Olen mies, 28 v, 112 kg ja 183 cm pitkä. Treenaan seuraavasti:
45 min aerobista (15 min cross trainer, 15 min juoksumatto, 15 min sisäsoutu)
Tämän jälkeen koko kehon kuntosali treeni (sisältäen mavea, kyykkyä, penkkiä, hauiskäännöt, soutu ym). Tämä siis maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.
Tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin vedän pelkästään aerobisen osuuden (45 min).
Onko tämä millään muotoa järkevää, laihtumisen ja rasvanpolton kannalta? Mielestäni treenien jälkeen olo on ollut suorastaan hyvä että on antanut kaikkensa ja treeni ei tunnu mielestäni ylitsevuotavan rankalta. Mitä mieltä olette?
Laihdunko omatekemällä treeniohjelmallani?
11
241
Vastaukset
- uygtykvxfj
Ohjelma ei voisi paljoa enempää päin seiniä mennä, mutta toki laihdut kunhan syöt vähemmän kun kulutat..
- thxfhkjc
Jotta saisit punttien nostelusta jotain muutakin hyötyä kun kalorien kulutus sun kannatta muuttaa treenisi niin, että kolistelet punteilla ennen aeroobista osuutta ja sellaisella onsetiteetillä että se aeroobinen onnistuu vasta noh seuraavana päivänä..
- porvoosta
Voisitko perustella vastauksesi?
- yiofffyk
Jos teet aeroobisen treenin, vaikka vain kolmevarttia, se syö tarvittavan tehon puntinkolistelusta jotta saisit siitä muuta kuin liikunnan ilon ja lisäät kulutustasi. Toisinpäin voit vetää rauta treenin sillä teholla että kulutuksesi on seuraavan vuorokauden normaalia isompi, koska lihaksistosi palautuu. Niille pitää myös antaa riittävästi energiaa ettei laihtumisessasi käy kropassasi ns.kannibaali ilmiö, eli elimistösi alkaa ottamaan energiaa lihaksista. Tämän ilmiön saa tehokkaiden treenaamalla kuten nyt teet ja laihduttamalla yhtäaikaa. Oliko kyllin sekavasti kirjoitettu?
- 69-v
Voit itse laskea liikunnan tuoman lisäkulutuksen ja päätellä siitä tehon.
3h aerobista ja lihaskuntotreenit siihen lisäksi eivät hirveästi kuluta mutta ovat toki myötävaikuttamassa.
Minusta tuo on hyvä perusta ja lisä järkevän ruokavalion ohella.
Seuraa mittanauhaa, älä vaakaa!
Sulatellesssani aikanaan laardia pidin ensimmäistä hölkkä- / hiihtotuntia pelkkänä verryttelynä.
Sen jälkeen alkoi kuluttava osuus.
Ei sekään ollut kovin järkevää.
Vähemmän aerobista jumputusta ja lihaskuntoa olisi pitänyt olla mukana tuntuvasti.
Ps. Teen itse aerobisen ja lihaskunnon päinvastaisessa järjestyksessä ja siten, etten kyykky ja mave päivinä jumputa lainkaan vaan teen jumputukset pienten lihasryhmien treenien päätteeksi.
Tosin, käyn salilla 6krt/viikko joten ne on hgelppo rytmittää. - ssooppii
MInusta sinä harjoittelet hyvin. Kannattaa mennä aika paljon sisäisen tuntemuksen mukaan. Pääasia että tuntuu hyvältä.
On aina punttimiehiä, jotka tietävät, että vain heidän harjoitusmetodinsa tuottaa tulosta, ja on se ainoa oikea tapa harjoitella
Ylipaino on uhka sydämelle, verisuonille. Jos aerobinen kunto on hyvä, niin ylipainosta ei ehkä ole niin paljon haittaa terveydelle. Onko leposyke alhainen, ainakin olisi hyvä jos suunta olisi alaspäin? Oletko välttynyt kohonneelta verenpaineelta, mikä on ehkä se suurin ongelma? Olisi hienoa, jos ylipaino pysyisi sellaisissa mitoissa, ettei tarvitisi turvautua verenpainelääkkeisiin, kolesterolilääkkeisiin, diabeteshoitoihin yms.
Minä olen aerobisen harjoittelun kannattaja, minulle se ei ole koskaan ollut mitään ala-arvoista "jumputusta".
Onko Porvoossa hyvät ladut? Tässä on ollut viime vuosina monta hyvää hiihtotalvea, pakkasta vain pakkasen päälle. Ulkona on hauska lykkiä. Olin tänään palauttelevalla luistelulenkillä. Edessäni paineli pyöreä nainen komeasti perinteistä, vuorohiihtoa. Ylipaino ei näyttänyt tuntuvan missään. Tekniikka oli hallussa.
Sinullahan olisi hyvä pohja vaikka hiihtoon tai muuhun aerobiseen harrastukseen mm pyöräilyyn. Voisi satsata reippaasti kunnon välineisiin, se tulee joka tapauksessa halvemmaksi kuin nuo mahdolliset lääkkeet metaboliseen oireyhtymään. - jotainsanottavaa
Joo aeroobinen harjoittelu on hyvä. Mutta ap:n ohjelma ei oikein nappaa.
"45 min aerobista (15 min cross trainer, 15 min juoksumatto, 15 min sisäsoutu)
Tämän jälkeen koko kehon kuntosali treeni (sisältäen mavea, kyykkyä, penkkiä, hauiskäännöt, soutu ym). Tämä siis maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin".
IOtse tekisin tuon treenin abaut seuraavasti: 10 min cross trainer, nivelien pyöritykset ja punttien kimppuun. Koska tavoitteena on laihduttaminen ja (ilmeiseti) lihashävikin minimoiminen, niin kaikkein paras olisi vetää treeni kiertoharjoittelun periaatteella. Eli kolme sarjaa per lihasryhmä ja niistä se ensimmäinen lämmittelysarja ja kaksi työsarjaa. Ei palautumistaukoja, vaan heti kun henki kulkee painojen kimppuun uudestaan. Palautuminen tulee kun vaihtaa lihasryhmiä. Ihan joka päivä ei kantsisi prikulleen samaa tehdä, vaan osiin liikkeistä pientä vaihtelua. Treeni voisi mennä seuraavaan tyyliin: Jalkakyykky, sjmv tai jalkojen koukistus laitteessa, pohkeet seisten, leuanveto tai ylätaljasoutu, penkkipunnerrus tai etunojapunnerrus, vipunostot seisten sivuilta kädet suorina, hauis tangolla tai käsipainoilla, dippipunnerrukset tai ojentajat ylätaljassa.. sitten keskivartalon kimppuun: ensin suorat vatsalihakset, sitten selän ojennus, sitten vinot vatsalihakset vartalon kiertona ja lopuksi syviä vatsoja. Tämän jälkeen palkkari naamariin ja pientä kevyttä venyttelyä ja vasta sitten aeroobisen osaston kimppuun jos jaksaa.
"Tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin vedän pelkästään aerobisen osuuden (45 min)."
Tämä on ihan ookoo, mutta minä tekisin nämä aeroobiset puolet pitempinä suorituksina ja matallalla temmolla.
Punttien kolistelu aeroobisen treenin jälkeen ei ole optimi tapa harjoitella. - Tosi kun vesi
Laihtumiseen vaikuttaa kalorit. Se on ihan sama miten treenaa jos kalorit jää plussalle.
Itse ainakin syön kahta kauheammin treenaamisen jälkeen,
joten lisä liikunnan hyöty kalorien kulutukseen on -0.
Eli laihduttamisessa kannattaa kiinnittää huomiota syömiseen ei niinkään liikuntaan. Liikunta on toki hyödyllistä, mutta ei mitenkään pakollista laihtumisen kannalta. Toki jos liikkuu PALJON niin saa syödä VÄHÄN enemmän. - 2+6
Aerobinen puntin jälkeen, muuten hyvä. Punttia varten ei tarvitse mitään muuta lämmittelyä kuin vähän nivelten öljyämistä ja sitten tyhjällä tangolla aloitat tekemään ja siitä pienin askelein lisää painoa kohti työsarjoja. Jos vaikka teet kyykyssä työsarjoina 5x5 @ 100 kg, niin hyvä lämmittely olisi esim. 10 x 20 kg, 5 x 40 kg, 3 x 60 kg, 2 x 80 kg.
- rantakuntoon2014
Itse aloitin treenaamisen noin 4kk sitten, aamulla käyn vetämässä n.500kcal aerobisen sit iltapäivällä puntti. aluksi tein salilla vähän mitä sattuu mutta nyt kun on päässyt hommaan sisään niin on tullut treeni ohjelmaakin tehtyä ja jaettua treenit eripäiville. Nykyään teen kaiken mahdollisen vapailla painoilla en usko vaijerilaitteiden tuovan niin nopeasti tulosta. Ruokavaliota en sen tarkkemmin mieti, perus asiat kuntoon ja turhat kalorit jää kaupan hyllylle. Lepopäivinä teen 1000kcal aerobiset joka kahdessa osassa joskus kerralla. Nyt on paljon köykäsempi olo ja jaksaa huomattavasti paremmin, semmosen myönteisen asian huomannut että salille on pakko päästä. Eli koukussa vissiin tähän hommaan. Vaakaa en ole tuijottanut kuin kerran kuukaudessa ja viimeksi kun kävin niin näytti että 10kg läskiä on lähtenyt, mutta sehän ei ole koko totuus sillä jos edes kilo läskiä on muuttunut lihakseksi olen enenmän kuin tyytyväinen!
Hyvää kevättä ja onnistumisia! - kalorit/kilot
Googlettamalla esim. "kalorikulutus" löytyy paljon taulukoita, miten eri liikuntalajit kuluttavat kaloreita, ja paljonko kaloreita eri ruoka-aineet sisältävät. Oli hankala löytää, paljonko tietty kaloriankulutus laihduttaa. Löytyi lopulta seuraava suuntaa antava tieto: (esim.) tunnin sauvakävely kuluttaa 500 kcal = 3.500 kcal viikossa. Päivän kokonaisenergiavaje 1.050 kcal = viikossa 7.350 kcal = 1 kg:n painonpudotus.
Löydät varmaan itsekin tarkempaa tietoa, kun googletat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760