Miehen ulkonäön kehumisen vaikeus?

mies5

Mistä johtuu että monelle naiselle tuntuu olevan niin nolostuttavaa kehua miehen ulkonäköä? Sen toki miehenä ymmärtäisin jos kyseessä olisi suora perseen arviointi tai kalun kokeileminen mutta jo ihan normaali, "näytät komealta", toteamus saa monet ujostelemaan ja nimenomaan niin että nainen ei muka saisi sanoa noin. Siitäkin huolimatta että kyseessä ei todennäköisesti olisi mikään seksistinen tai romanttinen toteamus vaan pikemminkin kohteliaisuus. Mitä ujoa siinä on?
Itse en ainakaan pidä yhtään luonnottomana jos selväpäinen nainen vakavissaan kehaisee ulkonäköäni.

18

5488

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika selvää?

No vaikeetahan se on, jos ei ole mitään kehumista? Joten odottele vaan niitä kehuja.

• naiset pinnallisia

Kyllä ne naiset kehuu, lähes aina jos baarissa käy ja heidän kanssa juttelee, muualla tuskin niin tuttavalliseksi kukaan alkaa.

Erikoinen ja typerältä tuntuva tapa naisilla on kommentoida myös ilmeitä. Vastaavaa en ole koskaan kuullut miehen suusta, naisille tämä on hyvin tyypillistä. Sellainen antaa lapsellisen ja pinnallisen kuvan ajatusmaailmasta.

• Hämmästynyt nainen

Häh? Siis jotkut naiset kommentoi ilmeitä? Enpä ole ennen kuullutkaan.

• vcxvcxvcxcvx

"Näytät seksikkäältä kun olet vihainen" ei kuulosta lainkaan tutulta?

• Hämmästynyt nainen
        vcxvcxvcxcvx kirjoitti:

"Näytät seksikkäältä kun olet vihainen" ei kuulosta lainkaan tutulta?

Ei. Mutta tuskin naiset minua seksikkääksi sanoisivatkaan, kun olen itsekin nainen. Ja en kyllä paljon noteeraa muiden ilmeitä, puhumattakaan että kommentoisin niitä. Siksi tämä kuulosti niin oudolta.

• 13+16

No emmä nyt tiedä... ehkä netissä, mutta ei tosi elämässä. Oon yllättynyt, että baarissa naiset on aika usein kehunut kasvojani ja eikä kyseiset naiset ole edes olleet missään kaatokännissä. Harmi vaan kun meinaa mennä siinä vaiheessa aina vähän sanattomaksi ja punastella, jonka jälkeen yrittää änkyttää jotain takaisin, kun on niin häkeltynyt. Varsinkin kun en ole muutenkaan mikään naisten kaataja ja ehkä hieman ujokin naisten suhteen. Mutta kyllä tuommonen kieltämättä kummasti piristää päivää/iltaa ja nostattaa itsetuntoa.

• ei niin mitään vaikeuksia, monet kehut jo jakanu tähän mennessä eteenpäin, riippuu sitte miehestä ottaako tosissaan vai ei mut mitäpä tuota valehtelemaan.. ja jos sitä kehuttavaa siis on, ja vaikkei oliskaan niin jotkut tilanteet on sen verran kiusallisia että ihan vaan kohteliaisuudella "pakko" sanoa jotain nättiä että tilanteesta pääsee pois. tietty ne sellaiset miehet joista paistaa kilometrien päähän se että tietävät olevansa jumalan lahjoja naisille (muka) niin ei niille mitään sanota, itse en ainakaan.

ihan yhtä kivalta se kehun kuuleminen tuntuu varmasti miehellä mitä naisellakin :)

• Katin hännät

Kyllä se on sitten se itsetunto heikoissa kantimissa jos niitä kehumisia pitää ihan kerjäämällä alkaa kerjätä! Epätoivoista!

Ja niin, jos sitä kehumista kerta kaikkiaan ei ole, onko oikein sitten valehdella?

Nostakoon kissa häntänsä nyt itse.

• dshdfh

Tähän mennessä joutunut kaikki itseeni kohdistuvat kehut metsästelemään sivukorvalla kun kanat keskenään kotkottavat, eihän niitä koskaan naamatusten suoraan kuule. Tai ehkä he sittenkin tarkoittivat tuota naapurin Patea...

• pyh!

Mitä intressiä kenelläkään naisella olisi jaella kehuja, noin negatiivisesti naisiin suhtautuvalle tyypille? En minä ainakaan tuollaista nimittelijää kehuisi yhtään mistään asiasta, en kasvotusten enkä selän takana.

• Valitse tipusi paremmin

Sanottiin jossain biisissä joskus näin
        "Kotkat lentää joskus matalalla, mutta kanat ei koskaan korkealla."

Kana on vain tyhmä eläin. Eikä mikään kauniskaan lintu. Kannattaa siis mieluummin bongailla ylväämpiä, viisaampia ja kauniimpia kotkia.

• opittu tapa

No jaah, mun tuttava- ja työpiireissä on ihan peruskauraa aina tavatessa heittää niin naiselle kuin miehellekin joku kohteliaisuus ulkonäöstä. Se on jäänyt niin tavaksi että tulee kehaistua uusiakin ihmisiä yhtä "helposti".

Suomen small-talkiin ei niin tiiviisti nivoudu nuo "tyhjät" kohteliaisuudet, kehuja ei osata ottaa coolisti vastaan kiittämällä ja vaikka heittämällä vastakohteliaisuus, vaan mennään vaikeiksi, tuijotellaan kenkiä ja mutistaan jotain "no höpöhöpö... / enkä oo..." :D

Mut itse kyllä heitän "moi mitä kuuluu" tilalle melkein aina jotain "moi, ootpas komean/ söpön/ tilanteeseensopivaadjektiivi:n näköinen tänään!", tulee vaan niin selkäytimestä kun siihen tottuu. Meillä kotona kun olin lapsi oli tapana antaa kehuja arkisissakin tilanteissa niin siksi kai tuo on jäänyt aikuisenakin käyttöön. Miestäni kehun päivittäin milloin mistäkin, varsinkin ulkonäöstään, siinä riittääkin kehumista! :)

• Jutut viistossa.

Joo aika säälittävää ois kyllä jotain kehuja kerjätä omasta ulkonäöstä... Itselle on taas kertynyt näitä päinvastaisia tapauksia.
      Paras oli eräs viikonloppu baarissa kun menin pyytämään erästä tyttöä tanssimaan niin otti mua kädestä kiinni ja veti hieman lähemmäs jonka jälkeen se tarkasteli mun kasvoja vähän aikaa ja tokas sitte oikeen tylysti että "oon varattu". Fiilikset oli hyvät sen jälkeen...

• mirotic

Itse lähes jokapäivä olen kehunut omia kumppaneita komeiksi... :)
      Eipä ole ollut mulle koskaan vaikeaa... :)

Joskus ehkä tekisi mieli tokaista jollekin hyvännäköiselle miesmyyjälle että: "Wau oot tosi hyvännäköne..." Mut enpä oo koskaan kehdannu :D

• siksi.

Miehillä nousee heti ku*i päähän jos kehuu ulkonäköä. Mies lemppaa heti ja luulee olevansa parempi kuin nainen. Siksi vältän kehumista ellei ole rennompi mies.

• siksi.

Omaa miestä voisi kehua, mutta olen sinkku!

• "Mistä johtuu että monelle naiselle tuntuu olevan niin nolostuttavaa kehua miehen ulkonäköä? "

"Itse en ainakaan pidä yhtään luonnottomana jos selväpäinen nainen vakavissaan kehaisee ulkonäköäni."

-Ehkä syy on siinä, että keskimäärin meidän miesten (sinä mukaanlukien), ulkonäössä ei ole paljoa kehumista..?! X)

• lottamari<3

No, jos miehessä on jotain kehumista, niin hän tietää sen itsekin, eikä sitä hänelle tarvitse erikseen mainita. Toinen juttu sitten on, jos mies ei kuvittele itsestään mitään, mutta nainen on ihan soikeena hänestä, niin silloin nainen varmasti tuo ihastelunsa miehen ulkonäöstä tai jostain miehen hienosta piirteestä esille.

Itse en kehu, jos mies jo hoitaa sen itsensä puolesta, mutta kehun jos mies on kehunsa ansainnut ja ei tee sitä joka hetki itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe