Miltäs tuntuu?
Yhteisövero laskee 20 prosenttiin.
28
173
Vastaukset
- Mikä on yhteisövero?
Mutta tämää maaginen 700 000 on kyllä mielestäni aika väärin. Pikkasen kyllä vituttaa, ettei kyseisillä kokkariherroille anneta kenkää, vaikka hoitavat duuninsa huonosti ja vastuuttomasti.
On se vaan niin helppoa tuhlailla kaikenlaisiin jonninjoutavuuksiin muiden rahoja... - puskarunoilija
Siirtyy välillisiiv veroihin, matalapalkkaiset ja työttömät heikoimmassa asemassa jälleen kerran
- Suomalainen maksaa:.
.
Tavallinen suomalainen maksaa erotuksen
Jotkut toiset voi siirrellä vieläkin enemmän rahoja veroparatiiseihin
. 1.1.2012 yhteisövero laskettiin 24,5 prosenttiin. Vuosina 2005-2011 se oli 26 prosenttia, kun se aikaisemmin oli 29 prosenttia, tämän olisi pitänyt näkyä asumiskustannusten laskuna, mutta jostain syystä vaikutus on ollut päinvastainen, joten uskoisin kustannusten taas nousevan.
relaxed_eyes kirjoitti:
Nouseehan ne hinnat kun kerran kahteen kertaan verotetaankin.
Miten niin kahteen? Jos minä käyn ostamassa vaikka perunan niin kyllä sitä on verotettu ainakin 5 ei jopa 6 kertaa ennen kuin se on masussa. Kyllä tuon Kataisen naama alkaa näyttämään päivä päivältä enemmän tältä http://tinyurl.com/y8wktox kun tästä lähdettiin http://tinyurl.com/d7mzehf ja moraali sen mukana!
Jos joku ei tajunnut niin yhteisöveron alennus maksaa valtiolle 1 mrd. € mutta energiaveron korotus tuo sen moninkertaisena takaisin ja kuka maksaa......mummo siellä pikku mökissään joka talvella joutuu käyttämään sähköä lämmittämiseen ja perunan eittämiseen.
Koko homma oli taas kerran täyttä pelleilyä ja huijausta jotta nyky hallitus saisi jatkaa Audin takapenkiltä heille uskottuja edunvalvonta tehtäviä.
Tuntuu lähinnä kusetetuksi tulleelta. Mäkin joudun maksaa verot sellaisesta pääomasta josta on jo kertaalleen verot maksettu. Mutta ei siinä mitään, pääsen kyllä asiasta yli ja mä kyllä onnittelen hallitusvastaavia heti kun työpaikat ja investoinnit kotimaassa lisääntyvät(mitä asiaa kyllä suuresti märkäkorvien ja EK:n juoksupoikien veropolitiikalla tulee koskaan tapahtumaan)
Vituttaa nyt niin, että jäi hermoustuksissa näköjään sanojakin pois välistä. Tajukkaa jos huvittaa.
- 7+4
Tavallaan tervetuloa joukkoon. Julkisten yritysten osingoistakin on yksityiset maksaneet veroja.
Ja pääomastahan ei sinänsä joudu uudelleen veroja maksamaan, jos pääoma jää yritykseen etkä siirrä sitä yksityistalouteen.
Parhaimmillaan veropäätös aiheuttaa sen että ne yritykset joilla on mahdollista valita, missä maassa tulosta tekee, ehkä tekee sitä jatkossa Suomessa. Toisaalta halvempiakin paikkoja edelleen jää "paratiiseihin".
Mutta investointien lisääntymiseen en usko. Paljon tärkeämpää kuin paljonko laskennallisesta tukoksesta joutuu maksamaan veroa, on onko investoinnit muuten taloudellisesti kannattavia: Suomi on edelleen paikka jossa kannattaa ajaa vanhat investoinnit loppuun ja investoida kassavirta muualle. 7+4 kirjoitti:
Tavallaan tervetuloa joukkoon. Julkisten yritysten osingoistakin on yksityiset maksaneet veroja.
Ja pääomastahan ei sinänsä joudu uudelleen veroja maksamaan, jos pääoma jää yritykseen etkä siirrä sitä yksityistalouteen.
Parhaimmillaan veropäätös aiheuttaa sen että ne yritykset joilla on mahdollista valita, missä maassa tulosta tekee, ehkä tekee sitä jatkossa Suomessa. Toisaalta halvempiakin paikkoja edelleen jää "paratiiseihin".
Mutta investointien lisääntymiseen en usko. Paljon tärkeämpää kuin paljonko laskennallisesta tukoksesta joutuu maksamaan veroa, on onko investoinnit muuten taloudellisesti kannattavia: Suomi on edelleen paikka jossa kannattaa ajaa vanhat investoinnit loppuun ja investoida kassavirta muualle.Selitetään nyt niin, että sosialistitkin tajuaa:
Jo kertaalleen maksettu vero otetaan nyt toiseen kertaan osinkoja verottamalla. Mitään verovapautta ei ole koskaan siinä ollut, laskennallinen 9% osuus taseesta, mutta siitä on jo kertaalleen vero maksettu. Eli sama asia kun palkansaaja sais nk. nettopalkan tilille, mutta ennenkuin voi sitä rahaa sieltä tilitään nostaa niin sen pitää maksaa siitä vero toiseen kertaan.- ja sitten..
relaxed_eyes kirjoitti:
Selitetään nyt niin, että sosialistitkin tajuaa:
Jo kertaalleen maksettu vero otetaan nyt toiseen kertaan osinkoja verottamalla. Mitään verovapautta ei ole koskaan siinä ollut, laskennallinen 9% osuus taseesta, mutta siitä on jo kertaalleen vero maksettu. Eli sama asia kun palkansaaja sais nk. nettopalkan tilille, mutta ennenkuin voi sitä rahaa sieltä tilitään nostaa niin sen pitää maksaa siitä vero toiseen kertaan.Kolmannen kerran maksat veroa kuluttaessasi rahaa alv:in muodossa. Kokonaisveroprosentti sulla lienee jossain 70-80% paikkeilla?
ja sitten.. kirjoitti:
Kolmannen kerran maksat veroa kuluttaessasi rahaa alv:in muodossa. Kokonaisveroprosentti sulla lienee jossain 70-80% paikkeilla?
Pitää vaan pyrkiä tuohon Hautalan malliin, niin eiköhän tämä tästä.
- suuri kusetus
ja sitten.. kirjoitti:
Kolmannen kerran maksat veroa kuluttaessasi rahaa alv:in muodossa. Kokonaisveroprosentti sulla lienee jossain 70-80% paikkeilla?
"Arvonlisävero otettiin Suomessa käyttöön vuonna 1994 seuraavan vuoden alussa alkaneen EU-jäsenyyden vuoksi."
Ilman EU:ta hinnat olisivat 24% halvempia. Miten se jäsenyys laskeekaan hintoja::?!1? - 7+4
suuri kusetus kirjoitti:
"Arvonlisävero otettiin Suomessa käyttöön vuonna 1994 seuraavan vuoden alussa alkaneen EU-jäsenyyden vuoksi."
Ilman EU:ta hinnat olisivat 24% halvempia. Miten se jäsenyys laskeekaan hintoja::?!1?"Ilman EU:ta hinnat olisivat 24% halvempia. "
Ei olisi. Suomessa oli aiemminkin liikevaihtovero. - 7+4
relaxed_eyes kirjoitti:
Pitää vaan pyrkiä tuohon Hautalan malliin, niin eiköhän tämä tästä.
Jos sulla on täysi päätäntävalta sekä yrityksen että yksityistalouden varojenkäytöstä, niin ei sulla pitäisi kauheata tarvetta olla osinkoja nostella ja veroja maksella. Mietit vain kaksi kertaa jokaisen mieliteon (tai mieluummin hyvissä ajoin etukäteen) kohdalla onko sun tarve käyttää omaa rahaa, vai voiko yrityksen toimialaa vähän "laajentaa".
- 7+4
ja sitten.. kirjoitti:
Kolmannen kerran maksat veroa kuluttaessasi rahaa alv:in muodossa. Kokonaisveroprosentti sulla lienee jossain 70-80% paikkeilla?
"Kokonaisveroprosentti sulla lienee jossain 70-80% paikkeilla? "
1 euron kulutukseen pitää maksaa alvin kanssa 1,24€, jonka saadakseen on saatava pääomatuloa ennne veroa 1,24/0.7 = 1,77€ ja firman tehtävä tulosta ennen veroa 1,77/0.8 = 2.21€. Jos tuo tulos tehdään ilman palkkoja tai vähennettäviä kuluja, niin asiakkaan on maksettava 1,24*2.21€=2.75 €, jotta yrittäjä-omistaja saa itse kuluttaa sen euronsa. Noinkaan laskien ei vielä päästä 70% veroon vaikka siinä on jo kahden eri hyödykkeen alv mukana. - sf sdf s df
suuri kusetus kirjoitti:
"Arvonlisävero otettiin Suomessa käyttöön vuonna 1994 seuraavan vuoden alussa alkaneen EU-jäsenyyden vuoksi."
Ilman EU:ta hinnat olisivat 24% halvempia. Miten se jäsenyys laskeekaan hintoja::?!1?Höpö-höpö.
Alv on sata kertaa järkevämpi vero kuin sitä edeltänyt liikevaihtovero.
Suomen järjetön verotus johtuu siitä että kansalaist eivät halua itse kustantaa mitään taikka ottaa vastuuta, vaan haluavat että valtio hoitaa kaiken, pyyhkii perseenkin. Siitä taas seuraa valtiolle helevetinmoinen rahantarve, joka taas johtaa aivan äärimmäiseen verotukseen.
Kkansalaiset HALUAVAT kokoajan lisää, lisää ja lisää ilmaista nannaa ja se taas tarkoittaa entistä korkeampia ja korkeampia veroja. 7+4 kirjoitti:
Jos sulla on täysi päätäntävalta sekä yrityksen että yksityistalouden varojenkäytöstä, niin ei sulla pitäisi kauheata tarvetta olla osinkoja nostella ja veroja maksella. Mietit vain kaksi kertaa jokaisen mieliteon (tai mieluummin hyvissä ajoin etukäteen) kohdalla onko sun tarve käyttää omaa rahaa, vai voiko yrityksen toimialaa vähän "laajentaa".
Nojoo. Mun mielestä asioiden pitäis kuitenkin soljua ilman ylimääräisiä kikkailuja. Toisekseen, sillä verotarkastusten ym. veroselvittelyjen määrällä mitä olen viimeisen 10 vuoden aikana joutunut aiheellisistakin hankinnoista tehdä niin ei kauhian paljon kiinnosta alkaa ylenmäärin kikkailemaan. Veroasioiden ja siihen liittyvän byrokratian pitäis olla niin yksinkertaista hoitaa, että sen vois täysin koneilla automatisoida. Silloin kaikki maksais kaikki veronsa(kärjistetysti), muttaku ei. Entistä monimutkaisemmaksi menee.
Täs saa kohta sanoa kuten eräs maatalousyrittäjä EU-prosesseista: Älkää enää yksinkertaistako. Eu systeemeissä kun päästään yhdestä paperista eroon niin tilalle tulee 7 uutta.- jaa mitä?
7+4 kirjoitti:
"Kokonaisveroprosentti sulla lienee jossain 70-80% paikkeilla? "
1 euron kulutukseen pitää maksaa alvin kanssa 1,24€, jonka saadakseen on saatava pääomatuloa ennne veroa 1,24/0.7 = 1,77€ ja firman tehtävä tulosta ennen veroa 1,77/0.8 = 2.21€. Jos tuo tulos tehdään ilman palkkoja tai vähennettäviä kuluja, niin asiakkaan on maksettava 1,24*2.21€=2.75 €, jotta yrittäjä-omistaja saa itse kuluttaa sen euronsa. Noinkaan laskien ei vielä päästä 70% veroon vaikka siinä on jo kahden eri hyödykkeen alv mukana.Tulovero, kirkollisvero, kunnallisvero alv.
- scc~
Irtisanomissuojan heikentäminen toisi enemmän työpaikkoja, mutta mikä on betoniin valettu, on betoniin valettu. Kansalaisten pää ei kestä moniakaan uusia asioita, ja toisaalta työpaikkojen vähenemiseen on jo totuttu, joten mikäs tässä.
- pehmeetä
Irtisanomalla ja pistämällä ovet kiinni Suomi nousuun!
- Tsadin kuski
Tsadin Ratikkakuskin minunkik pitää saada oikea kultaa
vipuvelkani on vain digitaalista
HALUAN MAMMONAA.........................................ja viinaa - Kyöstix
Kuulostaa lähinnä toimenpiteeltä, jolla hallitus USKOO saavansa Suomen nousuun. Epäilen vahvasti ettei nousua tapahdu.
Aikahan sen näyttää oliko oikein, vaikka itse en uskokaan että hallitus tällä toimella saavuttaa sen mitä sillä on ilmeisesti ajettu takaa.
Mutta jos lähivuosina (~2015 alkuun mennessä) maksettujen työttömyysetuuksien määrän lasku € saadut uusien työpaikkojen tuomat tuloverotuotot € on suuremmat kuin nyt menetetty verotuotto, niin sitten homma luultavasti meni oikein.
Hallitus arvatenkin on kaavaillut etenkin tuota jälkimmäistä sekä investointien saamista isänmaahamme.
Varsinkin uusien investointien saaminen Suomeen on hallitukselta (Kataiselta...) hyvin pitkävetomainen liike noilla perustein, koska muut maat tekevät omia myönnytyksiään ja Suomen kokoisen pierun varjon veropohja ei kestä riittävän pitkään alhaista yhteisöverokantaa, ellei kansaksi kutsuttu lammaslauma jatkossa(kin) suopeasti mää'i maksavansa viulut tuli mitä tuli.
Mutta mitäpä ei luterilainen kärsisi solidaarisuuden ja konsensuksen nimissä...- pus-kis out.
Toivotaan-toivotaan- päätöksentekoa kutsutaan vedonlyönniksi. Mitä jos arpa ei osu? Ainiin, ei tarvitse välittää, se on jonkun toisen hallituksen murhe.
Ei se ole tärkeintä paljonko nousee penkistä, vaan se paljonko nousee pankista.
- totuus:
Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550