Tarpeita, tarpeita...

Oasis

Mitä ajatuksia tulee mieleesi siitä käsityksestä, ettei nykynainen enää tarvitse miestä? Missä mielessä miehen tarvitsee tuntea olevansa tarvittu? Taloudellisesti, fyysisesti, henkisesti?

81

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellaisia ajatuksia,

että mistä sellaiset käsitykset oikein kumpuaa? Laasaslaisilta?

• S Etämies

Eimissään!!!
      Nykyfemakko ei tarvitsemiestämihinkään enää
      suvunjatkaminenkin moisen femaakkogeenipökäleen kanssa olisi
      HULLUUTA.....................MAAILMAN TUHO

• Oasis

Femakkogeenipökäle.. Ihan uusi määritelmä mutta ajatus taisi tulla selväksi :)

• femakkogeenipökäle.. voiko tuon selvemmin sanoakkaan :D

• Kuka täällä enää ketään mihinkään tarvitsee.
      Erakoidutaan laumoina, mutta mahdollisimman kaukana toisistamme.

• Oasis

Erakoituminen on pelottava ajatus minulle. Jollekin toiselle ehkä helpotus.

• Ilahduttava Ajatus:.

.

Tiirataan toisiamme vaan lasikaappien läpi

Har!

.

• Ilahduttava Ajatus:. kirjoitti:

.

Tiirataan toisiamme vaan lasikaappien läpi

Har!

.

Ei, vaan kaikki muuttavat synkkiin metsiin keskelle korkeaa kuusikkoa.
        Ketään ei näy, eikä kuulu.
        Ainoa vaihtelu on mökin yläpuolella näkyvä taivas.
        Kuukkeleita ruokkien vietämme sitten aikamme.

• Oasis kirjoitti:

Erakoituminen on pelottava ajatus minulle. Jollekin toiselle ehkä helpotus.

Ei se ole aina oma valinta, mutta saattaa usein olla väistämätöntä.

• pus-kis out.
        buddy-love kirjoitti:

Ei, vaan kaikki muuttavat synkkiin metsiin keskelle korkeaa kuusikkoa.
        Ketään ei näy, eikä kuulu.
        Ainoa vaihtelu on mökin yläpuolella näkyvä taivas.
        Kuukkeleita ruokkien vietämme sitten aikamme.

Kuukkelit on kivoja. Sun pitäis käydä ruokkimassa niitä niin vähän piristyisit.

• Kuka tarvitsee mitäkin tai on tarvitsematta.

Itse haluaisin pyrkiä siihen, että mies kokee olevansa tasavertainen arvostettu (en puhu femiinikäsityksestä) Kumppani, Mies silleen miellyttävällä kaiulla. Ja itse Nainen. Tuo tarvitsevuus: jotain mitä yhdessä tavoitellaan ja minkä toinen voi tarjota vastaanottajalle. Niillä on eri painotus kuin antamiselle ja ottamiselle.

• Oasis

Itse ajattelen samalla tavalla, toinen on tasavertainen kumppani. Ei siksi, että toista tarvitsisi maksamaan laskut tai "vaihtamaan lamput" vaan siksi, että yhdessä on hyvä olla.

• Oasis kirjoitti:

Itse ajattelen samalla tavalla, toinen on tasavertainen kumppani. Ei siksi, että toista tarvitsisi maksamaan laskut tai "vaihtamaan lamput" vaan siksi, että yhdessä on hyvä olla.

Tuo asioiden yksittäinen tarvitseminen on minusta samaa kuin suhde ehdollistettaisiin vain joillekin tietyille jutuille. Toista ei nähdä kokonaisena eikä silloin suhdettakaan haluta kokonaisena, vain osa - jostain yksisuuntautuneesta omasta tarpeesta.

• Parisuhteellisessa mielessä on tärkeä tuntea olevansa haluttu. Tarvittu viittaa talonmies pikkaraisen rooliin, sen ei ole niin väliksi. Sinisen hetken I need you darling tietty käy..

• S Etämies

Vain viba on naislle haluttu
        Itse en välitä siit, että olenko naiselle paljoakaan haluttu

täkeämpää, että patnerini on minun haluamani

no money
        no honey

• Oasis

Ehkä tuossa keskustelussa menee käsitteet tarvittu-haluttu sekaisin. Nykyään niin miehillä kuin naisilla on yhtäläiset mahdollisuudet esim taloudelliseen pärjäämiseen (muutamia epäkohtia lukuunottamatta) mutta eihän se poista ihmisen kaipuuta jakaa elämänsä toisen ihmisen kanssa ja jokainen meistä kai haluaa tuntea olevansa se tärkein jollekin...

• Nykynainen tarvii miestä lähes kuten ennenkin. Ei välttämättä parisuhteeseen, mutta kaikkiin muihin askareisiin kyllä.

• Oasis

Kuten mihin askareisiin? Itse olen elänyt ilman miestä muutamia kuukausia eikä vielä mikään ole jäänyt tekemättä. Välillä on joutunut hammasta puremaan ja muutaman kerran ärräpäitä päästellyt kun ei heti ole saanut esim. jotain voimaa vaativaa tehtyä mutta kaikesta on tullut valmista viimeistään ystävien avulla.

Miehet toki keskimäärin hallitsevat tietyt asiat paremmin kuin naiset ja päinvastoin eikä minulla ole ongelmia vastaanottaa apua, mutta jollei sitä miestä talossa ole niin minkäs teet.

• Oasis kirjoitti:

Kuten mihin askareisiin? Itse olen elänyt ilman miestä muutamia kuukausia eikä vielä mikään ole jäänyt tekemättä. Välillä on joutunut hammasta puremaan ja muutaman kerran ärräpäitä päästellyt kun ei heti ole saanut esim. jotain voimaa vaativaa tehtyä mutta kaikesta on tullut valmista viimeistään ystävien avulla.

Miehet toki keskimäärin hallitsevat tietyt asiat paremmin kuin naiset ja päinvastoin eikä minulla ole ongelmia vastaanottaa apua, mutta jollei sitä miestä talossa ole niin minkäs teet.

Okei.

• Oasis
        relaxed_eyes kirjoitti:

Okei.

Et vastannut kysymykseen. Vastaukseni tarkoitus ei ollut torpedoida sinun näkemystäsi, joten olisi ihan mielenkiintoista kuulla tarkempia perusteluja.

• Eihyvältänäytä

Eivät varmaan siinä määrin kuin ennen, nykyään osaavat juopotella, tapella ja riehua yli tarpeen keskenäänkin. Taitavat mennä miesten edelle kohta jo ratti- ja huumejuopumus tilastoissakin?

• Oasis

Niin, naiset ovat taineet tosiaan "parannella" asemiaan tietyissä tilastoissa tässä vuosikymmenten saatossa.

Surullista, jos yhteiskunnallisen aseman parantumisen myötä sitä vapautta käytetään juopotteluun ja tappeluun. Melko typerää toimintaa olipa kyseessä sitten mies tai nainen.

• 5+18

Jos nainen ei tarvitse miestä, niin elelee kaiketi sinkkuna hautaan asti, niin kuin kuuluisa jalkoja kaipaillut kala.

Missä määrin kukin haluaa tuntea olevansa tarvittu/tarpeellinen riippuu ihmisestä. Sanontahan menee, että jokainen haluaa tuntea olevansa *tärkeä* - ei tarpeellinen.

• mun kohdalla totta

en tarvitse miestä yhtään mihinkään. Toki kumppani olisi ihan kiva, mutta olen tässä tajunnut, että koska minulla on oma paikkani (kaukana kaikesta) ja elämäni ja tiedän tarkkaan missä ja miten tämän loppupuoliskoni elämästäni vietän, niin ei siihen kerta kaikkiaan vain mahdu ketään miestä. Varmaan se on niinkin, että kukaan mies ei tarvitse minua tällaisena.

Kyllä se on niin, että naisen pitää olla miestä tarvitseva tai ainakin antaa sellainen kuva itsestään. Mieluusti ne tarvittavat jutut pitää olla sellaisia, että mies saa olla mies isolla ämmällä. Luonnollisesti mukaan kuuluu molemminpuolinen kumppanuus ja muut jutut, mutta ehdottomasti molempien tulee tuntea olevansa tarvittuja ja haluttuja. Eihän kukaan mene suhteeseen, jos näin ei ole.

• Oasis

Mitä se mies isolla ämmällä tarkoittaa? Ja kun sanoit, että naisen täytyy olla tarvitseva tai antaa ainakin sellainen kuva, niin tarkoittaako se että naisen pitää siis teeskennellä ettei pärjää vaikka todellisuudessä ehkä pärjäisikin?

• kyllä,
        Oasis kirjoitti:

Mitä se mies isolla ämmällä tarkoittaa? Ja kun sanoit, että naisen täytyy olla tarvitseva tai antaa ainakin sellainen kuva, niin tarkoittaako se että naisen pitää siis teeskennellä ettei pärjää vaikka todellisuudessä ehkä pärjäisikin?

näin naisen pitää tehdä. Ja ison ämmän mies on tietenkin mies, joka saa olla Mies ja näyttää miehekkyytensä. Silloin mies on tyytyväinen.

• femakkotäti ry
        kyllä, kirjoitti:

näin naisen pitää tehdä. Ja ison ämmän mies on tietenkin mies, joka saa olla Mies ja näyttää miehekkyytensä. Silloin mies on tyytyväinen.

Taas Riitta korostaammärettänsä: "ISO ÄMMÄ"siis 183cm

• jaats
        Oasis kirjoitti:

Mitä mies isolla ämmällä tarkoittaisi sinulle, Oasis? Kai itselläsikin on mielipiteitä asiasta.

• Oasis
        jaats kirjoitti:

Mitä mies isolla ämmällä tarkoittaisi sinulle, Oasis? Kai itselläsikin on mielipiteitä asiasta.

Enpä tiedä, oma mieskäsitykseni kun tällä hetkellä on hiukan elämistilassa... Mies isolla ämmällä on kuitenkin terveellä itsetunnollla varustettu, luotettava ja hyväsydäminen läheisistään huolehtiva mies, jolla on myös sopivaa pilkettä silmäkulmassa.

• Mieleen tulee ensimmäisenä kenellekään naiselle kelpaamattomien ätminkäisten vaikerrukset naapuripalstalla, koskaa kukaan ei tarvitse juuri heitä henkilökohtaisesti.

Noin muuten puhuisin mielummin haluamisesta kuin tarvitsemisesta. Suomessa varmaan jokainen nainen pärjää ilman miestäkin, mutta onneksi suurin osa vielä haluaa miehen kanssa elämänsä jakaa.

• S Etämies

On Ratikalla hitunen pisnesmiehen järkeäkin...................
        Elämiskustannusten jakaminen kuminuken kanssa on varmaanki edullisempaa, kuin luxusäämän kanssa, joka vain syö, makaa ja ajaa kakkaa takkaa

• Oasis

Tuota "kukaan ei tarvitse minua" keskustelua sävyttää huono itsetunto. Mielestäni terveellä itsetunnolla varustetulle miehelle ei ole ongelma, että nainen pärjää ihan hyvin itsekin eikä koe sitä mitenkään uhkana. Myös se kertoo huonosta itsetunnosta tai vähintäänkin katkeruudesta, että jotkut naiset ylikorostavat pärjäämistään hyvinkin aggressiivisesti.

Itse näin juuri eronneena arvostan juuri tuota, että Suomessa naisella on niin hyvä asema, että pärjää ihan hyvin yksinkin. Täällä ei tarvitse pelätä sitä, että joutuu eron takia kadulle tai hyljeksityksi tai kivitetyksi tms. Se on ihan mielettömän hieno asia ja se, että jokaisella yksilöllä sukupuolesta huolimatta on yhtäläiset mahdollisuudet pärjätä pitäisi olla asia, jota arvostetaan.

• Planeetta Mars
        Oasis kirjoitti:

Tuota "kukaan ei tarvitse minua" keskustelua sävyttää huono itsetunto. Mielestäni terveellä itsetunnolla varustetulle miehelle ei ole ongelma, että nainen pärjää ihan hyvin itsekin eikä koe sitä mitenkään uhkana. Myös se kertoo huonosta itsetunnosta tai vähintäänkin katkeruudesta, että jotkut naiset ylikorostavat pärjäämistään hyvinkin aggressiivisesti.

Itse näin juuri eronneena arvostan juuri tuota, että Suomessa naisella on niin hyvä asema, että pärjää ihan hyvin yksinkin. Täällä ei tarvitse pelätä sitä, että joutuu eron takia kadulle tai hyljeksityksi tai kivitetyksi tms. Se on ihan mielettömän hieno asia ja se, että jokaisella yksilöllä sukupuolesta huolimatta on yhtäläiset mahdollisuudet pärjätä pitäisi olla asia, jota arvostetaan.

Oasis: "Myös se kertoo huonosta itsetunnosta tai vähintäänkin katkeruudesta, että jotkut naiset ylikorostavat pärjäämistään hyvinkin aggressiivisesti."

Tietysti. Neiti täydellisiä riittää. Itselleni se on aikamoinen turn-off, koska en yksinkertaisesti kykene käsittämään moista asennetta/käytöstä. Ja vaikka tiedänkin nykyään syyn siihen, epäilyttää, kannataako sinne kulissien taakse edes katsoa. Periaatteessahan sieltä voisi löytyä mitä upein ja ihanin nainen - mutta kuten sanoin, jo alussa tuntuu, että elän sosiaalisesti aivan eri planeetalla.

• Oasis
        Planeetta Mars kirjoitti:

Oasis: "Myös se kertoo huonosta itsetunnosta tai vähintäänkin katkeruudesta, että jotkut naiset ylikorostavat pärjäämistään hyvinkin aggressiivisesti."

