Tiedätkö mitä kukko on?

Kukkoukko lallallaa

Keskustelin tuossa veljeni kanssa, siitä, että tietääkö muut Suomalaiset mitä kukko on. Siis Suomaaiset jotka eivät ole Karjalaisia tai Savolaisia. Veljeni mukaan pelkät itä-Suomalaiset tunnistavat tämän ruoan, sillä se ei kuulu muiden ruokakulttuuriin. Minäpäs arvelen, että kaikki Suomalaiset ovat hyväksyneet tämän ja muita Karjalaisia ruokia valioonsa. Eli te, jotka ette asu itä-Suomessa tai ette ole juurianne sielt: onko teillä selvää mielikuvaa kukosta, sen musta ja ulkonäöstä?

12

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkoja löytyy

Paras kukko elintarvikkeena on se Laitilan kukko-olut. Kukkoa on myös lanttu- ja kalakukko, mutta ne eivät vedä vertoja Laitilan kukolle.

• Onle syönyt

Kyllä mä olen sitä syönyt

• kukkojen kukko

lanttukukko
      lihakukko
      perunakukko
      kalakukko
      ahvenkukko
      muikkukukko

• Muhoksen Mimmi

Patakukko. Se on siis kuppikalaa, johon on laitettu ruiskuori päälle.
      Mustikkakukko. Leipomus, jossa taikankuoren sisään savikuppiin upotetaan mahdoton määrä mustikoita. Sillä saa hampaat kauniin sinisiksi!
      Näitä minäkin teen, Pohojanmaalla.

• herkku-kukko

No salvukukkoa olen syönyt Ranskassa, Suomesta sitä ei vissiin saakaan.

• salvukokko

siltä poistetaan suvunjatkamis elimet siitä nimi.

• mitähän

kirjoitin piruvie olisi pitänyt kirjoitaa salvukukko

• Anni Parta karvanen

Aito savolainen myyntikukko on paksua ja raakaa taikinaa sisältä ja liian vähän kalaa. Hyvää kukkoa en ole vielä kaupasta saanut. Täyttä shittiä.

• Suomenmieli

Eikös se ole se mikä menee kanaan?

• Tuttu on

Itse asun Itä-Suomessa ja kukko on tosiaankin tuttu ruoka. Ei voi muuta sanoa kun että on kyllä todella hyvää.

• Tarkka tieto

Kukko on kanan aviopuoliso

• kanajakukko

Ei oikein saa hyvää kukkoa kaupoista näin karjala savo akselin ulkopuolella, itse tekeminen ei toki ole ongelma lainkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe