Mulla on vähän ikävä tilanne kun oon jenkeissä vielä seuraavat 2 kuukautta, fiksuna ilman matkavakuutusta, ja täällä on niin törkeän kallista käydä lääkärissä ja hoidoissa ettei köyhän reppureissaajan rahat siihen riitä. Tämän takia päädyin siis kysymään netistä, eli toivoisin laajempia vastauksia kuin "mene lääkäriin". Jos olisin Suomessa olisin jo mennyt.
Mulla on nyt noin 9-10 päivää ollut oikeassa korvassa mystinen tunne että korva on ikään kuin lukossa, ei niin pahasti kuin lentokoneessa, vaan miedompi versio. Tuntuu niin kuin korvan sisällä olisi jotain ikään kuin jumissa, mutta en ole ollut flunssassa aikoihin ja olen muutenkin ihan terve. Tää olisi sinänsä vielä ihan ok, mutta tähän on nyt alkanut liittymään muutaman kerran päivässä viiltävää päänsärkykohtausmaista kipua. Yleensä sitä esiintyy jos joudun pinnistämään (esim painoja nostaessa, tai ulostaessa päkistäessä tai hypätessä), ja silloin pään sisällä jossain (ei siis korvassa) tuntuu erittäin voimakas, ehkä 5-10 sekuntia kestävä viiltävä kipu, joka katoaa yhtä nopeasti kuin tulikin. Pari kertaa on tullut myös ilman että olisin tehnyt mitään ihmeellistä ja yhteensä näitä tapahtuu ehkä 4-5 kertaa päivässä. En tällä hetkellä uskalla urheilla käytännössä ollenkaan kävelyä lukuunottamatta koska pelkään näitä päänsärkykohtauksia. Ne eivät vaikuta olevan sidonnaisia mihinkään ääniin tai valoon eli tuskin migreenityyppistä.
Jos laitan pään alas esimerkiksi kengännauhat solmiakseni, päässä tuntuu hassulta ja pää tuntuu ikään kuin painavalta. Ei kivuliaalta, mutta ikään kuin joku ei nyt olisi ihan kondiksessa. Korvat paukkuvat silloin tällöin vähän ja nenästä tulee aavistuksen limaa ulos vaikka mitään flunssaa ei olekaan.
Välillä pitkin päivää tuntuu kaikenkaikkiaan vähän hassulta välillä eri paikoissa - korvassa, leuassa, poskihampaissa, niskassa. Ei kivuliaalta eikä jännittyneeltä, vaan jotenkin vain...tukkoiselta/painavalta.
Jos se nyt tähän jotenkin voi liittyä niin viisaudenhampaita minulta ei ole poistettu vaikka olen 25. Kuulen normaalisti ja olen normaalipainoinen, en usko että on mitään verenkiertohäiriöitä. Mitään lääkkeitä en syö, sairauksia ei ole. Olen aina ollut stressaantunut ja aavistuksen ahdistunut, olen narskutellut hampaita nukkuessa ja välillä valveillakin koko elämäni.
En keksi tälle mitään järkevää syytä. Kävin parina päivänä vetämässä suht kovan uimatreenin about samaan aikaan kun ongelmat alkoivat. Olen kuitenkin uinut koko ikäni ja vettä on ollut korvat täynnä koko lapsuuden, eikä koskaan ole ollut mitään tällaista. Nyt vielä uin matalassa altaassa jossa en koko aikana sukeltanut ollenkaan. En siis tiedä liittyykö uiminen tähän, koska oireet eivät alkaneet mitenkään salamaniskusta kesken uimisen, vaan ehkä samana iltana tai seuraavana päivänä (en muista). Lisäksi asun korkeassa talossa jossa on äärimmäisen nopea hissi, joka on vetänyt alusta alkaen korvat lukkoon joka ajelulla.
Voisko tässä siis olla kyse vaan jostain sellaisesta, että korviin meni vettä vähän syvemmälle ja hissikyyti pahensi asiaa? Vai voiko tässä olla kyse jostain vakavasta sairaudesta mikä pitäisi ehdottomasti käydä tsekkaamassa? Jotenkin järki sanoisi että jos on niin viiltäviä yksittäisiä pääkipuja ettei uskalla urheilla niin jotain on pakko olla vialla.
Kiitos paljon jos joku viitsii vastata!
Korva lukossa, viiltävä päänsärky, painon tunnetta
3
5986
Vastaukset
- S24 Doctor
Vaikkua tiivistynyt korvaan todennäköisesti.
- S24 Doctor
Liota korvakäytävää lämpimällä vedellä, niin saat selville onko vaikusta kyse. Toista tarvittaessa. (kaada korvakäytävään lämmintä vettä ja pidä päätä niin että vesi siellä pysyy)
- Ups, unohdin vak..
Osta vahaa liuottavaa ainetta, luulisi saavan kohtuulliseen hintaan ja sielläkin on ilman reseptiä saatavaa. Itellä oli vaikku niin tiukassa, ettei edes imulaitteella lähtenyt. Kolmisen päivää piti liuotella ja huuhtella kun jättimäinen musta klöntti irtosi korvasta. Samalla lähti nuo kuvailemasi oireet kertaheitolla. Ei sitten kannata millään topsipuikolla sinne tökkiä, saatat vain aiheuttaa vamman tai tulehduksen.
PS. Jatkossa varmaan matkavakuutuskin muistuu. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178153Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996389Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722569
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402470- 452313
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222186- 1032026
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 481595