Milloin alkaa tulokset näkyä?

fitnessgirl95

Olen 17-vuotias tyttö, ja aloitin tammikuun puolessa välissä kuntoilun ja terveellisen ruokavalion. Käyn 3x viikossa kuntosalilla, ja treenaan jalkojen, keskivartalon, ja käsien lihakset vuoropäivin. Lisäksi käyn 2-3 kertaa viikossa 10km juoksulenkillä n. 130-140 sykkeellä. Syön lisäksi säännöllisesti, ja mahdollisimman terveellisesti (vain täysjyvätuotteita, paljon hedelmiä ja kasviksia yms.) Tämä on siis viides viikko, ja on tippunut 1,5kg. Painan nyt 65,5. Haluaisin tietää kuinka kauan kestää että voi nähdä tuloksia paljaalla silmällä? odotan sitä päivää innolla! Ja muutenkin rasvanpoltosta enemmän tietävät, onko teidän mielestä treeniohjelmani sopiva, onko neuvoja? Kiitos valmiiksi :)

7

6772

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hreshethaesght

Laihduttamisessa ruokavalio on paljon tärkämpää kuin liikunta, joten vähän hassua, että kerrto noin paljon liikunnasta, mutta noin vähän ruokavaliosta. Joka tapauksessa kannattaa panostaa aerobiseen liikuntaan (eli kaloreiden kulutukseen) ja huolehtia riittävästä proteiinin saannosta (noin 2x oma paino)

• --..--

ensi alkuun vaikuttaa että treenejä tulee aivan liikaa vasta aloittaneelle.
      Ehkä sulla nyt ei ihan rapakunto ole aloittaessa ollut kun jaksat 10km lenkkejä tehdä.
      Ehkä kumminkin vähän himmaisin tuota treeni tahtia. Vaihtaisin yhden juoksulenkin pois johonkin rauhallisempaan tai ihan vaan venyttelyyn.
      Tarkasta ruokavaliosta että syöt tarpeeksi proteiinieja myös etkä vain hedelmiä ym kasviksia. Ne on ehkä vielä tärkeempiä kumminkin. 120g proteiinia pitäisi tulla päivässä noin heitto arviolta.
      Painonpudotus on ollut suht hidasta, mutta sitä voi hämätä treenien alettua nesteen kertyminen kehoon, joka on normaalia.
      Seuraava kuukausi ehkä antaa enemmän osviittaa mihin suuntaan ollaan menossa.
      Tuloksia rupee näkymään kyllä heti parin kuukauden jälkeen johtuen laihtumisesta mutta lihaksia ei rupea näkymään paljoa vielä ennen kesää vaikka kuinka intensiivisesti harjoittelet. Etenkään jos et syö proteiinia tarpeeksi joka on lihasten rakennusaine. muutoinkin - kaloreilla lihaksen rakentaminen on hiukka hankalaa, mutta sellaista kiinteytymistä ja jäntevyyttä varmasti tulee.

Ps. En tarkoita nyt lihasten rakentamisella mitään kehonrakennusta vaan ihan normaalia kehitystä. Vaikka kuinka rajuilla painoilla treenaat niin naisena sulle ei hetkessä (useissa vuosissa) kasva kummoisiakaan lihaksia.

• fitnessgirl95

Joo siis oon kyl lenkkeilyä harrastanu aiemmin et ihan suht hyvä peruskunto on valmiiks. Tavote on siis polttaa vaan turhat rasvat pois, ei niinkää lihasten kasvattaminen kiinnosta :D Salitreeniä siks paljon ettei sula rasvan sijasta lihakset. Tohon ruokavalioon vielä, niin kaloreita en oo pahemmin laskenu mut oon kattonu et tulee sopivasti hyviä rasvoja, hiilareita ja proteiinia.. Mutta pitää siihen ruveta kiinnittää enemmän sit huomiota! Kiitos kovasti molemmille neuvoista :)

