Suklaan tilalle jotain muuta?

O-mallista X-malliks

Kaupassa välttelen suklaata, mutta ostoskoriin on tullut tilalle jogurtti ja mysli. Jogurtissahan voi olla sokera jopa 12 palan edestä. Päätin aloittaa laihduttamisen, liikakiloja pituuteen nähden 10. Väillä olen huijannut itseäni ostamalla suklaan sijasta Kismetin, koska sehän on vohvelia :) onko muilla vastaavaa tilannetta - millä olette korvanneet napostelusuklaan?

93

5131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pähkinä

      Kokeile esim. vaikkapa kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä tai sokerittomia karkkeja.

      • sthrthh

        Tee suklaapuuroa (mannapuuroa johon sekoitetaan keittäessä kaakaota), suklainen maku ja voit syödä isonkin annoksen hyvällä omatunnolla.


    • kissus

      Kuin yllä, kuivatut hedelmät ja pähkinät sopivat yllättävän hyvin esim teen tai kahvinkin seuraksi, tai ihan vaan sellaisenaan. Eikä sinun tarvitse mysliä ja jogurttiakaan vältellä kunhan valitset sokeroimattoman myslin ja maustamattoman jogurtin. Ns. partajogurtti (purkin kyljessä parrakkaan papparaisen kuva) laadukkaan myslin kera vie nopeasti niin makean kuin suolaisenkin naposteluhimon.

      • raakkuna1

        Kiinnostuin heti laatimastasi otsikosta "Suklaan tilalle jotain muuta?" sillä olen mielestäni varsinainen ravintotieteilijä, joka saattaa kokeilla uusia juttuja, ja koen niiden vaikutuksen itsessäni varsin herkällä tavalla. Ja mitä tulee suklaaseen, niin ei maapallolla ole vastaavaa puussa, pensaassa, tai maan alla kasvavaa tuotetta, joka antaa makeanhimolle tyydytyksen, ja tyynnyttää samalla ihmisen tunneperäisen kaipuun.

        http://www.casadelasolas.com/wp-content/uploads/2012/06/cacoa.jpg

        Mutta jos haluat lihomisen takia välttää sokeria ja kaikkea rasvaa jota suklaa sisältää niin voin kertoa että silloin sinun täytyy ottaa kova askeettinen linja, ja luopua naposteun makunautinnoista, ja kokeilla Cacao raakapujen pureskelua. Joita kyllä löytyy nykyään aika hyvinkin erikois luontaistuotekaupoista.


    • terrifiedofbeing

      heh, itsellä kävi tuuri kun olen allerginen suklaalle :).

      • Jajajjaj

        Todella hyvä tuuri kävi kyllä, kuinkas sitä muuten voisikaan olla syömättä!


      • mieli pide
        Jajajjaj kirjoitti:

        Todella hyvä tuuri kävi kyllä, kuinkas sitä muuten voisikaan olla syömättä!

        niin mitä olete mieltä onk o suklaa musuttajat hitlereitä?


    • paljon vaihtoehtoja

      Marjoja, hedelmiä ja rahkaa tai turkkilaista jogurttia. Myös Piltin ja Bonan soseet käy sekaan. Pähkinät, kuivatut hedelmät, rusinat ja muut pikkunaposteltavat on loistovaihtoehto myös.

    • ejtoooå

      Itse suosin rasvatonta rahkaa. Sen sekaan voi sekoittaa tavallista jugurttia, jos rahkan maku "tökkii". Sekaan paljon pakastemarjoja sulatettuna tai puolikohmeisina. Tällä tavoin tulee syötyä terveellisesti maitotuotteita (kalsium), kasviproteiinia (lihaksille rakennusainetta) ja vitamiinejä (marjat).

      Voi myös ostaa maustamatonta jugurttia ja lisätä sen joukkoon marjoja tai hedelmiä. Teen ainakin kerran viikossa ison kulhollisen hedelmäsalaattia, jonka päälle "kastikkeeksi" kaadan maustamatonta jugurttia.

      Mysleissä on helposti piilosokeria ja -suolaa. Pähkinät on hyviä ja terveellisiä, mutta helposti myös lihottavia. Siksi syön mieluummin puoli kourallista pähkinöitä sellaisenaan tai vaikka viilin sekaan rouhittuina. Pähkinöistä voi itse tehdä sopivia miksauksia.

      Pidän myös mehukeitoista. Kauppojen vähäkaloriset mehukeitot on helppoja ottaa vaikkapa töihin. Jos ei ehdi pitää ruokatuntia, niin voi vaikka silloin tällöin ottaa lasillisen mehukeittoa.

      En ole ruisleivän ystävä, mutta töissä aamuteen kanssa maistuu tosi hyvältä paahdettu Reissumiehen puolikas. Pakastimesta voi ottaa sulamaan leipää vaikka puolikkaan kerrallaan.

      Tavalliset hedelmätkin on hyviä, mutta esimerkiksi viinirypäleitä tulee helposti naposteltua koko terttu, joten minulle paras keino on annostella lautaselle se määrä, jonka voin syödä huoletta.

      • kesaska

        Rahkaa, kyllä rasvatonta rahkaa ja marjakeittoa, vähäkalorista.
        Yllättävän hyvää, oli terkkarin vinkki myslin ja jugurtin tilalle.


    • kyllä laihtuu

      Kuivatut hedelmät = sokeria, pähkinät = rasvaa. Marjoja, kasviksia. Eikä mitään napostelusuklaita tai herkkuja. Puhdasta ruokaa ja proteiini, hiilari, rasva arvoit oikein suhteutettuna toisiinsa.
      Myslit ja murot kannattaa unohtaa. Ne on pelkkää sokeria.
      Niin ja riittävästi ravintoa. Syömällä laihdutetaan, eikä syömättä jättämällä.

      • Hedelmät ja pähkinät

        Kuivatuissa hedelmissä on hedelmien omaa sokeria ja pähkinöissä on
        pähkinöiden omaa rasvaa,ei mitään lisättynä tai lisättyä,joten kyllä niitä voi
        ihan huoletta napostella.


      • Mietippä vielä
        Hedelmät ja pähkinät kirjoitti:

        Kuivatuissa hedelmissä on hedelmien omaa sokeria ja pähkinöissä on
        pähkinöiden omaa rasvaa,ei mitään lisättynä tai lisättyä,joten kyllä niitä voi
        ihan huoletta napostella.

        Terveellisiä kyllä,mutta ei laihduttaja voi huoletta napostella,kaloreita paljon.


    • Jänne2

      Suklaanmakuinen proteiinivanukas on hyvää, vähäkalorista ja täyttävää. Tuotetta löytyy mm. FASTilta ja sitä on myynnissä prismoissa. Melko kallista mutta toisaalta annos maksaa vain noin euron.

    • Dark chocolate

      Tumma suklaa on terveellistä ja niin vahvan makuista, ettei sitä tee mieli syödä kovin paljoa, eli kokeile ostaa kaikkein kaakaopitoisinta suklaata mitä löydät ja syö vain pari palaa päivässä. Pitää makeannälän loitolla ja on terveellistä.

    • hmphhhh

      jos tekee suklaata mieli niin ostan............. SUKLAATA!!! :d:d:dd:D:D:D:D:D trollllllllllllllllll hölliii ku ei tuu kiloja lisää vaikka kuinka tahtoisin :l

      • kyllä se siitä

        Ilosi on ennenaikainen. Odotapa, kun ikää tulee lisää.


    • pari ideaa

      Jugurtti (maustamaton) ja hunaja on hyvää, vielä kun lisää kuivattuja karpaloita päälle niin mämmäm. Ruisleipä ihan vaikka juuston kanssa on myös herkkua minulle. Ja nuo kuivatut hedelmät ovat hyviä myös, sekä pilkotut tuoreet hedelmät ja kasvikset. Todella makea hedelmä on persimon. Raakasuklaa on, muuten, myös hyvä korvike suklaalle. Siis sille kaloripommisuklaalle. Ja ihan tummasta luomukaakaosta ja luomumaidosta tehty kaakaojuoma on ihanaa.

    • Hammaspeikot tykkää

      Napostelu ei tee hyvää hampaille, kun tulee happohyökkäyksiä pitkin päivää. Jollet sitten pese hampaitakin tavallista useammin.

    • sokerirotta<3

      en ole vielä keksinyt mitään korvaavaa suklaan tilalle, koska yksinkertaisesti suklaa on herkutteluhetkiä varten.
      mutta se suklaan määrä mitä syön ei ole enää levyllinen vaan joku pikkupatukka.
      kyllä herkutellakin saa, mutta rajoittaa se herkuttelun esim. 1-2 kertaan viikossa.
      suklaakin maistuu paremmalta kun ei joka päivä sitä mätä :D

      yksi hyvä keino estää herkkujen osto, on syödä ennen kauppaan menemistä.
      ikinä ei pidä mennä kauppaan nälkäisenä!silloin ostaa vaikka mitä tyhmää!

      ja mitä tulee jogurttiin ja mysliin, niin käytä jogurteista vaikka maustamatonta jogurttia, ei ole sokerilla "pilattu".
      ja mysli nyt on vähän niin ja näin, mysliäkin on eri laatuisia ja makuisia, mutta suosittelisin myslin sijaan syömään kaurapuuroa mikä on tehty kokonaisista kaurahiutaleista ja lisää vaikka marjoja puuroon.
      kuivatuissa hedelmissä kun kuitenkin on paljon sokeria ja myslitkin usein ovat ns. sokeri/hunajapaahdettuja.

      tuorepuuroakin voit tehdä esim yhdistämällä leseitä, pellavansiemeniä, siemensekoitusta marjoja ja jugurttia.

      pähkinöitäkin saa ja pitää syödä, mutta siis ihan niitä tavallisia "maustamattomia" pähkinöitä.

      ja hillittömään suklaanhimoon auttaa mahdollisimman tumma suklaa esim 70-80% suklaa. ei tarvi kuin pari palaa ja on ns."terveellisempää" kuin tavallinen maitosuklaa jossa suurin osa on voita ja maidonkaltaisia tuotteita.

      • mulperin perikunta

        Paremmin varustetuista kaupoista löytyy yleensä vielä stydimpejäkin suklaita. Esim 86 tai 99% kaakaosuhteella, eli siinä ei paljon lisäaineita mahdu olemaan ja sitä voi pitää jo terveellisenä, kun suklaista puhutaan. Nautiskeluideana on ottaa pala ja antaa sen hiljalleen sulaa suussa. Ja kahvinkin kanssa suositellaan, Sitä en ole kokeillut kun ei kahvia tule juotua.

        Ei varmasti maistu kaikille, itselle toki mainiosti. Minäkin kuvittelisin että se monia auttaa olemaan ahmimattakin kun ei ole liian makeaa hotkimissuklaata.


    • kkkiki

      rasvaton maitorahka, metsämarjajogurtti ja purkki ananasta

      • 8+1

        ananaspurkin sijaan OIKEATA TUORETTA ananasta..
        en ymmärrä tuota ananaspurkki-ideaa.

        purkki-ananas on sitäpaitsi pahaa kun vertaa tuoreeseen.
        ja maustetuissa jogurteissa on sokeria aivan älytön määrä. mielummin maustamatonta.


      • Fruktoosi
        8+1 kirjoitti:

        ananaspurkin sijaan OIKEATA TUORETTA ananasta..
        en ymmärrä tuota ananaspurkki-ideaa.

        purkki-ananas on sitäpaitsi pahaa kun vertaa tuoreeseen.
        ja maustetuissa jogurteissa on sokeria aivan älytön määrä. mielummin maustamatonta.

        Purkkiananas on yhtä hyvää kuin tuorekin ananas ja jogurtteja on saatavana
        myös keinomakeutettuna.


      • kemikaalicoctail
        Fruktoosi kirjoitti:

        Purkkiananas on yhtä hyvää kuin tuorekin ananas ja jogurtteja on saatavana
        myös keinomakeutettuna.

        et ole vissiin koskaan sitten maistanut tuoretta ananasta jos se on sun mielestä yhtä hyvää kuin purkitettu ananas...
        sanon vaan että niillä on eroa kuin yöllä ja päivällä.

        ja mitä tulee noihin "kemikaalicoctail"- jogurtteihin, niin itse en koskisi.
        kaikista paras on vaan ostaa maustamatonta tavallista jogurttia, ja laittaa kotona sitten siihen vaikka hilloa tai marjoja/hedelmiä.
        en muutenkaan ymmärrä sitä kun ihmiset suosittelevat laihduttajalle jotain "rasvattomia, ei lisättyä sokeria" jogurtteja..niistä maistaa heti että ei ole ihan normaalin makuisia kun on "makeutusaineilla" sun muilla lisäaineilla kyllästettyjä.

        kannattaisi tuollaisten kemiallisen ruoan ystävienkin joskus maistaa ihan luonnon omia tuotteita..purkkiananasta et voi edes verrata oikeaan tuoreeseen HERKULLISEEN ananakseen, eroa on kuin yöllä ja päivällä.


      • Nakkimunakas
        kemikaalicoctail kirjoitti:

        et ole vissiin koskaan sitten maistanut tuoretta ananasta jos se on sun mielestä yhtä hyvää kuin purkitettu ananas...
        sanon vaan että niillä on eroa kuin yöllä ja päivällä.

        ja mitä tulee noihin "kemikaalicoctail"- jogurtteihin, niin itse en koskisi.
        kaikista paras on vaan ostaa maustamatonta tavallista jogurttia, ja laittaa kotona sitten siihen vaikka hilloa tai marjoja/hedelmiä.
        en muutenkaan ymmärrä sitä kun ihmiset suosittelevat laihduttajalle jotain "rasvattomia, ei lisättyä sokeria" jogurtteja..niistä maistaa heti että ei ole ihan normaalin makuisia kun on "makeutusaineilla" sun muilla lisäaineilla kyllästettyjä.

        kannattaisi tuollaisten kemiallisen ruoan ystävienkin joskus maistaa ihan luonnon omia tuotteita..purkkiananasta et voi edes verrata oikeaan tuoreeseen HERKULLISEEN ananakseen, eroa on kuin yöllä ja päivällä.

        Olen kyllä maistanut ja syönyt tuoretta ananasta,myös kaikkia muitakin hedelmiä.
        Eikä se tuore ananas nyt niin herkullinen ole,tuskin kaikkien mieleen onkaan.
        On niitä paljon mieluisampiakin hedelmiä.Minä taas en koske mitenkään
        erityisen mielelläni maustamattomiin jogurtteihin,enemmin sokeroituihin tai
        keinomakeutettuihin.Tosin en välitä muutenkaan syödä jatkuvasti mitään
        hedelmiä tai jogurttia,koska on sitä paljon muutakin syötävää.