Tietysti. Neiti täydellisiä riittää. Itselleni se on aikamoinen turn-off, koska en yksinkertaisesti kykene käsittämään moista asennetta/käytöstä. Ja vaikka tiedänkin nykyään syyn siihen, epäilyttää, kannataako sinne kulissien taakse edes katsoa. Periaatteessahan sieltä voisi löytyä mitä upein ja ihanin nainen - mutta kuten sanoin, jo alussa tuntuu, että elän sosiaalisesti aivan eri planeetalla.

Täytyy rehellisyyden nimissä tunnustaa, että myös minä itse huomaan välillä ajattelevani, etten tarvitse mitään enkä ketään, kaikista vähiten miehiä. Tuo johtuu rankan eron jälkeisestä katkeruudesta, mistä en ole vielä onnistunut pääsemään eroon vaikka kuinka haluaisin. Katkeruus on kuluttavaa ja pahimmillaan siihen hukuttaa koko persoonallisuutensa.

Katkeruus on takuulla turn-off eikä sitä saisi kaataa toisen ihmisen niskaan. Katkeruudesta on ensin selvittävä niin, ettei myrkytä sillä uutta suhdetta. Hyvin ruma tunne...

• dvfhkiutnhyev

Yksinkin pystyy elelemään, mutta kyllähän se tuntuu jollain tapaa puolittaiselta elämiseltä. Kuitenkaan ei kannata fuskata itseään ja mennä riman alta ja alkaa suhteeseen puolittain sopivan tuntuisen kanssa, ei tule hyvää oloa sellaisesta pidemmän päälle.
      Mies on mies ja nainen on nainen, siitä syntyy sähköä. Mies haluaa parisuhteessa tuntea hallitsevansa reviirinsä ja suojella ja luoda turvallisuutta lähipiiriinsä. Ja vaikka nainen olisi kuin osaavainen tahansa, turvallisuuden tunnetta kaikki naiset kaipaavat enemmän ja vähemmän.

• Oasis

Kyllähän parisuhde turvallisuuden tunnetta kieltämättä luo. Se, että on toinen ihminen rinnalla kenen kanssa selvitä elämän tyrskyistä.

Itse olen kokenut ajoittain suurtakin turvattomuuden tunnetta jäätyäni yksin, mutta eipä siinä oikein muu auta kuin yrittää löytää se turvallisuuden tunne uudelleen omasta itsestään ja elämästään tekemällä oikeita valintoja itsensä ja lapsen kannalta. En toisaalta tiedä onko se sitten enemmän turvattomuutta vaiko epävarmuutta tulevasta kun niin moni asia muuttuu...

• >Mies haluaa parisuhteessa tuntea hallitsevansa reviirinsä>. Hmm..mutta kuvittelen että suojelun ja turvallisuuden tunne tulee siinä ohessa. Ei niinkään tarkoituksella..

• Number: e
    • S Etämies

Erään tutkijan mukaan kivikauden luolamies kun pökkäsi alulle penskan
      otti vaistonvaraisesti hommaksensa uokkia äämä ja penska viiden vuoden ajan
      ja shit kolkkasi mammutin äämän ja peskan varastoon ja häippäsi etsimään nuorempaa naarasta samaan hommaan
      viskrin yh-äippä joutui pakostakin pärjäämään

Nykyajan Oasikset vaativat miehelle sen viiden vuoden sijasta elinikäisen tuomion
      ja kun elävät pidempään helpomman hommansa vuoksi, elelevät kaikkien kiusaksi
      vielä parikyt vuotta kukkahattutäteinä miehen ansaitsemalla omaisuudella
      seksiin sellaiset eivät enää kelpaa ja siitä katkerina kiusaavat miehiä moraalisaarnoillansa

• 18+17

Viisi? Ei siis seitsemän vuotta?

Elareilla pääsee eroon, jos välttämättä haluaa. Ei ne Suomessa ketään konkurssiin aja.

• Mun mielestä siitä tulee mieleen hedonistinen oman edun tavoittelu, mut toisaalta myös teiniangstinen vihamielisyys miesten elämän helppoutta kohtaan. Se ei taas ole niin väärä kuva, sillä maailma on aina vahvimpien ja rikkaimpien, eivätkä naiset kykene samalle tasolle siinä tasavertaisuudessa.

Mun mielestä miehen ei tarvitse tuntea olevansa tarvittu. Kuvittelen miehen tarvitsevan eniten ihailua ja arvostusta. Onko mun mielikuva sitten oikea - en tiedä, sillä aika mitättömäksi se jättää naisen roolin parisuhteessa.

• Oasis

Ei parisuhteessa kummankaan rooli saisi olla mitätön. Parisuhteita on erilaisia ja se miten kukakin roolinsa suhteen sisällä jakaa, on jokaisen oma asia, mutta mitättömäksi itsensä tunteminen kuulostaa äärimmäisen surulliselta.

