auttakaa hirveä ikävä

masentunut lapsi

Mä jouduin viikko sitte sijaisperheeseen ja mulla on hirvee ikävä mun äitiä ja isää itken melkein kokoajan ku on ikävä ja mula on muutenki hirveedti ongelmia mut toivon että joku vastais ja neuvois miten lievittää ikävää

11

219

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevättä kohden ....

      Jospa hieman voin auttaa sinua. Aina alussa vie aikansa sopeutua uuteen paikkaan ja ihmisiin. Kun alkaa tottumaan niin on helpompi kestää ikävääkin vaikka ei nämä ihmiset korvaa vanhempia ja kotia.
      Kuitenkin sinä saat nyt apua noihin ongelmiin joita ei ole voitu kotioloissa ratkaista. Eläminen uudessa paikassa siksi kannattaa tulevaisuutta ajatellen. Kaiknenlainen tekeminen ja touhuaminen auttaa. Sinun kannattaa kirjoittaa vaikka päiväkirjaa, tehdä jotain luovaa. Toivottavasti saat myös kavereita.

    • vastaaja1

      EIköhän se tekeminen, tutkiminen ja oppiminen ole niitä, mitkä lievittää ikävää ja luo elämään uudenlaista merkitystä. Vaikea tosiaan tietää, mikä tässä on taustalla (eli miksi sinut on sijoitettu sijaisperheeseen ja miksi sinulla ei ole lohduttavaa yhteyttä perheeseesi), mutta toivottavasti olet edes itse selvillä siitä, miksi asiat ovat niinkuin ovat. Nimittäin, jos et tiedä miksi asiat ovat niinkuin ovat, niin kannattaa alkaa kyselemään vastauksia läheisimmiltä ihmisiltä, sijaisperheestä ja viime kädessä erilaisilta sosiaaliviranomaisilta ja auttamispalveluista.

      Jos tilanteeseesi on selvät syyt, niin tiedosta nykytilanne ja pyri vaan eteenpäin äläkä jää murehtimaan asioista, joihin et voi vaikuttaa. Eli keksi mielekästä/kiinnostavaa tekemistä ja kehitä itseäsi!

      • masentunut lapsi

        Eli siis olen13v poika jolla oli diabeteksen kanssa pikkuriikkisen laiska hoito ja koulua en käynyt koska en vain jaksanut (saattoi johtua diabeteksestä sillä se vaikuttaa ihmeelisen moniin asioihin) ja vanhempia en muka totellut sossujen mukaan vaikka minulla itsellä ei ollut mitään ongelmaa niiden kanssa ja vanhemat auttoivat minua ja piti hyvää huolta ja välit olivat hyvät vanhempien kanssa mutta koska sossuthan tarvitsevat kolme syytä että voivat sijoittaa lapsen sijaisperheeseen ja olivat kääntyneet hoitajan puoleeni että saisivat minut tänne joten täällä sitä luultavasti eletään kesään asti ja pääsen kotiin/näen vanhempia 1-2kertaa kuukaudessa enkä ole kovin sosialinen yleensä koska tykkän olla yksin kotona/sisällä ja sijaisperhe on todella sosiaalinen joten on välillä vähän inhottavaakin olla täällä mutta kavereiden kanssa olin kotipaikkakunnalla aika paljon viettämässä aikaa mutta täällä minulla ei vielä ole kavereita enkä haluaisi aloittaa uusia harrastuksiakaan tai sellaista jos ikävä katoaisi vaikka se saattaisi auttaa ja minulla on pari harrastusta joihin olen tyytyväinen ja pidän niistä todella paljon ja toivoisin että auttaisitte lievittämään ikävää ja tylsyyttä mutta te kaksi jotka olette kirjoittanut tähän keskusteluun niin toivoisin että vielä jatkaisitte vastailua ja sen semmoista ja olen todella iloinen sillä luulin että tähän ei kommentoitaisi mitään ja pahoittelen jos olen kirjoittanut sekavasti mutta kirjoitan lähes aina puhelimella ja pahoittelen myöskin kirjoitusvirheitä mutta toivoisin että kaikki jotka lukevat nämä vastaisivat ja yrittäisivät auttaa sillä kaipaan todella vastauksia


      • 14-veeeeee tydy
        masentunut lapsi kirjoitti:

        Eli siis olen13v poika jolla oli diabeteksen kanssa pikkuriikkisen laiska hoito ja koulua en käynyt koska en vain jaksanut (saattoi johtua diabeteksestä sillä se vaikuttaa ihmeelisen moniin asioihin) ja vanhempia en muka totellut sossujen mukaan vaikka minulla itsellä ei ollut mitään ongelmaa niiden kanssa ja vanhemat auttoivat minua ja piti hyvää huolta ja välit olivat hyvät vanhempien kanssa mutta koska sossuthan tarvitsevat kolme syytä että voivat sijoittaa lapsen sijaisperheeseen ja olivat kääntyneet hoitajan puoleeni että saisivat minut tänne joten täällä sitä luultavasti eletään kesään asti ja pääsen kotiin/näen vanhempia 1-2kertaa kuukaudessa enkä ole kovin sosialinen yleensä koska tykkän olla yksin kotona/sisällä ja sijaisperhe on todella sosiaalinen joten on välillä vähän inhottavaakin olla täällä mutta kavereiden kanssa olin kotipaikkakunnalla aika paljon viettämässä aikaa mutta täällä minulla ei vielä ole kavereita enkä haluaisi aloittaa uusia harrastuksiakaan tai sellaista jos ikävä katoaisi vaikka se saattaisi auttaa ja minulla on pari harrastusta joihin olen tyytyväinen ja pidän niistä todella paljon ja toivoisin että auttaisitte lievittämään ikävää ja tylsyyttä mutta te kaksi jotka olette kirjoittanut tähän keskusteluun niin toivoisin että vielä jatkaisitte vastailua ja sen semmoista ja olen todella iloinen sillä luulin että tähän ei kommentoitaisi mitään ja pahoittelen jos olen kirjoittanut sekavasti mutta kirjoitan lähes aina puhelimella ja pahoittelen myöskin kirjoitusvirheitä mutta toivoisin että kaikki jotka lukevat nämä vastaisivat ja yrittäisivät auttaa sillä kaipaan todella vastauksia

        moro!

        mä oon pahoillani puolestas. :( oisko sulla mahdollisuutta kirjottaa sun vanhemmille? tai tekstata/soitella?
        mun luonne on aika samanlainen ku sulla, en itekkään oo kauheen sosiaalinen, nii ymmärrän kyl miltä susta tuntuu ylisosiaalisten ympäröimänä. ei kiva. :/
        mut siis, keskity sun harrastuksiin ja opiskele. ajattele tulevasiuuttas, siitä ei kovin hyvää synny ilman opiskelua. ja hoida diabetesta, en voi tietää, mutta luulen tajuavani sen olevan ärsyttävää, mutta sun henkes riippuu siitä.

        mä toivon sulle kaikkea hyvää! iso voimakas hali täältä multa, kokeile josko saisit kirjotettua vanhemmilles tai puhuttua jollekki sossulle järkeä. koita sietää sitä sijaisperhettä, et sä siellä ikuisesti ole :)


      • masentunut lapsi
        14-veeeeee tydy kirjoitti:

        moro!

        mä oon pahoillani puolestas. :( oisko sulla mahdollisuutta kirjottaa sun vanhemmille? tai tekstata/soitella?
        mun luonne on aika samanlainen ku sulla, en itekkään oo kauheen sosiaalinen, nii ymmärrän kyl miltä susta tuntuu ylisosiaalisten ympäröimänä. ei kiva. :/
        mut siis, keskity sun harrastuksiin ja opiskele. ajattele tulevasiuuttas, siitä ei kovin hyvää synny ilman opiskelua. ja hoida diabetesta, en voi tietää, mutta luulen tajuavani sen olevan ärsyttävää, mutta sun henkes riippuu siitä.

        mä toivon sulle kaikkea hyvää! iso voimakas hali täältä multa, kokeile josko saisit kirjotettua vanhemmilles tai puhuttua jollekki sossulle järkeä. koita sietää sitä sijaisperhettä, et sä siellä ikuisesti ole :)

        On mulla hyvä mahdollisuus puhua mun vanhemmille ja mä kyllä tykkään puhua niille mutta se ei ole piristänyt juurikaan ja kiitti sun viestistä se paransi oloa tosi paljon ja lisäyksenä vielä että mä oon yrittäny puhua sossuille mutta se ei ole valitettavasti auttanut


    • tididi1

      moikka!

      voimia sulle! :( voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu, sillä itelläkään ei mene kovin hyvin.. no mutta, asiaan. en itsekkään ole kovin sosiaalinen:P jos oisin sä, niin totuttelisin ja totuttelisin vaan ja kyllä sinä löydät ratkaisun, koska kakki asiat kääntyvät vielä hyvin! sori ku oon aika huono keksii vastausta ja kirjottaa :( muista pitää vanhempiisi yhteyttä, ja jos sinulla on kavereita entisellä paikkakunnallasi niin muista pitää heihinkin yhteyttä! kaverit ja perhe ovat nimittäin tosi iso tuki!! nimim.kokemusta on!

    • kevättä kohden ...

      Usko pois että kun pääset alkuun niin nopeasti viikot hurahtavat ja on kesä. Hyvä on että diabeteksen hoito saadaan kuntoon ja kun sairauden kanssa tuke sinuksi niin se hoito käy rutiinilla. Ja ota sekin kokemuksena että on välillä vähän sosiaalista vipinää ympärillä. Hieno kuulla että sinulla on hyvät suhteet kotijoukkoihin. Kirjoitusvirheet ja muotoseikat eivät ole tärkeää näillä sivuilla. Vaihdetaan vain ajatuksia.

      • masentunut lapsi

        En oikein jaksa uskoa sillä minusta tuntuu että olen masentunut eikä elämässä ole enään mitää iloista enkä jaksa yrittääkkään koska tiedän että en pysty enään juurikaan mihinkään ja jos minulle tulee yksikin luvaton poissaolo niin joudun laitokseen enkä varmaan näkisi ketään tuttuja tai kavereita vasta kuin kesällä ja minulla ei varmaankaan olisi enään kavereita kotona koska kukaan kavereistani ei tiedä missä olen ja miksi joten he luultavasti luulisivat että olen joku ongelmanuori jolla ei ole enään kunnon elämää enkä uskalla kertoa missä olen ja miksi koska pelkään kaikkea hounoa mitä siitä voisi seurata ja kun minä jouduin tänne niin masennus alkoi ja sitten en ole enään jaksanut olla iloinen enkä ole enään hymyillyt ja olen miettinut että en enään haluaisi elää koska olen menettänyt elämänhaluni täysin ja minä käyn joka päivä tällä sivulla katsomassa onko täällä käyty niin voitte olla varmoja että viestinne luetaan ja pelkään että masennus on ottanut minusta vallan


      • sane5
        masentunut lapsi kirjoitti:

        En oikein jaksa uskoa sillä minusta tuntuu että olen masentunut eikä elämässä ole enään mitää iloista enkä jaksa yrittääkkään koska tiedän että en pysty enään juurikaan mihinkään ja jos minulle tulee yksikin luvaton poissaolo niin joudun laitokseen enkä varmaan näkisi ketään tuttuja tai kavereita vasta kuin kesällä ja minulla ei varmaankaan olisi enään kavereita kotona koska kukaan kavereistani ei tiedä missä olen ja miksi joten he luultavasti luulisivat että olen joku ongelmanuori jolla ei ole enään kunnon elämää enkä uskalla kertoa missä olen ja miksi koska pelkään kaikkea hounoa mitä siitä voisi seurata ja kun minä jouduin tänne niin masennus alkoi ja sitten en ole enään jaksanut olla iloinen enkä ole enään hymyillyt ja olen miettinut että en enään haluaisi elää koska olen menettänyt elämänhaluni täysin ja minä käyn joka päivä tällä sivulla katsomassa onko täällä käyty niin voitte olla varmoja että viestinne luetaan ja pelkään että masennus on ottanut minusta vallan

        Moi!
        Voimia sulle, ymmärrän ikävääsi ja varmasti vanhemmillasi on myös ikävä sinua ja he haluavat sinun parasta. Ajattele asiaa et pääset kotiin kun jaksat hoitaa itseäsi hyvin siellä ja käyt koulua vaikka välillä saattaa tuntua ettei jaksa mutta älä luovuta. Kaverit varmasti ymmärtävät ja voit rohkeasti ottaa yhteyttä heihin ja kertoa et olet siellä jotta diabeteksen hoito paranisi parempaan päin. Kesäloma häämöttää jolloin kaverisuhteet jatkuvat samalla tavalla kuin ennenkin. Yritä avoimesti puhua asioista jotka painavat mieltäsi se helpottaa tilannetta.


    • Kotikotikotikotikoti

      Sun pitää puhua tästä sun sijaisperheen vanhemmille ja sossun tukihenkilölle. Sun pitää saada se lääkitys sun sairauteen hoidetuksi ja myös masennukseen ja sitten sun pitää alkaa elää. Alat pikkuhiljaa vaan elää ja tekemään asioita ja hyväksy että tämä nyt on näin ja eteenpäin. Puhu päättäjille että mitä sun pitää tehä että pääset vanhempiesi luokse ja sitten teet sen. Masennus on todella vaikea asia mutta minulla siihen tuli helpotus kun pakotin itteni juoksee tai pyöräilee. Juoksen parikin tuntia kerralla ja siitä pää helpottuu. Yritä auttaa ittees koska tässä maailmassa ei valitettavasti ole isoa kättä joka tulee taivaasta ja pelastaa sua. Olen pahoillani mutta ehkä siihen oli hyvät syyt miksi joudut sijaiskotiin ja jos näät ne syyt ja hyväksyt niin voit alkaa mennä eteenpäin. Yritä olla jäämättä masennuksen helvettiin, olet vielä nuori ala tekee jotain. Pidä ittes kiireisenä! Paljon voima haleja!

    • Anonyymi

      Marsuni kuoli eilen ja tuntuu tosi tyhjältä, ahdistaa ja on kamala ikävä häntä. Kaikki tuntuu tosi tylsältä ja masentaa. Tällä hetkellä haluaisin vain kuolla ja tavata marsuni tuonpuoleisessa. Onko teillä ketään ikävä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe