Help me joku!! Vaivana on siis jalkojen lievä asentovirhe, ja se estää liikunnan harrastamisen. En tee muuta kuin vain kävelen, ja silti tulee jotain hiton marssimurtumia yhtenään, ja jalat menee rakoille, tulee nivelet (isovarpaiden juuressa) kipeiksi, ja toisinaan jopa nilkat ja polvetkin.
Haluaisin aloittaa hölkkäämisen, mutta kun mites onnistuu, jos jo pelkkä reipas kävely rikkoo jalat?
Onko olemassa mitään ohjeita, millä jalkaterien pienet lihakset saa jumpattua kuntoon, niin että asento paranee, vai pitääkö mennä jonkun ortopedin vastaanotolle? Miten sinnekään köyhä pienipalkkainen pääsee, tuskin terkkarin kautta?
Ja olen siis nainen ja hoikka, eli painokaan ei ole se joka jalkani rikkoo.
Asentovirheet ja lihasepätasapaino
2
265
Vastaukset 2
- ssooppii
Jalkajumppaa. Netistä löytyy sillä nimellä ohjeita.
Kesällä paljain jaloin kävelyä.
Mutta vaiva taitaa olla niin mutkikas ja syvällä, että kannattaisi kääntyä jonkun jalkahoitajan tms. puoleen.
Vähennä ainakin korkeakorkoisten kenkien käyttöä. Ne eivät ainakaan paranna asiaa.- Särkee...
En ole ikinä käyttänyt korkeakantaisia kenkiä, enkä käytä... On vaan lapsesta asti ollut joku vialla jaloissa, ja sen seurauksena mm. vaivasenluut tuossa isovarpaiden tyvessä, vaikka ikinä ei ole ollut liian pieniä kenkiä tai kapeakärkisiä. Kai se pitäis vaan mennä jonkun asiantuntijan puheille, jos saa rahat siihen säästettyä - MUTTA kiitos vinkistä - pitääpä googlata jotain ohjeistusta. Tympäisee vaan kun on jalat kipeänä jatkuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu591531- 261154
- 821002
- 41823
- 65816
- 92764
Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.13720Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131705Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19705- 115676
Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31615Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �142605- 4602
- 43591
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45570- 19546
Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24523- 41518
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t72503Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke17477