• Kuka jaksaa?

Oasis avasi ketjun provosoivasti, kutsumalla naisten itsetunnon kohottamiseen tarkoitettua feministislogania "käsitykseksi". Mutta nyt juttelee miltei järkeviä. Jaa, lintu vai kala, mene tiedä.

• Oasis
        Kuka jaksaa? kirjoitti:

Oasis avasi ketjun provosoivasti, kutsumalla naisten itsetunnon kohottamiseen tarkoitettua feministislogania "käsitykseksi". Mutta nyt juttelee miltei järkeviä. Jaa, lintu vai kala, mene tiedä.

Niinpä, mene ja tiedä... :)

• Asennemuutos?

Muutama vuosi (reilu 10v sitten) sitten miehet valittivat kuorossa, että naiset huijaa heidät suhteisiin. Että he haluavat olla yksin, ilman naista. Ja että naiset ovat vain vaiva ja harmi. Jotain tarpeetonta ulkoavaruudesta. Vähän sen jälkeen Suomeen ilmestyivät yh- joukot.

Miten tässä näin kävi? Ehkä naiset ottivat vinkistä vaariin ja päättivät "ei väkisin, olkaa yksin"

Nyt meillä on kolmasosa kansasta sinkkuja.

• YH isä

Aivan niin

• sammakkofemakko

Oasis on femakko?

• Oasis

Kannatan kyllä sukupuolten välistä tasa-arvoa ja naisten aseman parantaminen maailmanlaajuisesti on tärkeä asia.

Tässä ei nyt kuitenkaan ollut kyse minusta, joten olisiko sinulla kenties jotain mielipidettä tai ajatusta aloituksessa esitettyihin kysymyksiin?

• MrMountain
        Oasis kirjoitti:

Kannatan kyllä sukupuolten välistä tasa-arvoa ja naisten aseman parantaminen maailmanlaajuisesti on tärkeä asia.

Tässä ei nyt kuitenkaan ollut kyse minusta, joten olisiko sinulla kenties jotain mielipidettä tai ajatusta aloituksessa esitettyihin kysymyksiin?

No tarviiko kukaan ihminen ketään toista ihmistä? Ihan samanlainen kysymys kuin sinulla joten vastasin tuolla kysymyksellä.

• Oasis
        MrMountain kirjoitti:

No tarviiko kukaan ihminen ketään toista ihmistä? Ihan samanlainen kysymys kuin sinulla joten vastasin tuolla kysymyksellä.

Kyllä me ihmiset mielestäni toisiamme tarvitsemme. Yksin on aika kylmä olla.

On mielenkiintoista kuulla muiden ajatuksia aloituksen aiheesta, tarkoituksena ei ole määritellä mikä minä olen tai en ole. Ketään ei kiinnosta.

• anti-oasis
        Oasis kirjoitti:

On mielenkiintoista kuulla muiden ajatuksia aloituksen aiheesta, tarkoituksena ei ole määritellä mikä minä olen tai en ole. Ketään ei kiinnosta.

Oasis on vai tyhmä femakko, vain haitaksi yhteiskunnalle

• Oasis kirjoitti:

Ei se ihan niin ole ettei ketään kiinnosta. Jotta edes anonyymillä palstalla viitsii kirjoitella, täytyy taustalla olla ajatus että ne/te muutkin olette oikeita ihmisiä. Millasia, siitä toiset kertoo enemmän ja toiset vähemmän. Päätelläkin voi yrittää yhtä ja toista. Mut on se ihan oleellinen juttu. En osaa ajatella niin että jokuvaan on sitää ja tätää mieltä. Eri asia ettei kaikkea tarvikaan tietää, jotta pystyy juttelemaan.

• Oasis
        anti-oasis kirjoitti:

Oasis on vai tyhmä femakko, vain haitaksi yhteiskunnalle

Kiitos mielipiteestäsi, oli ensimmäinen laatuaan :)

• Oasis
        bravo.bravi kirjoitti:

Ei se ihan niin ole ettei ketään kiinnosta. Jotta edes anonyymillä palstalla viitsii kirjoitella, täytyy taustalla olla ajatus että ne/te muutkin olette oikeita ihmisiä. Millasia, siitä toiset kertoo enemmän ja toiset vähemmän. Päätelläkin voi yrittää yhtä ja toista. Mut on se ihan oleellinen juttu. En osaa ajatella niin että jokuvaan on sitää ja tätää mieltä. Eri asia ettei kaikkea tarvikaan tietää, jotta pystyy juttelemaan.

Toki täällä jokainen kirjoittelija on omanlaisensa, oikea ihminen mielipiteineen ja tunteineen ja sehän keskusteluista tekeekin mielenkiintoisia eikä omaa persoonallisuuttaan tarvitse mitenkään piilotella.

En kuitenkaan halua keskittyä erityisesti puhumaan itsestäni, se jos mikä on tylsä keskustelunaihe :)

• Oasis kirjoitti:

Toki täällä jokainen kirjoittelija on omanlaisensa, oikea ihminen mielipiteineen ja tunteineen ja sehän keskusteluista tekeekin mielenkiintoisia eikä omaa persoonallisuuttaan tarvitse mitenkään piilotella.

En kuitenkaan halua keskittyä erityisesti puhumaan itsestäni, se jos mikä on tylsä keskustelunaihe :)

Joo, ja tulee huonoa palautetta jos itsestään pelkistään jaarittelee. Sitä tosin voi tulla mistä vaan sekä täysin tyhjästä, joten eipä sikälis väliä =)

• Oasis
        bravo.bravi kirjoitti:

Joo, ja tulee huonoa palautetta jos itsestään pelkistään jaarittelee. Sitä tosin voi tulla mistä vaan sekä täysin tyhjästä, joten eipä sikälis väliä =)

Aivan, mielipiteitä on moneen lähtöön. Näköjään jonkun mielestä olen tyhmä femakko, mutta eipä se muuta käsitystä itsestäni suuntaan tai toiseen :)

• WHOT?

Piti kommata YB:lle ja sulle, mutta se on poistettu?

• Vithutti?

Ybiksellä oli liian tyhjentävä vastaus?

• Mä tarvitsen mun miestä koska rakastan sitä ja se rakastaa mua. Taloudellisesti en tarvitsisi miestä, enkä myöskään eri duunien tekemiseen koska oon suht omatoiminen ja loput palvelut pystyis ostamaan. Yksin pystyisin itsestäni huolen piotämään ja henkisesti pärjäämään, mutta tarvitsen juuuri tämän kyseisen miehen, koska mulla on niin vahva tunneside häneen ja haluan olla hänen seurassaan.

• Sairasta, en voisi koskaan olla noin riippuvainen jostakin ihmisestä. Korkeintaan voisin muodostaa riippuvuus-suhteen johonkin päihdyttävään aineeseen, koska sen tuottama psyykkinen tai fyysinen tila on tavalla tai toisella tyydyttävä. Mitä nopeammin jokin aine tai toiminta tuottaa tällaisen vaikutuksen, sitä parempi. En koskaan vaihda vapautta ja viiniä johonkin saata.... vankeuteen, missä joku roikkuu kiinni kuin v1ttumainnen korkki pullossa.

• edellinen
        modelli kirjoitti:

Sairasta, en voisi koskaan olla noin riippuvainen jostakin ihmisestä. Korkeintaan voisin muodostaa riippuvuus-suhteen johonkin päihdyttävään aineeseen, koska sen tuottama psyykkinen tai fyysinen tila on tavalla tai toisella tyydyttävä. Mitä nopeammin jokin aine tai toiminta tuottaa tällaisen vaikutuksen, sitä parempi. En koskaan vaihda vapautta ja viiniä johonkin saata.... vankeuteen, missä joku roikkuu kiinni kuin v1ttumainnen korkki pullossa.

Mä olen onnellinen :)

• edellinen kirjoitti:

Mä olen onnellinen :)

Sama täällä:D

• modelli kirjoitti:

Sama täällä:D

Niin ja mä en valehtele itselleni!

• Oasis
        modelli kirjoitti:

Sairasta, en voisi koskaan olla noin riippuvainen jostakin ihmisestä. Korkeintaan voisin muodostaa riippuvuus-suhteen johonkin päihdyttävään aineeseen, koska sen tuottama psyykkinen tai fyysinen tila on tavalla tai toisella tyydyttävä. Mitä nopeammin jokin aine tai toiminta tuottaa tällaisen vaikutuksen, sitä parempi. En koskaan vaihda vapautta ja viiniä johonkin saata.... vankeuteen, missä joku roikkuu kiinni kuin v1ttumainnen korkki pullossa.

Onko vahva tunneside toiseen ihmiseen mielestäsi aina riippuvuutta ja nimenomaan negatiivisessa mielessä?

• timanttia (ei kirj)
        Oasis kirjoitti:

Onko vahva tunneside toiseen ihmiseen mielestäsi aina riippuvuutta ja nimenomaan negatiivisessa mielessä?

Kun ei oo takertunut toiseen niin se ei oo addiktio niinkuin päihderiippuvuus mihin modelli vertasi :)

• timanttia (ei kirj) kirjoitti:

Kun ei oo takertunut toiseen niin se ei oo addiktio niinkuin päihderiippuvuus mihin modelli vertasi :)

Ai sinulla on alkanut hoivavietti pärisemään. Hoivavietistäkin on mahdollista vapautua. Joillekin ihmisille se saattaa olla jopa helppoa, toisille taas äärimmäisen vaikeaa. Se edellyttää ongelman myöntämistä ja päätöstä tarttua toimeen asian korjaamiseksi.

• timanttia ei kirj
        modelli kirjoitti:

Ai sinulla on alkanut hoivavietti pärisemään. Hoivavietistäkin on mahdollista vapautua. Joillekin ihmisille se saattaa olla jopa helppoa, toisille taas äärimmäisen vaikeaa. Se edellyttää ongelman myöntämistä ja päätöstä tarttua toimeen asian korjaamiseksi.

Emmä lapsen kanssa ole suhteessa vaan MIEHEN :)

• timanttia ei kirj kirjoitti:

Emmä lapsen kanssa ole suhteessa vaan MIEHEN :)

Useat naiset ovat ilmaisseet, että heidän miehensä ovat kuin pikku-lapsia. Mutta hyvä noin, tuolla voisi päästä jo Guinness World Records -kirjaan:D

• pus-kis out.

Jahas. Jos ajat ovat nyt nykyään sellaiset, että miehiä ei tarvita, niin ei sitten.

Badi-lööv taisi olla sittenkin oikeassa.

Jäämme odottelemaan niitä aikoja, kun meitä taas tarvitaan. Tulemme pelastamaan kaikki poikalapset turvaan miesvihaajafeministigeenipökäleiltä (erinomainen tuo feministigeenipökäle), jos sellaisia jostain sattumalta putkahtaa.

Siihen saakka kieltäydymme luovuttamasta spermaa muuhun, kuin toistemme anuksen liukastukseen ja muutenkin elämme symbioosissa kyllikkimme kanssa ketään häiritsemättä korkealla vuoristossa luolissa, jossa eläköidymme, nostamme korkeaa eläkettä ja viemme naisvihaajasovinistigeenipökäle- geenimme kiviseen hautaamme pois evoluutiota pilaamasta.

Onko meitä jo liikaa, jos tällainen alkukantainen semi-automaattinen alitajunnasta kumpuileva evolutionaarinen syntyvyyden säätely nostaa päätään?

• Jumalasta seuraava

On hyvin kuvaavaa, että Oasis käyttää sanaa 'tarvita'. En tiedä, mitä hän halusi kysyä ennen kuin hänen naisellisen alitajuntansa sameista vesistä ryömi esiin sanakammotus 'tarvita'. Mutta antakaamme se hänelle anteeksi, koska hän ei voi mitään luonnolleen. Naisen aivoissa on nimittäin automaattinen oletus, että hän 'tarvitsee' miestä johonkin; tyydyttämään jonkin itsekkään tarpeen, olkoon se sitten taloudellinen, emotionaalinen, seksuaalinen tai sosiaalinen. Naisen lähtökohta on aina hyötyajattelu, mies itsessään ihmisenä ei ole naisen päämäärä koskaan.

Tällaista tarvitsemis -kysymyksenasettelua on laajalti viljelty viime vuosina (jopa viime vuosikymmeninä) eri medioissa feministisestä näkökulmasta. Ensin feminismi opetti meille, että naiset ovat aina heikkoja uhreja, sen jälkeen se opetti naisille, että ainoastaan feminismi kykenee heidät pelastamaan uhrin asemasta ja osoitti syyttävän sormensa miehiin, noihin kurjiin alistajiin, joista tehtiin kaikille yhteisen, tasa-arvoisen ja paremman yhteiskunnan nimissä julkinen sylkykuppi, epäsukupuoli ja reipashenkisen pilailun kohde. Nyt feminismi on tullut tiensä päähän ja kysyy omassa tarkoituksettomuudessaan, mihin vapautetut naiset enää 'tarvitsevat' miestä, joka ei tuo rahaa yhteiseen kassaan, ei nosta feministinaistaan jalustalle palvottavakseen ja kieltäytyy olemasta naisen tahdoton käsinukke hamuamalla valtaa, arvostusta ja menestystä, jonka jumalaisessa valossa miehen feministinainen voisi piehtaroida aivan kuin kaikki saavutukset olisivat hänen omiaan. Ja mitä jäi jäljelle: levottomana kalliisti sisustetussa unelmakodissaan sohvannurkkaan käpertynyt urafeministi, joka ei aivan tarkalleen osaa sanoa, mikä on tuo tyhjä tunne kovetetussa sydämessään, kun ilta hiipii ikkunan taakse, kello seinällä ei lopeta laskemasta sekuntejaan ja kun pieni yksinäinen kyynel vierähtää feministin poskelle hänen painaessaan päänsä tyynylle ja odottaessaan taas näkevänsä unta luolissa asuvista miehistä, jotka pukeutuvat eläimen nahkoihin ja joiden syliin feministinainen voisi piiloutua turvaan maailmalta.

Minulla ei ole vastausta kysymykseen mihin nainen 'tarvitsee' miestä. En ole koskaan tiennyt kenenkään miehen kaipaavan olevansa 'tarvittu', mutta sanottakoon, etten ikinä koskaan milloinkaan ole kuullut kenenkään miehen kysyvän toiselta, "Mihin sinä naista tarvitset?" Miksi? Koska mies ei tarvitse naista mihinkään, hän haluaa naisen tämän itsensä vuoksi. Siinä yksi pieni ero sukupuolten auki repsottavan tyhjän kuilun välissä.

Lopuksi haluan listata muutaman vastauksen pariin vakiokysymykseen, jottei teidän, arvon naiset, tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin, kuten niin mielellänne menisitte:
      1. Ei, en vihaa naisia. On eri asia nähdä asiat sellaisina kuin ne ovat kuin ottaa moraalisesti kantaa näkemäänsä.
      2. Ei, en kysynyt 'huolisitko' juuri sinä minut parisuhteeseen kanssasi.
      3. Ei, en ole neitsyt.
      4. Ei, en koe oloani uhatuksi 'itsenäisten naisten, joilla on vahva tahto ja omia mielipiteitä' seurassa.
      5. Penikseni on ihan normaalikokoinen.
      6. Kyllä, Kaikki Naiset Ovat Sellaisia pohjimmiltaan. Ei ehkä juuri tällä hetkellä, mutta sinäkin, arvon lukijani, jos olet nainen, olet Sellainen viimeistään eron sadistisen julmalla hetkellä, kun tajuat, ettet enää 'tarvitse' miestäsi mihinkään.
      7. Kyllä, olin katkera. Nykyään käytän mieluummin sanaa välinpitämätön.

• Aikas tyhjentävä vastaus... mä en vaan tiedä mihin sitä tarviisin ;) Ei vaisinkaan. Miestä halutaan ja naista halutaan ihan itsensä takia - tuo on selvä. Kukaan ei ajatellut alunperin, et mitään muuta olis tarvetta tarvita.

Ja sitten tulee naisesta känkkäränkkä ja miehestä tenkkapoo.

• timanttia ei kirj.

Ei tuo välinpitämättömän miehen tekstiltä kuulostanut, vaan nimenomaan katkeralta tilitykseltä. Pääsisit helpommalla jos vain hyväksyisit pettymykset naissuhteissasi. Niin minäkin olen tehnyt miesten suhteen.

• Oasis

Kiitos mielenkiintoisesta pohdinnastasi. Hienoa, että aihe herättää keskustelua ja erilaisia mielipiteitä on antoisaa lukea.

On myös mielenkiintoista, että koit tarpeelliseksi analysoida minua ja minun naisellista alitajuntaani kirjoituksessasi, sillä vaikka kysymyksenasetteluni ei ehkä ollutkaan paras mahdollinen, tarkoituksena oli keskustella aiheesta yleisellä tasolla, ei minusta. Annettakoon se sinulle kuitenkin anteeksi :)

• cherrypie1

Olisikin mies jonka kanssa olla avoimesti onnellinen.. Ei kiinnosta lihatiskit ja päänahkojen keräily enää. I?m in to win. hehh

• Oasis

Onnea rakkauden etsintään :)

• cherry1

Kiitos. Se on onneksi jatkuvasti läsnä - Rakkaus siis minun elämässäni. Mutta kenen kanssa sen kaiken jakaisi. Jaettu ilo... On hetkiä, on monimutkaisia suhteita. Yritän yksinkertaisesti nauttia näistä hetkistä pilvilinnoja rakentamatta. Toisaalta unelmani ovat aika vaatimattomia.
      Ja kiitos! Kaikkea hyvää ja kaunista sinullekkin. Ja romanttisen hupsua kevättä ;)

• Oasis

*sormettaa sua*

• cherrypie1

Ohhoh :D

• 0asis

Niin, olen lepso;-)

• cherrypie1

Joku taitaa vähän hupsutella nyt :) Noh noh. Olen mäkin naisten kanssa tosin ollut.

• Oasis

Kannattaa suhtautua hiukan varauksella... Meitä Oasiksia kun on täällä välillä useampia :)

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2046
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1382
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1330
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      28
      1282
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      67
      1206
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1018
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      88
      941
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      53
      868
    9. 121
      777
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      766
    Aihe