Mihin katosi skikemiehet

Oliark

Heh, taisi jäädä skiket komeron nurkkaan ;);););));

20

420

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yayaya

      olisi ihan kiva kuulla, jos joku on käyttänyt kyseisiä vempaimia, sillä olen aikeissa hankkia skiket tai powerslidet. vinkkejä?

      • Rainhold2

        Powerslidet oli kokeilussa ja ei toiminut (ainakaan minulla).
        Metsäpolulla tai siis aika sileellä latupohjallakaan ei oikeen kulje. Kyllä ne isommatkin 15 cm pyörät haistelee kaikki kävyt ja oksat eli ei siitä tule oikeen juoheeta menoa. Hiki kyllä tulee!!!!
        Koitin myös asfaltilla mutta on se aika nihkeetä menoo vrt. rullaluisteluun.

        Ei toiminut minulla!


      • yayaya
        Rainhold2 kirjoitti:

        Powerslidet oli kokeilussa ja ei toiminut (ainakaan minulla).
        Metsäpolulla tai siis aika sileellä latupohjallakaan ei oikeen kulje. Kyllä ne isommatkin 15 cm pyörät haistelee kaikki kävyt ja oksat eli ei siitä tule oikeen juoheeta menoa. Hiki kyllä tulee!!!!
        Koitin myös asfaltilla mutta on se aika nihkeetä menoo vrt. rullaluisteluun.

        Ei toiminut minulla!

        ok, hyvä tietää.. kiitos sinulle :)


    • Kallev,
      • yayaya

        voi olispa kiva kokeilla, mutta asun 300 km päässä :c


    • Käytettyjä ostamassa

      Käykö samat skiket erikokoiselle jalalle vai onko toi jotenki säädettävissä?

    • nmnmn

      Skiket käy muistaakseni 38-46 kokoiselle jalalle. Lapsen koko erikseen.

    • abel74

      niin skiket kuin pwerslidet toimii asfaltilla oikein hyvin Bilteman 140 mm: n umpirenkailla, töitä saa tehdä koko vartalolla toisin kui rullaluistimilla!

      • hoono luisto

        Skiken alkuperäinen idea olikin että niillä piti päästä metsäpoluille. Kyllä niillä pääseekin mutta nautinto on kaukana. Asfaltille on jo parempiakin vaihtoehtoja kuten rullasukset tai luistimet.


      • nakken
        hoono luisto kirjoitti:

        Skiken alkuperäinen idea olikin että niillä piti päästä metsäpoluille. Kyllä niillä pääseekin mutta nautinto on kaukana. Asfaltille on jo parempiakin vaihtoehtoja kuten rullasukset tai luistimet.

        Näin sen minäkin näen. Kunnon isopyöräinen potkulautakin on parempi kuin skiket asfaltilla.


      • nakken
        nakken kirjoitti:

        Näin sen minäkin näen. Kunnon isopyöräinen potkulautakin on parempi kuin skiket asfaltilla.

        PS. en ruttaa skikeilyäkään, jos joku sitä haluaa.


    • jukkap,

      Ei kannata mielestäni asettaa vastakkain rullaluistimia ja skikeja. Niillä kummallakin on erilainen toiminto. Silloin kun haluaa tehdä pitkää lenkkiä ja etenkin hyvällä asfaltilla, silloin on hyvä laittaa alleen rullaluistimet. Meno on mukavaa ja matka taittuu. Jos kuitenkin haluaa liikkua kuntoilun kannalta, on parempi valinta skiket. Vauhti ei hurjaksi nouse mutta syke sitä vastoin kohoaa. Huonommillekin teille ja metsäpoluille voi skikeillä mutta kovin pehmeään soraan ei kannata suunnata. Oman ongelman alustan valinnassa aiheuttaa, että skikeissä on ilmarenkaat ja tuntuvat etenkin kuluneina olevan aika vaurioherkkiä. Sopiva oksan tynkä tai terävä kivi aiheuttaa helposti rengasvaurion. Yksi erottava tekijä välineiden välillä on, että skiket vaativat ehdottomasti sauvat. Muuten meno ei onnistu.
      Tällaiset kokemukset olen kerännyt yli kymmenen vuoden säännöllisestä liikkumisesta rullaluistimilla ja yli viiden vuoden skikettämisestä. Kumpikin on mukavia ja suositeltavia liikuntamuotoja.

      • nakken

        @jukkap

        "Jos kuitenkin haluaa liikkua kuntoilun kannalta, on parempi valinta skiket. Vauhti ei hurjaksi nouse mutta syke sitä vastoin kohoaa."

        Tämä on taas sitä kuuluisaa mutua.

        Kyllä se syke nousee lajissa kuin lajissa, joissa lihaksia pannaan liikkeelle. Mitä kovempi tahti ja pitempi aika, sitä korkeammalle syke nousee, vaikka maksimiin. Ja vaikka sisätiloissa paikallaan ollen jotain liikettä tehden.

        Skiket ovat vaan raskaammat liikutella ainakin maastossa ja väsy tulee aikasemmin.
        Kun väsy on tullut eli on happoa lihaksissa, ei skikeilläkään enää syke nouse!!!


    • skikeböö

      Onko kukaan kokeillu Skikeissä sellaisia uretaanipyöriä kuin on rullaluistimissa? Siis saman kokoinen muuten kuin Skiken pyörä muuta umpisellainen. Ei tulisi rengasrikkoja. Mahtaako sellaisia edes olla olemassa? Vai eikö tuollainen uretaanipyörä jostain syystä sovellu menemiseen muualla kuin asfaltilla?

    • jukkap,

      Kuulisin minäkin mielelläni, onko tosiaan olemassa muita vaihtoehtoja ilmarenkaan tilalle. Ilmarenkaat tuntuvat olevan kovin kuluvaa tavaraa ja sitten kun ne ovat sliksina, on puhkeamisvaara todellinen. Siinä sitten läpsyttelet kotiin skiket olalla, kun kumi on puhki. Uusia renkaitahan saa mutta se vaihtohommakaan ei kauhean hauska projekti ole. Yksi ongelma ilmarenkaan kanssa on riittävän paineen saaminen ja sen ylläpitäminen. Kotipumpulla tai huoltoaseman ladattavalla välineellä on turha yrittää 6-7 baria (vai mitä ne yksiköt onkaan?) tavoittaa ja 3:lla barilla meno on kovin raskasta.

      • EK:

    • spaceri

      En osaa vastata tuohon pyöräkysymykseen, auttaisiko toisenlaiset pyörät.
      Mutta yleisenä havaintona skike-miehistä, miehiähän ne yleensä ovat:
      skike-miehet eivät vaikuta kovin onnellisilta.
      Rullaluistelijat vaikuttavat ainakin välillä nauttivan liikkumisestaan.
      Tietysti osa näyttää vähän eksyneeltä. Heillä on polvet suorana ja päästä puuttuu kypärä. Luisteluasento on kelvoton.
      Kyllä rullaluistelu on ihan oikeaa kuntoilua, vaikka toisin tuolla edellä väitettiin.

      • skikeböö

        Olen tehnyt samanlaisen havainnon noista harvoista skikkeilijöistä joita vuosien mittaan olen liikenteessä nähnyt. Tuntuu olevan enemmän sellaista naama irveessä menoa, mutta ehkäpä he ovat havainneet sen itselleen miellyttävimmäksi ja tehokkaimmaksi kuntoilumuodoksi.


    • skike fani

      kyllä skike luistelu on ihan jees, siinä on vain yksi mutta,nimittäin ei ole heikko kuntoisten laji ainoa seikka mikä ärsyttää on renkaiden kestäminen jos jollakin olisi siihen hyvä konsti niin viestiä vain tälle sivulle niin varmasti käyttäjä määrätkin kasvaisivat

      • supermanz

        Siihen kun vielä laittaa auton renkaan tai kaksi vetoon niin saa rääkin maksimoitua..Se on jo sitten superkuntoisten laji jossa kovakuntoiset hyytyy.

        Me normi kuntoiset tyydymme liukkaisiin rullaluistimiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe