Keskustelin tuossa veljeni kanssa, siitä, että tietääkö muut Suomalaiset mitä kukko on. Siis Suomaaiset jotka eivät ole Karjalaisia tai Savolaisia. Veljeni mukaan pelkät itä-Suomalaiset tunnistavat tämän ruoan, sillä se ei kuulu muiden ruokakulttuuriin. Minäpäs arvelen, että kaikki Suomalaiset ovat hyväksyneet tämän ja muita Karjalaisia ruokia valioonsa. Eli te, jotka ette asu itä-Suomessa tai ette ole juurianne sielt: onko teillä selvää mielikuvaa kukosta, sen musta ja ulkonäöstä?
Tiedätkö mitä kukko on?
12
593
Vastaukset
- kukkoja löytyy
Paras kukko elintarvikkeena on se Laitilan kukko-olut. Kukkoa on myös lanttu- ja kalakukko, mutta ne eivät vedä vertoja Laitilan kukolle.
- Onle syönyt
Kyllä mä olen sitä syönyt
- kukkojen kukko
lanttukukko
lihakukko
perunakukko
kalakukko
ahvenkukko
muikkukukko - Muhoksen Mimmi
Patakukko. Se on siis kuppikalaa, johon on laitettu ruiskuori päälle.
Mustikkakukko. Leipomus, jossa taikankuoren sisään savikuppiin upotetaan mahdoton määrä mustikoita. Sillä saa hampaat kauniin sinisiksi!
Näitä minäkin teen, Pohojanmaalla. - herkku-kukko
No salvukukkoa olen syönyt Ranskassa, Suomesta sitä ei vissiin saakaan.
- salvukokko
siltä poistetaan suvunjatkamis elimet siitä nimi.
- mitähän
kirjoitin piruvie olisi pitänyt kirjoitaa salvukukko
- Anni Parta karvanen
Aito savolainen myyntikukko on paksua ja raakaa taikinaa sisältä ja liian vähän kalaa. Hyvää kukkoa en ole vielä kaupasta saanut. Täyttä shittiä.
- Suomenmieli
Eikös se ole se mikä menee kanaan?
- Tuttu on
Itse asun Itä-Suomessa ja kukko on tosiaankin tuttu ruoka. Ei voi muuta sanoa kun että on kyllä todella hyvää.
- Tarkka tieto
Kukko on kanan aviopuoliso
- kanajakukko
Ei oikein saa hyvää kukkoa kaupoista näin karjala savo akselin ulkopuolella, itse tekeminen ei toki ole ongelma lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409