mikä on extream ja mikä ei

muotisana ja sen inflaatio

tuntuu siltä että nykyään melkein kaikki on tosi extreamia, kohta jo hölkkäkin. mun mielestä kun menee tekemään jotain minkä lopputuloksesta ei oo tietoa eikä takeita, se on extream. kun kymmenettuhannet ihmiset on tehny jonku jutun ja kaikki tietää miten se pitää tehdä niin että selviää hengissä, se ei oo enää extream. kyllähän ratsastuksessakin on vuosittain kuolemantapauksia, mutta ei se ole extream. ja kyllähän on varmasti hengenvaarallista ajaa autoa, jos ei osaa ajaa tai on sokea, muttta ei autolla ajoa normaali liikenteesä voi silti sanoa extream lajiksi. monet lajit jotka ovat olleet tosi exrteam aikoinaan eivät sitä enää tänä päivänä ole, kun niitä jo melkein mummotkin tekevät ja hommiin löytyy opastus ja koulutus ja kaikki mahdolliset varusteet valmiina ja niin ed.

kerro mikä sun mielestä on extream ja mikä ei, ja miksi.

8

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bubble bubble

      ultimate on sitä extremeä!!!!
      Kantsii kokeilla, iha uus laji, tullu vast suomee...

    • mallu

      Tarkoitat kai extreme :)

    • Sonic

      Kyllä mun mielestä extremeä on sellaiset lajit joissa voi omasta tai toisen virheestä loukkaantua vakavasti tai jopa kuolla. Tietenkin myös lajit jotka vaativat hyvää fyysistä kuntoa ja niiden suoritus tapahtuu kovissa olosuhteissa ovat extremeä. Tuosta vois mun mielestä lähtee, mutta on totta että nykyisin jopa sauvakävely on melkeen extremeä. Taitaa olla niin että kaikki uudet lajit yritetään tavalla tai toisella saada tuon tittelin piiriin.

      • joni

        motocross, enduro, freestyle motocross ovat extreme lajeja ja kaikki ns hullut lajit ovat extremeä


    • Sebastian

      Extreme lajeiksi tosiaan tunnutaan laskevan lähes kaikki uudet lajit. Mun mielestä Extreme lajeista toinen käytetty ja parempi termi on "Alternative Sport". Siihen on selkeämpi luokitella lajit jotka poikkeavat ns. normaaleista lajeista kuten esimerkiksi palloilulajeista. Xtreme nimitys antaa tietysti lajille sellaisen vauhdikkaan imagon ja sitä varmaan käytetäänkin lähinnä kaupallisista syistä.

    • Saddam

      Mänepä karhun vielreen niin johan alkaa tuntua ekstreameltä.

    • libi

      Lumilautailu on extremeä, jos laskee muuallaki ko jostain 15 metrin mäeltä. Esim. freeride jossain kunnon takamaastos ja isot hypyt.

      • sannu--

        totta höpiset...ei lumilautailu oo mitään ellei pyri eteempäin koko aja..mä alotin "nousun" laskemal paippei mettälaskui ym....mitä ny sattu löytymää..nyt sitä vedetään jo muutamii kisoi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe