Olen huomannut että Savonlinnassa on todellanen paljon kaikenmaailman kampaamoita ja hiukset katkojia on paljon,mutta mitä Savonlinna kaipaisi tälläsaralla,minkälaisen kampaamon sinä haluaisit tänne?
Minkä olisi hinta haitari jota toivoisit kampaamossa olevan?
Parturi-kampaamo savonlinnaan
23
3250
Vastaukset
- vaikeayrittää
Ainakin nuo ripsien pidennykset ovat järkky hintaisia 70e ja jopa enenmmän. Ja sitten huolto 40e ja yli.
Itte ostaa ripset moniksi vuosiksi ja liimat alle 15e ebaysta.Tulkaa tänne 10 Euro naiset ja 5 Euro miehet
Jos joka nainen kysy miksi miehet 5 Euro koska miehet he ovat halpaa ei kuka tunne miehet kun Putin halua tapaa kaikkia sota hhhhhhhhhhhhh
- No semmoisen
jossa sais tukan leikkuutettua kympillä ilman kuittia ja ilman varausta. Minä en sitä kuittia tarvitse enkä välittäisi maksaa sen takia yhtään ylimääräistä.
- Parturit herätys
Miesten hiusten leikkauksesta. Hinnat on nousseet parin vuoden aikana huimasti, vaikka joitakin vuosia sitten joku vero poistettiin. Muistan kaksi vuotta sitten kun hinta oli 13€, nyt pyytävät 24-28€ . Mistä tämä hintojen nousu johtuu, onko liian vähän kilpailua vai mistä. Jo parturit lueskelette niin laittakaapa hintoja liikkettenne ikkunaan esille ja tässä Suomi 24 ssä, osite puhelinumero, niin tietää tulla. Katsastus hinnatkin tippui kun saatiin monopolit purettua, se on kyllä toinen juttu.
- Alv:n korotus
Joitakin vuosia sitten arvonlisävero alennettiin partureiden ja joidenkin käsityöalojen osalta ollen 9 %. Arvonlisäveron alennuksella kai yritettiin lisätä työllisyyttä. Valtio katsoi v 2011 että alv:n alentamisella ei ollut saavutettu merkittäviä hyötyjä. Arvonlisävero nostettiin vuoden 2012 alussa 23%:iin. Vero nousi lähes kolminkertaisesti, joten korotuspaineita on varmasti ollut.
- Parturit kyykyttää
Turkissa käydessäni parturi leikkasi vajaa vartissa miehen tukan, mutta Suomessa ja Savonlinnassa siihen menee aina yli puoli tuntia. Pitää tuoda parturit Suomeen ulkomailta, ne hoitelevat kevyesti tunnissa viisi asiakasta, kun suomalainen parturi ehkä puolitoista. Hinta on suomalaisessa parturissa työhön nähden järjettömän korkea. Tuo kohtuuton ajan käyttö suhteutettuna hintaan on vittuilua asiakasta kohtaan.
- jamppa pappa
Kävin justiin toissapäivänä Virossa parturissa.
Tartossa maksoi 4,50e.
Eiköhän Savonlinnassa ole kyse partureiden hintakartellista?
28e, ohhoh. - Äsken parturoitu
Paljonko työmies saa palkkaa. Sanotaan 10 €/tunti.
Ammattimies tietysti enemmän. Kaikki tämä vieraan palveluksessa jolloin työnantaja maksaa työvaatteet ja työtilan. Sekä työmiehen sosiaaliturvamaksun.
Tällöin se kympin työmies maksaakin työnantajalleen jo 16 €/tunti.
Mikäli parturi on itsenäinen yrittäjä on hänenkin saatava kulunsa katetuksi. Kuluja ovat varsinainen parturin palkka sos.maksuineen ja liikehuoneistosta koituvat kulut. On myös huomioitava että parturille tulee rahaa vain silloin kun asiakas istuu tuolissa. Ei silloin kun asiakkaita ei ole tai asiakas on jättänyt tulematta varatusta ajastaan huolimatta. Kaikki kulut on kuitenkin katettava myös se arvonlisävero.
Mikäli parturi työskentelee jossain firmassa. Sanotaan vaikka Tukankynimis Keijo ky:ssä. (nimi on keksitty) Parturin työveloituksella on katettava sekä oma palkkansa sotumaksut sekä liikehuoneiston kulut ja tietenkin sen Keijon elinkustannukset ja ostellut mersut yms.
Näillä laskelmilla huomaa että vaikka parturi itse ei saisi rahapussiinsa huimiakaan summia on veloitus silti oltava aika suuri.
Ne kotiparturit sun muut jotka leikkaavat kuititta ja laittavat kaiken omaan lompsaansa elävät myös sen leikattavan verorahoilla oman tulonsa lisäksi.
Itse en ole hiusparturi vaan parturoin metsää ammatikseni. - Nysvääjät
Jos Suomessa parturi leikkaisi miehen tukan siististi 10 minuutissa, niin kyllä minä voisin sen 28 € siitä maksaa. Partureiden kulttuuri Suomessa, on leikata tukka hitaasti ja turaten, vielä joutavan sähkökoneen kanssa. Miehen tukan leikkaavat pelkillä saksilla ulkomailla 10 minuutissa. Mikä on suomalaisen parturin intressi käyttää aikaa asiakkaan tukan joutavaan nysväämiseen 30 min?
- räpsyripsi
on kai se kosmetologin jostain palkka saatava, jos tunnin tai kaks laittaavat pidennyksiä, yksi ripsi kerrallaan yhteen omaan ripseen.. ei se ole ihan joka naisen hommaa! vaatii tarkkuutta ja keskittymistä, samalla yrittää sit palvella meitä asiakkaita..
en lähtis itekkään tekemään kenellekään ilmasta työtä. ja onhan heidän vielä maksettava arvonlisävero, henk. koht verot, sekä kaikki kulut mitä tulee liikkeestä ja aineista.
esim. palvelun hinta ois 100 euroa, siitä pois alv. 24%, jää 76€ , siitä vielä henk. koht. vero, lasketaan vaikka pienellä 17%lla.. jää n. 61€. sen jälkeen vähennetään kaikki vuokrat ja kiinteät kulut, sekä ainekustannukset... niin eipä siitä jää kuin just ja just 50€ palkkaa.. ja tän eteen onkii sit tehty jo yli kaks tuntii töitä, ja nimenomaan käsityötä!
kyllä minä ainakin arvostan heidän ammattiaan, ja maksan mielelläni siitä että saan itselleni jotain kivaa.. eihän kenenään ole pakko näitä ripsiä hankkia, jos ei ole varaa ja valittaa sit vaan hinnasta.. en edes kehtais vaatia ketään tekemään itselleni mitään luxusta, jos en olisi valmis maksamaan.
Miettikää itse! - Anonyymi
Loistava parturi A K Olavinkadulla. Leikkaa hyvin naisten hiukset ja vain 20. Olen käynyt kaksi kertaa ja olen tyytyväinen
- Anonyymi
Naisten hiuksia leikkaa hyvin A K Olavinkadulla. Viehättävä romanialainen pariskunta.
Suosittelen- Anonyymi
Arvostan kampaamoja, missä kunnioitetaan myös vanhempia asiakkaita. Heillekin voi suositella jotain uutta ja kivaa, vaikka hiukset harveneekin. Myös ystävällinen kohtelu, aito rupattelu on aina mukavaa. En pidä paikoista, joissa olen kuin näyteikkunassa, tai joudun tuijottamaan toista asiakasta.
- Anonyymi
Tosiaan Savonlinnassa A K Olavinkadulla on hyvä. Myös naisparturi, joka on oikein hyvä. Eikä tuputa välttämättä syväpesua. Miellyttävä rouva, suosittelen kahden käyntikerrat jälkeen. 20 euroa
- Anonyymi
Savonlinnassa A ja K parturiin/ kampaamoon voi mennä ilman ajanvarausta. Homma hoituu nopeasti eivätkä tuputa pesua. Lyhyen tukan näpsiminen meni viidessätoista minuutissa ja tuli hyvää jälkeä. Kahvitkin olisi tarjottu. Koko homma 20 euroa.
- Anonyymi
Mikä on A K ?
- Anonyymi
Satu IS a best
- Anonyymi
Kävin AK parranmuotuilussa terä tuntui jotenki tylsältä ja ihoon tuli haava parranmuotoilun yhteydessä ei jäänyt kovin hyvä fiilis sen takia käynnistä muuten yleensä ollut hyvää palvelua
- Anonyymi
Kuka ja missä olisi läsnäoleva, asiakkaaseen keskittynyt kampaaja, eikä omia perheasioitaan selittävä, tai juoruileva moottoriturpa?
- Anonyymi
Onhan siellä joku turakkeihen minikkokin parturikampaaja, joka kynii ja värjää sen anoppinsa(Turamummo) pään aivan oksettava näköiseksi!
- Anonyymi
On kyllä pantu merkille! Varmaan on kaunaa anoppiaan kohti, kun joutuu ilmaseksi tekemään. Tunnetusti, Turathan eivät mistään mitään maksa, kun ovat niin ahneita!
- Anonyymi
Samaa mieltä.
Olisi hyvä, jos olisi joku heti vapaa paikka minne putkahtaa leikkaamaan ja laittamaan hiuksia ja sitten taas mahdollisesti takaisin vanhainkotiin.
Vinkkinä tälle aloittajalle, että olin itse muussa työssä täällä etelä suomessa eräässä suuressa paikassa, jossa ihmiset eivät päässeet itse kampaamon toimipisteeseen.
Kampaaja meni itse näihin paikkoihin (suuri yksikkö) ja leikkasi paikanpäällä tukat, parrat, värjäsi tms.
Vanhukset ja muut halusivat tosi paljon kaikenlaisia hoitoja paikanpäällä, hiusten lisäksi kynsien lakkausta ja muuta, joka ei vaadi ammattitasoa.
Asukkaat tykkäsivät tosi paljon, mutta työtä oli niin paljon, että yrittäjä sai bornoutin. - Anonyymi
Miekkoniemessä on hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924547
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?723527Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1222808Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152585Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282494- 422095
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282037Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251790Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91687- 291638