Siivooja

siivoojatartar

Voisitko ajatella palkkaavasi kotiisi siivoojan? Jos et, miksi et?

30

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei aina jaksais

Jos asuisin omakotitalossa, todennäköisesti harkitsisin jonkun palkkaamista tekemään kk-siivoukset. Nimittäin aivan varmasti jossain välissä alkais tympiä käydä läpi samoja tiloja. Nykyisessä kerrostaloasunnossa se tuntuisi vähän naurettavalta, kun ei siihen pitkin vie.

(itsekin joskus siivonnut työkseni :)

• Olen palkannut vuosien varrella useitakin, mutta mitään eivät ole tehneet, muuta kuin muuttuneet ajan myötä ahneemmiksi ja ahneemmiksi. Paljon siistinpää täällä on silloin kun asun yksin, eikä tarvitse juosta taidenäyttelyissä tai olla ulkona joka ilta syömässä. Nyt voi löhöö tellun kaa poppari vati sylissä.

• ÖÖ, minusta koti kyl pysyy siistimpänä, jos ei ole ketään kotona, vaan liehuu muualla...

• SiiriA.
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

ÖÖ, minusta koti kyl pysyy siistimpänä, jos ei ole ketään kotona, vaan liehuu muualla...

Näin minustakin. Ei ole kukaan sotkemassa kotona, jos kaikki on liesussa. Sullakin on imurihullu mies? Niitä riittää.. Pikkutarkka, pedantti luonne? En valita en, mukavahan se on, kun ei itse tarvi imuroida.

• SiiriA. kirjoitti:

Näin minustakin. Ei ole kukaan sotkemassa kotona, jos kaikki on liesussa. Sullakin on imurihullu mies? Niitä riittää.. Pikkutarkka, pedantti luonne? En valita en, mukavahan se on, kun ei itse tarvi imuroida.

Joo, ei voi valittaa. Mutta kyllä mäkin joskus imuroin, salaa ;)

Jahas, nyt kellariin perunoita hakemaan, lumilapio mukaan :P

• Joo miksei:.

.

Pituus 157 cm

Paljon kokemusta asiakasohjauksesta ostoskärryjen oikeasta käytöstä marketeissa ja isku by kintuille koulutusmenetelmistä

.

• Voisin, mutta Rouva Ratikka ei halua sitä vaan tehdä itse.

• lifemocker

no can do - maksaa

• En haluais. Sikäli tyypillinen nainen olen, että haluaisin siivota, ennen kuin voisin kutsua siivoojan kotiin. Eli en tykkää ajatuksesta, että joku vieras näkee, että on epäsiistiä, jos on.

Sitä paitsi, meillä mies ei anna mun edes imuroida, nappaa aina imurin multa, koska hän osaa muka paremmin, niin eipä siitä sit mitään tulis, varmaan se neuvois siivoojaakin, perässä kulkien.. :P

• kevättä kohti

No en kyllä haluaisi minäkään siivoojaa. Oman kodin siivous on kivaa ja meilläkin mies on innokas imuroimaan. Hän jopa juttelee imurille;) En uskalla edes kuvitella, miten järkyttävä kokemus olisi robotti-imuri!

Siivoojan työ sinänsä on kunnioitettava ammatti. Mutta on utopistinen ajatus silti palkata kotiinsa joku tekemään työ, jonka voi tehdä itsekin. Liian hotellimaista, eikä tuntuisi enää omalta kodilta.

• kevättä kohti kirjoitti:

No en kyllä haluaisi minäkään siivoojaa. Oman kodin siivous on kivaa ja meilläkin mies on innokas imuroimaan. Hän jopa juttelee imurille;) En uskalla edes kuvitella, miten järkyttävä kokemus olisi robotti-imuri!

Siivoojan työ sinänsä on kunnioitettava ammatti. Mutta on utopistinen ajatus silti palkata kotiinsa joku tekemään työ, jonka voi tehdä itsekin. Liian hotellimaista, eikä tuntuisi enää omalta kodilta.

Robotti-imuri on hassu vehje, kuten oon maininnu. Mutta todettu hyväksi hauskuutukseksi lapsille (ja vanhuksille). Lemmikeille olis varmaan ehdoton.Siivoamiseen ei ole tarvittu :/ Täällä jo sen verran paljon korkeita kynnyksiä ja muita esteitä, että törmäilyksi menee.. Pölyt jää kyllä lattialle..

• määmy

Mä oon palkannu. Äidin tuttu oli perustanu firman ja tartti asiakkait. Kun äiti lupas maksaa siivouslaskut, ei tullu lisää laskui :).
      Loppu sit ku sai tuottavampii keikkoi. En pettyny, ku oli kyse tutun tukemisest ja siks aikaa, et tuli enemmän tilauksii.

Mikäli tuttu perustaa taas siivouslafkan, voin tukee palkkaamal.

• 7+20 ei ole 27

Ei minulla olisi tarjota muita hommia kuin säkkien tyhjentäminen.

• eI OLE VARAA... kas capslock jäi päälle

• Kyllä voisin.

• sitte ehkä vois harkita jos omistais sellaisen hienon draculan linnan.. paitsi että onko sellaisia ees tapana mitenkään erityisesti siivota. noin muuten säilytän mieluusti "naiseuteni" silläki että siivoan itse, muutenkaan kyllä ees sotke suuremmin, vähän ku paikkoja järjestelee, imuroi ja pyyhkii pölyjä niin siinä se.

• 31vmies

En voisi kuvitella palkaavani siivoojaa. Minulla omakotitalo ja osaan kyllä siivota ihan itse. Niin ja kun siivoojille tarvisi vielä varmaan maksaa ja jos joku ventovieras haluaa siivota minulla ilmaisesti on hän todennäköisesti joku mielenvikainen tai rosvo :)

• 7 ++ 13

Kyllä. Jos joku myy palvelua, jonka tekee hyvin, maksan siitä mielelläni. Osaan siivota, mutta siihen menee itseltäni vähintään 1,5 kertainen aika, kuin mitä ammattilaisella. Kotitalousvähennykset ovat olemassa.

• Ilman muuta. Jos/kun joskus on isompi lukaali. Vajaaseen 60 neliöön ei oikein kehtoo, menee omin voiminkin sen mitä tarvii.

• Meillä on kyllä täällä aina joskus ollutkin. Nyt keväällä ikkunanpesu ostetaan taas palveluna ja luultavasti syksyllä käytetään sitten siivouspalvelua taas enemmän. Ja siksi koska syksy on perinteisesti mulla kiiruin aika töissä ja vaimokin luultavasti aloittaa työt syksyllä ja silläkin on aika paljo duunia.

Tietysti jos on vähemmän töitä niin sitten siivotaan itse.

• Oasis

Ei se mahdoton ajatus olisi, moni tuttu käyttää siivouspalveluja ja he ovat erittäin tyytyväisiä. Toisaalta niin kauan kuin koen selviäväni siivouksesta itse, ei ulkopuoliseen siivousapuun ole tarvetta enkä oikein ole valmis maksamaan siitä.

En pidä siivoamisesta, mutta pidän sen jälkeisestä tunteesta kun kaikkialla on puhdasta ja raikasta ja jotenkin sen oikean tunteen saavuttaa vain siivoamalla itse.

• En kaipaa siivoojaa, varsinkaan näin pieneen asuntoon. Tästä pitää selvitä itsekin, muuten on aika etsiä selkärankaa mihin se on hävinnyt. Ehkä vanhana ja vaivalloisena sitä voi alkaa harkita, jos itse ei enää kykene.

• wc:n kuuraaja

En. Siivon jo.

• Yksinkertaisen.blondi kanssa ei varmaan tulisi aika pitkäksi, hänellä kun tuntuu olevan aivan samoja harrastuksia kuin itsellänikin mutta sillä erolla, että minä en imuroi viiniä tai muita herkku juomia salaa.

Mutta onko heidän huushollissa todellakin joku vai kaikki jotain suursyömäreitä kun peruniikin pitää oikein lapioida, nyt vaikutta silltä, että siellä kuluu aterialla pottuu lapio tolkulla.

• perunankuorija

Riittää perunateatteria= kuoritaan perunoita urakalla.

• perunankuorija kirjoitti:

Riittää perunateatteria= kuoritaan perunoita urakalla.

Räcker potatis teater = skalad potatis byggkoncession. Skulle säga professionell strippa.

• Jäkä, jäkä:D Kohta alan imuroida..

• Viimeksi, kun muutin 2010, koko tölli siivottiin siivoojan voimin lattiasta kattoon, ikkunat pestiin ja kaikki nurkat kuurattiin puhtaaksi. Oli mukava muuttaa puhtaaseen kotiin.
      Kyllä, voisin uudestaan palkata siivoojan, jos sellainen tilanne tulisi eteen.

• Ei roskapostirobotti

Vain jos saa maksaa pimeästi.

Mieluummin siivoan itse kuin maksan tai annan kenenkään maksaa pelimerkkejä poliitikkojen tuhlattavaksi.

• timanttia ei kirj

En ihan helposti tällä hetkellä, sillä olen jollain masokistisella tavalla alkanut jopa pitää siivoamisesta ja erityisesti siivoustyöni tuloksesta. Kaikkea se ikä teettää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2492
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      33
      1652
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1550
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1468
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1263
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      347
      1165
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      62
      1059
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1025
    9. 122
      851
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      80
      847
    Aihe