Sipulileikkuri ja salaattilinko?

Salaattia

Tietäiskö kukaan hyvää sipulileikkuria? Olen ajatellut ostaa sellaisen, mutta mikä malli olisi hyvä? Haluaisin tehdä mahdollisimman pientä sipulisilppua. Entä onko kokemuksia salaattilinkoista? Sellainen olisi hyvä, jossa olisi niitä leikkureita mukana, mutta ystäväni osti yhden ja kasvisten palaset jäivät turhan isoiksi.

14

2353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuppervaari

      Joo tietää. En ole Tuppervaarifani, mutta sellanen narusta vedettävä sipulisilppuri kyllä oikeasti toimii.. Voi niitä olla jollain muullakin merkillä myynnissä (ja halvempaan hintaan ehkä?)

      Onko olemassa leikkureilla varustettuja salaattilinkoja, enpä ole koskaan nähnyt... Meillä on kyllä salaattilinko, mutta salaatin pesuun ja lähinnä kuivaukseen sitä käytetään.

    • helppokäyttöinenkö

      Miksi ostaa lisää laitteita yksinkertaisia tehtäviä varten? Hyvä, terävä veitsi riittää aivan mainiosti sipulin leikkaamiseen hyvinkin hienoksi. Salaatin taas saa kuivaksi ihan vain pesemisen jälkeen taputtelemalla sitä pellavaliinaan käärittynä ja sen saa myös pienittyä ihan vain käsin repimällä.

      Ihmisillä on muutenkin aivan liikaa erilaisia hilavitkuttimia ja sitten ihmetellään pöytätasojen ja kaappien riittämättömyyttä.

      Itseasiassa keittiössä tulee toimeen hyvinkin vähäisten tarvikkeiden kanssa. Muutama hyvä veitsi, muutama erikoisväline (raastin, siivilä, kulho jne...) riittävät aivan hyvin. Värkit vain vievät tilaa ja niiden puhdistaminen ja hoito taas aiheuttavat lisää duunia.

      • Anonyymi

        Totta maar


      • Anonyymi

        Esimerkiksi astianpesukonekin on tavallisessa taloudessa turhake - kannattaisi vähän opetella käyttämään harjaa ja käsiään. ...asennekysymys!


    • Sama vaari

      Siksi, ettå sipulin pilkkominen on useille melko tuskainen tehtävä. Ja se veitsen terävänä pitäminen taitaa olla useille vielä ylivoimaisempaa.. Salaattilinkoa pidin minäkin turhakkeena, mutta tosi pätevä laite se on ja sitä tulee kyllä oikeasti käytettyäkin.

      • sippulii

        Itket siis sipulia pilkkoessasi - minä taas ihmettelen ihmisiä, jotka kyynelihtivät sipulia leikatessaan. Itse en koskaan ole vuodattanut yhtään kyyneltä sipulia leikatessani sipulin voimakkuudesta riippumatta - tässä suhteessa ihmiset ilmeisesti reagoivat eri tavoin.


    • vähemmänonhyvä

      No hyvä - jollekin reumatautiselle sipulileikkuri (tekee vain sipulista mössöä) voi olla hyväkin asia, jos sen vain saa puhdistettua helposti, mutta muille kädellisille se on aivan turhake kuten myös salaattilinko. muutama hyvä veitsi ja pellavaliina kelpaa ihan hyvin. Jos on hyvä veitsi niin sitä ei edes tarvitse teroittaa usein. Uusavuttomuus kunniaan, mutta liika on silti liikaa. Minä itseasiassa pärjään keittiössä vain yhdellä veitsellä ja leikkuulaudalla - noin järjellä ajateltuna sen enempää ei oikeastaan kukaan tarvitse. Ja nyt oli ajateltuna vain pääruoka - etu- ja jälkiruokaan tarvitaan muutama väline enemmän.

    • Kyökkikyöpeli

      Salaattilinko on ihan älyttömän kätevä! Entinen meni rikki ja nyt googlailen mikä olisi hyvä uutta hankittaessa. Niin kovassa käytössä meillä että voin useammankin kympin maksaa, pyyhkeen kanssa puljaamisesta en tykkää eikä salaatti ole sillä käsittelyllä lingotun kaltaista rapeaa.
      Sipulileikkuri sattumalta kiinnostaa myös täällä, kun yleiskonee leikkuri meni rikki. Lisää siis suosituksia, kiitos!

    • sipulileikkuri

      Tupprerin sipulileikkuri on mainio apu,olen tosi tyytyväinen tähän tuotteeseen

      • käsipuolinen

        Kiitos vinkistä, pitää kuulostella onko kellään kutsuja. Mulla murtui ranne, oike vielä, joten silppumainen pieneksi on tosi vaikeeta.
        Eikä se pakastesipuli silppu vastaa tuoretta siinä missä semmoista tarvitaan, esim. sienisalaatissa.


      • Ees-taas
        käsipuolinen kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, pitää kuulostella onko kellään kutsuja. Mulla murtui ranne, oike vielä, joten silppumainen pieneksi on tosi vaikeeta.
        Eikä se pakastesipuli silppu vastaa tuoretta siinä missä semmoista tarvitaan, esim. sienisalaatissa.

        Tupperinsilppuri on hyvä, jos tarvitsee pientä silppua.
        Mutta vaatii kaksi tervettä rannetta, koska tehdään eri suuntiin edestakaisin pyöräyttävää liikettä.


      • käsipuolinen

        Ahah no ei sitten toimi sekään. Kiitos tiedosta.
        Pitää varmaan sitten raastaa vasemmalla, oikeella voi pitää raastinta tai käyttää paahdettua sipulia
        ellei jollain muulla oisi tiedossa toimivaa peliä ?


      • Anonyymi

        Ylihintanen härväke.On olemassa paljon edullisempia ja toimii hyvin .


    • Anonyymi

      MOI !

      Sipulileikkureita on Tupperilla kolmea eri mallia. Minulla on se isompi malli tosi kätevä. Suosittelen jos tarvitset vain sipulin ohentamiseen sieltä löytyy sellainen malli joka on tilavuudeltaan 3 dl ja toimii vetonarulla. Käy tupperin sivuilla sieltä löytyy mallit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe