50te treidaaminen, onnistuuko?

Päiväkauppias

Terve! Ottakaahan kantaa pitkään minua mietityttäneeseen 'unelmaa', jota voisin pian kokeilla esim 6kk ajan. Eli aikomus olisi siirtää esin Nordnettiin tasan 50te. Tällä olisi aikomus käydä kauppaa nopeaa tai max muutaman päivän kestäviä. Ajatus olisi sijoittaa koko summia lyhyesti all in johonkin suureen Nokia, metso, upm, Fortum jne... Jonka arvioisin nousevan nopeasti. Tarkoitus olisi saada esim 1% tuottoja eli500€/kauppa. Ja näillä olisi aikomus elää... Tämä olisi ainoa varsinainen ns päätyö tai jotakin kevyttä myyntityötä rinnalla voisi olla.

Kohde voi olla myös omxh25 indeksi tai mikäli on selkeää laskua niin sama Bar-muodossa.
Eli onko kokemuksia kenelläkään? Pidättekö onnistumista mahdottomana?

Kyseinen toiminta ollut vuosia mielessäni, mutta nyt toteutuminen/kokeilu on aika todennäköistä.

Asiallisia vastauksia ja keskustelua kiitokset...

64

8732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päiväkauppias

      Terve. Itse korjaan edellistä viestiä kun en huomannut oikolukea...

      Siis kyseessä on ollut 'unelma' ei unelmaa... Ja

      Omxh25 indeksit laskuaikoina seuraaviin Bear-indekseihin...

      Terv päiväkauppias

    • Pohtija7%

      Itse en saisi kyllä nukuttua jos vetäisin all in johonkin yhteen lappuun. Ja ylipäätään voit tehdä hyvällä tuurilla jokusen onnistuneen kaupan, mutta tuskin kenenkään tietämys pörssiyhtiöistä on niin kovalla tasolla, että voisi jättää päivätyönsä ja elää shorttailemalla.

      Näkisinkin siis, että kannattaisi tuo 50 000€ mikäli löytyy cashina sijoittaa mieluusti moneen eri yhtiöön esim. 5 000€ sijoituksia per tarkoin valikoidut yhtiöt (joista en ala erikseen sanomaan koska jokainen vastaa sijoituksistaan itse). Ja ehkäpä en siltikään vetäisi ihan all in vaan sijoittaisin esim. 20 000€ nyt 4-5 yhtiöön ja vasta loppu rahoja myöhemmin, esim jos tulisi jostakin se mustajoutsen ja kurssit putoaisivat huomattavasti.

      En tiedä tarkkaa varallisuuttasi eli ns. löysää rahaa onko se tasan 50 000€ vai enempi? Ja en tiedä missä päin Suomea/ miten isolla paikkakunnalla asut, mutta olisiko sijoituskämppä mahdoton ajatus? Esim. jos saisit jonkun 30 000€ yksiön ostettua ja mikäli ei mikään ihan pommi ole niin vaikkapa ne loput 20 000€ sitten pörssiin? Tai jos kämppä olisi hieman heikossa kunnossa niin remontoisit sen jäljelle jäävät rahat pörssiin? Näin saisit ainakin todella turvallisen sijoituksen siitä tasaisesti "osinkoa" kuukausittain eli ei huonompi juttu yhtään. Muutamalla työkaverillani on sijoituskämppä ja ei ole kuulemma valittamista kun kuukausittain tulee "ilmaista" rahaa lisää tilin kylkeen, kun ovat ne ilman velkaa saaneet ostettua. Toki täytyy tarkoin kartoittaa ja ottaa huomioon, onko taloyhtiössä tehty mitä remontteja tai onko tiedossa esim. seuraavan 5-10 vuoden sisällä tulevia isompia remontteja joihin tarvii pieraista rahaa.

      Tässä omia mietteitä, tee itse miten parhaaksi näet.

      • epäilijä ...

        jos kämpän hinta on 30000 niin ei kai siitä voi vuokraa periä kuin satasen kuussa.


      • omaltakassulta

        Asuntosijoittaminen ei kannata (pörssiin verrattuna) jos asunnon arvo ei nouse ja joku 30 000€ kämppä lienee niin syrjässä, että arvo todennäköisesti ei tule nousemaan. Pelkkä vuokra ei yleensä tuo kuin nipinnapin inflaation kattavan tuoton. Muutenkin käteisellä asuntosijoittaminen on kovin kyseenalaista, melkein pakko olisi ottaa pankista lainaa ja hankkia sen avulla vipua, jonka avulla oman pääoman tuotto nousisi kohtuulliseksi.


      • päiväkauppias
        omaltakassulta kirjoitti:

        Asuntosijoittaminen ei kannata (pörssiin verrattuna) jos asunnon arvo ei nouse ja joku 30 000€ kämppä lienee niin syrjässä, että arvo todennäköisesti ei tule nousemaan. Pelkkä vuokra ei yleensä tuo kuin nipinnapin inflaation kattavan tuoton. Muutenkin käteisellä asuntosijoittaminen on kovin kyseenalaista, melkein pakko olisi ottaa pankista lainaa ja hankkia sen avulla vipua, jonka avulla oman pääoman tuotto nousisi kohtuulliseksi.

        Moi omaltakassulta/epäilijä

        Näin on, olen samaa mieltä. Käteisellä en lähtisi sijoitusasuntoa ostamaan, mutta ottamalla siihen n75% velkavipua niin asunta lähtee itsellään maksemaan itseään pois. Asun kaupungissa jossa vuokratuotto on hyvä 2/2013 hankitussa yksiössö, jossa vuokralinen oli valmiina on tasan 8,5% (vuokra-vastike)*12 / hankintahinta kaavalla laskettuna. Mikäli vuokralainen lähtisi nykyvuokraa voisi takuulla hieman korottaa.

        Totuushan on ettei ns yksiöillä rikastu, mutta jos niitä on useita ja aikanaan kun ne ovat "itsestään" maksaneet itsensä velattomiksi, niin antaa helpottaa mahdollisena "vapaaherrana" olemista...


      • Anonyymi
        päiväkauppias kirjoitti:

        Moi omaltakassulta/epäilijä

        Näin on, olen samaa mieltä. Käteisellä en lähtisi sijoitusasuntoa ostamaan, mutta ottamalla siihen n75% velkavipua niin asunta lähtee itsellään maksemaan itseään pois. Asun kaupungissa jossa vuokratuotto on hyvä 2/2013 hankitussa yksiössö, jossa vuokralinen oli valmiina on tasan 8,5% (vuokra-vastike)*12 / hankintahinta kaavalla laskettuna. Mikäli vuokralainen lähtisi nykyvuokraa voisi takuulla hieman korottaa.

        Totuushan on ettei ns yksiöillä rikastu, mutta jos niitä on useita ja aikanaan kun ne ovat "itsestään" maksaneet itsensä velattomiksi, niin antaa helpottaa mahdollisena "vapaaherrana" olemista...

        Osta maailmanlaajuista osakeindeksiä 75% vivulla. Ei tarvitse pelätä vuokralaisen saavan päähänsä pistää kämppää paskaksi ja vetävän itsensä kiikkuun.


    • Pohtija7%

      Painotan kovasti, että en itse uskaltaisi lähteä shorttailemaan, koska koen riskit liian suurina siinä. Omaan sijoitusprofiiliin käy paremmin defensiivisiin isompi potti eli haen ns. turvallisen pohjan salkulle ja lopuilla voidaan sitten hakea vähän villimpejä ratkaisuja isompien tuottojen toivossa.

      http://www.youtube.com/watch?v=3j5bxCsUAds Tätä kappaletta kannattaa kuunnella ennenkuin ryhdyt kaikkella rahalla pelaamaan all in yhteen osakkeeseen, ettei vain käy "viimeiseen shorttiin, mä pelin pelasin, viimeiseen shorttiin ja kaiken menetin".

    • Vakuusvaje

      Lyhyellä aikavälillä kurssien kehityksen ennustaminen on jokseenkin puhdasta arpapeliä, joten on aivan yhtä mahdollista että prosentin voiton sijasta tuleekin prosentin tappio. Odotettavissa on siis nollan tienoilla oleva kokonaistulos, josta välittäjä vie omansa.

      On luotavissa strategioita, joilla voit saavuttaa tällaisissa kaupoissa lukumääräisesti yli 75 % onnistumisasteen, mutta vastapainona niihin sisältyy mahdollisuus suuriin tappioihin. Voit toisaalta rajoittaa tappiosi pieniksi, mutta silloin voittoprosentti jää lähelle kolikonheiton tuloksia. Teitpä kummin tahansa, kokonaistulos pyörii lähellä nollaa.

      Olen kokeillut vakavasti tämäntyylistä kaupankäyntiä ja tulokset ovat mielestäni olleet aivan liian pienet verrattuna työmäärään. Viidenkympin pääomalla pitäisi saada syntymään ainakin prosentin voitto joka viikko, jotta sillä eläisi. Se on epärealistisen kova vaatimus, eikä elämä onnistuessakaan käy vielä kovin väljäksi, kun verottaja vie 30 % voitoista. Palkkatyöstä olen ainakin minä saanut paremman tuntipalkan.

      Olen samaa mieltä kuin Jesse Livermore: suuret voitot tehdään istumalla hyvin valittujen osakkeiden päällä riittävän pitkään. Se on paljon rennompaa hommaa kuin päivittäinen kaupanteko. Kukapa tietää, vaikka olisit varsinainen treidarikyky, mutta 50000 euron salkulla saa mukavia tuloksia aikaan muutenkin.

      • puppu69

        Suuret voitot tehdään istumalla tiettyjen osakkeiden päällä riittävän pitkään, mutta päivänsisäiset kaupat ovat helpointa tuloa jos tietää mitä tekee.


      • päiväkauppias
        puppu69 kirjoitti:

        Suuret voitot tehdään istumalla tiettyjen osakkeiden päällä riittävän pitkään, mutta päivänsisäiset kaupat ovat helpointa tuloa jos tietää mitä tekee.

