Paastoa vuoropäivin,helppoa ja toimii

Vuoropäivin

60

19167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pömppömassu

      Niin, siinä pysyy vatsalaukku varmaakin ensinnä venymättä ja aineenvaihdunta luultavasti paranee kun elimistö saa jokatoinen päivä 600kcal ja jokatoinen päivä ihan mitä sattuu mieli tekemään, katsoin juuri myös ja aion kokeilla..

    • Mikä aine?

      Onko jotain ainetta jossa EI ole YHTÄÄN kaloreita jota voisi jokatoinen päivä tai ainakin silloin tällöin syödä mahan täytteeksi jotta laihtuu?

      En haluaisi syödä paperinenäliinoja niinkuin mallit ;)

      Sehän ei haittaa kun sitä syö vain silloin tällöin tai joka toinen päivä?

      • protoyyppi

        kyse ei ole kalorimääristä vaan ruuan energiatiheydestä vertaa suklaapatukkaa ja kuinka monta omenaa/porkkanaa saat popsia saadaksesi suklaan energiamäärän


      • vesikuuri

        On. Vedessä ei ole kaloreita eikä mitään muutakaan. On tiheää ainetta, pitää näläntunteen hyvin poissa. Sitä kannattaakin latkia säännöllisin väliajoin paastopäivinä.


    • hiphei2
      • ssooppii

        Tuossa puhutaan vähän eri asiasta, tai ainakin eri näkökulmasta. Ohjelma käsitteli vanhenemista enemmän kuin laihduttamista.
        Siinä ohjelmassa oli kohta jossa toimittaja ja vanhuuden tutkija ajelivat Ferrarilla. Monet käyttävät kehoaan kuin se olisi urheiluauto, eivät huolla, päästelevät vain täysillä. Liikaproteiinilla on samanlainen vaikutus. Kun ihmiset haluavat laihtua, he alkavat valita ruokia, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa.
        Se paastoamisen idea oli lisätä elinvuosia, toimintakykyisiä elinvuosia, ei niinkään laihdutus. Se toimittaja vain sattui laihtumaan, miten pysyvästi, sitähän ei tiedä.
        Pienessä nälässä aivot toimivat paremmin. Solut uudistuvat. Paasto ilmeisesti antaa mahdollisuuden solujen korjaantumiseen.
        Onhan muuten monessa kulttuurissakin paastoamisen perinne. Paastoamisessa ei ole paljon mieltä jos koko ajan vain ajattelee ruokaa, jonkinlaista henkistymistä siinä myös tavoitellaan.


      • hiphei2
        ssooppii kirjoitti:

        Tuossa puhutaan vähän eri asiasta, tai ainakin eri näkökulmasta. Ohjelma käsitteli vanhenemista enemmän kuin laihduttamista.
        Siinä ohjelmassa oli kohta jossa toimittaja ja vanhuuden tutkija ajelivat Ferrarilla. Monet käyttävät kehoaan kuin se olisi urheiluauto, eivät huolla, päästelevät vain täysillä. Liikaproteiinilla on samanlainen vaikutus. Kun ihmiset haluavat laihtua, he alkavat valita ruokia, jotka kiihdyttävät aineenvaihduntaa.
        Se paastoamisen idea oli lisätä elinvuosia, toimintakykyisiä elinvuosia, ei niinkään laihdutus. Se toimittaja vain sattui laihtumaan, miten pysyvästi, sitähän ei tiedä.
        Pienessä nälässä aivot toimivat paremmin. Solut uudistuvat. Paasto ilmeisesti antaa mahdollisuuden solujen korjaantumiseen.
        Onhan muuten monessa kulttuurissakin paastoamisen perinne. Paastoamisessa ei ole paljon mieltä jos koko ajan vain ajattelee ruokaa, jonkinlaista henkistymistä siinä myös tavoitellaan.

        Mutta tällä palstalla metodia oli käytetty nimenomaan painonpudotukseen?


    • Olipa mielenkiintoinen ohjelma, vaikka en ole koskaan paastoa kokeillutkaan.
      Hyödyt ja haitat hyvin perusteltuja, ainakin toistaiseksi sai minun luottamuksen. Sen sijaan että syödään koko ajan ja solut jakaantuvat täydellä vauhdilla, pari vähäkalorista päivää viikossa saa elimistön "korjausmoodiin", eivätkä syövät, ym. pääse niin helposti kehittymään.
      Näinhän ihminen on myös evoluution kautta kehittynyt. Ei ruokaa ole ollut joka päivä tarjolla, kuten nykyään on.

      Tuo 500 kcal /päivä paastopäivinä riittää, riippumatta siitä miten tai milloin sen nauttii. Ei kun kokeilemaan..

    • paastolla eteenpäin

      itseä kiinnostaisi tuo 2/5 eli tuo ohjelmassa totetutettu versio viikossa kaksi paastopäivää.Ohjelmassa ei mainuttu oliko tarkoitus että nuo paastopäivät pidetään kahtena peräkkäisenä päivänä vai miten.Ja onkohan asialla mahdollisesti mitään suurempaa merkitystä.Voisiko joku viisas ystävällisesti vastata miten tämä kyseinen paasto kannattaisi toteuttaa

      • Amandaww

        Olen paljon googlaillut asiasta ja ajattelin aloittaa tuon 5:2 paaston kokeilun. Ei ole väliä mitkä päivät viikosta paastoaa kunhan vain pitää ne kaksi paastopäivää. Itse ajattelen asian niin, että olisi jopa tehokkaampaa pitää paastopäivien välissä edes yksi syöntipäivä. Itse aion paastota maanantaina ja torstaina/perjantaina. Kokeilen ainakin kuusi viikkoa tällä tavalla, ilmoittelen sitten miten sujuu ;)


      • Nepsku
        Amandaww kirjoitti:

        Olen paljon googlaillut asiasta ja ajattelin aloittaa tuon 5:2 paaston kokeilun. Ei ole väliä mitkä päivät viikosta paastoaa kunhan vain pitää ne kaksi paastopäivää. Itse ajattelen asian niin, että olisi jopa tehokkaampaa pitää paastopäivien välissä edes yksi syöntipäivä. Itse aion paastota maanantaina ja torstaina/perjantaina. Kokeilen ainakin kuusi viikkoa tällä tavalla, ilmoittelen sitten miten sujuu ;)

        Itsekin ajattelin kokeilla tuota 5:2 paastoa ja juuri alan googlata. Pudotin muutama viikko sitten painoa 10 kg 4 viikon aikana VLCD - dietillä. Sopi minulle hyvin, mutta koetan etsiä itselleni tavan syödä, jolla paino myös pysyy sopivana.


      • Nothing new

        Ohjelmassa mainittiin aluksi, että paastopäivät olisivat perättäisiä.

        Todellisuudessa Mosley itse on jatkanut em. "paaston" (itse käyttäisin sanaa rytmitys, koska kysehän ei ole täyspaastosta) soveltamista ohjelmanteon jälkeen (Ohjelma tehtiin keväällä 2012).

        Jos luet Mosleyn omaa blogia, niin sieltä käy selville, ettei hänkään pidä paastopäiviä välttämättä perättäisinä päivinä.

        Itse neuvoisin melkeinpä pitämään ne erillisinä, koska pidemmät paastot nostavat herkästi kortisolitasoja (tuottamatta kuitenkaan lisähyötyjä).

        Jos lontoon kieli on hallussa, löydät netistä paljon juttua termeillä "Intermittent Fasting" eli IF menetelmä.

        IF on nimittäin ollut joidenkin kehonrakentajien käytössä vuosikausia.


    • minä myös

      Minusta siinä sanottiin, ettei ole väliä, miten päivät sijoittuvat. Ajattelin pitää ne sen mukaan, kuinka raskaita päiviä fyysisesti on eli kevyimpinä paastoaisin. Oliko se niin, että saa syödä sen 400-500 kcal milloin vain vai oliko suositus että yhdellä aterialla, kuten joku testiryhmä oli ohjelmassa tehnyt. Meni ohi tuo ohje.

      • Amandaww

        Suosittelen syömään kaikki kalorit kerralla, jos vain mahdollista. Mikäli on vaikea syödä kaikkea kerralla, voit jakaa sen kahteen osaan, mutta ei kannata syödä pitkin päivää.


      • 345676543456

        Kannattaa syödä kerralla - ja mieluummin myöhään iltapäivällä kuin aamiaiseksi.

        Kahvia voi juoda aamiaiseksi, jos on tapana (ei sokerin kera!).

        Maitoa/Kermaa saa lorauttaa pikkasen, jos tykkää.

        Aamulla nautittava kalorimäärä ei saa nousta yli 50 kcal tai yöpaasto katkeaa.

        "Paastopäivän" 500-600 kcal ateria kannattaa syödä lounaaksi - mieluiten ns. myöhäinen lounas.


    • ssooppii

      Minä ajattelin kokeilla kun ilmat lämpenevät ja hiihtokausi on ohi.
      Viikonvaihteeseen ensin yksi paastopäivä. Viherpirteilöitä, mehua yms. Tarkoitus on puhdistua ja poistaa myrkkyjä kehosta, ja siinä pirtelöt ja mehut ovat parhaita, kunhan jättää jalostetun sokerin pois mehuista.
      Jotta jaksaa voi ottaa vähän vahvistavaa, hiukan proteiinia. En aio kuitenkaan laskea kaloreita, kun en ole tottunut muutenkaan niin tekemään.
      Liikuntana ei mitään rasittavaa, kävely on parasta. Joogaa.
      Paastopäivän jälkeen järjellistä syömistä, ei mitään järjetöntä mässäilyä silloinkaan ainakaan heti seuraavana päivänä.

    • Kalori

      Itsekin innostuin ohjelmasta niin, että päätin kokeilla. Nyt ensimmäinen paasto päivä. Oli hyvä saada tietoa täältä, koska olin epävarma tuleeko paasto päivät pitää peräkkäin (huomenna saa siis syödä aamulla jotain). Mutta muutama kysymys jäi silti vaivaamaan. Saako paastopäivinä juoda veden lisäksi kahvia ja jos saa onko tilkka maitoa kahvissa pahakin juttu? Ja jos aterian kalorit jäävät alle 400? Itse päätin syödä vähäkalorisen aterian ja kalorit jäivät hieman alle 300.
      Olisi mukava saada vastauksia :).

      • ssooppii

        Minä jättäisin kyllä kahvin pois. Se olisi minulla ainakin yksi tavoitteista, katsoa miten pahasti on koukussa kahviin, ja sehän selviää kun on päivän, pari juomatta. Tavoittelen paastolla puhdistumista, kehon happamuuden vähentämistä.
        Mutta se on oma asia, voihan sitä paastota monella tavalla.


    • minä myös

      Jos niitä terveysvaikutuksia tavoittelee (veren sokeri- ja rasva-arvojen alentaminen), niin tuskin sillä on merkitystä, juoko kahvia vai teetä. Pelkkää vettä ei kanntata paastotessa pelkästään juoda vaan jotain, mistä saa suolojakin. Itse join myös mehua, ettei olo mene liian heikoksi. Kaikki vaan lasketaa kalorimäärään mukaan.

    • muistakaa..

      Älkää sitten lähtekö ajamaan autoa nälissänne...
      Syömätön kun on usein kömpelö.
      ja sitten kun syotte, tulee ripuli...

      • Kokemust tyhmyydest

        Mä olen tehnyt niin jo puol vuotta et syön: kahtena päivänä - paastoon päivän ja taas paria normaalia ruokailu päivää... seuraa päivän paasto! Kuudessa kuukaudes painoa pudonnut 5kg. Juon viccyvettä paastopäivänä 1,5 l ja vettä litran sekä aamukahvin kermalla.Se aamukahvi on sit paastopäivän ainut kahvi. Eikä päivän paaston jälkeen mitään ripulia seuraa. Olen paastonut joskus nuorempana 10 päivää vedellä/tuoremehulla. Paaston lopetettuani kun söin muusia ja pari nakkia tyhjään vatsaan,niin olin kyllä kipeä. Ripuloin ja polte vatsassa valtava. Tietämättömyydestä saa kärsiä.


    • Akastu

      Aloitin painon pudotuksen greippidietillä (ns. lentoemäntädietti), jolla lähti nestettä kropasta ja tottui olemaan ilman raskaita ruokia. Viisi päivää tätä ja paino putosi n.4kg.

      Michael Mosleyn ohjelman innoittamana jatkoin 5:2 dietillä, jossa miehet saavat syödä 600kcal/pv paastopäivinä. Olen juonut kahvia ja muutenkin mielestäni elänyt normaalisti, toimistotyössä helppo pudottaa ruuan määrää. Paastoan ma ja ke, eli tiistai on välissä normaalina ruokailuna.

      Havaintoja parin viikon ajalta: ensimmäinen paastopäivä oli vaikein, nälkä tuntui ja päätä särki päivällä. Illalla olo oli hyvä, jopa raukea. Myöhemmät paastopäivät ovat sujuneet helpommin, kroppa tottunut paastoamaan. Vettä saa juoda paljon, olen varannut vichyä n.1,5 litraa päivää varten. Ruoka maistuu paremmin, silloin kun syö niin on makuaisti paljon herkemmässä.

      Paastopäivinä olen syönyt mm. rasvatonta raejuustoa, maitorahkaa, greippiä, punakaalia, hapankaalia, kokolihaa n.100g. Lisäksi olen juonut vihreää teetä, jota en ole muuten tottunut juomaan. Nestettä poistuu paljon, joten vessassa saa käydä usein.

      • giselle4

        Oletteko löytäneet netistä jotakin syömisen viikko-ohjelmaa tai päivittäistä taulukkoa, jota voisi hyödyntää tuossa 2/5-dietissä?

        Mun on jotenkin vaikeaa arvioida miten paljon saa syödä paastopäivänä (500 kcl). Olisi helpompaa seurata jotakin valmista ohjetta siitä mitä syödään aamulla, päivällä, illalla...


    • KaksYksKaks

      Mä olen kanssa pari viikkoa ollut 5/2 paastolla ja kyllä paastopäivänäkin saa ihan hyvin syödä tuohon 400-500 kaloriin (olen siis nainen ja toi on se raja). Kun katsoo mitä syö. Tänään on taas paastopäivä ja aamupala oli 1kpl ruispala, päällä keitettyä kananmunaa, kurkkua ja paprikaa. Iso muki kahvia rasvattomalla maidolla ja banaani. Hiukan reilu 200 kaloria. Maanantaina vedin samanlaisen aamupalan ja hyvin jaksaa pitkälle iltaan, kunhan muistaa juoda! Iltapäivällä juon ihan maitokahvin, siitä tulee noin 20 kaloria, mutta ei sillä liene suurta merkitystä. Mulla on painoa lähtenyt nyt 2 viikossa 3,4 kiloa. On toki mistä lähteä, kun ylipainoa on likemmäs 20 kiloa.

      Paastopäiväinä olo on tosi virkeä ja sen huomaa paaston jälkeisenäkin päivänä, yöunet jää vähiin, kun ei vaan ole väsy ja aamulla heti jaksaa lähteä liikenteeseen eikä aamulla oikein edes ole nälkä, joten teen pienen lenkin heti heräämisen jälkeen, sitten suihkuun ja vasta sitten aamupalalle. Vain 2 viikkoa ja mun elämä muuttui jo aika tavalla, ennen en tosiaan olisi jaksanut lähteä ulos ennen aamupalaa ja muutenkin aamut ovat olleet aina vaikeat, nyt en kahteen viikkoon ole ollut väsynyt.

      Vaikka 5 päivää saakin syödä normaalisti ja paastopäivänä unelmoi kaikista herkuista esim. tv:n ruokaohjelmia katsoessa, niin ei sitä sitten kuitenkaan tulekaan syötyä ja mässäiltyä. Ruokahalu ja mieliteot ovat mystisesti hiljentyneet. Sitä nauttii siitä annoksestaan, joka on kohtuullinen, mutta eipä vaan ole tehnyt mieli santsata lisää, vaikka mitä herkkua on ollut tarjolla. Ja tää se on ollut mun kompastuskivi aina!

      Kaikille tämä ei sovi. Englantilainen ystäväni kokeili tätä jo aikaisemmin talvella ja jaksoi hetken, mutta koki liian liian hankalaksi rajoittaa syömisiä. Ja kärsi mm.päänsäryistä. Itse olen onneksi päänsäryiltä säästynyt (se juominen!) ja oikeastaan on helkkarin helppoa olla varsinkin niinä päivinä, kun ei tartte syödä keskellä päivää :) Voi tulla ja mennä, ei tartte miettiä, että missä sitä söis ja missä välissä, kun kiirekin pukkaa.

      Kyllä mä suosittelen kokeilemaan muitakin, sittenhän sitä tietää mistä on kyse. Ainahan voi lopettaa, jos tyyli ei sovi :)

    • Paastonnut

      Mehupaasto-ohjeissa varoitetaan, että myrkyt lähtevät kehosta liikkeelle ja siksi suositellaan ottamaan peräruiske joka ilta. Muuten myrkyt saavat aikaan päänsäryn. Itse olen kokeillut jopa viikon paastoa ja kolmannen päivän jälkeen olo on niin hieno, että jopa rupeaa pelkäämään ettei halua lopettaa paastoa :)
      Neljän päivän paaston jälkeen ei saa syödä hallitsemattomasti, vaan herätellä suolta pikku hiljaa esim. syömällä keitetyn perunan puolukkasoseen kanssa.

      • sonai

        Aloitin paaston 5/2 ja hyvin sujuu, yks päivä 400 kcal lla menee vaikka miten. ei tarvi olla peräkkäiset päivät. Suosittelen ryvitaa tai muuta näkkäriä , jossa paljon kuitua, antaa kylläisyyden tunteen pienellä kalorimäärällä lisäksi syön selleri kurkku raejuusto salaattia sekä pari lattea rasvattomalla maidolla. Ja kolme ateriaa siis päivässä.Tässä paastossa oli siis tarkoitus saada ihminen tuntemaan nälkää, jotta solujen ja kudosten korjausmekanismit aktivoituu. Mukaan lukien aivosolut. Paasto sujuu ja näläntunteen kestää kun ajattelee, että aivoissa tapahtuu korjauksia ja Alzheimerin tauti pysyy kenties näin loitolla. Olen valmiiksi hoikka, joten toivon, että tässä ei hirveästi rupeaisi laihtumaan. Tsemppiä kaikille ja hienoa kun ihmiset on kiinnostuneita terveydestään eikä pelkästään kiloistaan.


      • Aurinko2
        sonai kirjoitti:

        Aloitin paaston 5/2 ja hyvin sujuu, yks päivä 400 kcal lla menee vaikka miten. ei tarvi olla peräkkäiset päivät. Suosittelen ryvitaa tai muuta näkkäriä , jossa paljon kuitua, antaa kylläisyyden tunteen pienellä kalorimäärällä lisäksi syön selleri kurkku raejuusto salaattia sekä pari lattea rasvattomalla maidolla. Ja kolme ateriaa siis päivässä.Tässä paastossa oli siis tarkoitus saada ihminen tuntemaan nälkää, jotta solujen ja kudosten korjausmekanismit aktivoituu. Mukaan lukien aivosolut. Paasto sujuu ja näläntunteen kestää kun ajattelee, että aivoissa tapahtuu korjauksia ja Alzheimerin tauti pysyy kenties näin loitolla. Olen valmiiksi hoikka, joten toivon, että tässä ei hirveästi rupeaisi laihtumaan. Tsemppiä kaikille ja hienoa kun ihmiset on kiinnostuneita terveydestään eikä pelkästään kiloistaan.

        Hei,
        olen innolla seurannut keskusteluja 5/2 paastosta. Olenko ymmärtänyt oikein jotta elimistön on tarkoitus tuntea oikeasti nälkää? Kertoisiko joku mitä "paastopäivän" ruokakuviot sisältää? Vai voinko syödä ihan mitä vaan ja miten usein kunhan pysyn n. 500 kcal? Onko kaurapuuro ok? Kokeilin tätä juuri ennen pääsiäistä ja kilot ropisi kivasti alaspäin, aion jatkaa heti huomenna nuoruuden innolla ;)
        pistäkää vinkkejä kehiin,please!


      • luonnollisesti.

        Ei tarvita mitään suolihuuhteluja. Itse olen paastonnut pelkällä vedellä, eikä ollut ollenkaan päänsärkyä vaikka en suolihuuhteluja ottanut. Elimistö osaa asiansa, suolihuuhtelusta on vain haittaa, koska se tuhoaa arvokkaita bakteereja.


    • Kalori2

      Ihana lukea muiden kokemuksia. Itsellä toinen 2/5 viikko menossa. Painossa n. 1 kg pudotus (alkupaino 71,5 kg). Ajattelin kesään saakka ainakin jatkaa ja jos tuloksia tulee niin myös siitäkin eteenpäin.
      Aurinko kyseli paasto päivän ruokavaliosta. Yksi ateria päivässä, jonka kalorit max 400-500 kcal. Itse olen syönyt päivällisen, koska olen iltasyöppö ja jos söisin jo aamulla/lounaalla repsahduksia tulisi viimeistään illalla. Olen syönyt aterialla salaattia (rucola,tomaatti,viinirypäle), yhden perunan, seitiä tai 2 kasvispihviä, hieman keitettyjä kasviksia. Yksi hyöty minulle näistä paasto päivistä on se ettei silloin tule syötyä sokeria eikä leipää (yleensä syön leipää liiaksi). Kahvia olen juonut 2-3 kertaa päivässä (maidon kera) muutoin vettä, kivennäisvettä ja piparminttuteetä.
      Aina paasto päivän lopussa haaveilee kaikesta mitä seuraavana päivänä syö, mutta onnekseni olen todennut ettei haaveita toteuta ja muidenkin päivien syöminen pysyy maltillisempana.
      Tähän asti en ole huonoja puolia huomannut tässä 2/5 paastoamisessa. Ehkä paasto on väärä sana, koska tässähän saa syödä noina kahtenakin päivänä.

    • Aurinko2

      Voih ihanaa kiitos sinulle Kalori vinkeistä ;) Mulla vaan ei onnistu tuo 500 kcal/yksi ateria - kuinka sie pystyt siihen hattua nostan. Mun on pakko jakaa ateriat kolmeen tai neljään osaan, muuten ei onnistu. Ja tällläkin tavalla illat ovat todella vaikeita, silloin syötättää ja voisin syödä jääkaapin ovetkin. Leipä ja muut hiilarit ovat heikouteni, suorastaan ahmin niitä mikä taas näkyy minussa. Paastopäivänä on kyllä kiva ajatella ja haaveilla mitä sitten syön seuraavana päivänä, monesti vaan ne haaveet tulee jo tytettyä samana iltana - ahmimisella - KÄÄK :(
      En tiedä mitä tehdä, mutta jotain on tehtävä ja pian. Onko vinkkejä lisää?

      • Kalori3

        Kannattaa koittaa juoda mahdollisimman paljon päivän mittaan. Itselle olen huomannut hyväksi juoda muutakin kuin vettä ettei pääse kyllästymään, ja siitä syystä olen juonut kivennäisvettä ja teetä (ilman sokeria/maitoa). Kahvia on pakko saada edes kuppi päivässä, koska en tavoittele samoja asioita kuin paastolla yleensä (eli kehon puhdistamista).
        Leivät ole pistänyt paastopäivää edeltävänä iltana pakkaseen etteivät niin houkuttele. Kummasti auttaa kun pahimmat houkutukset laittaa edes kaappiin piiloon etteivät ole näkyvillä. Paasto päivänä en edes mene kauppaan vaan hankin paasto päivän tarpeet jo aikaisemmin.
        Makeannälkään kannattaa kokeilla kromia. Olen todennut itselleni toimivaksi makean himoon. Vaikutus ei ala heti vaan tabletteja pitää syödä noin kaksi viikkoa jonka jälkeen huomaa ettei makeannälkä ole enää niin paha.
        Kyllä nuo illat ovat hankalia etenkin kun olen illanvirkku ihminen, mutta pidän mielessäni, että koko päivän tulos menee hukkaan jos illalla ratkean syömään. Joten haen sitten teetä tai kivennäisvettä lähettyville ja niillä mennään sitten ilta.
        Tässä sunnuntain paasto päivää vietän ja kuuden maissa olisi ajatuksena syödä seitiä, salaattia ja riisiä ja juomana isoo tuopillinen vettä.


    • Akastu

      Edelleen 5:2 dieetillä, vajaa 2kk menty. Olen tyytyväinen, paino ei enää ole pudonnut niin vauhdilla mutta kehonkoostumusmittaus toi hyvän mielen: kehon rasva% laskenut aiemmasta ja muuten oli nestetasapainot ym. kunnossa eli ei näy paastoaminen ainakaan negatiivisesti InBody-mittauksesta.

      Ruokailuja olen pitänyt noin 2, eli vaikka kaikki kalorit saisi syödä kerralla pidän parempana syödä lounaalla n.300kCal ja myöhemmin päivällä kevyesti salaattia tai hedelmää, joten en ihan täysin paastotilaan varmaankaan pääse. Olotila on muuten ihan hyvä, mutta saatan olla kiukkuisempi ja vastaankäymiset harmittavat enemmän nälkäisenä.

      Normipäivinä ruokahalu on edelleen hyvä, mutta annoskoot ovat pienenneet ja tuntuu ettei mahalaukku vedä enää entiseen malliin (perhepizzaa ei kannattaisi tilata).

    • 2-5 toimii

      Tämä systeemi tosiaan toimii ja elimistö herää hyvin paastopäivinä. Hyvä olo jatkuu paastopäiviä seuraavina päivinä.

      Nestettä lähti varmaan heti 2kg ensimmäisellä viikolla. Rasvan palosta en osaa vielä sanoa, pitää seurata pitempään.

      Itse syön kyllä aamupala, 100, lounas 200-300, iltapala 100, kahvia ilman sokeria suht normaalisti, jätän siihen noin 100 marginaalin. Olen siis mies ja alle 600 paastopäivinä.

      Paastopäivien illat on seesteisiä, nälän tunne on, mutta esim. pulssi tippuu 50-60 väliin ja olo on mitä parhain. Minulle ei tule lainkaan päänsärkyä. Mitään negatiivista en vielä ole keksinyt, kaikki menee hyvään suuntaan ja säästäähän tässä lounaskuluissakin!

    • Rouva Höttö

      Katsoin tämän dokkarin vasta maanantaina boksilta. Jopa minussakin heräsi innostus! Tämän ei pitäisi olla vaikeata, koska minulla ei yleensäkään ole päivällä edes nälkä. Jos syön aamulla puolet ja töistä tulon jälkeen puolet tuosta kalorimäärästä, vettä juon normaalistikin paljon. Kannan aina vesipulloa. Se tapa jäi kun sairastuin rintasyöpään ja ne suun kautta syötävät sytostaatit aiheuttivat kamalan janon.

      Minun pitää vaan kysyä lääkäriltä, sopiiko tämä,koska syön niin paljon lääkkeitä.

      Kertoilkaapa kokemuksianne, niin teen minäkin (ainakin jos innostukseni säilyy :)

    • vierailija11

      Vinkiksi: Minä selviän hyvin paastopäivät iltaan asti juomalla purkillisen kaloritonta mehukeittoa päivän aikana. Toki siinä on aspartaamia, jos joku sitä kaihtaa. Lisäksi juon aamukahvit maidon kanssa. Paljon vettä ja vichyä ja teetä. Alkuillasta syön sitten kasviksia ja jotain proteiinipitoista. Iltapalaksi kaurapuuroa, niin uni tulee hyvin.

      Pissalla saa kyllä juosta. Ei oikeastaan muita oireita.

      • asdlgjt

        vierailija11, tuo ei kuulosta kyllä paastolta.


    • gggi1

      minulle sanottiin tänään että ehdottomasti pitäisi syödä vaan yksi ateria, jossa nuo sallitut kalorimäärät. ilmeisesti näin oli ollut ohjelmassa.. kuinka asia nyt on? olen tähän mennessä jakanut kalorimäärää pariin kolmeen osaan päivässä..

    • Akastu

      Mielestäni Michael Mosley neuvoi hakemaan itsellesi sopivan tavan syödä paastopäivinä 500 tai 600 kilokaloria - voi olla yksi ateria päivässä, aamiainen ja illallinen, kaksi ateriaa sekä joitakin välipaloja välillä tai omien mieltymysten mukaan.

      Puhtaasti teoreettinen perusteilla mitä pidempään ilman ruokaa (esim. aamiainen ja illallinen 12 tunnin tauko välillä) pitäisi tuottaa parempia tuloksia kuin se että syöt pienempiä määriä useammin.

      Toinen, uudempi keskustelu aiheesta http://keskustelu.suomi24.fi/node/11378917

      Lontooksi luettavaa http://www.chewfo.com/dietary-recommendations/the-fast-diet-by-michael-mosley-and-mimi-spencer-what-to-eat-and-foods-to-avoid/ ja http://www.london-unattached.com/2012/12/5-2-diet-tips-part-one/ sekä
      http://thefastdiet.co.uk/different-ways-of-managing-your-fast-day/

    • -timppah

      mulla on menossa nyt toinen viikko.2 peräkkäistä päivää pelkällä palautus juomalla,Saa proteiinit samalla.Jauhe on tehty kuuteen 500ml pulloon.4 pullollista iltapäivään mennessa ja loput kaksi illan aikana.Muuten vissyä ja vetta.Pystyy paaston ekana päiväna treenaamaan punttia suht kovaa ja toinenkin menee,muttakolmas päivä,kun saa jo syödä paremmin,niin pitää näköjään aamusta tankata hyvin,kun alkaa huimata.Koko viikon verensokerit laskenut tosi hyvin.Vaikka muina päivinä syönnyt pastaa ym...hiilareita.katsotaan kuukauden päästä,että onko vaikuttanut kolesteroli arvoihin.

    • en vielä

      Onko kukaan mittaillut veriarvojaan? Onko rasvat pienentyneet labroista?

    • dieettikokeilija

      Heips! Olen itse kokeillut tätä dieettiä noin 2 kk ajan ja minulla se toimii mainiosti. Kaksi päivää viikossa (ei peräkkäisiä) "paastoan" ja syön yleensä ihan samaa ruokaa (makaronilaatikkoa, grillimakkaraa/lihaa, mitä nyt sattuu olemaan ruoaksi) kuin muukin perhe, mutta erittäin pienen annoksen ja kasvispainotuksella eli lämpimän ruoan lisäksi kurkkua, tomaattia, porkkanaa yms sen verran paljon, että maha täyttyy. Aamu- ja iltapalana on usein joku hedelmä tai marjoja & jugurttia (pieni annos). Tarkkaan en ole laskenut kaloreita, arvioin 600kcal määrän aika lailla summittaisesti (välillä menee ehkä ylikin), mutta aika hyvin olen käsittääkseni pysynyt tuossa määrässä. Olen tottunut paastoamiseen mainiosti, nälkä ei vaivaa paastopäivinä, olo on oikeastaan todella hyvä ja energinen. Painoa on pudonnut noin 5kg (93kg->88kg) tänä aikana, siis vain reilu puoli kiloa viikossa, mutta toisaalta olen hyvin tyytyväinen tähän tulokseen ja varsinkin siihen, ettei tarvitse kovasti "panostaa" laihduttamiseen. Helppo ja soveltuva (painonpudotus)dieetti ainakin minulle. Veriarvoista en tiedä, varmaan pielessä :-)

    • titi100

      Tpsi motivoivia tuloksia olette tekin saaneet. itse olen nyt yhdeksättä viikkoa tällä 5/2 paastolla ja painoa on tippunut neljä kiloa. Ihan olen tyytyväinen ja tämä soveltuu kyllä minullekin vallan mainiosti. Päivän kun tarkkailee syömisiään ja on erittäin pienellä ruokamäärällä, niin seuraavana päivänä sitten saa jo syödä normaalisti.
      Ajattelin vielä ensi viikon jatkaa ja sitten minulla alkaa loma. Näillä näkymillä pidän loman ajan taukoa tästä paastosta, mutta jatkan loman jälkeen ehdottomasti.
      Nyt kaipaisinkin kokemuksia sellaisilta, jotka olette lopettaneet tämän 5/2 paaston tai pitäneet taukoa siinä, onko kaikki kilot tuleet takaisin? ja onko ollut sitten tauon jälkeen vaikeampi taas aloittaa?
      Muista vaikutuksista olen huomannut vireystasoni parantuneen. Verikokeita minusta ei ole otettu, joten siitä en osaa sanoa mitään.

    • kevyt elämä

      Hei. Olemme mieheni kanssa noudattannet 5/2 dieettiä viime pääsiäisestä saakka. Minulla paino on pudonnut 77sta 70een kiloon , miehelläni 95stä 88aan kiloon. Mieheni on siirtynyt paastoamaan kerran viikossa, minä jatkan kahtena päivänä viikossa.Tavoitteenani on n 68 kiloa. Olen 173 pitkä.Paastopäivän illat ovat vaikeimmat mutta kun menen nukkumaan niin olo helpottuu. Paastopäivää seuraavana päivänä syön kevyen aamiaisen ja muuten ihan normaalisti. Minulla ei ole tarvetta seuraavana päivänä mässäilä, päinvastoin, mahalaukku on kutistunut ja pärjään pienemmillä annoksilla. Kahden viikon lomalla en paastonnut ja painoa ei tullut kuin kilo lisää . Paaston aikana olen oppinut että pieni näläntunne on välillä virkistävää, eikä sitä tarvitse heti tainnuttaa syömällä. Viikon aikana syön edelleen karkkia, nautin useamman jätskiannoksen, syön grilliruokaa ja muita herkkuja. Päästopäivän ruokavalio on klo 14 2 näkkileipää joiden päällä on tomaattiviipaleita ja omena ja illalla klo 20 lautasellinen vihannessosekeittoa ja kaksi tomaattinäkkileipää .Ainoa huono puoli laihtumisessa on että koko garderoobi menee uusiksi- vanhat vaatteet roikkuvat päälläni.

    • hyvin jaksaa

      Itse söin 2 mcdonaldsin ceasar salaattia. Toisen kello 13:00 ja toisen 20:00. Kaloreita tulee 570.

      Helppoa ja hyvää. Taidan syödä aina paastopäivänä mäccärin ceasar salaatit.

    • Lupaava alku

      Aloitin mato-kuurin (=5:2 paastopäivinä maanantai ja torstai) vasta kaksi viikkoa sitten, mutta paino on heti lähtenyt laskemaan. Aluksi tietysti nesteitä huvennee, mutta oletan, toivon, että tuosta 1,5 kg pudotuksesta osa olisi jo läskiäkin. Tästä kahden viikon kokeilusta innostuneena aion nyt jatkaa dieettiä. Enkä muuten koe, että välipäivinä tarvitsee sortua ahmimaan. Mikä tässä 5:2 dieetissä niiden ns. asiantuntijoiden mukaan taas on niin tuomittavaa?? Jos kerran se on itselle toimiva keino todella laihtua?

      Hauska kuulla, että muillakin kyseinen dieetti on tuottanut tulosta. Tsemppiä kaikille ja kertokaa lisää onnistumisistanne!!!

    • MinjaMillainen

      Heippa, kiva kuulla teidän kokemuksia. Aloitin juuri 1. päivä on takana ja torstaina alkaa klo 11 lounaan jälkeen seuraava päivä. Paastosyömisen ratkaisin Nutrileteillä. Helppo tapa ratkasita kalorien laskeminen. Eli 2 Nutriletjuomaa ja puolikas patukka.

    • mjauu-

      Heips kaikki kanssapaastoilijat! Aloitin 5:2-dieetin viikko sitten. Pudotettavaa on semmoiset 15 kiloa. Viime viikon maanantaina käydessäni vaa'alla paino oli 70,5 kg. Paastopäivät pidin maanantaina ja torstaina, ja toisen kerran käydessäni puntarilla perjantaiaamuna paino oli edelleen samassa! Ja tänä aamuna puntari näytti 71,1 kiloa... o_O olen noudattanut dieettiä täydellisesti, rajannut paastopäivinä kalorit 500:een ja muina päivinä syönyt normaalisti (en ahmien), joten missähän vika on, että paino on lähtenyt väärään suuntaan? Liikuntaa en ole harrastanut sen enempää kuin normaalistikaan.

      Mukava muuten lukea muidenkin kokemuksia pätkäpaastoilusta! :)

    • omppuPomppu

      Moikka kaikille, tosi mukava lukea muiden kokemuksia.
      Oon kolmisen viikkoa googlaillut ja lueskellut 5:2 -dieetistä ja sunnuntaina päätin aloittaa tämän. Ylimääräistä painoa 35kg, vartalomalli omppu ja kolesterolikin on koholla.

      Tänään ensimmäinen kevennyspäivä ja ei noi kalorit tänään riitä mulle mitenkään :( Söin iltapäivällä lounaaksi tonnikalasalaatin (tonno, salaatti, kurkku), ja Pirkan tikka masalassahan on kaloreita melkein puolet enemmän kuin vesiversiossa. Noh, tästähän sitten opin että katson ensin kalorit ja syön vasta sitten.

      Tavoite olisi tällä systeemillä saada rasvaa juuri vatsanseudulta pois ja veriarvot paremmiksi. Uinti tulee kuivioihin mukaan kunhan nyt saan paastopäivät ensin kohilleen, mitkä päivät ja minkälainen rytmi mulle sopii. Tsemppiä kaikille ja mielellään sitä lukisi jatkossakin muiden kokemuksia ja kuinka menee.

    • MinjaMillainen

      Hei kaikille; nyt alkaa viides viikko 2/5 menetelmällä. 3,7 kg tähän mennessä mennyt. Vaikein oli 2 viikko, silloin painoa ei lähtenyt lainkaan. Luultavasti, koska 1 viikolla lähti niin paljon nesteitä, että se aiheutti pienen tasausviikon.
      Nyt 5 viikon 1 paastopäivä alkanut ja loppuu huomenna klo 14.30.
      Tsemppiä kaikille paastoajille.

    • epäonnistuja?

      Huoh. Jaksoin neljä viikkoa tätä dieettiä toivoen, että kiloja karisisi, mutta ei lähtenyt yhtäkään! En ymmärrä missä vika oli, sillä söin muina päivinä aivan normaalisti - en ahmien, enkä "varastoon". Vettä join kylläkin suhteellisen vähän noina viikkoina, että vaikuttikohan se sitten siihen painon jumittamiseen? Joka tapauksessa, viikko ollut nyt väliä etten ole paastonnut, enkä tiedä mitä teen. Ei oikein innosta jatkaa kituuttamisnälkäkuurilla, kun siitä ei itselleni ollut mitään hyötyä. Mites muut, joilla ollut samoja kokemuksia? Oletteko vaan hampaat irvessä jatkaneet kuuria, vaikkei paino ois heti lähtenytkään laskuun?

      • Tuli kokeiltua?

        Sulle ehkä toimii paremmin normaali terveellinen syöminen ja liikunta. Ei noista ihmedieeteistä ole suurimmalle osalle kuin haittaa. Ensin laihdutaan vähän ja sitten lihotaan korkojen kera takaisin.

        Täälläkin moni tai yksi aktiivinen taitaa kaupata noita 5:2 paastotuotteita ja siksi kehuu täällä dieetin toimivuutta. Älä usko kaikkea mitä luet. Markkinointi toimii nykyaikana noin.

        Kuukausi on lyhyt aika, vaikka söisi terveellisesti oikeaa ruokaakin. Minulla menee joka kerta kuukauden verran, ennen kuin kroppa tajuaa missä mennään eli energiaa tulee nyt vähän vähemmän ja kulutus on kasvanut. Tiputtelen välillä paria kiloa, jos huomaan että on tullut ylimääräistä. Eka kk on siis paikallaan junnaamista, vasta toisen kk lopussa näkee vaaásta että jotain tapahtuu.

        Jos haluaa pysyvästi painoa pois, tuo pätkäpaasto ei toimi siihen. Vai aiotko loppuelämäsi paastota? Siis terveelliset elämäntavat, ne toimii.


      • laskutapa?
        Tuli kokeiltua? kirjoitti:

        Sulle ehkä toimii paremmin normaali terveellinen syöminen ja liikunta. Ei noista ihmedieeteistä ole suurimmalle osalle kuin haittaa. Ensin laihdutaan vähän ja sitten lihotaan korkojen kera takaisin.

        Täälläkin moni tai yksi aktiivinen taitaa kaupata noita 5:2 paastotuotteita ja siksi kehuu täällä dieetin toimivuutta. Älä usko kaikkea mitä luet. Markkinointi toimii nykyaikana noin.

        Kuukausi on lyhyt aika, vaikka söisi terveellisesti oikeaa ruokaakin. Minulla menee joka kerta kuukauden verran, ennen kuin kroppa tajuaa missä mennään eli energiaa tulee nyt vähän vähemmän ja kulutus on kasvanut. Tiputtelen välillä paria kiloa, jos huomaan että on tullut ylimääräistä. Eka kk on siis paikallaan junnaamista, vasta toisen kk lopussa näkee vaaásta että jotain tapahtuu.

        Jos haluaa pysyvästi painoa pois, tuo pätkäpaasto ei toimi siihen. Vai aiotko loppuelämäsi paastota? Siis terveelliset elämäntavat, ne toimii.

        En tiedä onko minulla mennyt puurot ja vellit sekaisin, mutta ihmettelen yhtä asiaa :
        Tarkoitus on siis, että syö paastopäivänä 500kaloria/vrk ?
        Ja vuorokausi voi olla esim sunnuntai-ilta klo 20 - maanantai-ilta klo 20 ?
        Olen ihmetellyt, miksi jotkut keittävät illalla pussikeittoa ja laskevat kaloreita ja valittavat nälkää nukkumaanmennessä. Illallahan (klo 20 jälkeen yo.tavalla paastotessa) voi jo syödä "normaalisti". En tietenkään tarkoita sulklaalevyn kaivamista kaapin kätköistä, vaan esimm kaurapuuroa tai jotain vastaavaa, eli ei tarvitse mennä nukkumaan nälkäisenä. - Vai olenko nyt ymmärtänyt, että tuo 500kcal onkin 36h-kalorimäärä : eli esim. sunnuntai-illasta tiistai aamuun asti ?


      • 36h vuorokausi
        laskutapa? kirjoitti:

        En tiedä onko minulla mennyt puurot ja vellit sekaisin, mutta ihmettelen yhtä asiaa :
        Tarkoitus on siis, että syö paastopäivänä 500kaloria/vrk ?
        Ja vuorokausi voi olla esim sunnuntai-ilta klo 20 - maanantai-ilta klo 20 ?
        Olen ihmetellyt, miksi jotkut keittävät illalla pussikeittoa ja laskevat kaloreita ja valittavat nälkää nukkumaanmennessä. Illallahan (klo 20 jälkeen yo.tavalla paastotessa) voi jo syödä "normaalisti". En tietenkään tarkoita sulklaalevyn kaivamista kaapin kätköistä, vaan esimm kaurapuuroa tai jotain vastaavaa, eli ei tarvitse mennä nukkumaan nälkäisenä. - Vai olenko nyt ymmärtänyt, että tuo 500kcal onkin 36h-kalorimäärä : eli esim. sunnuntai-illasta tiistai aamuun asti ?

        Tuohon on varmasti muitakin tulkintoja, mutta itselleni paastopäivä kestää sunnuntai-illasta tiistaiaamuun, eli 36h.
        Neljäs viikko lähdössä, tähän mennessä oaino on puodonnut seuraavasti:
        viikko 1: -1,1kg
        viikko2: -1,0kg
        viikko3: 0,3kg
        Mielenkiintoista nähdä miten käy tällä viikolla.
        Mies 40 , BMI 25


    • Riu+30

      Itse aloitin viime heinäkuussa 5:2, jouluun mennessä oli lähtenyt -22kg. Söin niukasti paastopäivinä, mutta viikonloppuisin tuli herkuteltua välillä. Nyt paino on jämähtänyt, ei putoa vaikka olen samaa paastoa jatkanut.
      Ilmeisesti elimistö on tottunut vähiin kaloreihin ja käy säästöliekillä. Olen lisännyt ruuan määrää ja samalla liikuntaa, mutta ei mitään vaikutusta. Ainoa ehkä se, että paino ei nouse, muttei laskekaan...
      Pitänee vaihtaa taktiikkaa.

    • Akastu

      v.2013 keväällä tuli noudatettu 2,5kk 5:2 dieettiä. Kesällä en diettaillut, mutta elin aika vähällä ruualla entiseen elämään verrattuna. Painoa ei ole kertynyt kovin pahasti, vaikka koko pimeä aika eletty paheineen ja ylisuurine aterioineen.

      Nyt uusi aloitus jälkeen 5:2, eka päivä pahin ja tästä mennään ainakin 30pv.

      • sika-topi

        Onko kukaan kokeillut tuota toisin päin, eli 5 paasto päivää ja 2 normi? Itse ollu atkinssilla nyt jonki aikaa ja tulosta syntyy kyl ok, mut vois kokeilla jotain muutakin tapaa... Oon viikot reissussa ja ku on tottunut jo kattomaan mitä syö niin silloin kyl onnistuu mikä vaan mut viikonloppusin ois mukavempaa ja helpompaa syödä muun perheen kans samaa ruokaa. Siis jos jollakin tietoa niin kertokaa onko järkee vai nou.


      • kyllä toimii
        sika-topi kirjoitti:

        Onko kukaan kokeillut tuota toisin päin, eli 5 paasto päivää ja 2 normi? Itse ollu atkinssilla nyt jonki aikaa ja tulosta syntyy kyl ok, mut vois kokeilla jotain muutakin tapaa... Oon viikot reissussa ja ku on tottunut jo kattomaan mitä syö niin silloin kyl onnistuu mikä vaan mut viikonloppusin ois mukavempaa ja helpompaa syödä muun perheen kans samaa ruokaa. Siis jos jollakin tietoa niin kertokaa onko järkee vai nou.

        Tottakai tuo toimii vielä paremmin, koska kalorivajausta tulee enemmän.


      • ihmettelijä
        kyllä toimii kirjoitti:

        Tottakai tuo toimii vielä paremmin, koska kalorivajausta tulee enemmän.

        Ei kai välttämättä. Säästöliekin vaara kai tuossa ainakin on?


    • Paastoavakin

      Olen huomannut että vähäisemmätkin kalorit riittäävät paastopäivänä, oikeastaan on helpompaa kun syö mahdollisimman myöhään ja syö vain senverran että nälkä taantuu.

    • RAMPPELI

      Hei painon pudottajat.minulla onnistui 5/2dieettti niin että kesäkuu 1 p 2014 joka maanantai ja torstai vain saalaatti sekä keittoruokia.suunnitellusti kesäkuuhun 2016 joka viikko sama dieetti eri salaateilla koska niitähän on saatavilla tuhansia.kaksi vuotta ja painoni on normaali.Huom:joka viikko samat päivät dieetillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe