Pyörästä vaihteet rikki

fsdfsdsfdsfdsfd

Minulla on aika vanhahko perus polkupyörä, joka on kuitenkin vielä ihan hyvässä kunnossa. Joku oli kaatanut pyöräni ja nyt vaihteista toimii vain 1 ja 2 (7 vaihteinen). Ajattelin viedä pyörän korjaamoon, mutta ei ole mitään käsitystä korjauksen hinnoista. Osaisiko joku täällä arvioida paljonko tulee maksamaan ja saisinko samaan hintaan jo uuden peruspyörän muutamalla vaihteella?

8

11012

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsygäilijä

eiköhän siin oo vaan vaihteiden säädöt sekasin.......en usko et kovin montaa kymppiä korjaus ottaa mut käyt näyttämässä ja kysyt samalla mikä on vialla ja paljonko on kustannusarvio....voithan toki itsekin vaihteita katsastaa...näkyykö siinä jotain näkyvää vian tynkää....

• fdsfdsfsdfsdfds

Siitä törröttää, joka katki mennyt muovisen näköinen osa (johdon muotoinen), jota en ole ainakaan aiemmin huomannut. Luulisi vian olevan nimenomaan tuossa vaihteiden vaihtimessa jos vika siitä kaatumisesta aiheutui.

Ajattelinkin käydä kysymässä liikkeestä hinta-arviota, mutta haluan ensin hieman jotain osviittaa siitä mikä on järkevä hinta ja milloin minua jo huijataan kun pyöristä en tiedä juuri mitään.

• snzkznnz
        fdsfdsfsdfsdfds kirjoitti:

Siitä törröttää, joka katki mennyt muovisen näköinen osa (johdon muotoinen), jota en ole ainakaan aiemmin huomannut. Luulisi vian olevan nimenomaan tuossa vaihteiden vaihtimessa jos vika siitä kaatumisesta aiheutui.

Ajattelinkin käydä kysymässä liikkeestä hinta-arviota, mutta haluan ensin hieman jotain osviittaa siitä mikä on järkevä hinta ja milloin minua jo huijataan kun pyöristä en tiedä juuri mitään.

Sun tuntomerkeillä paha sanoa mikä vikana, mutta jos kyseessä esim katki mennyt vaijeri niin ei muutamaa kymppi ehkä? Kannattaa harkita samalla,fillarin huoltoa, tekee ajamisesta nautittavampaa kun fillari iskussa.

• Juha H
        snzkznnz kirjoitti:

Sun tuntomerkeillä paha sanoa mikä vikana, mutta jos kyseessä esim katki mennyt vaijeri niin ei muutamaa kymppi ehkä? Kannattaa harkita samalla,fillarin huoltoa, tekee ajamisesta nautittavampaa kun fillari iskussa.

Epäilen vaijerin katkeamista, kun kuitenkin kaksi vaihdetta toimii.

Ilmeisesti pyörä on napavaihteinen? Ketjuvaihteisessa näkee helpommin mikä on rikki. Molemmissa säätöjen tarvii olla kohdillaan. Ne tarvii ensin tarkistaa. Napavaihteiston huoltaminen (purkaminen) jo maksaa enemmän, mutta joskus sekin on tarpeen tehdä.

• wolski
        snzkznnz kirjoitti:

Voiko vaihteet olla siten pihalla talven yli olleessa pyörässä menneet rikki, että ei voi korjata, lainkaan? Jos ei mitä pitää tehdä?: 1) rasvata, 2) vaihtaa takanapa, yms. > pyörässä 28" on Torpedo 3v -systeemi vai 3) vaihtaa koko takapyörä vaihdesysteemeineen, johon liittyen kysyn onko silloin oltava Torpedo 3v (parasta vanhanaikaista insinöörityötä!) vai voiko olla joku muu vaihde-meininki?
        Olen jo vanhemoi naispyöräilijä, vaihdevaijeri-katkennut pyöräni on aina ollut tosi kevyt ajaa ja nyt, vaihteet rikkoutuneena, edelleen kevyt, pääsee mäkiäkin ylöspäin.
        Miten mun pitää nyt toimia? (Pyörä on mulle hyvä kauppareissuvälinen, nopea ja maksuton). KIITOS JOS JOKU VOISI SELVITTÄÄ!!!

• Alkup_maantiepyöräi
        Juha H kirjoitti:

Epäilen vaijerin katkeamista, kun kuitenkin kaksi vaihdetta toimii.

Ilmeisesti pyörä on napavaihteinen? Ketjuvaihteisessa näkee helpommin mikä on rikki. Molemmissa säätöjen tarvii olla kohdillaan. Ne tarvii ensin tarkistaa. Napavaihteiston huoltaminen (purkaminen) jo maksaa enemmän, mutta joskus sekin on tarpeen tehdä.

Napavaihde pitää huoltaa vuosittain, ihan niinkuin ketjuvaihdekkin. Napavaihteessa kaikki vain on piilossa ja tehtävissä hankalammin. Tunnen insinöörin, joka ajoi pitkään juuri tämän takia napavaihteellisella pyörällä. Huolto on haastavampaa.

• Börje 321

Kuulostaa siltä että vaijerinkuori on ottanut osumaa. Riittävän vanhat kuoret niin vähänkin johkin osuessa saattavat murtua

• www1

Rikkinäiset vaijerinkuoret aiheuttaa paljon ongelmia koska se vaijeri jää kinnaamaan ei laita pykälää kunnolla sisään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4881
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3051
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe