jos syö 1500kcal päivässä mitä vain, laihtuuko?

johannaeveliina

Hei.
Olen aina ollut hoikka joten en laihduttamisesta tiedä hölkäsen pöläystä. Raskaana ollessani (reilu puoli vuotta sitten) lihoin kuitenkin n. 10kg ja haluaisin sen pois. Olen aina ollut herkkujen perään ja olenkin aina syönyt makeaa mieluummin kuin suolaista. Älkää kuitenkaan tulko opastamaan: täytyy sydä monipuolisesti plaaplaa. Kyllä minä syön, ei siinä mitään.
Nyt taisi mennä vähän aiheen vierestä, mutta kysymys kuuluukin näin että: Laihdunko jos syön 1500 kcal päivässä periaatteessamitä vain? Jos joskus himottaa kauheasti esimerkiksi suklaata ja syön sitä 400kcal edestä ja syön sitten loppupäivän vain 1100kcal niin laohdunko? Onko se sama juttu...?
Voi olla että pidätte minua ihan urpona, mutta vastatkaa ennen kuin nauratte itsenne pellolle :)

8

6948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

Näin on. Eli tärkeintä painon putoamisen kannalta tosiaan on se, että kalorisaanti ei ylitä kulutusta. Joten jos herkkuja tekee mieli niin pidät vain huolen että muuten kalorit pysyvät siinä 1500. Voit syödä vaikka suklaata koko kaloreilla. Toki rasvan poltto ei sellaisilla sokerimäärillä ole ihanteellista mutta tosiaan kalorit ratkaisee

• Kalorit joo...

jos haluat katsoa vain puntarin lukemia. Eli toki paino laskee, jos olet normaalipituinen.

Ei tietenkään ole vaarallista syödä jonakin päivinä vaikka kaikki kalorit suklaasta (1500kcal tulee puolestatoista levystä)

MUTTA

pitemmän päälle, se MITÄ sisällytät 1500kcaloriin, vaikuttaa kehosi KOOSTUMUKSEEN.
        Eli oikeasta ruoasta lihakset, kudokset ja jänteet saavat rakennusainetta, keho on toimintakykyinen ja kiinteä. Ns. tyhjistä kaloreista saat kyllä vatsan täyteen ja kalorit, MUTTA olet tuota pikaa löysä, harmaa, vailla energiaa ja vastustuskykyä. Mielialat heittelevät ja olet väsynyt ja haluton, silmistä lähtee palo elää ja ihosta katoaa hehku. Ravinto vaikuttaa myös mielenterveyteen, erityisesti b-vitamiini ja kalaöljy. Tai niiden puute.

Kun olet kerran hankkinut lapsiakin, mieti myös millaista esimerkkiä haluat näyttää.

• Normaalipainoon

Jos sun peruskulutus on enemmän kuin 1500, laihdut. Yhden rasvakilon sulattaminen vaatii n. 7000 - 9000 kalorin vajeen.

Kulutuksen voi laskea:

http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus#tu

Tuossa kuinka paljon tulisi syödä laihtuakseen:

http://www.iltalehti.fi/painopaivyri/

Samasta paikasta näet myös, mitä pitäsi syödä.

Et voi syödä monipuolisesti ja terveellisesti, jos syöt vain n. 1000 kcal päivässä oikeaa ruokaa. Kun et saa tarpeeksi ravintoaineita, ihosi ja hiuksesi menevät huonoon kuntoon. Vaikuttaa tosi nopeasti muuhunkin terveyteen ja jaksamiseen.

Suosittelisin terveellisen laihduttamisen opiskelua netistä. Näiltä keskustelupalstoilta löydät helposti vain ikuisesti lihovia laihduttajia. Kun keinot ovat väärät...

• 20 v. yhdessä Stn

Mielestäni olen aika lähellä sitä:
      Lounas: lasi vettä
      Lautasellinen, tai kaksi metsäsieni-keittoa, karjalanpiirakoita ilman rasvaa.
      Välipala: Appelsiini, ja kahvi
      Illallinen: kalakeittoa 3 dl, (maitopohjainen) ja kaksi ruisleipää, kevyt margariinia ja kurkkua, tomaattia, vettä
      Iltapala: Yrittiteetä, esim. vihreää teetä laihdutukseen, ilman makeutus-aineita, viinirypäleitä, tai porkkanoita

• cuba libre

Nopeasti tuon mukaan olisi liikaa tyydyttyneitä rasvoja, liian vähän proteiinia, kasviksia jonkin verran lisää, sekä liian vähän kaloreita (1100)... En usko että tuolla murkinalla voi mitään elämäntapaa rakentaa, joskin sillä jokusen päivän voi ehkä joku elää.

Kokeile vaikkapa kiloklubin tai jonkun muun ilmaista ruokapäiväkirjaa ja sommittele sen mukaan, herkkuineen päivineen, niin saisi asioita tasapainoon. Ja katso, että kokonaiskoostumus on suositusten mukainen, kasvikisia riittävästi, proteiinia sopivasti jne...

Ruokailurytmi on tärkeä. Aamiaista kehiin... Ja rehujen kanssa ei kannata pihtailla. Proteiinia on tärkeää saada yli 15% laihdutuksessa, koska muutoin ei oikeen nälkä lähde ja laihdutus kohdistuu helpommin lihaksiin. Liikaproteiinikaan ei tietenkään ole hyväksi, mutta tuossa sitä proteiinia oli liian vähän.

• hf67str

Voi tsiisus näitä juttuja. Taas kerran mietin, onko tää trolli. Voiko ihmiset oikeesti olla näin pihalla? Onhan se laihtuminen ihan mahdollista jopa niin, että saat sen 1500 kaloria pelkästä suklaasta tai oluesta, mutta eri asia on, minkälainen olo sulle tulee. Suvussani on yksi alkoholisti, joka juo pullon viinaa päivässä, mutta on langanlaiha, koska ei syö juuri mitään. Että joo, siinäpä oikein mahtava esikuva, jota tavoitella!

Veikkaan, että tollaisella kikkailulla sulla on erittäin huono ja väsynyt olo jo viimeistään kahden viikon jälkeen. Mutta kun nimenomaan kiellettiin opastamasta, pitää varmaan sanoa, että kokeile ihmeessä tuota mahtavaa suunnitelmaasi. (miksi ihmiset muuten tulee tänne kyselemään typeriä ja ilmoittaa samaan hengenvetoon, että ette sitten opasta?) Odotan mielenkiinnolla jonkinlaista väliraporttia vaikkapa kuukauden päästä.

• johannaeveliina

Moikka taas.
      Kiitos kommenteista.
      Viimeiselle vastaajalle tiedoksi: kyllä minä osaan syödä terveellisesti. Enkä todellakaan aio elää pelkällä suklaalla, älä pelkää :D! Tarkoitin vain, että jos joskus tekee mieli, niin voin sitä hieman maistella. Ja koska kuukausiraporttia kaipailit niin olen tähän mennessä laihtunut 3kg :)

• maarittti

Tänään:
      KAurapuuro 150kcal 30g mustikoita 10kcal
      2 ruisleipää kalkkuna suolakurkku, kurkku, sipuli, flora n.200kcal
      smootie 2dl mantelimaitoa, 1rkl kaakaojauhetta, 200g vadelmia 160kcal
      kookos protein patukka 120kcal
      tonnikalasalaattia 130kcal
      perunamuusi 2dl, mureke 50g 210kcal
      omena 55kcal
      päärynä 60kcal
      kiivi 30kcal
      omega 3 kapseleita 3kpl 30kcal
      kahvia & teetä maidolla 4kuppia 80kcal
      illalla vielä lautanen kaurapuuroa kananmunanvalkuaisella 165kcal
      Söin tänään ton verran jtn 1270kcal riittääkö vai meneekö elimistö muka säästöliekille? aika täys olo mulla ainakin turhan ilta painoitteisesti söin:3 saa heittää hyviä hyvien rasvojen lähteitä & proteini pitoisia jutskia!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      147
      3252
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2995
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1966
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      78
      1592
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1437
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1014
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä