ja tulevaisuus näyttää valoisalta.
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/jos-demarinuoret-paattaisivat-kirkko-erotettaisiin-valtiosta-1.1352572
Nuorissa on tulevaisuus
5
156
Vastaukset
- selvitys tulossa
Syksyllä julkaistaan SDP:n tilaama selvitys kirkon ja valtion erottamisesta. Mielenkiintoista nähdä mitä selvitys pitää sisällään. Alkaako SDP ajamaan kirkon ja valtion erottamista. Jos ei ala, niin kiehahtaako SDP:n nuorisosiipi. SDP:llä niinkuin ei muillakaan puolueilla ei ole varaa vastustaa maailman kehitystä ja nuorison mielpidettä, joka vahvistuu vuosi vuodelta. Jos tälläistä vahvistuvaa trendiä alkaa vastustamaan, niin koko puolueen kannatus laskee saman tien ja jyrkästi. Toivottavasti SDP:n nuoret painaa päälle ja oikein kunnolla.
http://yle.fi/uutiset/sdp_teettaa_selvityksen_kirkon_erottamisesta_valtiosta/6136461- nimi merkki
Toivottavasti selvitys on julkinen ettei sitä vaan haudata jonnekin arkistoon ja yritetä näin vaientaa jukista keskustelua.
- Kuudes pykälä
Nyt kaikki demerit ja demareita äänestäneet tai äänstämistä jatkossa harkitsevat, voitte lähettää terveisiä työryhmälle tai sen puheenjohtajalle. Kirkko kuitenkin lobbaa työryhmää, jnka jäsenenäkin taitaa olla ex-piispa... Siis:
SDP:n Kirkko ja valtio -suhteen selvitystyöryhmä,
Puheenjohtaja Saija Karnisto
p. 045 630 9253, saija.karnisto(a)gmail.comMinä kyllä ottaisin SDP:n vakavaan harkintaan jos he ottaisivat vakavissaan kirkon ja valtion erottamisen puoleohjelmaansa. Olen Vihreitäni aikani äänestellyt mutta ei sielläkään tunnu olevan kylliksi poliittista tahtoa ajaa sekularismia. SDP:llä on sekularismin ajatus taustalla, mutta nykyjohto ei taida muistaa sitä. Ei esim. Jutta Urpilainen ristikaulakoruineen...
- positiivinen kirkko
rainbowshy kirjoitti:
Minä kyllä ottaisin SDP:n vakavaan harkintaan jos he ottaisivat vakavissaan kirkon ja valtion erottamisen puoleohjelmaansa. Olen Vihreitäni aikani äänestellyt mutta ei sielläkään tunnu olevan kylliksi poliittista tahtoa ajaa sekularismia. SDP:llä on sekularismin ajatus taustalla, mutta nykyjohto ei taida muistaa sitä. Ei esim. Jutta Urpilainen ristikaulakoruineen...
Sekularismi on vielä köyhempi aate kuin sosiaali-demokratia. Itse olen äänestänyt vihreitä siksi, että monet heistä tulkitsevat kirkon paikkaa nyky-yhteiskunnassa siitä näkökulmasta, mikä on kansalaisille parasta. Kaikki tosin eivät ole sitä mieltä, että kirkko vahvistaa kansalaisyhteiskuntaa, mutta yhä useammat ovat näin huomanneet. Pekka Haavisto voisikin tulla myös tästä kaapista ja reilusti liittyä kirkkoon. Demarinuorissa taas yhteiskunta-analyysi on jämähtänyt sadan vuoden takaiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091175
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72501