    • jeeehdksösnj

      Kyllä ne kuivatut hedelmät ovat sokerilisäpommeja ja yleinen harhaluulo, että sisältävät vain hedelmän oman sokerin. Katsokaapa huviksenne tuoteselosteet niistä niin niihinhän on tungettu kaikkea lisää sokerista lähtien. Toki niitä voi syödä, mutta ne eivät ole mikään terveysherkku jota voi huoletta syödä "nää ei lihota" -periaatteella. Kerran erehdyin ostamaan banaanilastuja, jotka eivät olleet sokeroituja (siis vain hedelmän omat sokerit) en todellakaan osta toiste, hyi!

      • Fruktoosi

        Ei kuitenkaan kaikki kuivatut hedelmät ole mitään sokerilisäpommeja.Eikä ole
        mikään yleinen harhaluulo,että sisältävät mukamassa vai hedelmän oman
        sokerin lisäksi muutakin.On nimittäin kuivahedelmiä,jotka sisältää vaan hedelmän
        omaa sokeria,eikä muuta lisättyä ja nämä kuivahedelmät,joihin on lisätty hedemän
        oman sokerin lisäksi muutakin,niin niitä kannattaa välttää.Kannattaakin valita
        niitä kuivahedelmiä,joissa on vaan hedelmän omaa sokeria.


    • Kirpsakat vihreät omenat lohkoiksi ja hiukan akaasiahunajaa päälle. c:

    • voi on pop

      Kun jättää turhat hiilarit pois, ei tarvitse mittään sokeripommeja napsia "herkkupaloina". Ei edes tee mieli mitään "herkkuja"eikä välipaloja.

      • Hiilarit on pop

        Hiilareita tarvii ehdottomasti,niin myös välipaloja ja herkkujakin.Turhat rasvapommit
        kannattaa jättää pois.


    • mek

      Opettel elämään että vain ruokaaikoina syödään eli aamiainen ja lounas päiväälla ja itse ianakin lopetin illallisen jo -80 luvulla painonhallinnan takia ja jos nyt yli 50v rupeaisin syömään kaksi ateriaa päivässä niin kuukaudessa tulisi 10 kg lisää painoa ja jos töiden jälkeen menee joskus syömään niin ilta menee torkkuessa kun rupeaa nukuttamaan. Itse miehnä en ole koskaa ymmärtänyt napostelua että silleen.

      • höh123456

        No jos et ko aiheesta ymmärrä mitään niin miksi sitten vaivauduit edes vastaamaan... ja vielä noin negatiiviseen sävyyn!? o.O


      • mek
        höh123456 kirjoitti:

        No jos et ko aiheesta ymmärrä mitään niin miksi sitten vaivauduit edes vastaamaan... ja vielä noin negatiiviseen sävyyn!? o.O

        Senn verran pitää olla itsekuria ettei pystyy olemaa napostelematta ja eihan kukaan joka opäivä ryyppää vaikka se joskus kivaa on. Itse jätin karamellit ja muut kuuluivat sinne kakaraikää ja ei ei aikuisena karamelliä syödä eikä muutkaan napostella. Itse miehnä ja onneksi naiseni on samanlainen eli siklaalevy kestää kuukauden jos niitä joku meille tuo mutta itse en niitä osta kun en pidä makeasta.


    • nettipieru

      Jospa kokeilisit ihan ruokaaa? Yksi hyvä vaihtoehto napostelulle on myös hommata mies. Tai jos ei mies ajatuksena houkuttele, niin myönnät viimein olevasi lelle ja hommaat naisen. Voitte sitten rauhassa keskenänne napostella suklaata kilokaupalla. Ei tarvi enää olla huolissaan kiloistaan, koska naiset ovat ainakin tällä palstalla hyvinkin tyytyväisiä kiloihinsa. Ilmeisesti näin ollen myös toistensa kiloihin?

    • Osta 70 % suklaata siina puolet vähemmä hiilareita eli sokeria ja et välttämättä pysty syömää ku pari palaa suklaata ku himo menee ohi:)

    • Vatsaina....

      Millanen ihminen syö jotain suklaata. Ei hiilareita kuulu syödä siinä muodossa. Läskit ja vätykset syö suklaata ja juo kaljaa.

    • Herkutteluun

      viinirypäleitä, porkkanatikkuja dipillä. Itse join paljon valion mehukeittoa kun laihdutin. Siitä oli apua makean nälkään ja täytti vatsaa ja siinä on vain 8cal/100g.

    • 3533443434

      Se on ihan sama mitä syö koska se on aineen vaihdunnasta ja muusta sellaisesta kiinni onko livava vai laiha. Sitä vaan on joko lihava tai laiha ja sille ei oliken voi mitään. Itse en liho vaikka söisin mitähyväsä kuin hevonen.

    • tummasuklaa.

      Suklaa on ainautlaatuinen herkku. syön kaksi palaa joka päivä . En enempää koska se aiheuttaa himoa että sitä syö enenmmän ja enemmän.

      säännöstelen myös muuta ruokaa, yksi kourallinen popcornia per päivä

      pituus 180 -paino 70

    • Minun ratkaisu

      Ennen ostin suklaata nyt menen ravintolaan parille kaljalle. Siellä ei tule suklaa houkutusta tai muutakaan ostosta jota ei tarvitse.

    • Ei lihota.

      Suklaa on seksin korvike, eli seksiä suklaan tilalle.

      • aergggtrgbrgfsbtrsbe

        entäs jos se seksi on niin surkeeta ettei siitä saa mitään tyydytystä?
        tai ei oikein tee mieli..ainakaan sitä kumppania..


    • Polle Konikaulus

      Nykyisin kaikki syövät heppaa, halusivat tai ei!

    • testaa
      • kertokaapa

        Missä jogurteissa on vähiten ? Kun ei ole saman verran kaikissa. Osassa ei haitallisia määriä ja osassa tosi paljon.

        Oma veikkaus on että maustetuissa ja lisäaineilla kyllästetyissä on eniten.


    • tetrollaatte

      ONKS SUOMI 24 MISTÄÄN MUUSTA IKINÄ KUIN SUOMALAISISTA NAISISTA, PAINOSTA, KROPASTA TAI ULKONÄÖSTÄ??

      • näppylänaama

        Toki täällä välillä on miesten syyttelyä ja ohjeistamista!


    • jehisaah453432

      Jos haluan syödä jotain hyvää niin ostan muutaman purkin raejuustoa ^^ NAM!

    • rypäle

      viinirypäleet ihan parhaita ! tai sitten pilkkoo kurkkua ja porkkanaa ym helposti naposteltavan kokoisiksi :) namnam !

    • Banaaneja vaan

      Pilko kulhoon banaani, päälle maustamatonta jugurttia ja siihen pinnalle ripottele kardemummaa tai kanelia, sopii aamupalaksi tai jälkiruoaksi jopa!

    • Näkkäriäijä

      Usko tai älä mutta mä olen korvannu suklaan näkkileivällä ;-)

      Jostain syystä vaikka maku on ihan eri niin sitä näkkäriä voi napostella sellaisenaan ilman mitään, kait tuolla tavalla mä olen huijannu vaan sitä tunnetta että käsilä on jotain tekemistä ja suus käy napsaten näkkäriin kiinni.

      Mulla ainakin toimii kun tekee mieli jotain ns. naposteltavaa, ehkä mä olenkin ihan outo tyyppi kun näkkäri korvannu suklaan.

      Tosin ei sitä näkkäriäkään auta vetää kilotolkulla vaan kohtuudella :-)

    • jejejkjk

      Osta suklaata, mutta vähintään 80 %. Tummaa suklaata tarvii vähemmän... Tai jätä sokeri kokonaan pois. Tulee hirvittävät vieroitusoireet, mutta jos sen kestät, niin nollalinja on helpompaa kuin yrittää hallita sokerihimoa muuten.

    • lisbet5

      Ei mitään suklaansijaan. Lasket vaan kalorit niin laihdut. Ei sillä ole väliä millä ne kalorit täytät. Voit syödä vaikka montakiloa karkkia, mutta sit et syö mitäänmuuta jos kalorit täyttyy karkeilla.

      • voijosses

        Sä et tiedä ravintoasioista yhtään mitään, et erota nopeata hiilaria hitaasta jne. joten tuo sun neuvon voi jättää ihan omaan arvoonsa.

        Ei ole todellakaan sama mitä syö, ihminen tarvitsee eri vitamiinejakin ja näitä varten pitää syödä tiettyjä ravintoaineita, osin siksi, että saa ne vitamiinit ja osin siksi että osa ravintoaineista saatavista jutuista edesauttavat tiettyjen vitamiinien käytössä.


    • fjhds

      Pakko luopua suklaasta, kun kerran kokenut kivut jotka tulee virtsatiekivistä ei tule mieleenkään syödä suklaata tai juoda kaakaota.

      • Muamuija

        Minun suklaanhimo, ja varsinkin lempisuklaani kokonaisia pähkinöitä sisältävän levysuklaan, hävisi, kun kolmannen kerran vuodn sisällä irtosi paikka sillä hampaasta, ja aina meni pari kuukautta, että Sotelta sai uuden paikausajan. Lopulta meni yksityiselle, sain viikossa pysyvän paikan hampaaseen ja suklaat olen jättänyt kauppaan. Pähkinöiä syön edelleen, mutta valmiina rouheena, teelusikallista eli parin pähkinän annosta pureskelee pitkään makeanhimoonkin.


    • ezc01

      Maitorahkaa ja ananasta (tai ananasta ihan pelkästään), kyllä lähtee makeannälkä. Samoin joku jenkki xylitol- purukumi, hedelmä tms, jota mutustelee, kun tekee makeaa mieli.

