Olen 21 -vuotias nuori nainen ja haaveilen jatkuvasti 10-15 vuotta vanhemmista miehistä. Pelkään, että etsin jotain isähahmoa. Oma isäni on 51 ja meillä on todella läheiset välit. En ymmärrä, mitä syytä minulla olisi hakea isähahmoa. Vai?
Tunnen vetoa vanhempiin miehiin.
9
216
Vastaukset
- onnellisesti
Isähahmoa? Kai sinä sen parhaiten tiedät, mitä itse haet vanhemmasta puolisosta. Itseäni ovat aina kiehtoneet juuri kypsyytensä ja miehisyytensä vuoksi. Oman ikäiset parikymppiset on niin poikia, poikasia jotka haluaa vielä seikkailla ja kokea, rellestää. 10 vuotta vanhemman kanssa tunnen olevani aikuisen miehen kanssa, jonka kanssa ei tarvitse leikkiä, pelätä jatkuvaa draamaa ja siinä iässä mies on jo viisaampi, kokenut ja usein jo valmis oikeasti asettumaan aloilleen ja keskittymään yhteiseen elämään omien himojen ja seikkailunnälän sijaan... toki on niitäkin, jotka eivät ikinä asetu aloilleen.
Jokaisella on ne omat syynsä pitää tietynlaisia ihmisiä toisia viehättävämpinä. En nää siinä mitään väärää. Itselläkin on ollut hyvä isäsuhde, enkä ole ikinä ajatellut että se mitenkään isääni liittyisi. Isoveljenikin ovat kumppanini ikäisiä. Ikäeroja on aina parisuhteissa ollut ihmishistorian aikana, ja tulee olemaan. Se on ihan vaan normaalia elämää. Etsitään sitä itselle sopivinta kumppania.
Toki jos se sinusta tuntuu liian oudolta ja jostakin syystä kuvottavalta lopulta ryhtyä suhteeseen vanhemman kanssa, niin teet omat valintasi, joko pystyt tai et. - no en tiä
Yleensä, ellei jotain karseeta vahinkoa käy kun teinipoika ei osaa käyttää kortsua, 10-15-vuotias ei ole isä. Sillä ikäerolla nyt tuskin popdet edes teoriassa mitään isä-kompleksia.
Yleisesti ottaen psykologitkin on jo todenneet että freudilainen tulkinta edes suuremmilla ikäeroilla on vanhanaikainen ja lapsellinen eikä kuulu tähän aikaan.
Itse olen ollut jo kauan sitä mieltä, että nämä ikuiset isä-traumoista yms. jauhavat ovat hieman jälkeenjääneitä.
(tai kateellisia ja juoruilevia muuten vaan toisten aikuisten suhteista: ainahan sitä jotain läykytettävää tuntuu joillekin ihmisille löytyvän)
Kai sun vaan täytyy opetella ajattelemaan omilla aivoillasi ja olemaan sen verran itsenäinen että tajuat omat suhteesi aikuisena hankkivan ihan itsellesi. - setä 32v
Ei ollenkaan paha juttu :)
- 32444444444444
Usein, varsinkin nuoremmat tytöt ajattelevat, että vanhemmat miehet osaavat tehdä asiat niin kuin he haaveilevat. He ovat rikkaita, osaavat kohdella naisia oikein ja varsinkin sängyssä ottaa ohjat käsiin ja tyydyttää naisen täysin.
Näin ei kuitenkaan ole oikeassa elämässä ja siksi usein nämä vanhemman miehen kanssa olevat suhteet eivät kestä, koska todellisuus ei täsmää niihin haavekuviin, jotka olet päässäsi vanhemmasta miehestä luonut. - herää kysymys
Et suinkaan haaveile erityisesti 34-vuotiaista?
- täysin normaalia
Naiset tuntevat vetoa miehiin. Ikäisesi miehet ovat poikia. 10 vuotta vanhemmat miehiä. Olet täysin normaali nainen. Pikemminkin poikien kanssa heilastelevat ikätoverisi ovat epänormaaleja.
- rgtaedf
Ja sitten kun olet 50 v, on yhtä normaalia tuntea vetoa 10-15 v nuorempiin miehiin, koska ovat viriilimpiä kuin 5-kymppiset, eikös niin?
- täysin normaalia
50 v naista ei enää houkuta kuin oma mies, oli tämä sitten minkäikäinen tahansa. Jos muita houkutuksia on, nainen on luultavasti kehittynyt epänormaalisti.
- hgyyt
Itse ainakin löysin oman puolisoni ollessani 18 ja hän 28. Hyvin meillä on mennyt tuo 10v jo (5v naimisissa jo) Enkä minä mitään isähahmoa kyllä todellakaan etsinyt. Oman ikäiset vaan ei jaksaneet kiinnostaa, kun baareissa hyppely ei ollut oma juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1164895Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1153978Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2153896Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1721369En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155