Tarkoittaako se Hyvää yötä, vai jotain härskiä?
:D Siitä tulee mieleen sängyn natina - vihjaus? :D
Pakko kysyä: Mitä tarkoittaa "Nati nati"?
11
16047
Vastaukset
- 2+4
Ihan se tarkoittaa vaan Hyvää yötä:)
- Just a flesh wound
Jos sillä meinataan hyvää yötä, niin kait se nyt edes kuuluis sanoa naiti-nait (nighty-night), eikä nati nati?
- brb
Muista kielistä adoptoituja sanoja ja sanontoja väännetään kirjoitellessa usein "suomalaisemman" näköiseksi/ kuuloiseksi, ei mitään uutta. Nuoriso kai noita enemmän vääntelee, aikuiset ottavat käyttöön vaikkeivät aina edes tiedä niiden tarkoituksia. Suomen kielessähän on paljon varsinkin ruotsista lainattuja ja suomalaisemmaksi muokkautuneita sanoja jokapäiväisessä käytössä, ei mikään ihme että nyt alkaa olemaan paljon noita englannista rantautuneita myös.
Olen kuullut vanhemman väen käyttävän online-termejä "LOL", "OMG", "WTF" ym. ja kun heiltä on kysynyt mitä he luulevat niiden tarkoittavan, on hämmennys suuri kun ovatkin käyttäneet lapsiltaan kuulemiaan lyhenteitä aivan päin prinkkalaa. - Just a flesh wound
brb kirjoitti:
Muista kielistä adoptoituja sanoja ja sanontoja väännetään kirjoitellessa usein "suomalaisemman" näköiseksi/ kuuloiseksi, ei mitään uutta. Nuoriso kai noita enemmän vääntelee, aikuiset ottavat käyttöön vaikkeivät aina edes tiedä niiden tarkoituksia. Suomen kielessähän on paljon varsinkin ruotsista lainattuja ja suomalaisemmaksi muokkautuneita sanoja jokapäiväisessä käytössä, ei mikään ihme että nyt alkaa olemaan paljon noita englannista rantautuneita myös.
Olen kuullut vanhemman väen käyttävän online-termejä "LOL", "OMG", "WTF" ym. ja kun heiltä on kysynyt mitä he luulevat niiden tarkoittavan, on hämmennys suuri kun ovatkin käyttäneet lapsiltaan kuulemiaan lyhenteitä aivan päin prinkkalaa.Ei kait nyt kukaan suomalainen oikeasti sano WTF tai OMG eli meinaan tupla-vee, tee, äff tai oo, äm, gee? Kunnon läpsyn naamaan ansaitsee, jos sanoo -_-
- you have no arms
Just a flesh wound kirjoitti:
Ei kait nyt kukaan suomalainen oikeasti sano WTF tai OMG eli meinaan tupla-vee, tee, äff tai oo, äm, gee? Kunnon läpsyn naamaan ansaitsee, jos sanoo -_-
Kyl valitettavasti sanoo... Oon kuullu niin teinien kuin aikuistenkin hokevan "oo äm geetä" ja "äl oo ällää" useinkin... "Vee tee äffäkin" on pari kertaa särähtänyt korvaan. Läppäisystä oon ehdottomasti samaa mieltä! Jotenkin lapsien suusta tuon vielä sietäisi, mutta että aikuisetkin. Ei näin.
- voipyllykkä
ei se englantia ole, kuin ruotsia. eli ei väännetä mitään nighty night
Just a flesh wound kirjoitti:
Ei kait nyt kukaan suomalainen oikeasti sano WTF tai OMG eli meinaan tupla-vee, tee, äff tai oo, äm, gee? Kunnon läpsyn naamaan ansaitsee, jos sanoo -_-
Niin ja entäs tuo vvv länkytys nettiosoitteessa ja miksi. Se on kuitenkin www.http.. ja niin edelleen miksi laittaa tuo vvv kun on hakukone mikä hoitaa homman.
- Ötyä
Natti natti = natti natt = hyvää yötä, tuleepi ruotsin kielestä. Nati natin käyttäjä suattaap olla kirjotushäröinen : )
- Hei haloo
Hei hyvää päivää! Missä pullossa aloittaja elää? Tuhma vihjaus...? Pelottavaa..
- 11+19
Ei jumankauta. Se on aivan selkeää suomenruotsia ja tarkoittaa hyvää yötä. Termiä käytetään lapsille ja hellittelymuotona.
- Anonyymi
Jokainen toivottaa hyvää yötä omalla tavalla, en voi ymmärtää kun surkutetaan aivan pienistä asioista..... Nati nati kaikille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465821Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki573155- 1832675
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t112462mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132169- 292131
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151836- 151508
- 1471364
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2621205