        Puppu69

        Kiitos motivoivasta kommentista. Onko sinulla omakohtaisia kokemuksia tai onnistunutta päiväkauppaa pidemmästä ajalta?

        Olen perehtymässä tekniseen analyysiin, joita aion hyödyntää kauppoja tehdessä. Käytännössä tulee varmaan useita päiviä, jolloin ei yhtään kauppa ole tarve tehdä päivien ollessa tasapaksuja.

        Perusajatus on kuitenkin 50te siirtää kaupankäyntiin ja sillä tehdä 1min-muutama päivä kestäviä holdeja. Tällä olisi aikomus saada päiväelanto aikaiseksi?


      • Anonyymi

        Suomen verotuspolittiikka juurikin suurin este nopeahkolle osakkeilla rikastumiselle. Tätä en tajua alkuunkaan miksi ihmisiä halutaan pyrkiä estämään tulemaan paremmin toimeen omilla varoillaan.

        Sitten taas toiset vetää "yleishyödyllisyyden" minkä lie koukeroiden nimissä verovapaana ja tavallinen osakkeen omistaja maksaa kaikesta aina lopulta stanasti veroja.


    • päiväkauppias

      Teren! Kiitos hienoista vastauksista, ymmärrän täysin mitä tarkoitatte ja juuri noita olen itsekin pohtinut.

      Taustoista hieman, jotka tietenkin oleellisesti vaikuttavat tilanteesee:
      - pörssiä olen seurannut aktiivisesti (= tunneittain joka päivä lähes jokainen markkinauutinen on tullut luettua on-line mm Kauppalehden palstat tarkasti jne...)
      - Kyseessä ei ole "viimeinen 50te", salkun kokonaisarvo tällä hetkellä n350te ja lisäksi on kaksi sijoitusyksiötä, jotka hankitti 2008/2013, 75% velkavivuila, niistä eka parin vuoden päästä velaton, toinen 5-7v päästä.
      - Ajatus olisi irroittaa nykysalkusta tuo 50te ja kokeilla sen kanssa pelaamista ja myös ajatuksena että ns laskupäivinä tai laskujaksoina raha ei olisi kiinni missään tai korkeintaa Beareissa...

      Näistä aiheuttaa kysymyksiä, että mitä jos toimii, onko se tylsää ja pystyykö siihen, luonteeltani olen kuitenkin aika aktiivinen, joten jotakin (myyntityötä) siihen rinnalle voisi rakentaa.

      Olen tätä paljon pohtinut (ehkä liian) paljon viimeisen 4-5v aikana, joten jos en sitä koskaan kokeile se ei minulle myöskään koskaan aukene...

      Suuri kiitos kommentteja kirjoittaneille, olisi hienoa kuulla niitä ja muita vielä lisää tämän tarkennuksen jälkeenkin.

      Hyvää alkavaa työviikkoa kaikille !

      • Vakuusvaje

        Tuohan on jo aivan eri asia, kun pääosa salkusta jauhaa tuottoa muualta. Silloin treidausta voi pitää vaikka harrastuksena, jonka taloudellinen tulos on sinänsä samantekevä. Vaikka sillä ei lopulta tienaisikaan, niin tylsää ei taatusti tule olemaan.

        Kokeile vaan ihan surutta. Kyllä minäkin toisinaan teen pikavetäisyjä ikävystymisen uhatessa, vaikka olenkin iän ja salkun karttuessa tullut tässä suhteessa laiskemmaksi. Mutta vähennä panoksia jos pelikassa rupeaa pienenemään. Ja kerro meille muillekin, miten tunnistetaan laskupäivät, jolloin ei kannata olla markkinoilla. :)


    • Pohtija7%

      Sinullapa on varallisuutta ja kokemusta pörsseistä. Hmm... Itse varmaankin antaisin kuitenkin rahojeni olla salkussasi, ehkä korkeintaan tekisin salkussa pieniä uudelleen järjestelyjä jos siltä tuntuu.

      Tai vaihtoehtoisesti hankkisit juurikin noita sijoituskämppiä lisää, siinähän olisi kohtalaisen vakaa tuotto ja arvonpudotus ei olisi todellakaan yhtä dramaattinen kun osakepörsseissä voi tulla. En tiedä sinun ikääsi vielä, mutta oletan että haluat eläkepäiviä varten saada hieman ylimääräistä "eläkettä" ja siihenhän tuo suuri salkku hyvin osinkoa maksavine tulosta tekevinee firmoineen sopisi tai vaihtoehtoisesti jos hankkisit sijoituskämppiä lisää.

      Mikäli saisit kuukaudessa esim. n. 2000€ näppiin kämpistäsi niin sillähän jo viettelisi vaikka varhaisia eläkepäiviä kivasti, mikäli oma kämppä on myöskin velaton. Onnea kuitenkin valitsemallasi tiellä, mikä se sitten onkaan.

      • päiväkauppias

        Terve!

        Pohtija7%:lle suuret kiitokset filosofisesta vastauksesta, kuullostaa aika varovaisen järkevältä. Ikää minulla on 40v luokkaa, joten kyllähän tässä ehtii touhuilemaan. Sijoitusyksiöiden hankintaa on aikomus jatkaa ostamalla 75% velalla joka toinen vuosi yksi lisää, omaa pääomaa en viitsi niihin sitoa. Tosin tuo oli suunnitelmissa jo v2008 ja toinen tuli hankittua vasta viime viikolla, joten strategia kusi heti...

        Unohdin tuossa mainita, että syy miksi pohdin aihetta vakavammin kuin aikaisemmin on siinä että työpaikkani lähtenee alta parin kuukauden päästäää :( vai :)...? Onpahan tässä nykypäiväisessä oravanpyörässä tullut juostua mukana 14v, joista viimeiset 5v siten että joka päivä (tai ainakin melkein) on kokonaisuus ollut aiva pers..., siis syvältä!

        Jotenkin ajatuksenani olisi, että tekisi osalla esim 50te osakkeita sellaista päivä-viikkokauppaa ja opiskelisi esim LKV-tutkinnon ja jotain muuta myyntityötä, missä voisi olla oman aikataulunsa herra sopisi tulevien vuosien suunnitelmiin. Onhan niitä oravanpyörätöitäkin sitten tarjolla (ehkä) jos niitä taasen joskus kaipaa.

        Tuntuu oudolta, ettei mahdolliset tulevat potkutkaan niin hirveästi harmita, kun homma on hieman niin että jos hyvästä työpaikasta/alasta lähtisi niin olisi tiukka paikka, mutta jos ala on sukeltanut viimeiset 5v niin sen menettäminen ei tunnu niin hurjalta..., no tulipahan itsekin filosofoitua.

        Edelleen kiva jos jaksatte lukea ja kommentoida, niin saapahan aikakin piristettä tähän tällä hetkellä olevaan tylsään arkeen...

        ps. en tiedä oletteko lukeneet Kauppalehden palstaa nimimerkki nykomlingen, hän oli v2008 hyvin samanlaisessa alkutilanteessa kuin itse. En tunne miestä, mutta jokaisen hänen tekstin olen lukenut, viime aikoina niitä ihaillen.


    • Pohtija 7%

      Sinänsä naurattaa hieman antaa neuvoja, itse vasta piakkoin mittariin tulee 22v:) Mutta pyrin seuraamaan pörssiä melko usein ja itsellänikin on muutama kymppi pörssissä, ikävä kyllä enempää ei ole siunaantunut töiden jatkuvuus on minullakin vaakalaudalla.

      Ehkäpä siksikin olen suht varovaisesti liikkeellä, luultavasti tilanne voisi juurikin olla täysin toinen jos ikää olisi tuplat tämän hetkisestä ja elämää nähty laajemmalti. Silloin voisi itsekkin pian alkaa hieman hulluttelemaan tuollaisia treidauksia.

      Itse suhtaudun osakkeisiin kuin pankki asiakkaisiinsa, lainaan rahaa yhtiöille ja saan suhteellisen varmaa marginaalikorkoa (osinkoja) vuosittain enemmän kuin inflaatio syö säästöjä, mikäli makuuttaisin niitä käyttelytilillä. Lisäksi voin nauttia hieman pitemmällä aikavälillä arvon noususta ja tarvittaessa myydä osan sijoituksistani ja tehdä uudelleen järjestelyjä salkussani. Itse en siis tarvitse varsinaisesti rahojani tällä hetkellä, enkä lähitulevaisuudessa joten miksipä en laittaisi rahoja töihin puolestani.

      Itse näen tilanteeni melko hyvänä, vieläkun nyt pääsisi kouluun ensi syksynä kun haut ovat taas alkaneet. Mikäs siinä olisi opiskella muutama vuosi, kun tietäisi että rahani voivat koko tämän ajan tehdä pikkuhiljaa lisää rahaa. Luultavasti tulisin tällöinkin harrastamaan jossakin määrin osake, rahasto, etf tai indeksiin sijoittamista, nimittäin opintolaina vaikuttaa varsin edulliselta keinolta käydä pörssikauppaa mikäli kaikki ei menisi elämiseen ja syömiseen. Ottaen huomioon kuitenkin, että opintolainojen marginaalit ovat todella pienet ja korot voi vähentää pääomatuloista opintolainavähennyksen pystyy käyttämään hyväkseen verotuksessa. Tai vaihtoehtoisesti opintolainan voisi käyttää suoraan asp tilille ja saada 5% verottoman koron tuolle opintolainalle jossa kaikki korot ovat alle 1%. Ei huono tilanne ollenkaan, kun valtio tämän mahdollistaa.

      Ps. nämä nyt ovat vain tälläistä haaveilua minullakin ja pientä hahmotelmaa vain, toivon mukaan toteutuisi tuo opiskelupaikka. Toivon todellakin onnea sinullekkin kokeneelle pörssihirmulle aurinko paistaisi ja teet oikeita ratkaisuja.

    • 59v eläkeläinen

      minä aikoinaan tein vastaavaa 2 kk kesälomaani, en toipunut siitä mietiskelystä vuosiin, vieläkin näen usein noin 8 v takaisia asioita unissani.

      toiseksi, nyt on melko epävarma aika, voi olla että voiton sijasta tulee tappiota, kerralla 10 %, mitäs sitten teet, rahan menetys harmittaa vuosia.

      • Päiväkauppias

        Terve! Kiva kuulla varttuneemmankin sijoittajan mielipide, kuulostaa hyvältä tuo 59v eläkeläinen...

        Millaista kauppaa silloin harrastellut, tiesitkö päivän sisäistä nopeaa vai muuttaman päivän pituisia kauppoja tms?
        Itsekin kokeilin v2009 kuukauden ajan ja silloin totesin sen olevan 'hermoja' raastavaa, pyöriin silloin n20te kauppoja Nordnetilla, joka oli silloin edullinen 3e/kauppa.

        Kommentteja?


    • PikkuHiljaaVaan

      Itse olen polttanut näppini osakkeissa muutamia kertoja. Tällä kertaa sijoitin 4 eri rahastoon puolisen vuotta sitten 50000€ nyt on kasvanut reilut 7% eli n 3700€ tullut tuottoa. Käppyrät näytti osto hetkellä jo olevan yläkuolokohdassa, mutta ovat vaan nousseet. Kuinka kauan se onkin hyvä kysymys. Pitäis varmaan kohta lunastaa jäis yli kolme tonnia voitolle, kun vanhat tappiot peitäis verot ja sitten vaan odotella notkahdusta ja aloittaa uudestaan.

      • päiväkauppias

        Moi

        PikkuHiljaaVaan:lle, onnittelut hyvästä tuloksesta, aina on hienoa kuulla kun joku on tehnyt positiivista tulosta rahamarkkinoilla. Aina on kuitenkin vaihtoehtoja, oletko ajatellut:

        Sijoittamalla sama summa esim OMXH25 EFT:n voittosi olisi ollut lähes kaksinkertainen, ja pankin osuus jäänyt lähelle nollaa.

        Itselläkin rahastoissa n70te, alunperin sijoitettu 40te v10/2008, joten onhan se hyvin noussu, vaikka osakevalinnoilla olisi voinut olla vielä parempit. Nyt pitäisi se muuttaa rahaksi ja osakkeisiin ja ETF:n pois rikastuttamasta hyvinvoivaa Nordeaa ja sen rahastonhoitajia...


    • PikkuHiljaaVaan

      Kyllä tuo OMXH25 EFT on listalla heti seuraavan notkahduksen tullessa aion siihen sijoittaa. Minulla nuo rahastot indeksi rahastoja niissä kulut on pienimmästä päästä. Osta ja unohda neuvotaan mutta itse ainakin seuraan rahastojen arvoja aktiivisesti oikean kaupanteko hetken ajoitus vaan on vaikeaa.

    • päiväkauppias

      PikkuHiljaaVaan:lle,

      Kiitokst viestistä. Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että oikean kaupantekohetken ajoittaminen on vaikeaa ja täydellisyyteen pyrittäessä mahdotonta. Jotenkin itsestä tuntuisi, että tietyllä aktiivisuudella riittäisi kun tietäisi suunnan mihin kurssi liikkuu ja olisi siinä sopivan ajan mukana.

      Mikä mahtaa olla tällä hetkellä edullisin välittäjä? Pääseekö kukaan Nordnetin 0,06% alle? Onko kenelläkään tietoa, onko näissä mitään mahdollisuutta tehdä omia sopimuksia sillä kyllä tuollakin hintatasolla kuluja aiheutuu, esim 50te osto-myynti yht 60e, joka tosin on mahdollista vähentää mikäli voittoa syntyy eli todellinen on silloin n42e.

      Kommentteja ja keskustelua olisi edelleen kiva kuulla aiheesta...

    • asiantuntija.

      Itse aloitin urani päiväkauppiaana tuossa vähän reilu kuukausi sitten. Tuotot ovat olleet mahtavia, noin 7-8% viime kuussa.

      Olen vain longannut Elisaa ja Fortumia. Kursseja pitää vain seurata joka hetki, ja tarkkailla missä löytyy mahdollisesti päivän pohjat, ja ostaa sitten VÄHINTÄÄN 3 tonnin satsi kerralla, muuten ei tule mitään merkittävää voittoa. Myyt sitten huipulla ja odotat taas uutta hyvää paikkaa. Elisalla ja Fortumilla treidaaminen on nyt hyvin turvallista, koska nousepainetta on koko ajan, kun osingot irtoavat kohta, mutta tilanne heittelehtii muuten kuitenkin vähän sinne tänne, kun isot treidajaat dumppaavat polkuhintaan ison läjän osakkeitaan muutaman kerran päivässä.

      Kaikkea muuta olen kokeillut, mutta se ei ole toiminut läheskään yhtä hyvin kuin Fortumin ja Elisan kanssa. Muuten kannattaa varsin herkästi luopua osakkeistaan, koska romahdus on aina nurkan takana, kun kurssi on noussut sanotaanko prosentin tai viimeistään parin verran.

      • omatakassulta

        Sinullahan on käynyt harvinaisen hyvä flaksi, tuo 7% on nimittäin ihan yhtä hyvä tuotto kuin Fortumilla olisi saanut jos olisi ostanut 1.2. ja myynyt 1.3., eikä siinä välissä pieraissutkaan osakkeisiin päin. Tuntipalkkasi treidaamisesta vs. holdaaminen on siis pyöreä nolla, mutta onhan tuo parempi harrastus kuin vaikka imppaaminen.


      • päiväkaupppias

        Moi asiantuntija.

        Kiva kuulla onnistumisistasi! Vaikka kritisoidaan pörssin nousseen saman verran, mielestäsi valitsemasi päiväkaupppa on ehdottomasti ollut sinulle kouluttavaa sekä markkinatietämystäsi lisäävää.

        Paljonko olet uhrannut aikaa? Mitä välittäjää käytät? Kuinka monta kauppaa olet tehnyt yhteensä?

        Itselläni samoja suunnitelmia ja kuten jo ketjun alussa olen maininnutkin tavoitteena olisi tasan 50te tähän irroittaa. Itseäni peloittavat/arkarruttavat edelleen kuiten muutama asia kuten mm:

        - tietenkin miten tulen menestymään ja onko mahdollista tuolla alkupääomalla elättää itsensä, mikäli ei onnistu niin sitten on palattava nöyränä takaisin työelämään
        - enemmän kuitenkin arvelluttaa miten tuon kestää ns henkisesti, eli tuleeko liikaa yksinäisyyttä kun työkaverit puuttuvat ympäriltä? Miten asiaan suhtautuvat ystävät, sukulaiset ja ns sosiaalinen verkosto joiden ympärillä elämä pyörii.
        - onko se tylsää ja mitä muuta pitäisi tehdä?
        olla oman itsensä herra ja pitää päivä vapaata juuri silloin kuin siltä tuntuu
        työskentely mahdollista monessa paikassa

        Nimimerkki, asiantuntija (tai muut), mitä olette ajatelleet yllä olevista ongelmista.


      • asiantuntija.
        päiväkaupppias kirjoitti:

        Moi asiantuntija.

        Kiva kuulla onnistumisistasi! Vaikka kritisoidaan pörssin nousseen saman verran, mielestäsi valitsemasi päiväkaupppa on ehdottomasti ollut sinulle kouluttavaa sekä markkinatietämystäsi lisäävää.

        Paljonko olet uhrannut aikaa? Mitä välittäjää käytät? Kuinka monta kauppaa olet tehnyt yhteensä?

        Itselläni samoja suunnitelmia ja kuten jo ketjun alussa olen maininnutkin tavoitteena olisi tasan 50te tähän irroittaa. Itseäni peloittavat/arkarruttavat edelleen kuiten muutama asia kuten mm:

        - tietenkin miten tulen menestymään ja onko mahdollista tuolla alkupääomalla elättää itsensä, mikäli ei onnistu niin sitten on palattava nöyränä takaisin työelämään
        - enemmän kuitenkin arvelluttaa miten tuon kestää ns henkisesti, eli tuleeko liikaa yksinäisyyttä kun työkaverit puuttuvat ympäriltä? Miten asiaan suhtautuvat ystävät, sukulaiset ja ns sosiaalinen verkosto joiden ympärillä elämä pyörii.
        - onko se tylsää ja mitä muuta pitäisi tehdä?
        olla oman itsensä herra ja pitää päivä vapaata juuri silloin kuin siltä tuntuu
        työskentely mahdollista monessa paikassa

        Nimimerkki, asiantuntija (tai muut), mitä olette ajatelleet yllä olevista ongelmista.

        Ei pörssin yleisindeksi (OMXH) ole noussut mihinkään tuosta kun aloitin, eli 11/02/2013, tsekatkaa vaikka itse. Ainakin yleisindeksi on polkenut paikallaan siitä asti kun aloitin, on mennyt jopa alaspäin.

        Eikä Fortum ole noussut 7% tuossa ajassa; kun aloitin kaupankäyntini 11/02, sen hinta oli tuolloin jo noin 14.80 €, ja kun tuossa selostin, toiseksi viimeisen eräni möin hintaan 14,92 €, (se meni alas hintaan pari kertaa 14,41 jonka käytin hyväkseni), nyt tänään möin 400 erän Fortumeja hintaan 15,30 €, ja voitto noin 100 €.. Odotan, että kurssi painuu taas alaspäin huomenna, joten saan ne halvemmalla takaisin, ehkä jopa hintaan 15,10 €. Tietysti kurssi on menossa koko ajan ylöspäin, eli edellisiä pohjia ei tulla saavuttamaan enää, mutta se ei haittaa, kunhan ostat ne halvemmalla kun möit.

