Kauppojen ahneudella ei ole rajaa

huolestunut4

saahan sitä selitellä että hepanliha on sujahtanut 'vahingossa' naudan tilalle. Joo joo, raha se on mikä ratkaisee! Hauska olisi tietää kauanko tällainen kusettaminen on jatkunut! Kauppa haluaa aina vain suurempaa ja suurempaa katetta!

Kuka muistaa Keski-Euroopan rääkätyt hevoset? Mistä me tiedämme mitä rääkättyä elukkaa lihoissa on???

8

143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellenbongaaja

Kauppako se on laittanut hevosen lihaa niihin eineksiin?

Mietipä uudelleen, ketä syytät, pelle!

• tehjymn

Mutta kun kauppaa on niin mukava dissata.

• sjdlkfjl

Jaa jaa, kauppa ei sitten millään tapaa vaikuta omien 'laatumerkkiensä' sisältöön??? Perustelepa itse, idari!

• HE-VOS-TA

Kauppa ostaa raaka-aineet väliportaan firmoilta hintaan x.

Välittäjäfirmat ja kauppias tavoittelevat maksimivoittoa minimikustannuksilla, joten halpa heppa "jalostuu" matkan varrella "hienoksi naudan sisäfileeksi". Varsinkin kun lihatuotteen jauhaa ja miksaa soijalla ja teurasjätteillä, raaka-aine halpenee entisestään. Kysynnän ja tarjonnan lakiin vedoten kauppa samalla nostaa hintoja , kun lihan hinta on niin paljon noussut.

Maailman ravitsemusongelmaa ajatellen ei kyllä hevosenlihaakaan saisi ylenkatsoa. Syötävää se on.

Sen sijaan ruokateollisuuden hämäräbisnekseen on syytä puuttua ajoissa.

Jokaisella on oikeus syödä vaikka kengänpohjaa, kunhan se on kengänpohjaksi merkittyä ja sellaisena myydään.

Logojen ja eksoottisten tuotemerkkien sijaan pitäisi kai palata perusteksteihin:

NAU-TAA
        HE-VOS-TA
        SI-KAA (RÖH-RÖH)

Eikä "Exotic Spicy Thai Mix" jne...

• III-hahaha-KEAA

Ei laita, mutta laitattaa.

"Miksauksen" toki tietäen, mutta sisäänostohinnoista halvinta etsien vilungilta silmänsä aktiivisesti sulkien.

Toivoen ettei jää kiinni.

• vetabix_nro1
        sjdlkfjl kirjoitti:

Jaa jaa, kauppa ei sitten millään tapaa vaikuta omien 'laatumerkkiensä' sisältöön??? Perustelepa itse, idari!

>>Jaa jaa, kauppa ei sitten millään tapaa vaikuta omien 'laatumerkkiensä' sisältöön???

• 1 ulkomaalainen

Koko hevosliharulljanssi sai alkunsa siitä, että Romanissa kiellettiin vosskoiden ajo kaupungeissa, jolloin jäin kymmensiä tuhansia heppoja työttöttämäksi. Toinen hevosten lihan lähde oli Espanja, jossa oli näitä myös yksksk liikka. Näin hepat pantiin nkyytiin teurastamoille.

Se, että tukkukauppa ja lihatoutteiden valmistjat käyttivät tilaisuutta hyväkseen saadaakseen vielä halvempi liha on täysin normaali nykyaikana, jossa kenelläkään ole moraali toiminnoissa mukaana, vain profiiti ratkaisee.

• >>Se, että tukkukauppa - - käyttivät tilaisuutta hyväkseen saadaakseen vielä halvempi liha on täysin normaali nykyaikana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4672
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1987
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1702
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1275
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1181
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      936
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      892
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      868
    Aihe