Keskustelin tuossa veljeni kanssa, siitä, että tietääkö muut Suomalaiset mitä kukko on. Siis Suomaaiset jotka eivät ole Karjalaisia tai Savolaisia. Veljeni mukaan pelkät itä-Suomalaiset tunnistavat tämän ruoan, sillä se ei kuulu muiden ruokakulttuuriin. Minäpäs arvelen, että kaikki Suomalaiset ovat hyväksyneet tämän ja muita Karjalaisia ruokia valioonsa. Eli te, jotka ette asu itä-Suomessa tai ette ole juurianne sielt: onko teillä selvää mielikuvaa kukosta, sen musta ja ulkonäöstä?
Tiedätkö mitä kukko on?
12
605
Vastaukset
- kukkoja löytyy
Paras kukko elintarvikkeena on se Laitilan kukko-olut. Kukkoa on myös lanttu- ja kalakukko, mutta ne eivät vedä vertoja Laitilan kukolle.
- Onle syönyt
Kyllä mä olen sitä syönyt
- kukkojen kukko
lanttukukko
lihakukko
perunakukko
kalakukko
ahvenkukko
muikkukukko - Muhoksen Mimmi
Patakukko. Se on siis kuppikalaa, johon on laitettu ruiskuori päälle.
Mustikkakukko. Leipomus, jossa taikankuoren sisään savikuppiin upotetaan mahdoton määrä mustikoita. Sillä saa hampaat kauniin sinisiksi!
Näitä minäkin teen, Pohojanmaalla. - herkku-kukko
No salvukukkoa olen syönyt Ranskassa, Suomesta sitä ei vissiin saakaan.
- salvukokko
siltä poistetaan suvunjatkamis elimet siitä nimi.
- mitähän
kirjoitin piruvie olisi pitänyt kirjoitaa salvukukko
- Anni Parta karvanen
Aito savolainen myyntikukko on paksua ja raakaa taikinaa sisältä ja liian vähän kalaa. Hyvää kukkoa en ole vielä kaupasta saanut. Täyttä shittiä.
- Suomenmieli
Eikös se ole se mikä menee kanaan?
- Tuttu on
Itse asun Itä-Suomessa ja kukko on tosiaankin tuttu ruoka. Ei voi muuta sanoa kun että on kyllä todella hyvää.
- Tarkka tieto
Kukko on kanan aviopuoliso
- kanajakukko
Ei oikein saa hyvää kukkoa kaupoista näin karjala savo akselin ulkopuolella, itse tekeminen ei toki ole ongelma lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854012
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353041Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992253Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312008Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271801- 311790
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell651743Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271547Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91517- 281501