Pyöräily matkailu mahdollisuutena ja -tapana;

Hei !

Olen aloittanut pyöräily harrastuksen 1995.

Mieluisia käyntikohteita minulle ovat kotiseutumuseot, avoimet kirkot. Maisemanähtävyydet tulevat vastaan. Kansanperinnettäkin paljon joka minua kiinnostaa.

Vanhoja kuvia meni vanhan koneen mukana, mutta laitan katsottavaksi parin vuoden pyöräilykuviani.

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/pyoraily

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/kuvia3

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/kuvia2

Pohjanmaa/ Vaasanseutu on lomailijan toiveohde, - Suomen ainoa Unescon maailmanperitöalue merenkurkussa.
Matkailusivuni on kesken, mutta löydät pyöräilykuvistani runsasti kuvia alueelta ja lisää tulee.
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/kotikaupunkini

Suomessa on hienoa liikkua lomilla, kaikki vaatimatonkin uusi kelpaa nähdä.
Tajusin oman kotikaupunkini arvon matkailukaupunkina liikkuessani muualla.

Pyöräily on hieno tapa liikkua. Pyöräily on mainio kunnon kohottaja, jotkut sanovat parhaaksi-

Vaskiluodon saarella on viiden tähden camping, luonto-kuntorata, tosi hyvä ja iso minigolf, loistohotelli, satama ruotsiin, ja tosi hieno huvipuisto, ja lisäksi vesipuisto kylpylä. Uimarannat, ja torille keskustaan Suomen aurinkoisemmassa kaupungissa 2,5 km kävelymatka.
Suomen pisimmälle sillalle Camping alueelta 19 km ja Stundarsin käsityöläiskylään 14 km. Vanhan Vaasan rauniot 9 km.

Pohjanmaa on tasaista poljettavaa. Minä viime kesänä nautin kovasti mäki-Suomen pyöräilystä. Liikuin mäkiä polkemassa Keski-Suomessa- Itä-Suomessa, Savossa ja Ylä-savossa, Pohjois-Pohjanmaalla, missä on mäkiä paljon.

Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla on lakiaa ja aakiaa, eli tasaista. Siellä meni puolet 2012 lomastani.

Yst. t. Jari Laurila

8

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puuh...

Lopeta spämmääminen ja kirjoita pyöräilystä jos sinulla on siitä mielipiteitä.

• arinhotelli

Aiemmat vastaavat spämmisi on poistettu palstalta, miksi jatkat samasta aiheesta?

• Hei !

Olen ne itse poistanut, ettei toistoa tulisi, ja kyse on pyöräilystä ja pyöräilyyn liittyvästä. Lue aina tarkasti.

Siellä on kyse pyöräilymatkoista tietyllä alueilla. Vertaistukea matkapyöräilyyn on hiukan hankalaa saada. Ennen liikkui teillä paljonkin, ja viime kesänä näin vain kuusi samanlaista kuin itse.

yst. terv Jari Laurila

• Just just
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei !

Olen ne itse poistanut, ettei toistoa tulisi, ja kyse on pyöräilystä ja pyöräilyyn liittyvästä. Lue aina tarkasti.

Siellä on kyse pyöräilymatkoista tietyllä alueilla. Vertaistukea matkapyöräilyyn on hiukan hankalaa saada. Ennen liikkui teillä paljonkin, ja viime kesänä näin vain kuusi samanlaista kuin itse.

yst. terv Jari Laurila

On luettu. Ilmoitin silti asiattomaksi.

Mitä jos lukisit palstan säännöt ennen seuraavaa spämmäämistä.

• Just just kirjoitti:

On luettu. Ilmoitin silti asiattomaksi.

Mitä jos lukisit palstan säännöt ennen seuraavaa spämmäämistä.

Kiitos

Olen vuodesta 1995 ollut foorumin käyttäjä ja noin 15 000 kirjettä. Olen aina ollut tietoinen säännöistä ja sovussa sääntöjen kanssa !

Valitan jos Sinusta ei matkapyöräily ole pyöräilyä.

yst. t. Jari

• OK ketju

Asiallinen hyvä aloitus ja hienoja kuvia.

• Muuli.

Hieno harrastushan sinulla on, ja avausviesti ihan asiallinen.

Aika paljon tavaraa, kun itsellä 3 viikon varusteet mahtuu noin 20 kiloon, vaikka asun pelkästään teltassa ja retkikeitin sekä ruokailuvälineet päivän eväät kulkee mukana. Pakaamiseen panostaisin hieman. Tuollainen määrä pientä nyssäkkää ja pussukkaa on hankala pakata ja sitoa pyörään kiinni tasapainoisesti. Kunnon isot sivulaukut eteen ja taakse, joihin mahtuu kaikki tavarat tai peräkärry on suositeltavaa.

Asiallisempaa keskustelua aiheesta löytyy esim. filariffoorumi.fi. Muuten aiheesta pyörämatkailu.com, sekä monta muuta sivua.

• Hei !

Kiitos viestistä.

Minä en pärjäisi 20 kg tavaraa. 35 kg pitää olla ja yli ei saa mennä. 35 kg menee minulla vielä, mutta sen yli on liikaa.,

Tavaroiden sitominen on ongelma jos ei käytä kunnollisia hihnoja.
        Neuvoa annan sen verran että pyöräilyyn tarkoitetuilla ei tee mitään. Pitää ostaa autoiluun tarkoitettuja. Autoiluun tarkoitettujen lisäksi minulla on leveitä hihnoja taakansitojia joissa koukkukin on isokokoinen. Löytyy kyllä tarpeeksi tukevaa paikkaa mihin kiinni.
        > Eli pakkaaminen hihnojen kanssa on opittava, ja hihnat pitää vetää kireälle.
        Toimii kyllä kun oppii pakkaamisen hihnoilla ensin. Tavara on suht helposti käsillä kuivapusseissa näin.

Päivärepussa minulla kulkee päiväeväs ja kaikki sellainen mikä pitää olla äkkiä käsillä ja pakkauksien päällä on lisäksi sadevarustepussi äkkiä otettavaksi.
        Otankin pitkälle matkalle mukaan armeijan putkirepun, siis pienen putkirinkan.
        Siinä ei taskuja ole, mutta se vaan on mukavin putkirinkka ollut yleensä aina. On tukeva joka paikassa. Vaeltajat ovat sitä mieltä usein.

Peräkärry on äärettömän hieno asia idealtaan. Helppo pakata, nopea ja vedenpitävä. Kaikki varusteeni on vedenpitäviä. Ei tarvitse kuin itsensä päälle sadevarusteet pukea.
        > Mutta; - Peräkärryn pyörät lisäävät kitkaa ja siten vastusta ja taakkaa, ja jokainen kilo on vedettävä samalla tavalla. Minulla ei saa mennä yli 35 kg ettei käy liian hankalaksi.
        Siksi pakkaan pyörän päälle kaiken.

Pyörän pakkaaminen, tarpeelliset varisteet ettei mitään yli tai ali löytyy ajan saatossa, ja monta vuotta siinä menee ennen kuin jokainen nippeli on grammavilattu ja tarpeeksi harkittu ettei mitään liikaa eikä liian vähän.

Sivut http://pyöräilymatkailu.com on löytö. Kiitos niistä.

Yst. t. Jari Laurila

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1598
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1553
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      12
      1328
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1038
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      816
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      797
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      43
      776
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      9
      770
    Aihe