Minä se oon niin skeptinen etten usko etes salaliittoihin! Mites nyt suu pannaan? Vai pannaanko suuhun?
Mämitäänusko
6
84
Vastaukset
- skepo ja skepo
Skeptismillä täällä tarkoitettaneen ns. tieteellistä skeptismiä.
Ei siis tarkoita mitä tahansa "epäileväisyyttä", vaan oppia jonka mukaan vakiintunut tiede on pääsääntöisesti oikeassa.- OletkoVarmaKeijo
Keijo, Keijo, on niitä.....salaliittoja.....Munki X:llä oli sellaanen!
Entäs........
- Yritys hyvä 9
"Skeptikko" on henkilö, joka julistaa vaikkapa netin keskustelupalstalla kannattavansa "skeptismiä", siis -ismiä, siis jo olemassaolevaa ajattelutapaa: ajattelun raamit on määritellyt jo joku toinen puolestasi. Tällaisenaan "skeptismi" kuulostaa suunnilleen yhtä vapaalta ajattelulta kuin "Vapaa-ajattelu".
- jhgkjhvkjhvk
Vapaa ajattelu on vaan valitettavan usein myös älyvapaata ajattelua. Tuloksekas ajattelu on logiikkaan ja tunnettuihin tosiasiopihin sidottua, eikä näinollen lähellekään vapaata.
- Yritys hyvä 9
jhgkjhvkjhvk kirjoitti:
Vapaa ajattelu on vaan valitettavan usein myös älyvapaata ajattelua. Tuloksekas ajattelu on logiikkaan ja tunnettuihin tosiasiopihin sidottua, eikä näinollen lähellekään vapaata.
Ihmisillä tuppaa olemaan kummallinen tarve mennä ajatuksineen johonkin laatikkoon ja lyödä kanteen ismin leima, jotta identiteetti ei katoa.
Minusta vapaa_ajattelu on yksinkertaisesti sitä, että ihminen valitsee ihan itse, mitä ja miten elämässään asioista ajattelee. Pyörää on nyt 2000-luvulla enää vaikeaa keksiä uudelleen ja esim. minulla luonnontieteet ja filosofia ovat sitä, minkä varassa paljolti todellisuuden verkkoani punon, mutta teen kaiken kokonaan yksityisesti enkä missään kerhossa tai lahkossa. Terve kriittisyys on silloin ihan perustyökaluna mukana kaikessa, ilman, että se pitää tunkea esim. "skeptismi" -nimisen oppisuunnan alle. En ajattele ismeillä, vaan aivoillani.
- määmitäänekalaotra
skeptikkona sää et varmaa tule uskoon.
mut mitä sää ny.. kenen suuhun..
tiäksää ketää ei kiinnosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346