• --..--

Niinkuin sanoin niin vaikka keskittyisit ihan varta vasten lihasten kasvattamiseen niin saat tehdä usemman vuoden töitä että rupee mitään kummoista tapahtumaan. joten treenaa vaan rankasti, sillä useimmilla on juuri tuollainen harhaluulo että jos vähän nostelee puntteja niin heti tulee hirveet lihakset.
      Ja sen vuoksi näkee paljon naisia salilla jotka eivät oikeastaan tee mitään kun heiluttavat tyhjää paino pakkaa sen miljoona kertaa. Ei näin!
      Ota nyt kuitenkin koko hommassa huomioon se että olet vasta aloittanut projektin.
      Hyvä kunto ja sen ylläpitäminen on koko loppuelämän projekti ja jos siinä sivussa tulee hyvä kroppa niin se on vähän niinkuin sivu tuote. Näin minä sen ajattelen.
      Ei pidä turhaa kiirettä ja tulokset tulevat kyllä, siihen voi mennä vuosi ehkä 2 vuotta tai 4 vuotta. Mitä sitten? pääset nauttimaan kunnolla tehdyistä tuloksista ainakin 60 vuotta eteenpäin.

• jdldjf

No jos treenaa tuohon tahtiin niin miinuskaloreilla tulosten pitäisi näkyä kuukaudessa. Ei välttämättä puntarilla tai peilissäkään (riippuu lähtötasosta) mutta ainakin vaatteita pukiessa. Maltillinen löysän hävittäminen tuo kuitenkin parhaan tuloksen, joten kun kerran ap:n painokin painokin on lähtenyt laskuun niin kaikki on hyvin. Jatkaa vaan samaan tapaan, mutta pitää mielessä että kun paino putoaa ja kunto nousee, niin energian kulutus pienenee. Myös sitä kiisteltyä säästöliekkiä kannattaa varoa. Pitää vaikka välillä "mättöpäivän".

• ihan amatööri
        jdldjf kirjoitti:

No jos treenaa tuohon tahtiin niin miinuskaloreilla tulosten pitäisi näkyä kuukaudessa. Ei välttämättä puntarilla tai peilissäkään (riippuu lähtötasosta) mutta ainakin vaatteita pukiessa. Maltillinen löysän hävittäminen tuo kuitenkin parhaan tuloksen, joten kun kerran ap:n painokin painokin on lähtenyt laskuun niin kaikki on hyvin. Jatkaa vaan samaan tapaan, mutta pitää mielessä että kun paino putoaa ja kunto nousee, niin energian kulutus pienenee. Myös sitä kiisteltyä säästöliekkiä kannattaa varoa. Pitää vaikka välillä "mättöpäivän".

Jotta motivaatio säilyisi, niin kerron seuraavaa:

Ensimmäisen 3-4 kk jälkeen huomaat peilissä, että "wau, onpa tullut käytyä salilla"

kun jatkat toisen 3-4 kk, niin kehitys jo hidastuu, mutta vaikutukset korostuvat ja tuloksista tulee pysyvämpiä.

2 - 4 vuotta treenanneista yleensä ulkopuolinen erottaa jo vaatteet päälläkin, että henkilö käy salilla tai urheilee muuten paljon.

Muista, että puoli vuotta menee nopeasti ja 2 vuotta on vain neljä puolikasta.... ;-)

• fitnessgirl95
        ihan amatööri kirjoitti:

Jotta motivaatio säilyisi, niin kerron seuraavaa:

Ensimmäisen 3-4 kk jälkeen huomaat peilissä, että "wau, onpa tullut käytyä salilla"

kun jatkat toisen 3-4 kk, niin kehitys jo hidastuu, mutta vaikutukset korostuvat ja tuloksista tulee pysyvämpiä.

2 - 4 vuotta treenanneista yleensä ulkopuolinen erottaa jo vaatteet päälläkin, että henkilö käy salilla tai urheilee muuten paljon.

Muista, että puoli vuotta menee nopeasti ja 2 vuotta on vain neljä puolikasta.... ;-)

Kiitos, tuon lukeminen kyllä motivoi entisestää ! :) Jo nyt 1,5kk jälkeen kun on huomannu muutoksen vaa'alla ja kadonnu sentti sieltä sun täältä niin tuntuu tosi mahtavalta ! Kyllä se 2 vuotta on lyhyt aika verrattuna koko loppuelämän hyötyyn :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe