Onko Suomessa lukiolaisen mahdollista seurustella oman opettajansa kanssa? Tietääkö kukaan?
oppilas&opettaja
5
673
Vastaukset
- Maanmittari
Sanoisin että kyllä ja ei.
Kyllä siinä mielessä että eihän mikään laki tuota seurustelusuhdetta kiellä mutta toisaalta en näkisi että hän voisi olla enää opettajasi. Vaikka opettajilla sinänsä ei ole esteellisyyssäännöksiä (kai?) mielestäni opettajan ei ole sopivaa opettaa ja arvostella seurustekumppaninsa kokeita. Ja jos asia jossainvaiheessa tulee julkiseksi niin voi tulla opettajalle ja sinullekin aika isoja ongelmia. Asiaa kannattaa todella miettiä tarkaan.- Sasha
Tietenki 16-vuotta täyttänyt saa seurustella vaikka 100 vuotiaan kanssa, jos haluaa, mutta siinä "sakkolihalaissa" on pieni kohta eli 16 ei oikeastaan ole sakkolihaa, mutta silti AUKTORITEETTIasemassa (opettajat, tms.) eivät saa seurustella heidän kanssaan "silleen". Mutta sitten jos on jo täysi-ikäinen... no sitten luulen, että se on käytänössä sama homma. Kuten Maanmittari sanoikin, on se aika pulmallinen juttu ja sitä tuskin katsottaisiin suopeasti.
- Sasha
Ei ja joo, kans...
Tietenki 16-vuotta täyttänyt saa seurustella vaikka 100 vuotiaan kanssa, jos haluaa, mutta siinä "sakkolihalaissa" on pieni kohta eli 16 ei oikeastaan ole sakkolihaa, mutta silti AUKTORITEETTIasemassa (opettajat, tms.) eivät saa seurustella heidän kanssaan "silleen". Mutta sitten jos on jo täysi-ikäinen... no sitten luulen, että se on käytänössä sama homma. Kuten Maanmittari sanoikin, on se aika pulmallinen juttu ja sitä tuskin katsottaisiin suopeasti. - pöhkö
Sasha kirjoitti:
Ei ja joo, kans...
Tietenki 16-vuotta täyttänyt saa seurustella vaikka 100 vuotiaan kanssa, jos haluaa, mutta siinä "sakkolihalaissa" on pieni kohta eli 16 ei oikeastaan ole sakkolihaa, mutta silti AUKTORITEETTIasemassa (opettajat, tms.) eivät saa seurustella heidän kanssaan "silleen". Mutta sitten jos on jo täysi-ikäinen... no sitten luulen, että se on käytänössä sama homma. Kuten Maanmittari sanoikin, on se aika pulmallinen juttu ja sitä tuskin katsottaisiin suopeasti.Jeps... Kiitti vastauksista, tuo vaan askarrutti mua... En kyllä missään vaiheessa ole ajatellut että ihan oikeesti alkasin seurustella opettajani kanssa, vaikka hänestä kovasti pidänkin.
- Opettaja
Varsinaista esteellisyyttä opettajalla ei tällaisessa tapauksessa ole sen kummemmin kuin on esimerkiksi oman lapsensa arvostelemisen suhteen. Yo-kokeissa tosin esteellisyys on määritelty niin ettei oman lapsensa (eikä kai seurustelukumppaninsakaan) kokeita saa arvostella eikä edes valvoa kyseisiä kokeita.
Sinänsä en ymmärrä kuinka opettaja voisi ryhtyä seurustelusuhteeseen jonkin oppilaansa kanssa, minusta kaikki lukiolaiset ovat sellaisia lapsia ettei tulisi mieleenikään, mutta meitähän on moneksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483