        Itse käytän Nordnettiä, siinä on kai pari ensimmäistä kuukautta puoli-ilmaisia, eli 3 € per treidi, tai 0.06% oston hinnasta, kumpi on suurempi. Muuten kustannusleveli määräytyy kaupankäynnin aktiivisuuden mukaan. Molemmat myynti ja osto maksavat, ja tuo 3 euroa on minimihinta, eli 6 euroa siinä menee vähintään kaupankäyntikuluihin, kun ostaa ja myy kerran. Niitä kauppoja tulee kai tehtyä keskimäärin pari-kolme viikossa, tähän mennessä myynti/ostotapahtumia on yhteensä 17. Aloitin siis toimintani 11/02/2013.

        Itse olen päivisin kotona, olen työtön, mutta opiskelen myös, kun aika antaa myöten. Kyllä tähän menee koko päivä. Tänään kävin yliopistolla, ja Elisan ehti romahtaa siinä välissä, en ehtinyt tehdä mitään, eli parasta olisi koko ajan olla valppaana.

        Tässä päivätreidauksessa on maltti valttia; ei pidä väkisin mennä ostamaan mitään joka päivä tai edes joka viikko, siinä tulee takkiin melko varmasti. Ensin vaanit päiväkaupalla jotakin osakekurssia, kunnes pävittäiset heilahtelut tulevat täysin tutuiksi, ja sitten isket kuin sika limppuun kun seuraava tilaisuus koittaa. Muista myös lukea koko ajan uutisia, jos Wall street avaa nousuun iltapäivällä esimerkiksi, on täälläkin odotettavissa nousua, hiljaisinta on yleensä keskellä päivää, eli 12-15.

        Kurssit menevät yleensä ylös tai alas heti aamulla, ja sitten iltapäivällä kello 15 jälkeen. Ihan kaupankäynnin viime minuuteilla on yleensä ostoryntäys, eli päivän päätteeksi kannattaa usein myydä noususuhdanteessa, yleensä sitten rysähtää jo seuraavana aamuna, kun ihmiset saavat krapulan, on tullut nousuhuumassa ostettua liian korkeaan hintaan, ja toisaalta jotkut daytraderit ampuvat omansa pois.

        Kyllä 50 tonnia riittää hyvin itsensä elättämiseen, kunhan tekee oikein, voitot voivat helposti olla siinä 70-80% vuodessa.

        Nämä muut tyypit ovat tällä palstalla ihan pellejä, ei niitä kannata uskoa.


      • Vakuusvaje
        omatakassulta kirjoitti:

        Sinullahan on käynyt harvinaisen hyvä flaksi, tuo 7% on nimittäin ihan yhtä hyvä tuotto kuin Fortumilla olisi saanut jos olisi ostanut 1.2. ja myynyt 1.3., eikä siinä välissä pieraissutkaan osakkeisiin päin. Tuntipalkkasi treidaamisesta vs. holdaaminen on siis pyöreä nolla, mutta onhan tuo parempi harrastus kuin vaikka imppaaminen.

        Tästä asiasta olen Fortumin pienomistajana tarkalleen samaa mieltä. Tammikuun viimeisen päivän ostokurssi oli 13,80 ja helmikuun viimeisen 14,61. Tuotto ilman kaupantekoa 81 senttiä eli 6 %. Eilen kurssi oli 15,29.

        Itse ostin Fortumia 25.1. hintaan 13,30 eli nousua on tullut 15 % kahdessa kuukaudessa sen kummemmin stressaamatta. Kuten olen sanonut tuolla ketjun alkupuolella: päiväkaupassa joutuu tekemään rahojen eteen paljon työtä. Viisas pääsee vähemmällä.


      • päiväkauppias
        Vakuusvaje kirjoitti:

        Tästä asiasta olen Fortumin pienomistajana tarkalleen samaa mieltä. Tammikuun viimeisen päivän ostokurssi oli 13,80 ja helmikuun viimeisen 14,61. Tuotto ilman kaupantekoa 81 senttiä eli 6 %. Eilen kurssi oli 15,29.

        Itse ostin Fortumia 25.1. hintaan 13,30 eli nousua on tullut 15 % kahdessa kuukaudessa sen kummemmin stressaamatta. Kuten olen sanonut tuolla ketjun alkupuolella: päiväkaupassa joutuu tekemään rahojen eteen paljon työtä. Viisas pääsee vähemmällä.

        Terve Vakuusvaje!

        Hyvä kommentti! Fortumi lienee niitä turvallinen osake ostaa ja unohtaa.

        Kuten itsekin varmaan ymmärrät, tuo nousu ei kuitenkaan tuohon malliin tule jatkumaan montaa kuukautta ja mitä sitten pitäisi tehdä? Silloin on sillä päiväkauppiaalla mahdollisuuksia tehdä ansiotaan vaikka Fortumi muiden mukana laskee. Tänä vuonna OMH25 indeksi on noussut 7,4%, tekee 300te salkkuun keskimäärin yli 20te kurssinousua, mutta sitähän ei loputtomiin jatku ja mitä sitten?

        Päiväkauppias tekee paljon työtä, mutta normaali työssäkäyväkin tekee keskimäärin 8h/d koulutetummat oravanpyörässäjuoksijat 9-11h/d, onhan sekin paljon eikö? Jotakin pitää työkseen tehdä ja nämähän ovat valintakysymyksiä mikäli siihen on mahdollisuus.


      • Vakuusvaje
        päiväkauppias kirjoitti:

        Terve Vakuusvaje!

        Hyvä kommentti! Fortumi lienee niitä turvallinen osake ostaa ja unohtaa.

        Kuten itsekin varmaan ymmärrät, tuo nousu ei kuitenkaan tuohon malliin tule jatkumaan montaa kuukautta ja mitä sitten pitäisi tehdä? Silloin on sillä päiväkauppiaalla mahdollisuuksia tehdä ansiotaan vaikka Fortumi muiden mukana laskee. Tänä vuonna OMH25 indeksi on noussut 7,4%, tekee 300te salkkuun keskimäärin yli 20te kurssinousua, mutta sitähän ei loputtomiin jatku ja mitä sitten?

        Päiväkauppias tekee paljon työtä, mutta normaali työssäkäyväkin tekee keskimäärin 8h/d koulutetummat oravanpyörässäjuoksijat 9-11h/d, onhan sekin paljon eikö? Jotakin pitää työkseen tehdä ja nämähän ovat valintakysymyksiä mikäli siihen on mahdollisuus.

        Fortumin kaltaisen osakkeen kanssa ei todellakaan tarvitse tehdä mitään. Se on solidia peruskamaa, joka tuottaa vuodesta toiseen 6 - 8 prosentin osinkoa. Kun riskipitoisemmilla osakkeilla tehdään voittoa, saavutettu tulos turvataan ostamalla tällaisia Fortumeita ja Sampoja salkun pohjaksi. Niitä ei myydä koskaan ja vähitellen sitä vain huomaa, ettei enää tarvitse tehdä töitäkään.

        Päiväkaupan pahin ongelma on mielestäni armoton ja epäreilu kilpailutilanne. Helsingissä on varsin vähän yhtiöitä, joiden likviditeetti riittää päiväkauppaan, ja juuri niiden kimpussa ovat kaikki asiasta kiinnostuneet. Puhumattakaan roboteista, joiden takia kurssit heilahtelevat ajoittain aivan heikkopäisesti. Lisäksi finanssitalojen ammattilaisilla on taatusti pienemmät välityskulut kuin yksityisillä. Prosentin hintaeroa ei pääse koskaan realisoimaan, kun toiset tekevät voittonsa jo puolen prosentin kohdalla ja kääntävät suunnan. Voihan sitä lähteä kilpasille robottien kanssa, mutta edelleenkin kyseenalaistan homman kannattavuuden nimenomaan suhteessa työmäärään.

        Itse tavoittelen ylituottoja lähinnä pienistä yhtiöistä. Niitä seuraavat vain harvat analyytikot, ne eivät kuulu indekseihin eivätkä isot pojat ja ulkomaalaiset sijoita niihin. Jopa minunkin toimintaani heikko likviditeetti rajoittaa, kun osakkeiden päivävaihto pyörii muutamssa tuhannessa eurossa. Kun luulen löytäneeni aliarvostetun osakkeen, ostan vähitellen isomman kasan ja sen jälkeen odotan että arvostus korjautuu. Pari tällaista yhtiötä minulla yleensä on salkussa odottamassa ylösnousemustaan ja pitoaika on tyypillisesti pari kolme vuotta. Juuri tällä hetkellä odottamani muutos on käynnissä Revenio Groupissa, joka on hakannut lahot oksansa pois ja alkaa näköjään lunastaa lupauksiaan. Ainoa ongelma on, että riskinhallinta pakottaa keventämään jo nousun jatkuessa.

        Pääasiassa tämän onnistumisen ansiosta alkuvuoden tuottoni on ollut 36 %. Ihan hyvä nousu kolmessa kuukaudessa. Tietenkään tämä ei ole mikään normaalitulos vaan pitemmältä ajalta kertynyt tuottopaine on nyt purkautunut. Mutta tuloksen tekemiseenkään ei ole tarvittu päivittäistä rankkaa työtä eikä montakaan kauppaa.


      • asiantuntija.
        Vakuusvaje kirjoitti:

        Fortumin kaltaisen osakkeen kanssa ei todellakaan tarvitse tehdä mitään. Se on solidia peruskamaa, joka tuottaa vuodesta toiseen 6 - 8 prosentin osinkoa. Kun riskipitoisemmilla osakkeilla tehdään voittoa, saavutettu tulos turvataan ostamalla tällaisia Fortumeita ja Sampoja salkun pohjaksi. Niitä ei myydä koskaan ja vähitellen sitä vain huomaa, ettei enää tarvitse tehdä töitäkään.

        Päiväkaupan pahin ongelma on mielestäni armoton ja epäreilu kilpailutilanne. Helsingissä on varsin vähän yhtiöitä, joiden likviditeetti riittää päiväkauppaan, ja juuri niiden kimpussa ovat kaikki asiasta kiinnostuneet. Puhumattakaan roboteista, joiden takia kurssit heilahtelevat ajoittain aivan heikkopäisesti. Lisäksi finanssitalojen ammattilaisilla on taatusti pienemmät välityskulut kuin yksityisillä. Prosentin hintaeroa ei pääse koskaan realisoimaan, kun toiset tekevät voittonsa jo puolen prosentin kohdalla ja kääntävät suunnan. Voihan sitä lähteä kilpasille robottien kanssa, mutta edelleenkin kyseenalaistan homman kannattavuuden nimenomaan suhteessa työmäärään.

        Itse tavoittelen ylituottoja lähinnä pienistä yhtiöistä. Niitä seuraavat vain harvat analyytikot, ne eivät kuulu indekseihin eivätkä isot pojat ja ulkomaalaiset sijoita niihin. Jopa minunkin toimintaani heikko likviditeetti rajoittaa, kun osakkeiden päivävaihto pyörii muutamssa tuhannessa eurossa. Kun luulen löytäneeni aliarvostetun osakkeen, ostan vähitellen isomman kasan ja sen jälkeen odotan että arvostus korjautuu. Pari tällaista yhtiötä minulla yleensä on salkussa odottamassa ylösnousemustaan ja pitoaika on tyypillisesti pari kolme vuotta. Juuri tällä hetkellä odottamani muutos on käynnissä Revenio Groupissa, joka on hakannut lahot oksansa pois ja alkaa näköjään lunastaa lupauksiaan. Ainoa ongelma on, että riskinhallinta pakottaa keventämään jo nousun jatkuessa.

        Pääasiassa tämän onnistumisen ansiosta alkuvuoden tuottoni on ollut 36 %. Ihan hyvä nousu kolmessa kuukaudessa. Tietenkään tämä ei ole mikään normaalitulos vaan pitemmältä ajalta kertynyt tuottopaine on nyt purkautunut. Mutta tuloksen tekemiseenkään ei ole tarvittu päivittäistä rankkaa työtä eikä montakaan kauppaa.

        Oi kuule, kyllä Fortumilla ja Elisalla on tullut veivattua sen verran, että kuukausituottoni on siinä 7-8% luokkaa. Lisäksi veivaukseni tapahtui aikana jolloin pörssissä on ollut hyvin ankeat ajat. Fortumia olen jo veivannut kolmasti, Elisaa myös kolme kertaa. Eilen meni Neste Oil ohi, kun mietin liikaa että pitäisikö siihen satsata. No, siinä minä satanen tuottoa sivu suun.

        Prosentin tuotto veivauksella on jo paljon itselleni, olen niistä kerännyt yhteen juuri tuon 7-8% tuoton verran, pienistä puroista tulee iso joki niin sanotusti. Itse olen työtön, joten aikaa riittää. Tämä tuo kivaa vaihtelua ankeaan arkeen. Jos onnistun veivaamaan itselleni satasen, palkitsen itseni pizzalla tai menen syömään loistoaterian sen tuotolla.


      • Vakuusvaje
        asiantuntija. kirjoitti:

        Ei pörssin yleisindeksi (OMXH) ole noussut mihinkään tuosta kun aloitin, eli 11/02/2013, tsekatkaa vaikka itse. Ainakin yleisindeksi on polkenut paikallaan siitä asti kun aloitin, on mennyt jopa alaspäin.

        Eikä Fortum ole noussut 7% tuossa ajassa; kun aloitin kaupankäyntini 11/02, sen hinta oli tuolloin jo noin 14.80 €, ja kun tuossa selostin, toiseksi viimeisen eräni möin hintaan 14,92 €, (se meni alas hintaan pari kertaa 14,41 jonka käytin hyväkseni), nyt tänään möin 400 erän Fortumeja hintaan 15,30 €, ja voitto noin 100 €.. Odotan, että kurssi painuu taas alaspäin huomenna, joten saan ne halvemmalla takaisin, ehkä jopa hintaan 15,10 €. Tietysti kurssi on menossa koko ajan ylöspäin, eli edellisiä pohjia ei tulla saavuttamaan enää, mutta se ei haittaa, kunhan ostat ne halvemmalla kun möit.

        Itse käytän Nordnettiä, siinä on kai pari ensimmäistä kuukautta puoli-ilmaisia, eli 3 € per treidi, tai 0.06% oston hinnasta, kumpi on suurempi. Muuten kustannusleveli määräytyy kaupankäynnin aktiivisuuden mukaan. Molemmat myynti ja osto maksavat, ja tuo 3 euroa on minimihinta, eli 6 euroa siinä menee vähintään kaupankäyntikuluihin, kun ostaa ja myy kerran. Niitä kauppoja tulee kai tehtyä keskimäärin pari-kolme viikossa, tähän mennessä myynti/ostotapahtumia on yhteensä 17. Aloitin siis toimintani 11/02/2013.

        Itse olen päivisin kotona, olen työtön, mutta opiskelen myös, kun aika antaa myöten. Kyllä tähän menee koko päivä. Tänään kävin yliopistolla, ja Elisan ehti romahtaa siinä välissä, en ehtinyt tehdä mitään, eli parasta olisi koko ajan olla valppaana.

        Tässä päivätreidauksessa on maltti valttia; ei pidä väkisin mennä ostamaan mitään joka päivä tai edes joka viikko, siinä tulee takkiin melko varmasti. Ensin vaanit päiväkaupalla jotakin osakekurssia, kunnes pävittäiset heilahtelut tulevat täysin tutuiksi, ja sitten isket kuin sika limppuun kun seuraava tilaisuus koittaa. Muista myös lukea koko ajan uutisia, jos Wall street avaa nousuun iltapäivällä esimerkiksi, on täälläkin odotettavissa nousua, hiljaisinta on yleensä keskellä päivää, eli 12-15.

        Kurssit menevät yleensä ylös tai alas heti aamulla, ja sitten iltapäivällä kello 15 jälkeen. Ihan kaupankäynnin viime minuuteilla on yleensä ostoryntäys, eli päivän päätteeksi kannattaa usein myydä noususuhdanteessa, yleensä sitten rysähtää jo seuraavana aamuna, kun ihmiset saavat krapulan, on tullut nousuhuumassa ostettua liian korkeaan hintaan, ja toisaalta jotkut daytraderit ampuvat omansa pois.

        Kyllä 50 tonnia riittää hyvin itsensä elättämiseen, kunhan tekee oikein, voitot voivat helposti olla siinä 70-80% vuodessa.

        Nämä muut tyypit ovat tällä palstalla ihan pellejä, ei niitä kannata uskoa.

        > tänään möin 400 erän Fortumeja hintaan 15,30 €, ja voitto noin 100 €.. Odotan, että kurssi painuu taas alaspäin huomenna, joten saan ne halvemmalla takaisin, ehkä jopa hintaan 15,10 €


        Mitenkään ilkkumatta - taisit arvata väärin. Tänään pohjahinta oli 15,24 ja päätöskurssi 15,85 eli pelkästään odottamalla vuorokauden verran olisit saanut satasen lisäksi 200 euroa ylimääräistä voittoa samoilla kuluilla. Onneksi et sentään liene shortannut.

        Eihän päiväkaupassa muuta vaikeutta olekaan kuin että huomisia kursseja ei kukaan tiedä. Kaikki me olisimme rikkaita jos se helppoa olisi.


      • asiantuntija.
        Vakuusvaje kirjoitti:

        > tänään möin 400 erän Fortumeja hintaan 15,30 €, ja voitto noin 100 €.. Odotan, että kurssi painuu taas alaspäin huomenna, joten saan ne halvemmalla takaisin, ehkä jopa hintaan 15,10 €


        Mitenkään ilkkumatta - taisit arvata väärin. Tänään pohjahinta oli 15,24 ja päätöskurssi 15,85 eli pelkästään odottamalla vuorokauden verran olisit saanut satasen lisäksi 200 euroa ylimääräistä voittoa samoilla kuluilla. Onneksi et sentään liene shortannut.

        Eihän päiväkaupassa muuta vaikeutta olekaan kuin että huomisia kursseja ei kukaan tiedä. Kaikki me olisimme rikkaita jos se helppoa olisi.

        En kyllä koskaan shorttaa.

        Öh, niin meni tosiaan vähän väärin arvaukseni. Olisin kyllä ostanut ne takaisin varmasti 15,24€:lla, sillä huomasin että rajua nousupainetta oli jo aikaisemmin aamulla, vaikka yleisindeksi meni alaspäin, jos olisin ollut tietokoneella, mutta nukahdin tunniksi sänkyyni, ja kurssi pompsahti sitten!

        Virhe ei ollut tässä se että että möin ne viime päivänä, vaan se että kurssi lähti niin rajusti nousuun, ja en seurannut sitä herkeämättä. Tämä on siis opetus teille ja minulle, että jos päiväkauppaa aikoo harrastaa, niin täytyy joka minuutti seurata kursseja KOKO päivän aikana. Tällaisia munaksia on tapahtunut aikaisemminkin itselleni, eli olen lähtenyt päiväunille, ja tilanne on levinnyt käteen yhdessä tunnissa.

        Ostin sitten rahoillani tänään Neste Oilia, kun se dippasi pahasti. Muuten meni tosiaan puihin, muut sijoitukseni nousi vain noin tänä 0.7% päivänä, kun Fortumi nousi noin 3,7%.


      • mies32
        asiantuntija. kirjoitti:

        Ei pörssin yleisindeksi (OMXH) ole noussut mihinkään tuosta kun aloitin, eli 11/02/2013, tsekatkaa vaikka itse. Ainakin yleisindeksi on polkenut paikallaan siitä asti kun aloitin, on mennyt jopa alaspäin.

        Eikä Fortum ole noussut 7% tuossa ajassa; kun aloitin kaupankäyntini 11/02, sen hinta oli tuolloin jo noin 14.80 €, ja kun tuossa selostin, toiseksi viimeisen eräni möin hintaan 14,92 €, (se meni alas hintaan pari kertaa 14,41 jonka käytin hyväkseni), nyt tänään möin 400 erän Fortumeja hintaan 15,30 €, ja voitto noin 100 €.. Odotan, että kurssi painuu taas alaspäin huomenna, joten saan ne halvemmalla takaisin, ehkä jopa hintaan 15,10 €. Tietysti kurssi on menossa koko ajan ylöspäin, eli edellisiä pohjia ei tulla saavuttamaan enää, mutta se ei haittaa, kunhan ostat ne halvemmalla kun möit.

        Itse käytän Nordnettiä, siinä on kai pari ensimmäistä kuukautta puoli-ilmaisia, eli 3 € per treidi, tai 0.06% oston hinnasta, kumpi on suurempi. Muuten kustannusleveli määräytyy kaupankäynnin aktiivisuuden mukaan. Molemmat myynti ja osto maksavat, ja tuo 3 euroa on minimihinta, eli 6 euroa siinä menee vähintään kaupankäyntikuluihin, kun ostaa ja myy kerran. Niitä kauppoja tulee kai tehtyä keskimäärin pari-kolme viikossa, tähän mennessä myynti/ostotapahtumia on yhteensä 17. Aloitin siis toimintani 11/02/2013.

        Itse olen päivisin kotona, olen työtön, mutta opiskelen myös, kun aika antaa myöten. Kyllä tähän menee koko päivä. Tänään kävin yliopistolla, ja Elisan ehti romahtaa siinä välissä, en ehtinyt tehdä mitään, eli parasta olisi koko ajan olla valppaana.

        Tässä päivätreidauksessa on maltti valttia; ei pidä väkisin mennä ostamaan mitään joka päivä tai edes joka viikko, siinä tulee takkiin melko varmasti. Ensin vaanit päiväkaupalla jotakin osakekurssia, kunnes pävittäiset heilahtelut tulevat täysin tutuiksi, ja sitten isket kuin sika limppuun kun seuraava tilaisuus koittaa. Muista myös lukea koko ajan uutisia, jos Wall street avaa nousuun iltapäivällä esimerkiksi, on täälläkin odotettavissa nousua, hiljaisinta on yleensä keskellä päivää, eli 12-15.

        Kurssit menevät yleensä ylös tai alas heti aamulla, ja sitten iltapäivällä kello 15 jälkeen. Ihan kaupankäynnin viime minuuteilla on yleensä ostoryntäys, eli päivän päätteeksi kannattaa usein myydä noususuhdanteessa, yleensä sitten rysähtää jo seuraavana aamuna, kun ihmiset saavat krapulan, on tullut nousuhuumassa ostettua liian korkeaan hintaan, ja toisaalta jotkut daytraderit ampuvat omansa pois.

        Kyllä 50 tonnia riittää hyvin itsensä elättämiseen, kunhan tekee oikein, voitot voivat helposti olla siinä 70-80% vuodessa.

        Nämä muut tyypit ovat tällä palstalla ihan pellejä, ei niitä kannata uskoa.

        No nyt on Fortum 15,90. Kun myit eilen 15,30-hintaan, niin menetit siis 60c per osake kulut. Mutta tätä ei kai lasketa tappioksi, koska?

        Tokihan 80% vuodessa voittaa helposti. Eli jos maltat kymmenenkin vuotta elää työttömyystuilla / opintotuilla / viikonlopputöillä, niin 50t€ pottisi on muuttunut n. 18 miljoonaksi. Jos vielä maltat tästä jatkaa 10v eteenpäin samalla linjalla, on pottisi jo päälle 6 miljardin. Ja vielä 10v päälle, niin oletkin jo maailman kaikkien aikojen rikkain mies. Silloin voinet jäädä tyytyväisenä eläkkeelle. Samalla voit halutessasi pelastaa vaikka koko Suomen kansantalouden.

        Todella tyhmää jättää tälläinen tilaisuus käyttämättä.


      • asiantuntija.
        mies32 kirjoitti:

        No nyt on Fortum 15,90. Kun myit eilen 15,30-hintaan, niin menetit siis 60c per osake kulut. Mutta tätä ei kai lasketa tappioksi, koska?

        Tokihan 80% vuodessa voittaa helposti. Eli jos maltat kymmenenkin vuotta elää työttömyystuilla / opintotuilla / viikonlopputöillä, niin 50t€ pottisi on muuttunut n. 18 miljoonaksi. Jos vielä maltat tästä jatkaa 10v eteenpäin samalla linjalla, on pottisi jo päälle 6 miljardin. Ja vielä 10v päälle, niin oletkin jo maailman kaikkien aikojen rikkain mies. Silloin voinet jäädä tyytyväisenä eläkkeelle. Samalla voit halutessasi pelastaa vaikka koko Suomen kansantalouden.

        Todella tyhmää jättää tälläinen tilaisuus käyttämättä.

        Voitot ovat vasta voittoja sitten kun sinulla on rahat kädessä!
        Fortum voi rysähtää huomenna, jolloin osa voitoista vähintäänkin sulaa pois. Sen vuoksi realisoin voitot aika tiuhaan, vaikka maksaakin kaupankäyntikuluissa, vasta sitten kun rahat ovat tilillä, olet tehnyt voiton. Olen nyt sijoittanut Neste Oiliin, jolla on vähintäänkin hyvät mahdollisuudet tehdä 4% voittoa yhdessä päivässä. Saas nähdä kuinka käy. Itselläni on vielä paukkoja ostaa Fortumiakin, mutta näillä hinnoilla en tiedä. Vaikka menee vielä ylöspäin huomenna sinne 16,50 euroon, niin tulee taatusti ryminällä alas ensi maanantaina.


      • Vakuusvaje
        asiantuntija. kirjoitti:

        En kyllä koskaan shorttaa.

        Öh, niin meni tosiaan vähän väärin arvaukseni. Olisin kyllä ostanut ne takaisin varmasti 15,24€:lla, sillä huomasin että rajua nousupainetta oli jo aikaisemmin aamulla, vaikka yleisindeksi meni alaspäin, jos olisin ollut tietokoneella, mutta nukahdin tunniksi sänkyyni, ja kurssi pompsahti sitten!

        Virhe ei ollut tässä se että että möin ne viime päivänä, vaan se että kurssi lähti niin rajusti nousuun, ja en seurannut sitä herkeämättä. Tämä on siis opetus teille ja minulle, että jos päiväkauppaa aikoo harrastaa, niin täytyy joka minuutti seurata kursseja KOKO päivän aikana. Tällaisia munaksia on tapahtunut aikaisemminkin itselleni, eli olen lähtenyt päiväunille, ja tilanne on levinnyt käteen yhdessä tunnissa.

        Ostin sitten rahoillani tänään Neste Oilia, kun se dippasi pahasti. Muuten meni tosiaan puihin, muut sijoitukseni nousi vain noin tänä 0.7% päivänä, kun Fortumi nousi noin 3,7%.

        Et sentään ollut ainoa, joka arvasi väärin. FIM:in analyytikot myivät omasta mallisalkustaan Fortumin pois ilmeisesti keskiviikkona. Oli kuulemma tavoitehinta 16 euroa jo liian lähellä ja nousuvara loppu. Pojilla oli FUM salkussa kymmenen prosentin painolla ja myynnin jälkeenhän kurssi on noussut vaatimattomasti 6 % kahdessa päivässä.

        Vaikeaa näkyy tämä ajoitaminen olevan ammattimiehillekin.


      • asiantuntija.
        Vakuusvaje kirjoitti:

        Et sentään ollut ainoa, joka arvasi väärin. FIM:in analyytikot myivät omasta mallisalkustaan Fortumin pois ilmeisesti keskiviikkona. Oli kuulemma tavoitehinta 16 euroa jo liian lähellä ja nousuvara loppu. Pojilla oli FUM salkussa kymmenen prosentin painolla ja myynnin jälkeenhän kurssi on noussut vaatimattomasti 6 % kahdessa päivässä.

        Vaikeaa näkyy tämä ajoitaminen olevan ammattimiehillekin.

        No korostan edelleen että tarkoitukseni oli ostaa ne takaisin sunnilleen heti, ajoitus vain meni pieleen. Tuo 15.24 dippi olisi ollut erinomainen paikka, ja varmaan olisin siihen reagoinut jos vain olisin ollut tietokoneen äärellä. Fortum taitaa olla ainoa osake, jonka kurssi voi ryöstäytyä käsistä tuolla tavalla, tai voihan olla että kun kurssi lähtee menemään johonkin suuntaan on menossa voimaa muillakin osakkeilla.


      • asiantuntija.
        asiantuntija. kirjoitti:

        No korostan edelleen että tarkoitukseni oli ostaa ne takaisin sunnilleen heti, ajoitus vain meni pieleen. Tuo 15.24 dippi olisi ollut erinomainen paikka, ja varmaan olisin siihen reagoinut jos vain olisin ollut tietokoneen äärellä. Fortum taitaa olla ainoa osake, jonka kurssi voi ryöstäytyä käsistä tuolla tavalla, tai voihan olla että kun kurssi lähtee menemään johonkin suuntaan on menossa voimaa muillakin osakkeilla.

        No niin, Fortum on melko kuplassa, eli pitäkää kiinni hatuistanne, kohta nimittäin rysähtää. Deutsche Bank nostatti Fortumin tavoitearvoa 14 euroon, mutta sehän on nyt yli 16 euroa. Ei Fortumissa ole tapahtunut mitään, minkä vuoksi osakkeen arvo pitäisi nousta lähes 3 euroa näin lyhyessä ajassa.

        Tankkasin noin 600 Neste Oilin osaketta, kun olivat pohjamudissa, tällä kyllä tehdään vähintään sama tili kuin Fortumilla, mutta Neste Oilissa ei olla kuplassa, eli näitä osakkeita uskaltaa holdatakin pidemmän aikaa.


      • asiantuntija.
        asiantuntija. kirjoitti:

        No niin, Fortum on melko kuplassa, eli pitäkää kiinni hatuistanne, kohta nimittäin rysähtää. Deutsche Bank nostatti Fortumin tavoitearvoa 14 euroon, mutta sehän on nyt yli 16 euroa. Ei Fortumissa ole tapahtunut mitään, minkä vuoksi osakkeen arvo pitäisi nousta lähes 3 euroa näin lyhyessä ajassa.

        Tankkasin noin 600 Neste Oilin osaketta, kun olivat pohjamudissa, tällä kyllä tehdään vähintään sama tili kuin Fortumilla, mutta Neste Oilissa ei olla kuplassa, eli näitä osakkeita uskaltaa holdatakin pidemmän aikaa.

        Näin siinä vain meni taas, Fortumin toimitusjohtaja Tapani Kuula on lopullisesti poissa pelistä, todettiin pitkälle levinnyt syöpä, ja sairauslomalle heti. Kurssi on romahtamaisillaan, myykää pois kun vielä ehditte, varmaan pohjat tulee tänään, siinä 15,50 €:n kohdalla.

        Neste oil taas räjähti ylöspäin, eli varmat voitot minulle jo yhdestä päivästä.
        Hyvää päivänjatkoa... Minua ei suotta kutsuta sijoittamisen ihmemieheksi.


      • naurussapitelemistä
        asiantuntija. kirjoitti:

        Näin siinä vain meni taas, Fortumin toimitusjohtaja Tapani Kuula on lopullisesti poissa pelistä, todettiin pitkälle levinnyt syöpä, ja sairauslomalle heti. Kurssi on romahtamaisillaan, myykää pois kun vielä ehditte, varmaan pohjat tulee tänään, siinä 15,50 €:n kohdalla.

        Neste oil taas räjähti ylöspäin, eli varmat voitot minulle jo yhdestä päivästä.
        Hyvää päivänjatkoa... Minua ei suotta kutsuta sijoittamisen ihmemieheksi.

        Oikeassa olet, ei tosiaan kutsuta. Itse kutsut itseäsi asiantuntijaksi ja se siitä.


      • asiantuntija.
        naurussapitelemistä kirjoitti:

        Oikeassa olet, ei tosiaan kutsuta. Itse kutsut itseäsi asiantuntijaksi ja se siitä.

        Fortumi on nyt siinä 15,75. Vielä on varaa että osa sulaa pois =) Vaikka voisin ostaa sitä takaisin nyt, en harkitsekaan, sillä alaspäin on menossa. Tuossa 15,50:n kohdalla voisi ostaa ehkä.


    • vinkkivinkki

      Nyt ei kannata ostaa mitään salkkuunsa, siis just nyt jos oisin ostamassa. Ei ainakaan lojumaan. Mut jos ensvuoteen tähtäät osan rahoista, niin Biohit, Stonesoft ja YIT ja Fortum.

      YIT voi jo nyt laittaa, Fortumia en ole seuraillu, kannattaa tsekata,

      Stonesoft on kohta nousussa..

      http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/57802-suomesta-loytyi-suuri-tietoturvariski-2915-laitetta-joiden-ei-kuuluisi-olla-julkisesti

      No tänään tuli uutinen taas...

      Biohit tossa irtoo kohta enskuussa ja kohta julkistetaan uusia kuvioita.

      Noihin kun ensin tiputtelet 5000 ja lopuilla sitte teet päiväkauppaa. 500€ voi olla turhan optimistinen kuva vaikka tavotteita pitäs olla. 10000€ kohti 200€ voi laskee et kannattaa. 30000€ tekee sellasta 100-400€ jos realistisesti hakee. Isompi summa tietää isompia riskejä, tottumaton voi hävitä rahaa paljonkin. Mut niihin 100-400€ tuloihin ei kuulu sitte minkään Nokian paskan kanssa kikkailu. Toi hajautus sulle heti ensalkuun, niin näät miten se toimii kivasti vuoden koskematta. Kattelet sitte mitä tulee vielä osinkojakin.

      • vinkkivinkki

        Niin ja pitää muistaatietenki, että isompi määrä osakkeita päiväkaupalla on myös vaikeampi myydä kerralla. Että remember. Tiputin riskejäsi jo 50% :)


      • asiantuntija.
        vinkkivinkki kirjoitti:

        Niin ja pitää muistaatietenki, että isompi määrä osakkeita päiväkaupalla on myös vaikeampi myydä kerralla. Että remember. Tiputin riskejäsi jo 50% :)

        Täysin paskoja vinkkejä, ei ihme ettei kukaan onnistu. Jätkä ei tiedä mitään edes Fortumista, joka nyt on peruspilari kaikkien salkussa, jotka jotakin sijoittamisesta tietävät. Holdaamisella ei toimi nyt mikään sijoittaminen, koska kurssit sahaavat edestakaisin, ja edistymistä ei juuri tapahdu, paitsi aivan voimakkaimilla osakkeilla, jotka pitkällä aikavälillä nousevat, kuten Fortum.

        Biohit on aivan selkeästi kuplaosake, rahat mitkä on saatu acetiumista, on jaettu ulos osinkoina, eikä mitään uusia mullistavia tuotteita ole luvassa tulevaisuudesta, osakkeesta tulee kuihtumaan pois arvostaan yli puolet tänä vuonna. Acetium on muutenkin aivan kuratuote, kysteiiniä saa ravintolisäkaupasta 100 x halvemmalla, ja hajoaa taatusti heti vatsalaukussa, kun kysteiini on jauhemuodossa. Itse asiassa Biohit on myös lanseeranut imeskelytabletteja, saman saa aikaiseksi imeskelemällä kysteiinitabletteja paitsi että ne ovat 100 kertaa halvempia.

        Helikobakteerihäätöön ei kysteiinitabletit tule toimimaan, sen tietävät kaikki vähänkään mikrobiologiaa lukeneet, ilmeisesti biohitin johto kuitenkaan ei, kun sitäkin yrittävät tutkia.


      • vinkkivinkki
        asiantuntija. kirjoitti:

        Täysin paskoja vinkkejä, ei ihme ettei kukaan onnistu. Jätkä ei tiedä mitään edes Fortumista, joka nyt on peruspilari kaikkien salkussa, jotka jotakin sijoittamisesta tietävät. Holdaamisella ei toimi nyt mikään sijoittaminen, koska kurssit sahaavat edestakaisin, ja edistymistä ei juuri tapahdu, paitsi aivan voimakkaimilla osakkeilla, jotka pitkällä aikavälillä nousevat, kuten Fortum.

        Biohit on aivan selkeästi kuplaosake, rahat mitkä on saatu acetiumista, on jaettu ulos osinkoina, eikä mitään uusia mullistavia tuotteita ole luvassa tulevaisuudesta, osakkeesta tulee kuihtumaan pois arvostaan yli puolet tänä vuonna. Acetium on muutenkin aivan kuratuote, kysteiiniä saa ravintolisäkaupasta 100 x halvemmalla, ja hajoaa taatusti heti vatsalaukussa, kun kysteiini on jauhemuodossa. Itse asiassa Biohit on myös lanseeranut imeskelytabletteja, saman saa aikaiseksi imeskelemällä kysteiinitabletteja paitsi että ne ovat 100 kertaa halvempia.

        Helikobakteerihäätöön ei kysteiinitabletit tule toimimaan, sen tietävät kaikki vähänkään mikrobiologiaa lukeneet, ilmeisesti biohitin johto kuitenkaan ei, kun sitäkin yrittävät tutkia.

        http://www.verkkouutiset.fi/index.php/talous/982-talous/118260-118260

        Stonesoftiin piti äsken sijoittaa. ja nousi varsin mukavasti 6%


        Biohitin kysteiini on saatu toimimaan oikeassa paikassa ja ei ole verrannollinen siihen mitä luontaistuotekaupassa on myynnissä.

        Krapulalääkkeenä toimii todella hyvin ja tuote on suht hlpa. 20€ ja risat näytti olevan verkkoapteekissa. Minun vinkeille on tullut myös kiitoksia.

        Biohit säilyttää mielenkiintoisen tilanteensa juuri sijoittajien voimin. Kukaan iso sijoittaja ei ole liikkeellä turhaan. Myös itse kuulun niihin. 10 miljoonaa osaketta on hyvin pieni kanta markkinoilla joten se aiheuttaa kurssin rajun korotuksen välillä kun ei osakkeita ole myynnissä hirveitä määriä. Se myös on näkyny viimisen 2 vuotta, ettei osakkeita ole myynnissä kuin satoja tai tuhansia, mutta kymmeniätuhansia ei ikinä.


      • asiantuntija.
        vinkkivinkki kirjoitti:

        http://www.verkkouutiset.fi/index.php/talous/982-talous/118260-118260

        Stonesoftiin piti äsken sijoittaa. ja nousi varsin mukavasti 6%


        Biohitin kysteiini on saatu toimimaan oikeassa paikassa ja ei ole verrannollinen siihen mitä luontaistuotekaupassa on myynnissä.

        Krapulalääkkeenä toimii todella hyvin ja tuote on suht hlpa. 20€ ja risat näytti olevan verkkoapteekissa. Minun vinkeille on tullut myös kiitoksia.

        Biohit säilyttää mielenkiintoisen tilanteensa juuri sijoittajien voimin. Kukaan iso sijoittaja ei ole liikkeellä turhaan. Myös itse kuulun niihin. 10 miljoonaa osaketta on hyvin pieni kanta markkinoilla joten se aiheuttaa kurssin rajun korotuksen välillä kun ei osakkeita ole myynnissä hirveitä määriä. Se myös on näkyny viimisen 2 vuotta, ettei osakkeita ole myynnissä kuin satoja tai tuhansia, mutta kymmeniätuhansia ei ikinä.

        Ja höpsistä; NAC toimii krapulaan yhtä hyvin sitä saa 600 mg:n kapseleina luontaistuotekaupasta. Acetium sisältä vain 100 mg kysteiinia per tabletti. Vaikka tavallinen NAC ei toimisikaan yhtä hyvin, sitä voi kompeisoida ottamalla vaikka NAC 1-2 gramman annoksina. Tulee edelleen sikahalvemmaksi. Kysteiini on kuitenkin se vaikuttava aine, ja se on sikahalpaa, paitsi acetiumissa, jossa yksi aski 60 x 100 mg kysteiiniä maksaa 30 €. Jenkeistä voi ostaa 250 x 600 mg NAC:ia hintaan $20. Ja tuo määrä olisi 25 kertaa enemmän lähes puolet halvemmalla.

        Ei kenenkään acetiumia kannata ostaa; ostakaa mieluummin biotien ja Lundbecking kauppaamaa selincroa, estää alkoholin liikajuomisen, ja varma hittilääke, se on nimittäin ainoa lääke laatuaan, ja paljon parempi kuin edellinen naltrexone. Lääke tosin keksittiin jo 70-luvulla, mutta Biotie rahoitti tuon faasi 3 tutkimukset.


      • vinkkivinkki
        asiantuntija. kirjoitti:

        Ja höpsistä; NAC toimii krapulaan yhtä hyvin sitä saa 600 mg:n kapseleina luontaistuotekaupasta. Acetium sisältä vain 100 mg kysteiinia per tabletti. Vaikka tavallinen NAC ei toimisikaan yhtä hyvin, sitä voi kompeisoida ottamalla vaikka NAC 1-2 gramman annoksina. Tulee edelleen sikahalvemmaksi. Kysteiini on kuitenkin se vaikuttava aine, ja se on sikahalpaa, paitsi acetiumissa, jossa yksi aski 60 x 100 mg kysteiiniä maksaa 30 €. Jenkeistä voi ostaa 250 x 600 mg NAC:ia hintaan $20. Ja tuo määrä olisi 25 kertaa enemmän lähes puolet halvemmalla.

        Ei kenenkään acetiumia kannata ostaa; ostakaa mieluummin biotien ja Lundbecking kauppaamaa selincroa, estää alkoholin liikajuomisen, ja varma hittilääke, se on nimittäin ainoa lääke laatuaan, ja paljon parempi kuin edellinen naltrexone. Lääke tosin keksittiin jo 70-luvulla, mutta Biotie rahoitti tuon faasi 3 tutkimukset.

        Acetium-kapseleista säädellyllä nopeudella paikallisesti mahaan vapautuva L-kysteiini sitoo mahanesteessä sinne mikrobien toiminnan seurauksena muodostunutta asetaldehydiä tehokkaasti,

        http://www.acetium.com/fi

        Ei tabuja kannataisi syödä kuin leipää ja suhtautua niihin arvoihin välinpitämättömästi.


      • asiantuntija.
        vinkkivinkki kirjoitti:

        Acetium-kapseleista säädellyllä nopeudella paikallisesti mahaan vapautuva L-kysteiini sitoo mahanesteessä sinne mikrobien toiminnan seurauksena muodostunutta asetaldehydiä tehokkaasti,

        http://www.acetium.com/fi

        Ei tabuja kannataisi syödä kuin leipää ja suhtautua niihin arvoihin välinpitämättömästi.

        No, NAC on kysteiinin asetyloitu muoto, jonka elimistö osaa hyödyntää paremmin kuin tavallinen L-kysteiini. Itse otan 2-4 kapselia NAC:ia päivässä silloin tällöin; se on 12-24 enemmän kysteiiniä kuin acetium sisältää. Ei tästä mitään haittaakaan tunnu olevan, toisaalta jos tulee sivuvaikutuksia, niin se osui loisiin, jota immuunipuolustus sitten siivoaa pois.


    • vinkkivinkki
      • asiantuntija.

        Tilatkaa IHerbistä NAC:ia, olen tilannut 15 kertaa varmaan tuosta puljusta, ja kertaakaan en ole menettänyt rahaa, eikä tavara ole koskaan jäänyt tulliin. Nykyään on tosin astunut voimaan tiukemmat rajat, milloin tuotteesta menee tullia.


      • Bee Ace
        asiantuntija. kirjoitti:

        Tilatkaa IHerbistä NAC:ia, olen tilannut 15 kertaa varmaan tuosta puljusta, ja kertaakaan en ole menettänyt rahaa, eikä tavara ole koskaan jäänyt tulliin. Nykyään on tosin astunut voimaan tiukemmat rajat, milloin tuotteesta menee tullia.

        Tunnen jo myötähäpeää. Eiköhän nuo sinun Herbalife tuotteet ole hieman eri asia kuin Biohitin 20 vuoden tutkimuksilla saatujen tuotteiden. Maailmalla arvostettujen lääketieteen tutkijoiden toimesta tuota tehty.


      • asiantuntija.
        Bee Ace kirjoitti:

        Tunnen jo myötähäpeää. Eiköhän nuo sinun Herbalife tuotteet ole hieman eri asia kuin Biohitin 20 vuoden tutkimuksilla saatujen tuotteiden. Maailmalla arvostettujen lääketieteen tutkijoiden toimesta tuota tehty.

        Ei ole, halpaa ja toimivaa; NAC on ollut standardiravintolisä jo vuosikymmeniä ja toimii. En aio maksaa sikahintoja siitä että joku patentoi kysteiinin uudelleen jollakin matriksirakella, jonka pitäisi imeytyä paremmin.


    • tuut vtun tuut

      Aloittaja on joko täydellinen ääliö tai vaihtoehtoisesti amatööri.

      Turbowarreilla saa 500e tuoton pienemmällä pääomalla. Jos knockki on lähellä, voi turbowarrella helposti kiskaista 5000e pääomalla sen 500e/pvä. Tietenkin knockatessa menee koko pääoma, mutta sitähän ei lasketa kun voitot vaan huomioidaan :)

    • waitingwaiting

      Kyseisellä summalla saa vuodessa 9000 euron osinkotuoton - vero. En kyllä lähtis päiväkauppaan tuollasella. Hitto kun ei itselläni ole vielään tuollasia summia sijoittaa, osaisin tehdä sillä rahaa kohtuullisella riskillä.

      • huh huh

        50000 osinkotuotto 9000 kerro nyt muillekin


      • juuri siksi

        siksi sull a ei ole


    • shitcoin

      olis pitänyt sijoittaa kryptoihin ne 50k

    • pellikkaanni

      Nielemkiintoista, ketjussa paljon keskustelua Fortumin päiväkaupoista.

      Itsekin tuolloin 2013 harrastin n. 6000e potilla pientä veivipeliä työn ohessa, käytännössä koko käteisvaranto oli aina pelissä, hirmuisella riskillä mentiin. Siinä 15e kieppeillä oli hyvä moodi päällä tässä osakkeessa ja veivasin useita onnistuneita veivejä ja tienasin satoja euroja. Lopetin kuitenkin kun piti jäädä aikaa niille töillekin, sekä pelko voittojen (ja pääoman) menettämisestä.

    • Anonyymi

      Helposti. Itse alotin 500e aikoinaan räjäytin tilini kyllä tilini useampaan kertaan mutta otin sen jälkeen tosissaan treidauksen opettelin jne 500e tehnyt hyvän tilin yli 130k. 50k riittää kyllä hyvin mutta aloittelijana suosittelisin harjoittelemaan eka pienemmällä summalla ja ole valmis häviämään ne.

    • Anonyymi

      kokeile ensin pari kolme vuotta ilman rahaa miten käy ja jos mielestäsi tulokset on rohkaisevia niin sitten laitat rahat likoon

      rahalla jos alat treenaamaan niin 100% varmuudella et jää voitolle

    • Anonyymi

      Korjatkaa jos olen ihan hukassa,mutta eikös usein parhaita treidauskohteita ole ne kaikista halvimmat osakkeet joiden arvo myös vaihtelee. Ei niiden johokin senttikerhoon jämähtäneiden. Vähänkään isommilla ehkä jos laittaa kuten aloittaja all in, mutta en laittaisi kaikkia silti yhteen yhtiöön. Ja jos hyvä osinkoa tuottava niin mitä sillä treidamaan. Ostaa paljon ja nauttii tasaisesta osingosta.

      • Anonyymi

        Noissa on se ongelma, että vaikka et ihan niitä senttiosakkeita valitsisikaan, niin vaihto on luokkaa muutamia tuhansia päivässä.

        Paljonko ajattelit saada voittoa jos sijoitat 1000 euroa päivässä? Jos osakkeen kurssi nousee 5% niin jäähän sulle siitä 50 euroa ja siitä vielä kaupantekokulut pois...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noissa on se ongelma, että vaikka et ihan niitä senttiosakkeita valitsisikaan, niin vaihto on luokkaa muutamia tuhansia päivässä.

        Paljonko ajattelit saada voittoa jos sijoitat 1000 euroa päivässä? Jos osakkeen kurssi nousee 5% niin jäähän sulle siitä 50 euroa ja siitä vielä kaupantekokulut pois...

        Juuri siksi treidaaminen ei ole sijoitus strategiassani. Kunhan jokupäivä valtaapitävät järkeistäisivät verotuksellisia asioita, avautuisi Suomessakin oikeasti treidaajien markkinat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siksi treidaaminen ei ole sijoitus strategiassani. Kunhan jokupäivä valtaapitävät järkeistäisivät verotuksellisia asioita, avautuisi Suomessakin oikeasti treidaajien markkinat.

        Miksi et treidaa osakesäästötilillä?
        Ihan turha inistä veroista kun tällainen vaihtoehto on olemassa.


    • Anonyymi

      50te on min summa treidaukseen. Itse suosittelen 100k jos löytyy varoja. Alle 50k uhan turha lähteä treidaamaan. Forex pystyy vielä toistaiseksi treidaamaan hetken mutta itse tiedän että jossain ensivuoden 2024 puolella sitäkään enäään pysty treidaamaan. Joten osakkeita tai cryptoja treidaamaan. Muistaa myös aina että ei käytä kuin vain max 1% riskiä pääomasta. Siksi 10-50k on liian pieni varallisuus joten suosittelen tekemään töitä kun 100k pääomaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe