Nuo mainitut jogurtit ja hedelmät on tietysti hyviä, ja voihan sitä juoda vaikka appelsiinimehua jos ei jaksa syödä, on sekin parempi kuin pelkkä kahvi. Terveellisintä jugurttia olisi varmaankin maustamaton, johon itse lisäisi jotain marjoja, hedelmää, mysliä tms. Omasta mielestäni hyvä voileipä (tuoretta leipää, levitettä, kinkkua, juustoa, tomaattia tms.) on kivin aamupala, mutta tämä on jo makuasia. Aamupalan syöminen on osittain tottumiskysymys eli eikun opettelemaan...

• tarja

toisaalta.Minä olen kanssa niitä ihmisiä jotka aamulla hörppäävät sen pelkän kahvin,mutta annas olla kun ollaan jossain laivalla tai hotellissa tms missä on seisova aamupalapöytä.Voi jee,en nyt ihan pekonia sielläkään vedä mutta kyllä sämpylät höysteineen tekee kutaa.Eli ilmeisesti jos joku tekis sen aamupalan arkenakin valmiiksi niin tulisi syötyä....

• pala

Ei minullakaan tee mieli heti syödä kun herään. Tuo kahvi on tuttua minullekin aamulla. Kahvin lisäksi tai vain pelkästäänkin on kuitenkin hyvä juoda jotain limsaa tai mehua missä on sokeria niin saa verensokerin nousemaan ja syö sitten kun on nälkä. Itse jos on aivan pakko jotain aamulla syödä, niin helpoiten menisi joku jogurtti. Aamulla ei ole muutenkaan hyvä syödä mitenkään raskaasti, koska se alkaa vain ramasemaan ja sitten ei jaksa tehdä mitään. Olen huomannut että hieman nälissään tulee hommat paremmin hoidettua.

• pläpläp

Miten olis jos illalla tekis valmiiks jonkun hedelmäsotkun tai sit aamulla smoothien tapanen missä jugurttia ja hedelmiä/marjoja mitä ei tarvi ku juoda.

• -mari

Itse juon aamulla vain kupin kahvia kotona, mutta töihin otan mukaan eväsämpylän ja/tai jougurtin tms. ja nautin aamiaisen vasta töissä. Minulla se ainakin toimii tosi hyvin. Aiemmin kun en aamulla syönyt mitään niin puolenpäivän aikaan oli sairas nälkä ja tuli syötyä itsensä ähkyyn.

• lily

kokeile

juomajugurtteja...menee alas hetkessä...tarjolla myös kevyitä,vitaminoituja versioita...nami

banaani & viipale juustoa/kalkkunaa...

tavallista luonnon jugurttia hunajalla terästettynä...voit lisätä myös hedelmiä, marjoja tai pähkinöitä

vinkki...teen näin aina koulupäivisin...
      hanki pieniä muovipusseja ja tee illalla oma *mysli*sekoitus

3 rkl kuitupitoisia muroja(all bran)
      2 rkl rusinoita
      2 rkl kaurahiutaleita
      kourallinen pähkinöitä
      2 rkl jotain hyvää...pieniä suklaanappeja tai vaikka kuivattua ananasta

näitä voi päivän mittaan napsia sellaisenaan TAI sekoittaa tauolla vanilja tai banaanijugurttiin...se on todella hyvää...nykyään koko kaveripiirini nauttii tällaisen välipalan!

toinen vaihtoehto on tietysti kunnon eväsleipä aamupäivälle...ruisleipää,vihanneksia, vähärasvaista kalkkunaa tai kinkkua ja viipale kevytjuustoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      325
      6225
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3686
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      149
      2861
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      227
      2190
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      107
      1763
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1232
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      83
      1102
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      145
      983
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      958
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      904
    Aihe