Jo 60-70-luvut eläneenä voin sanoa että historia toistaa itseään. 70-luvulla tiedemiehet olivat tutkimustensa ja mittauksiensa perusteella varmoja että silloinen ilmaston jatkuva kylmeneminen aiheutuu ihmisten tuprutteluista. Sitten ilmasto taas alkoikin lämpenemään, ja silloinen tiede joutui myöntämään että tutkimukset menivät pieleen, ts. ei tiedetty mistään mitään. Sama kaava toistuu tänäkin päivänä, mutta tutkijasukupolvi onkin vaihtunut. Niin massiivinen asia kuin maapallon ilmasto, johon vaikuttavia muuttujia on ilmeisesti miljoonia ( sitä ei tiedä kukaan), niin sen tutkiminen on lievästi sanottuna haasteellista. Voin vaan sanoa että nykyinen tutkijasukupolvi rämpii samassa suossa kuin silloin 70-luvun vastaavat!
Ilmastotiede samalla tasolla kuin 70-luvulla
12
94
Vastaukset
- 4+2
Tämä nykyinen tutkijasukupolvi näyttää vaan olevan kovin sitkeitä pitämään asemansa, eivätkä näytä myöntävän tilannetta. Mitä pidemmälle asia menee, sen korkeammaltahan sitten putoavat.
- Jön
Denialistien lässytystä taas.
Perustelemattomia väitteitä ja valehtelua. - kuuranaama
Katsotaan, kun aikaa on kulunut 10-30 vuotta, alkaa selittely. Nykyinen tilanne on luonteeltaan aivan erilainen kuin 70-luvulla. Silloin ei syntynyt ilmastouskontoa niinkuin nyt. Ilmaston lämpenemisjaksoa kayttivät hyväkseen tietyt tahot ja sen hedelmät on nyt nähtävissä.
- Jön
Tiedoksesi,että denialismi täyttää uskonnon määritelmän paljon paremmin kuin tieteellinen tutkimus.
- joskus tärpännee
Se onkin tieteellistä ennustaa vuorotellen jääkautta ja venusilmiötä.
Kolikolla pääsee samaan tarkkuuteen. - Tosipaljo
Höpö höpö taas kerran jönssi.
Tuo ilmastohörhöily ei enää pelkästään täytä mitään uskonnonnon määritelmiä, se on uskonto.
http://www.ibtimes.co.uk/articles/107626/20110201/climate-change-a-new-religion-complete-with-evangelists-tithes-indulgences-and-superstitions.htm
- 16+8
Nyt ei vaan olekaan puhe normaalista tieteellisestä tutkimuksesta, vaan ilmastotutkimuksesta, joka ei valitettavasti täytä kaikilta osiltaan normi tieteellisen tutkimuksen kriteerejä, vaan perustuu aivan liiaksi epätäydellisiin mallinnuksiin. Näitten mallinnusten "toimivuus" on hienosti osoitettu viimeisen 15 vuoden aikana tapahtuneen ilmaston kehityksen myötä. Ja siitäkin huolimatta noiden jos-mallien nimiin vannotaan tietyissä "tiedemiespiireissä".
- Kuuranaama
Uskonto ja järki eivät kulje käsikädessä, se näkyy myös täällä. Tarkoitan siis ilmastouskontoa.
Ilmastontutkimus on toki kehittynyt huimasti sitten 1970-luvun.
- +_+
Tottakai, se on jopa noussut uskonnon asemaan.
+_+ kirjoitti:
Tottakai, se on jopa noussut uskonnon asemaan.
Ehkä joillekin. Oletko sinä ilmastohihhuli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576