Tilliliha

Olet mitä syöt

Kerro, Crudo, miksi koululaiset eivät pidä tillilihasta?
Johtuuko se jostain emotionaalisesta syystä ?
Sitä, että tilliliha on ollut jo ainakin kolmen sukupolven ajan kouluruoan inhokkilistan ykkönen, et voi kieltää, vaikka mitä yrittäisit selittää.

5

143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää on

Laitoskeittiössä ei pystytä tekemään hyvää tillilihaa, vaan siitä tulee pikemminkin tillilimaa.

Kotona tehty tilliliha on herkkua. Jos lapset eivät ole saaneet kotona tehtyä, niin sitten he muodostavat näkemyksensä sen laitoskeittiömoskan pohjalta.

Vastasin, vaikka kysyttiinkin Crudolta.

• Vasikanviillokki eli tilliliha on varsin vaikea valmistaa edellyttäen, että käyttää oikeita aineita, mausteita ja valmistustapaa. Esimerkiksi tillilihaan oleellisena kuuluva vasikanliha on kyllä Suomessa hakusessa ja osin tämänkin vuoksi koulukeittäjät menivät siitä, mistä aita oli matalin.

Käytettiin vanhaa lihaa (vähän!), lientä ei keitetty itse, kastike suurustettiin vanhaan tyyliin perunajauhoilta liisteriksi, maut olivat hakusessa, sitruunan sijasta happamuus haettiin raa´asta etikasta jne.

Siksi tillihasta tuli hapan tapettiliisteri ja koululaisten inhokki #1.

On itse asiassa melko hyvä, että ko. kunniallisen ruoan kammotusversio on poistunut kouluista pilaamasta klassikon mainetta.

Sitävastoin oikein ja asiallisesti tehtynä kyseessä on hieno ruoka.

• hei gurdo

Oliko nyt ihan empiirisesti testattu, vai kopioitko taas muiden tekstejä ?

• typeryksenbongaaj

"Oliko nyt ihan empiirisesti testattu, vai kopioitko taas muiden tekstejä ?"

Jospa sinä häirikkö hakeutuisit hoitoon toisten keskustelijoiden mollaamisen sijasta!

Lienet kateellinen Crudolle, kun itse et tiedä ruoanlaitosta ja kulinarismista yhtään mitään! Olet palstan häpeäpilkku, typerys!

• oman nokan alta.....

Saa hyvän ketjun, kun ensin lukee asiasta artikkelin ja sitten esittää itselleen kyssärin, pissiksen tapaan. Siihen onkin hyvä vastata tietäväisenä asiantuntijana, heh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      93
      4099
    2. 61
      3359
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      164
      3063
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3024
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2509
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2326
    7. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      187
      2038
    8. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      28
      2024
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      65
      1982
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      95
      1403
    Aihe