Minulla on aika vanhahko perus polkupyörä, joka on kuitenkin vielä ihan hyvässä kunnossa. Joku oli kaatanut pyöräni ja nyt vaihteista toimii vain 1 ja 2 (7 vaihteinen). Ajattelin viedä pyörän korjaamoon, mutta ei ole mitään käsitystä korjauksen hinnoista. Osaisiko joku täällä arvioida paljonko tulee maksamaan ja saisinko samaan hintaan jo uuden peruspyörän muutamalla vaihteella?
Pyörästä vaihteet rikki
8
10742
Vastaukset
- tsygäilijä
eiköhän siin oo vaan vaihteiden säädöt sekasin.......en usko et kovin montaa kymppiä korjaus ottaa mut käyt näyttämässä ja kysyt samalla mikä on vialla ja paljonko on kustannusarvio....voithan toki itsekin vaihteita katsastaa...näkyykö siinä jotain näkyvää vian tynkää....
- fdsfdsfsdfsdfds
Siitä törröttää, joka katki mennyt muovisen näköinen osa (johdon muotoinen), jota en ole ainakaan aiemmin huomannut. Luulisi vian olevan nimenomaan tuossa vaihteiden vaihtimessa jos vika siitä kaatumisesta aiheutui.
Ajattelinkin käydä kysymässä liikkeestä hinta-arviota, mutta haluan ensin hieman jotain osviittaa siitä mikä on järkevä hinta ja milloin minua jo huijataan kun pyöristä en tiedä juuri mitään. - snzkznnz
fdsfdsfsdfsdfds kirjoitti:
Siitä törröttää, joka katki mennyt muovisen näköinen osa (johdon muotoinen), jota en ole ainakaan aiemmin huomannut. Luulisi vian olevan nimenomaan tuossa vaihteiden vaihtimessa jos vika siitä kaatumisesta aiheutui.
Ajattelinkin käydä kysymässä liikkeestä hinta-arviota, mutta haluan ensin hieman jotain osviittaa siitä mikä on järkevä hinta ja milloin minua jo huijataan kun pyöristä en tiedä juuri mitään.Sun tuntomerkeillä paha sanoa mikä vikana, mutta jos kyseessä esim katki mennyt vaijeri niin ei muutamaa kymppi ehkä? Kannattaa harkita samalla,fillarin huoltoa, tekee ajamisesta nautittavampaa kun fillari iskussa.
- Juha H
snzkznnz kirjoitti:
Sun tuntomerkeillä paha sanoa mikä vikana, mutta jos kyseessä esim katki mennyt vaijeri niin ei muutamaa kymppi ehkä? Kannattaa harkita samalla,fillarin huoltoa, tekee ajamisesta nautittavampaa kun fillari iskussa.
Epäilen vaijerin katkeamista, kun kuitenkin kaksi vaihdetta toimii.
Ilmeisesti pyörä on napavaihteinen? Ketjuvaihteisessa näkee helpommin mikä on rikki. Molemmissa säätöjen tarvii olla kohdillaan. Ne tarvii ensin tarkistaa. Napavaihteiston huoltaminen (purkaminen) jo maksaa enemmän, mutta joskus sekin on tarpeen tehdä. - wolski
snzkznnz kirjoitti:
Sun tuntomerkeillä paha sanoa mikä vikana, mutta jos kyseessä esim katki mennyt vaijeri niin ei muutamaa kymppi ehkä? Kannattaa harkita samalla,fillarin huoltoa, tekee ajamisesta nautittavampaa kun fillari iskussa.
Voiko vaihteet olla siten pihalla talven yli olleessa pyörässä menneet rikki, että ei voi korjata, lainkaan? Jos ei mitä pitää tehdä?: 1) rasvata, 2) vaihtaa takanapa, yms. > pyörässä 28" on Torpedo 3v -systeemi vai 3) vaihtaa koko takapyörä vaihdesysteemeineen, johon liittyen kysyn onko silloin oltava Torpedo 3v (parasta vanhanaikaista insinöörityötä!) vai voiko olla joku muu vaihde-meininki?
Olen jo vanhemoi naispyöräilijä, vaihdevaijeri-katkennut pyöräni on aina ollut tosi kevyt ajaa ja nyt, vaihteet rikkoutuneena, edelleen kevyt, pääsee mäkiäkin ylöspäin.
Miten mun pitää nyt toimia? (Pyörä on mulle hyvä kauppareissuvälinen, nopea ja maksuton). KIITOS JOS JOKU VOISI SELVITTÄÄ!!! - Alkup_maantiepyöräi
Juha H kirjoitti:
Epäilen vaijerin katkeamista, kun kuitenkin kaksi vaihdetta toimii.
Ilmeisesti pyörä on napavaihteinen? Ketjuvaihteisessa näkee helpommin mikä on rikki. Molemmissa säätöjen tarvii olla kohdillaan. Ne tarvii ensin tarkistaa. Napavaihteiston huoltaminen (purkaminen) jo maksaa enemmän, mutta joskus sekin on tarpeen tehdä.Napavaihde pitää huoltaa vuosittain, ihan niinkuin ketjuvaihdekkin. Napavaihteessa kaikki vain on piilossa ja tehtävissä hankalammin. Tunnen insinöörin, joka ajoi pitkään juuri tämän takia napavaihteellisella pyörällä. Huolto on haastavampaa.
- Börje 321
Kuulostaa siltä että vaijerinkuori on ottanut osumaa. Riittävän vanhat kuoret niin vähänkin johkin osuessa saattavat murtua
- www1
Rikkinäiset vaijerinkuoret aiheuttaa paljon ongelmia koska se vaijeri jää kinnaamaan ei laita pykälää kunnolla sisään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34773Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5716- 46696
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666