    • mmmmmmhmmmm

      oisko syytä poistaa kuva..herättää monella taas suklaanhimon eloon....

    • vauhtisieni

      Ite herkuttelen proteiinipatukoilla! Kalorit nyt melkeenpä samat kuin suklaapatukassakin, mutta ei tule "hotkastua niin kevyesti" eikä montaa kerralla, ja pitävät nälkää todella hyvin.

    • jkvk

      Maustamattomaan rahkaan voi esim raastaa pari palaa tummaa suklaa jos tykkää suklaan mausta.

    • Omena on paras ja vielä vähän kanelia ripottelen päälle. Kaneli lisää aineenvaihduntaa.
      Tai sitten zero-limsa tai vähäkalorinen jätski.

    • sdfsdfsdfsfsf

      Soijakaakaovanukasta, oikeen tummaa...on hyvää eikä niin paljoa kaloreita, myös soijakaakao on hyvää. Toki niitäkään ei saa syödä määrättömästi. Kermaviili ja vähän fariinisokeria päälle, sekin auttaa makeannälkään.

    • Jennnnnnnnna

      Itse olen löytänyt uusia terveellisiä herkkuja seuraavista yhdistelmistä:

      1. Jugurtti rahka kuivatut taatelit pilkottuina = taivaallinen taatelirahka!

    • eiedesvihlo

      Itse syön jäisiä pakastemansikoita (en tosin välttele varsinaisesti suklaata, mitä tahansa sokeri- tai rasvapitoista). Kylmiä mansikoita saa pureskella vähän aikaa ja jää makea maku suuhun.

    • Finle

      Sen jogurtinhan voit ostaa maustamattomana ja lisätä siihen sitten vaikka marjoja ja sitten osta steviaa(stevia on luonnonmukainen makeutusaine) kaupasta, sillä saat sitä makeutta jogurttiinkin jos sitä makeutta siis kaipaat. Voit lisätä jogurtin sekaan myös niitä myslejä, MUTTA varovaisesti myslin kanssa, siellä on myös niitä sokereita. Makeutta saa myös SOKERITTOMALLA mehukeitolla jota löytyy valiolta vaikka minkä makuisena. Mehukeittoja voit lisätä myös lorauksen rahkan sekaan, lisäksi marjoja, myös raejuuston sekaan voit lisätä marjoja ja mehukeittoa lorauksen. Hyvää on takaan sen ja makeuttakin luonnostaan ilman kaloreita. Taatusti kilot lähtevät ja suklaan himokin katoaa! Tsemppiä :)

    • maissi voimalla

      Tee popcornia suolaamatta ja kasta vähäsokeriseen suklaakastikkeeseen (keitä vettä, sokeritonta kaakaojauhetta ja pieni määrä sokeria kokoon) ja anna jähmettyä. Jos et kaipaa suklaan makua, voit myös syödä popparit sellaisenaan. Maissin oma suola riittää pienen totuttelun jälkeen, tiedäthän että liika suola turvottaa!

    • enalkaisirääkille

      Kylläkai sitä nyt välillä voi sallia itselleen suklaapalan tai pari, kunhan ei jatkuvasti mätä. Itsellä esim. Tummasuklaa on niin voimakkaan makuista mutta hyvää, että yksikin pala hitaasti maistellen ja nauttien riittää hyvin...

    • reactivehypoglycemic

      Hei hyvänen aika, eihän suklaasta tai mistään tarvitse luopua, voit ostaa suklaapatukoita jos et voi ostaa levyä syömättä sitä kerralla. Fazerin suklaapatukoissa on n. 204-220 kcal, se mahtuu laihduttajankin ruokavalioon välipalana, en tiedä jotkut sanovat että jätä herkut ja syö kunnon ruokaa, mutta minulle suklaapatukka tai proteiinipatukka on täydellinen välipala kun joudun syömään kahden tunnin välein reaktiivisen hypoglykemia takia. Sen sanon että älkää vain ostako mitään sokerittomia tuotteita paitsi mitkä on makeutettu luontaisilla makeutusaineilla. Pistävät aineenvaihdunnan sekaisin.

    • sipsejä, limsaa ja valkoista suklaata. Näillä minä elän.

    • suklaahirmu83

      Jos mun tekee mieli suklaata niin ostan fazerin pienen tumma suklaa-patukan ja napostelen sitä esim kahvin kanssa. Yleensä sen yhden patukan jälkeen ei tee mieli lisää :)

    • nautintoavaan

      Jospa tästä lähtis kauppaan suklaan ostoon =)))...ei vaiskaan lasi maustettua vissyä
      niin johan oon taas hetken rauhallinen. Auttaa muuten sekin kun kävelet karkkihyllyn vieressä edes takaisin aikansa kun niitä karkkeja siinä katselee niin voikin lähteä ostamatta pois....hyvää laihdutusta sekä makea nauttimista kaikille !!!

    • Jäätelöääää.....jos tekee makeaaaaa.......

    • Rayh1

      Kokeileppa korvata se jugurti muusatulla hedelmä piimä/maustamaton jugurtti sekoituksella. Muusattu päärynä on erittäin hyvä antamaan sokerin maun piimä/maustamaton jugurtti seokseen. Itsehän käytän tuota aamulla kastikkeena kaurapuurossa, kun en halua pistää suolaa siihen :)

    • suklaan ystävä

      Kannattaa syödä tummaa suklaata, se on terveellistä eikä siinä ole paljoa sokeria. Kunnon suklaata syövät ovat usein hoikempia. Mutta taas mysli, vohveli, jogurtti sisältää paljon sokeria joka lihottaa. Tummia suklaita on tuhansia joten varmasti löytyy sopiva, tuolla on käyttäjien arvioita http://www.suklaayhdistys.fi/

      http://www.hs.fi/ruoka/Tumma suklaa on terveellistä linjaa EU-viranomainen/a1305584036131

      • parsa on elämän tark

        Minä olen myös sitä mieltä, että suklaata voi kyllä syödä, laihdutti tai ei. Minulla ei suklaanhimoon auta todellakaan mikään muu kuin suklaa! Jos koitan syödä sen tilalle jotakin, on semmoinen olo, että jotain puuttuu koko ajan ja tulee käytyä ties kuinka monta kertaa jääkaapilla, kun taas pari palaa suklaata lopettaa sen himon. Minulla oli 5 kg ylipainoa, josta olen jo laihduttanut 3 kg pois joulun jälkeen ja ihan kaikkea mahdollista olen syönyt, määriä vain olen pienentänyt. Yritin aloittaa sellaisen kuurin joulukuussa, etten söisi ollenkaan karkkia enkä suklaata, mutta paino vaan nousi, kun yritin tyydyttää niitä mielihaluja muilla ruuilla. Tuo kuuri piti lopettaa parin viikon ja parin kertyneen kilon jälkeen. Paino tasaantui taas kun aloin syödä normaalisti. Joulun jälkeen aloin laihduttaa ja homma alkoi sujua hyvin, vaikka kaapeissa oli konvehtirasioita jäljellä. Mikä sen rentouttavampaa kuin ottaa 2-3 konvehtia iltasella kun on rentoutumisen aika:) Jos en söisi suklaata, saisin sen sijasta syödä vaikka ison lautasellisen keitettyä kukkakaalta tai parsaa joka päivä, mutta minun valintani on selvä juu:D

        Jos ei pysty muuten syömään vain vähän suklaata kerralla, niin sitten luultavasti pystyy, jos ostaa mahdollisimman tummaa suklaata.

        Jos ei tiedä missä olisi vähentämisen varaa, kannattaa tutustua netissä oleviin kalorilaskureihin. Esim. juomista saattaa saada ison määrän turhia kaloreita. Juomat eivät pidä yleensä nälkääkään.


    • make it simple

      Kaakaopapuja, siinä se oleellinen suklaan ominaisuudet, serotoniinia.

      • pikspoks

        Pistäpä suuhun suklaapala ja kaakaopapu, tunne ei ole kyllä yhtään sama, vaikka maku olisi!


    • suklaan ystävä

      Tarviiko sitä korvata millään? jättää vaan syömättä ne suklaat. ite olin ennen suklaan suurkuluttaja, joka pv vähintään patukka.Jätin vaan sen pois, kun syö monipuolisesti ja usein, 3-4 tunnin välein niin ei tuu sitä heikotusta ja kovaa nälkää johon tulee sit ostettua se patukka.elikkä syö hyvin ja usein terveellistä ruokaa niin ei tee mieli suklaata. eläkä mene nälkäsenä kauppaan. esim.työpäivän jälkeen aina ensin syöt ennen kauppaanmenoa tai töissä ennen lähtöä. niin ja joskus kun on tehnyt mieli suklaata oon ostanu vitalinea juotavan jugurtin, sekin on oiva välipala jos jotakin tekee mieli.

    • kaisu2

      Kuivahedelmien syöminen on sokerin puolesta verrattavissa karkkeihin, ja säilöntäaineidenkin määrä voi olla yhtä suuri. Ne ovat energiaintensiivisiä, eivätkä sovi suurissa määrin esimerkiksi laihduttajille.

      Sokerin syöminen on koukuttavaa: mitä enemmän syöt, sitä enemmän himoitset. Makeutusaineetkin sekoittavat elimistön ravinnonsäätelyä, mutteivät sekoita sokeriaineenvaihduntaa. Siksi kaikkien hiilareiden syömistä (esim. leipä) kannattaa välttää, jos herkkuhimosta haluaa eroon!

      Kokeile sokeroimattomalla kaakaojauheella ja makeutusjauheella maustettua maitorahkaa. Aluksi maistuu oudolta, mutta kun makuun tottuu ja oppii, alkaa sitä himoamaan! Kaakaota ja makeutta pitää laittaa reilusti. Rahkan ja kaakaon maku on niin voimakas ja rahka niin täyttävää, että herkkuhimo katoaa tehokkaasti.

      Jos ei kaakaorahkakaan tepsi, hanki kotiin pinotolkulla appelsiineja ja omenoita ja hotki niitä. Monissa hedelmissä on paljon sokeria, mutta appelsiineissa ja omenoissa ei energiaa ole niin paljoa. Sokerihimon ne tyydyttävät kuitenkin tehokkaasti!

      On ihan fiksua pitää kotona tarjolla koko ajan vähäenergisiä herkkuja (kasviksia ja hedelmiä), jotta herkkuhimon pääsisi tyydyttämään heti kun se iskee, eikä tarvitsisi kärvistellä saati kirmata kiskalle suklaaostoksille :)

    • sukla hullu

      Rainbow Suklaariisikakku

    • Kokkeile..

      Tee kiljua, aluksi vaikka iso saavillinen. Laita laimennettua mehua, hiivaa, sokeria , hirvensarvisuolaa ja pari puolukanmarjaa, jotta on terveellistä. Sitte annat käyvä sen pari, kolme viikkoa. Aina kun alkaa suklaata tehhä mieli, niin juot kannullisen tuota terveyskiljua, niin eipähän enää tee suklaata mieli. Seuraavana päivänä on sitten niin huono olo ja okse, ettei varmasti suklaa ole ainakaan ensimmäisenä mielessä. Oon ite kokkeillu ja hyvin on toiminu. Hyvin vähälle on suklaan syönnit jääneet.

    • fatsoo

      Mitäs jos lopetat napostelun kokonaan, menee pari viikkoa ja sokerinhimosta pääsee irti. Ei se mitään auta jos vaihtaa yhden herkun toiseen.

    • Muumi3

      Täällä kans eräs sokerihirmu. Vedin viime vuoden puolella 4 kuukauden ajan JOKA päivä jotain makeaa (karkkia,suklaata,jäätelöä). Sit yhtäkkiä päätin vaan et nyt se on taas loppu ja näin on pysyny. Nyt 2 kuukautta takana ilman herkkuja. Tilalle oon ottanu appelsiinit,omenat ja kiiwit (nam!). Eikä näitäkään mene kun 1 tai 2 eli en koko pussillista hotki. Enää ei tee mieli mitään herkkua mutta ekat pari viikkoa oli ne kauheimmat,aina karkkilakkojen alkaessa ollut.
      Tsemppiä,kyllä se siitä! Hedelmät ja vihannekset on parhaimpia naposteluun ilman mitään lisäkkeitä :)

    • Tumma suklaa toimii laihdutuskeinona. Ruokaa vähemmäksi ja tilalle tummaa suklaata naposteltavaksi.

      Salaisuus joka ihan oikeasti toimii. Tuloksia näkyy 3 kuukaudessa.

    • makutee

      kismet on kyllä aika hyvä... mutta jos suinkin suuhusi sopii maustetut teet, niillä voi kalorittomasti korvata suklaan. Vaatii vähän harjoittelua aluksi, mutta toimii kyllä :)
      Tsemppiä!

    • Suklaa80

      Kerran viikkon kunnon tummaa (80 %) suklaata, pari palaa ja se on siinä.
      Nautin sen kahvin tai teen kanssa, työviikon loputtua.
      Ja hyvää on.

    • viisas henkilö

      Wittu että olette TYHMIÄ!

      • VIISAILLEN

        Tehkäämme uusi yritys:

        V I T T U ETTÄ OLETTE TYHMIÄ!


      • Ei kun näin
        VIISAILLEN kirjoitti:

        Tehkäämme uusi yritys:

        V I T T U ETTÄ OLETTE TYHMIÄ!

        Eikun fiksuja.Nimimerkit viisas henkilö ja VIISAILLEN on niitä tyhmiä.


    • Mizzi

      Miksi kukaan ei o vielä maininnu tätä. http://www.hiilariton.fi/ Ihan loistava ja kaikkea pikku hyvää

    • blogilatesfani

      Terveellisesti:

      Kuivahedelmät: Ok syödä, kunhan et osta mitään marketeista tai edes punnitse ja säästä - kaupoista (unohtakaa ruohonjuuri). Ainoat terveelliset kuivahedelmät olen löytänyt Suomessa pienestä luomukaupasta Vihdissä, muuten pitää tilata verkosta. Kotonamme on aina pieni varasto kuivattua mangoa, ananasta ja omenaa jos makeanhimo iskee. Nämä hedelmä EIVÄT siis ole niitä vaalealla pölyllä suurimmilta osin kuorrutettuja, helposti lohkeavia, pehmeitä, tasaisen värisiä kuutioita, vaan mango on mangosta on tehty suikaleita, ei lisättyä mitään, se on sitkeää, ihanaa, jotkut palaset ovat raaempia, jotkut kypsempiä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe