Olen hakeutunut Työvoimakoulutukseen, Ikäni on nyt 61 v, ja aion vielä olla työelämässä tiiviisti, ja koska eläkeikäni on nostettu 65 vuoteen. (miksi?) Toimin nyt vaihtoehtohoitajna; yrittäjänä, mutta mitä ilmeisemmin ja enenevässä määrin, ihmisten varat eivät salli ottaa vastaan tällaisia vaihtoehtohoitoja, koska ne myös maksavat rahaa. Tottakai, koska jostakinhan yrittäjän on leipänsä ansaittava myös. Mutta jos KELA vaikka alkaisi suhtautua tällasiin hyviin hoitojärjestelmän avuksia tullesiin asioihin toisin, eli ottaisi korvausjärjestelmäänsä mukaan myös vaihtoehtohoidot, niin asia olisi toisin.
On siis pakko taas ajatella toisin. Mitä yhteiskunta haluaa minun tekevän siis? Antaako mahdolisuuden jatkaa hoitotyötä, vai antaako mahdollisuuden kouluttautua uudelleen järjestelmäänsä, jossa työttömiä ihmisiä näyttää olevan pilvin pimein jo enenstään. Saanko siis työtä vielä, jää nähtäväksi.
Toivoisin keskustelua asiasta.
terv. Oili Harjula
Työvoimakoulutus
18
392
Vastaukset
- SIIVOTON
EI TÄLLÄ PALASTALLA OLE TÖITÄ. MENE TYÖKKÄRIIN. HEITÄ POIS TYHJÄN HÖPÖTYS. MENE SIIVOAMAAN NIISTÄ ON PULA.
- O.H.
Ai? Mistä koulutus? Ei ole.
Ei varmaan tällä palstalla töitä olekaan.. - Sympatiat Oilille
Nimimerkki siivoton)... Höpötit tyhjää, sen kappaleen kun olisit jättänyt pois, olisit ilmaissut yhdenlaatuisen neuvoasian.
Väittämä: "Heitä pois tyhjän höpötys" on useammalla tapa ilmaista oma pätevyys, kuten tässä O.H: n asiassa, ko. nimimerkki ilmaisi.
-Oli kirjoittaa asiaa.
- etälähihoitaja
Oili Harjula. Kouluttaudu lähihoitajaksi ja mene vanhainkodille vuorotöihin. Sielläkin on työvoimapulaa lähihoitajista. Siinä on sinulle vaihtoehtohoitajan tehtävää nykyiselle vaihtoehdoksi.
- O.H.
Kiitos Olen yrittänyt päästä koulutukseen, mutta en ole päässyt Kemijärellä. Syynä. yrittäjyys. Siispä jatkan vaihtoehtohoitajana, ellen pääse työvoimakoulutukseen, sillä työmarkkinatuen piirissä ei ole mahdollista edes harrastaa (huom. olen Kemppateatterin aktivijäsen)
Olen ollut myös omaihoitajana mutta tuskin enää jaksain mummojakaan hoitaa.
- O.H.
Mutta lähinnä yritän saada esille sen että miten ristiriitaisia nämä Suomen järjestelmät ovat. Ei tässä aloituksessani ole itsestäni nyt kyse.
KELA: Liisa Hyssälä. TE-keskus: Lauri Ihalainen. No, mitäs, toimiiko keskinäiset kemiat ja miten toimivat?
Yrittäjän on mahdollista olla työmarkkinatella, ja sen päättä oman kunnan TE-keskus. Paljon selvityksiä pitää olla kuitenkin, ja olen aloittanut prosessin. Katsotaan miten käy. Työtä voin ottaa vastaan hetikin, esteitä ei ole.
(ja voin olla myös 'Kempassa' mukana mikäon ilo) - työtön2013
nimenomaan yrittäjä ei voi olla työtön ja nauttia työmarkkinatukea. firma alas tai konkan kautta oikeasti työttömäksi .
- O.H.
No selvitetty on asia kuitenkin MOL'in kanssa.
- Tylsä paikka
Muuta Helsinkiin. Siellä on töitä. Jokin perustyö kyllä löytyy. Laita se yritys jäihin. Ei Kemijärvellä pääse työvoimakoulutukseen, ei töihin, ei suojatöihin. Vaihtoehtohoitoja ei kukaan osata. Ei ole rahaa eikä ostohaluja:
- O.H.
Kotini on Kemijärvellä, ja harrastukset myös, jotka liittyvät luovuuteen, ja luontoon. Helsingissä ei ole sitä puhdasta luontoa mitä täällä on. Joskin harrastajateattereita siellä kyllä löytyy.
Sitä paitsi eipä taida olla varaa sitä asuntoakaan hankkia, ja en kuuna päivänä enää muutenkaan lähe Helsinkiin asumaan tässä iässä. Olen siellä 20 vuotta asunut kuitenkin aikoinani.
Ei kenekään tarvi osata vaihtoehtohoitoa, riittää kun minä osaan :) Leipää se mulle tuo. Ja ette muuten arvaa miten hyvä asia tämä reiki on mulle ollut. Migreeni on tipotiessään, eikä vireydessä muutenkaan ole valittamista. Suosittelen!
Tosiasiassa, hoitoni on todella hieno homma. Tutustukaa. Aikoja riittää.
- sisareijätätä
Oili Harjula! Harrastukset eivät elätä, vaan päin vastoin ovat kalliita. Vain työ elättää, muu on yhteiskunnan siivellä oloa. Helsinkiin vain töihin, siellä sitä löytyy"! Ellei muuten, niin vihreiden ehdokkaankin olleensa saatte Heidiltä pimeitä töitä! Sisarta ei jätetä!
- O.H.
Jaa no kiitos ehdotuksesta, mutta ei kiinnosta, olen kemijärviläinen.
Muuten miten saadaa negatiivinen muuttumaan positiivisuudeksi? Esim. Reiki auttaisi siinäkin paljon.
Mukavaa kevättä myös Sinulle sisareijätätä! (olen aikoja sitten eronnut Vihreistä, enkä plalaa sinne)
- Eunukki neuvoo
O.H tiedoksianto sinulle Migreeni loppuu kun vaihdevuodet alkaa.
Käyhän hakee vielä hormoonihoidot niin jo jaksat.- O.H.
No niinpä myös saattaa olla. Mutta kyllä migreeni on monelta nuoremmiltakin loppunut kun olen hoitanut reikillä :)
- O.H.
Tämä nyt ei varsinaisesti Työvoimakoulutukseen liity mutta..
Laitanpa tähän vaivoja jotka ovat parantuneet rekin ansioista. Mm.Verenpaine, masennus, psoriasis, ruusu, liikalihavuus, anoreksia, bulimia, alkoholismi, huumeiden käyttö, unettomuus, hammassärky, leikkausten jälkeinen hoito; parantumien nopeammin, ja siis kaikki mitä nyt ihminen ylipäänsä voi sairastaa..
Ihminen luo omat sairautensa
Reiki ei ole pelkästään sairauksiin, vaan aivan energiantuojana joka päiväisessä toiminnassa.
Ja turha mulle on enää hormonihoitoja tarjoilla, ei tarvitse.
Ei negatiivinen palaute aiheuta mulle ongelmia, siihen on tottunut, mutta tietusdvälineet voisivat vähän avittaa tässä oikeassa tiedottamisessa. Olisiko aihetta? - Lusmuilia
Millon se eläikä on noussut?63 saa jäädä tai jopa 62 mutta silloin menettää 7% työeläkkeestä kuukausittain,ja 68 jos on töitä ja maistuu.Itse jäin 62 olin kortistossa 500 ja sitten ns. lisäpäivillä joka on sama kuin ansiosidonnainen,silloin ei menetä 7% kun on oikeutettu lisäpäiville.Lisäpäiville pääsee tai joutuu jos työhistoria riittää ja ehti täyttää 500 päivän aikana 59v
- O.H.
VE-lle voi jäädä 63 v, kyllä, Henk.koht. on 65. Työeläkkeen ve on 63-68 v.
Ei ole 'päiviä' kertynyt mulle. - Anonyymi
O.H. kirjoitti:
VE-lle voi jäädä 63 v, kyllä, Henk.koht. on 65. Työeläkkeen ve on 63-68 v.
Ei ole 'päiviä' kertynyt mulle.Kun ihmiset elävät vanhemmiksi ja lapsia tehdään vähemmän, niin eläkeikää on vaan pakko nostaa kovasti, sille asialle ei voi mitään. Moni 80-vuotiaskin nykyään on hyväkuntoinen ja voisi tehdä osa-aikaista työtä eikä maata vain kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756