Vaeltaja kertoo:
"Olin siellä muutama päivä sitten: hienoa seutua.
Mutta kävi nolosti: vanha paleltumavamma varoitteli ja tulin valtion kustannuksella pois.
Aloitin torstaina hiihtelemällä Repojoen sillalta Sallivaaraan. Tulin paikalle koululaiskyydillä (se kulkee koulupäivinä Inarista - noin klo 14.30 yläkoululta - Lismaan: soittakaa varmuuden vuoksi Ahkun tupaan!). Sallivaarassa yövyin poliisien tuvassa. Sieltä jatkoin Naukusjängän suuntaan. Lähdin seuraamaan jotain kelkkauraa enkä mennyt Postijoen latvan tuvalle vaikka alunperin niin suunnittelin. Vaikka käsissä oli tuplahanskat, yöllä molempien käsien keskisormissa tuntui kipua - vanhastaan tiesin, mitä palelluttaminen tarkoittaa - ja hieman ounastelin ongelmia.
Jatkoin kohti Repojokea, jonka suunnilla kiertelin päivän ja yövyin taas maastossa. Sunnuntaina lähdin kohti länttä ja hiihtelin osan aikaa Repojoen jäällä, yövyin Huuvajärvellä. Maanantaina ajattelin hiihtää Avisuorajoen kammille, kun pysähdyin ottamaan valokuvaa kivikämpästä tai siksi ajattelemastani kohdasta. Olin siis järven jäällä, ja otin käsineet pois kädestäni: huomasin molempien keskisormien päiden olevan melko violetin värisiä ja tein samantien päätöksen lähteä heti pois.
Hiihtelen muutaman matkan takaisin ja nousin tunturiin soittamaan apua. Helikopteri haki minut pois - ahkio jäi Huuvajärvelle ja sukset rinteeseen. Ivalon terveyskeskukseen. Nyt olen jo kotona. Edelleen sormet ovat pahannäköiset.
En kuitenkaan halunnut asettaa sormiani riskille alttiiksi sen enempää, joten tulin pois. Luultavasti sormet olivat kylmettyneet valokuvia ottaessani ja kun niissä oli vanhastaan alttiutta paleltumiseen, vahinko pääsi tapahtumaan. Vain keskisormet, eivät muut."
Sormia palelee, iiik
poromies ei palellu
1
171
Vastaukset
- turhaa hyppäämistä
Ei tuommosia pitäis päästää yksin mihinkää, maksoiko itte kopterikyyjin ?
Turismi pitäis kieltää talvella ja ehkä kesälläki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780