Katselin MOL-sivustolta tilannetta, ja löytyi 3 avointa työpaikkaa. Miten se näin nyt on tämä tilanne? Onko tässä jotakin hyvin outoa? Ei se että on 3 avointa työpaikkaa, vaan että ei ole kuin 3 avointa työpaikkaa.
Onko edes suunnitelmia siitä, miten uusia työpaikkoja voisi luoda? Pitäsi kuitenkin olla.
Rakennusbuumi on alamaissa, mutta siihenkin on kyllä varmaan jotakin, jos vaan yrittäisi? Esim. vanhojen talojen korjausta?
terv. Oili Harjula
Kemijärven työpaikat
23
541
Vastaukset
- tulet uuniin
Ei täällä tehä ko halkoja. Pysytäänpä lämpimänä.
- O.H.
No katsoin väärin. Mutta ei tuosakaan ole kovin paljoa.
Kyllä Kemijärven tervehdyttämisohjelma pitää saada käyntiin, koska ei kai kukaan vasiten halua kaupunkia alasajaa? Onko se suunnitteluvirasto kun on vastuussa kuitenkin suunnittelusta? Tietenkin yhteistyössä muiden virastojen, päättäjien, ja kaupungin asukkaiden kanssa.
Lamaannuttava asenne ei saa jatkua. Jos valtio on vienyt 'omat' työpaikat, voi mahdollisuuksia silti olla, ja onkin varmasti. - perhosia1
O.H. kirjoitti:
No katsoin väärin. Mutta ei tuosakaan ole kovin paljoa.
Kyllä Kemijärven tervehdyttämisohjelma pitää saada käyntiin, koska ei kai kukaan vasiten halua kaupunkia alasajaa? Onko se suunnitteluvirasto kun on vastuussa kuitenkin suunnittelusta? Tietenkin yhteistyössä muiden virastojen, päättäjien, ja kaupungin asukkaiden kanssa.
Lamaannuttava asenne ei saa jatkua. Jos valtio on vienyt 'omat' työpaikat, voi mahdollisuuksia silti olla, ja onkin varmasti.Voi sinua Oili. Missä on realismisi?
- fgkmr
jos perustetaan kemijärvelle rollaattoreiden vuokraus ja korjaus toimintaa,ja eikö tänne vielä yhden hautaustoimiston vois perustaa,kyllä tämän kokoinen kaupunki viidennen hauturin tarvii,sitä hommaa riittää.
- kagi housussa jo ?
Kyllä se nyt vaan alas ajetaan, ei sille ole mitään tehtävissä.
Teollisuutta tänne on turha haikailla. Ei ole logistisesti järkevää laittaa mitään valmistavaa yksikköä tänne, ei löytyisi työvoimaakaan.
Mikään highteck juttu ei tänne sovellu, juurikin jo työvoiman puutteen takia.
Sitten on se matkailu, siihen ei ole löytynyt viisasten kiveä, sen huomaa jo siitä kun puhutaan, että matkailussa Taivaan tulet olisi sellainen, joka houkuttelisi matkailijoita.
Ei voi kun myötähäpeässä kärvistellä.
Ryssien matkailu lisääntyy tässä maassa, sitä pitäisi pystyä hyväksikäyttämään, mutta eipä näytä asia kiinnostavan. Eikä löydy kyllä rahaakaan asiaan satsaamiseen.
Eiköhän vaan vinguta täällä keskenään, kunnes kohta viimeset ajetaan rollaattoreilla ukkokotiin, missä espanjalaiset hoitsut pyyhkii puurot leualta.- ahvotuu ulkona
Kylläpä tänne epätoivoiset ihmiset kirjoittelee. Mikä täällä on ollesa. Menkää pilkille. >Ahven alkanu syömään. Ruokakalat saa pikaisesti. raitista ilmaa jne. No ette tietenkään osaa perata niitä ? Uuusavuttomia sosiaalipummeja jokka tänne enimmäkseen kirjoittavat. Kemijärvi on hieno paikka asua. Töitäkö sais nuorille niin siitä se lähtis.
- Kaupunkioikeudet poi
s
↑
Täällä on piilotyöpaikkoja mitä ei MOL;leissa ilmoitella. Kannattaa sarvikuonolta käydä kysymässä tulevan kunnantalon pihalta.- O.H.
Olisko jossain muualla listaa piilotyöpaikoista? Saisi olla. Ja kenelle ne on piiloitettu?
Ja miehän olen suuri realisti, ja vaikka kuinka 'pöljältä' ja naiivilta tämäkin aloitukseni vaikuttaa, olenpa sanojeni takana kuitenkin.
Taitaa olla asenen aivan sama kuine nen k-vaaleja? Siltä vaikuttaa.
en vaan ymmärrä että joku virasto ei voi töitään tehdä, että siinä on sitten joku politiikka vissiin esteenä?
- jo muuttanut
Kylä kuoli jo!
Sitä ei kaikki tahdo uskoa!
Menneiden perään on turha haikailla, rippeet enää jäljellä, muuttakaa pois kun vielä jalat liikkuu!
Elämisen mahdollisuudet on jo viety....siinä se!- leikin loppu
Miksi tehdasta puolustettiin viimeisenä oljenkortena loppuun asti, syyt näkyy nyt!
- yrittäjyys yhteistyö
leikin loppu kirjoitti:
Miksi tehdasta puolustettiin viimeisenä oljenkortena loppuun asti, syyt näkyy nyt!
Yrittäjyydellä Kemijärvi nousuun.
Kemijärven puheenjohtaja J. Tapio on yrittäjyyden asiantuntija.
O. Harjula on myös yrittäjä ja esittänyt hyviä ideoita.
Yhteistyöllä ideat yhteen ja Kemijärveä viemään eteen. - huuto tuuleen
yrittäjyys yhteistyö kirjoitti:
Yrittäjyydellä Kemijärvi nousuun.
Kemijärven puheenjohtaja J. Tapio on yrittäjyyden asiantuntija.
O. Harjula on myös yrittäjä ja esittänyt hyviä ideoita.
Yhteistyöllä ideat yhteen ja Kemijärveä viemään eteen.Turha huudella kun löysät jäähtyy jo housuissa!
- O.H.
Yrittäjyys on yksi hyvä asia jonka kautta moni voisi työllistyä. Suomun keskus olisi hyvä sellaiseen toimintaan, josta kyllä uraa urkenisi myös muuhun. Tuollainen keskus tarvitsee monia tekijöitä. Rakentamista, ruokatuotantoa-huoltoa ym.
Töihin siis..- tyhjäntoimittajaharj
Voi sinua Oili-reppana, oletko koskaan miettinyt rahoitusta ideoillesi?
Näin sinut joskus jossakin vaalipaneelissa, olit niin kovin negatiivinen siellä, valitit kaikesta, kaikki muut olivat väärässä ja toimineet väärin.
Täällä sinä sitten muka viisastelet positiivisuutta ja yrittäjähenkeä. Kerro nyt edes yhden ainoan kerran _konkreettisesti_ miten joku ideasi rahoitetaan ja toteutetaan, ei vain noin että "Töihin siis.." - O.H.
tyhjäntoimittajaharj kirjoitti:
Voi sinua Oili-reppana, oletko koskaan miettinyt rahoitusta ideoillesi?
Näin sinut joskus jossakin vaalipaneelissa, olit niin kovin negatiivinen siellä, valitit kaikesta, kaikki muut olivat väärässä ja toimineet väärin.
Täällä sinä sitten muka viisastelet positiivisuutta ja yrittäjähenkeä. Kerro nyt edes yhden ainoan kerran _konkreettisesti_ miten joku ideasi rahoitetaan ja toteutetaan, ei vain noin että "Töihin siis.."Tiedäthän että muutostahan minä täällä Kemijärvellä 'ajan' aina sanoessani jotakin. Jos et ole tiennyt niin nyt tiedät. Kun: olen huomannut että asiat junnaavat paikallaan, tekemisistä ei tule mitään, koska mm. poliittiset puolueet 'taistelevat' keskenään, ja enimmäkseen vallasta vaan. Sinä olet hyvä kun vastustat minua, sillä siitä tiedän, että asiani saa kannatusta, ja on oikea.
Rahoitus. Mitä arvelet mistä siihen Lentomäkeen rahoitusta olisi 'hommattu'? Tämä ehdotukseni ja ideani on vastakkainen, mutta aivan samoilla periaatteilla toteutettavissa. Ja myös: Toimintahan tulisi olemaan suurelta osin yrittäjäpohjaista, joten yhteiskunnan varat säästysivät suurelta osin. Yrittätuet eivät edelleenkään ole kehityneet siinä mittakaavassa, kuin niiten olisi pitänyt, siispä jokainen yrittäjä rahoittaa mm. yritystilansa sinne, eli maksaa alkuun vuokraa itse jne. Tai voi ostaakin jos niin paljon on varaa.
Uskon että Sinä olet niitä vanhan kaavan toimijoita joita ei uudistaminen kiinnosta, mutta mietipä vielä mten itse hyötyisit Suomun keskuksesta. Voisit yllättyä.
Keskustelua vaan hyvät ihmiset niin päästään eteenpäin :) - O.H.
O.H. kirjoitti:
Tiedäthän että muutostahan minä täällä Kemijärvellä 'ajan' aina sanoessani jotakin. Jos et ole tiennyt niin nyt tiedät. Kun: olen huomannut että asiat junnaavat paikallaan, tekemisistä ei tule mitään, koska mm. poliittiset puolueet 'taistelevat' keskenään, ja enimmäkseen vallasta vaan. Sinä olet hyvä kun vastustat minua, sillä siitä tiedän, että asiani saa kannatusta, ja on oikea.
Rahoitus. Mitä arvelet mistä siihen Lentomäkeen rahoitusta olisi 'hommattu'? Tämä ehdotukseni ja ideani on vastakkainen, mutta aivan samoilla periaatteilla toteutettavissa. Ja myös: Toimintahan tulisi olemaan suurelta osin yrittäjäpohjaista, joten yhteiskunnan varat säästysivät suurelta osin. Yrittätuet eivät edelleenkään ole kehityneet siinä mittakaavassa, kuin niiten olisi pitänyt, siispä jokainen yrittäjä rahoittaa mm. yritystilansa sinne, eli maksaa alkuun vuokraa itse jne. Tai voi ostaakin jos niin paljon on varaa.
Uskon että Sinä olet niitä vanhan kaavan toimijoita joita ei uudistaminen kiinnosta, mutta mietipä vielä mten itse hyötyisit Suomun keskuksesta. Voisit yllättyä.
Keskustelua vaan hyvät ihmiset niin päästään eteenpäin :)Ja sen verran tuosta reppana-nimityksestä, että siihenpä tottuu kun joku mies (arvatenkin olet mies joka minulle nimimerkillä vastailet, suosittelen oman nimen käyttämistä niin arvostaisin enemmän mielipidettä. Ja jos olet nainen, en ymmärrä alkuunkaan) näkee nais-toimijan, niin se menee omaan arvoonsa. Jos olisin mies, kannatus olisi automaattista.
Kertoessani mm. ystävilleni reppana-ominaisuudestani, heille tulee hauska päivä, sillä ovat tottuneet myös.Ja ovat tottuneet aivaan toisenlaiseen Oiliin :)
En ole kovin reppana, tiedoksi.
Oili
- höpöjuttuja vain
Että rahoitus yrittäjäpohjaista ? Onhan se nopea ja helppo kirjoittaa, mutta oikeasti rahan löytyminen noihin hankkeisiin, on toinen asia.
Tiettävästi vain Hjallis Harkimo on onnistunut keräämään yrittäjäpohjaista rahoitusta isoille hankkeilleen. Se kun on oma taitonsa sekin.
Pitäisi olla konkreettista näyttöä, tyhjän saa pyytämätikin.- O.H.
Niin, tuolla asenteella et onnistuisi, joten aivan tuha puhua mitään. Nuo asiat ovatkin niiden asioita jotka osaavat toimia, ja myös haluavat toimia. Ellei osaa, ei ole aihetta tulla mukaan. Se pitää itselle tehdä selväksi.
Muualla osataan ja se näkyy kyllä. Kemijärvellä ei osata, ja siihen pitääkin panostaa.
Se että joku kuvittelee, että kaikki on tehty ja että 'itse' osaa kaiken, on typerää. Tilan antaminen on vaikeaa, voi rasittaa egoa, mutta kuten jo ilmaisin, ei ole pakko tulla mukaan. Tulijoita on muita, ja se on hyvä asia.
- Ei näyttöä sulla
Aivan turhaa suunsoittoa sulta, muuta et ole aikaseksi saanut. Kait se sinut riittää nostamaan, omasta mielestäsi muiden yläpuolelle, että uskottelet itsellesi tekeväsi jotakin. Samaa turhan länkytystä se sinunkin tekeminen näyttää olevan.
- O.H.
Jos kertosit nimesi niin tietäisin kenelle vastaan?
Sehän se juuri onkin, että kun valtaeliitti ei ole alkanut muutoksiin, ei mitään tapahdu. Luuletko että minä yksin teen jonkin muutoksen Kemijärvellä? Sehän olisi jo melkoista hommaa.
Sinä osaat haukkua kun et muuta osaa, se nyt ainakin tiedetään tällä palstalla?
Ja jos et itse ole keksinyt ideoita, et voi arvostella. Esitä omasi?
En nosta itseäni muiden yläpuolelle vaan kutsun mukaan nostamaan kaikki yläpuolelle! :)
Ja kuuleppas, minä olen nainen, sinä mies, (kaiketi) ja me ajatellaan eri tavalla kehittämisestä. Varmaan sen kuitenkin tiedät.
Oili
- O.H.
"Sinä osaat haukkua kun et muuta osaa, se nyt ainakin tiedetään tällä palstalla?"
Tarkenna: et osaa vastata muuta minulle?- O.H.
Siis (kirj.virheitä,sori)
Tarkennan: et osaa vastata muuta minulle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770