Turhaako.....

Syntisen rukousko turhaa?
Alempana Mohikaani kertoo näin...
Eikö edes oikeutta rukoilla.?

On se kamalaa kun iHMINEN sanoo näin.
Eikö se raamattu sano,
että rukoilkaa minua hädän päivänä
niin minä autan/siunaan sinua?

Mohikaanin mukaan syntisellä ei ole oikeutta
rukoilla.....
Siispä minun rukoukseni oli turhaa....

66

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapio522eikirj.

Samoin publikaanin rukous ja Paavalinkin, joka sanoi olevansa (Huom! preesens) SYNTISISTÄ SUURIN.

• ei ole pakko olla

Älä nyt Tapio ihan hölmöjä puhu !

• Tapio522eikirj.
        ei ole pakko olla kirjoitti:

Älä nyt Tapio ihan hölmöjä puhu !

ei ole pakko olla.............kelpaako sinulle Isä meidän-rukous?
        >>>>>>>>>>
        Raamattu sanoo:
        Sananl. 28:13
        "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon".

• saa olla ymmärrystä
        Tapio522eikirj. kirjoitti:

ei ole pakko olla.............kelpaako sinulle Isä meidän-rukous?
        >>>>>>>>>>
        Raamattu sanoo:
        Sananl. 28:13
        "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon".

Kyllä kelpaa, tarkoitin että teet Paavalista suurimman syntisen edelleen !

ymmärrä nyt ettei Paavali ollut synnintekijä eikä sen harrastaja. Se, mitä hän kirjoittaa vaatii ihan pikkuisen sitä Hengen avaamaa ymmärrystä.

Jos Paavali lopussa kirjoittaa että olen kilvoitellut hyvän kilvoituksen, meinaatko että se tuli hänen SYNTISISTÄ suurin-tittelin avulla ja ohessa!

• Tapio522eikirj
        saa olla ymmärrystä kirjoitti:

Kyllä kelpaa, tarkoitin että teet Paavalista suurimman syntisen edelleen !

ymmärrä nyt ettei Paavali ollut synnintekijä eikä sen harrastaja. Se, mitä hän kirjoittaa vaatii ihan pikkuisen sitä Hengen avaamaa ymmärrystä.

Jos Paavali lopussa kirjoittaa että olen kilvoitellut hyvän kilvoituksen, meinaatko että se tuli hänen SYNTISISTÄ suurin-tittelin avulla ja ohessa!

saa olla ymmärrystä: "....ymmärrä nyt ettei Paavali ollut synnintekijä eikä sen harrastaja....".
        >>>>>>>>>>>>>
        En väitäkkään sitä!
        Paavali tarkoitti muuta sanoessaan OLEVANSA syntisistä suurin...siis sillä hetkellä.
        Jotkut muuttavat mielivaltaisesti aikamuodon toiseksi tukemaan omia järjenpäätelmiä....kuten jaikal ja moni muu.

Itse en rohkene muuttaa Jumalan sanaa muuksi!

• Tapio522eikirj kirjoitti:

saa olla ymmärrystä: "....ymmärrä nyt ettei Paavali ollut synnintekijä eikä sen harrastaja....".
        >>>>>>>>>>>>>
        En väitäkkään sitä!
        Paavali tarkoitti muuta sanoessaan OLEVANSA syntisistä suurin...siis sillä hetkellä.
        Jotkut muuttavat mielivaltaisesti aikamuodon toiseksi tukemaan omia järjenpäätelmiä....kuten jaikal ja moni muu.

Itse en rohkene muuttaa Jumalan sanaa muuksi!

* " Paavali tarkoitti muuta sanoessaan OLEVANSA syntisistä "?

* Mitä Paavali sun mielestä tarkoitti? Sitä, että hän oli omasta mielestään suurin syntinen, koska oli vainonnut seurataa. Mutta hän sai anteeksi syntinsä.

* Enkä minä tarkoittanut, yleistä synnillisyyttämme, joka meillä kaikilla on elämämme loppuun asti, tarkoitin sitä, että uudestisyntymätön, Jeesukselle vieras, maailman ihminen, Jumalaton, ei ole saanut vielä kohdata Jeesusta syntien anteeksiantajana, ihminen, jolla on vielä omatkin synnit sovittamatta, ei voi rukoilla toisten puolesta, Jumala ei kuule syntisen sydämen rukouksia, TOISTEN puolesta, syntinen tietenkin voi rukoilla omien syntiensä puolesta anteeksiantamusta Jeesukselta, mutta ei toisten syntien, ei, ennenkuin on saanut omat syntinsä sovitetuksi Jeesuksessa Kristuksessa.

* Syntisen rukouskin voi tulla jopa synniksi, jos on itse vielä synnissä !

• saa rehellinenkin ol

Miksi jätit tärkeimmän osan pois siitä mitä Raamattu sanoo hädänpäivän rukouksesta ?

kerro se !

• ~~tähkäpää~~

Tämä on siinä mielessä monitahoinen kysymys, että ensinnäkin meidän tulee muistaa tämä:

Room 3:23. Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta

Toisekseen, tuskin meille kenellekään on annettu oikeutta, eikä meillä ihmisillä ole sellaista tietoakaan toisen ihmisen sydämen tilasta, että me voisimme määritellä, kenen sydämentila on sellainen, että Jumala kuulee tai ei kuule hänen rukoustaan.

Minä en esim. Leahimn tiedä Sinun suhdettasi Jumalaan, vain Hän sen tietää, salaisimmatkin sydämesi ajatukset ja siksi jätän teidän väliseksi asiaksenne, kuuleeko Hän rukoustasi, vai ei.

Sen uskallan varmasti luvata, että kun ja jos syntinen huuta Häntä avukseen sielunsa pelastuksen vuoksi, sen Hän kuulee AINA!

Muistutetaanpa vielä mieliimme sekin, että vaikka Jumala ei antaisikaan meille sitä, mitä olemme rukoilleet, ei se välttämättä ole merkki siitä, etteikö Hän olisi kuullut rukoustamme.

Joskus Hän saattaa esim. antaa jonkun ihmisen ns. täyttää syntiensä mitan ja siksi ei puutu hänen tekemisiinsä.

• Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua,

ja sinun pitää kunnioittaman minua."

Jumala kyllä auttaa niitä, jotka todella etsivät Hänen kasvojaan ja Hänen vanhurskauttaan, Hänen valtakuntaansa.

Syntisen rukous pyytää Herraa olemaan syntiselle armollinen.

Mikään rukous ei auta, jos ihminen ei halua KÄÄNTYÄ ja ottaa vastaan pelastusta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Tällaisen syntisen ihmisen yllä Jumalan viha pysyy.

Ymmärräthän tämän.?

• ~~tähkäpää~~

En tiedä, kysyitkö minulta, vai osoititko tuon kysymyksesi aloittajalle?

Ymmärrän kyllä tuon, mitä kirjoitat, mutta itse kirjoitin siitä, kuka meistä on oikeutettu sanomaan kenellekään henk.kohtaisesti, että Jumala ei kuule sinun rukoustasi?

Tuo -- syntinen-- ilmaisu kun on hyvin monitahoinen ja -ulloitteinen, kuten tuosta Tapion viittauksesta publikaaniin huomaamme.

Mutta kuka meistä on synnitön, hän heittäköön ensimmäisen kiven!

Tässä on hyvä ottaa huomioon myöskin muistutus siitä, että me emme ole tuomareita ja kun otamme kantaa tässä tilanteessa Leahimn kysymykseen, saatamme samalla asettaa itsemme tuomarin asemaan.

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

En tiedä, kysyitkö minulta, vai osoititko tuon kysymyksesi aloittajalle?

Ymmärrän kyllä tuon, mitä kirjoitat, mutta itse kirjoitin siitä, kuka meistä on oikeutettu sanomaan kenellekään henk.kohtaisesti, että Jumala ei kuule sinun rukoustasi?

Tuo -- syntinen-- ilmaisu kun on hyvin monitahoinen ja -ulloitteinen, kuten tuosta Tapion viittauksesta publikaaniin huomaamme.

Mutta kuka meistä on synnitön, hän heittäköön ensimmäisen kiven!

Tässä on hyvä ottaa huomioon myöskin muistutus siitä, että me emme ole tuomareita ja kun otamme kantaa tässä tilanteessa Leahimn kysymykseen, saatamme samalla asettaa itsemme tuomarin asemaan.

Näet varmaan, että tarkoitin vastaukseni aloittajalle.

• ~~tp~~
        vonbulke kirjoitti:

Näet varmaan, että tarkoitin vastaukseni aloittajalle.

Anteeksi, en ollut varma, vaikka tuo nuoli puuttuikin ja siksi kysyin.
        Mutta asia ok.

• Mohikaani_27 ei kirj
        ~~tp~~ kirjoitti:

Anteeksi, en ollut varma, vaikka tuo nuoli puuttuikin ja siksi kysyin.
        Mutta asia ok.

* Täkäpää, ymmärrän aivan hyvin, mitä tarkoitat. Ei tässä ole kyse sinänsä syntisyydestä yleisellä tasolla, jokainen joka on kohdannut Jeesuksen omakohtaisesti, ymmärtää myös sen, että ei kääntymätön, uskosta osaton, jumalaton , ei voi rukoilla toisen puolseta. Koska ilman Jeesusta ihminen on erossa Jumalsta. Miksi pitäisi tuudittautua harhakuvaan Jumalasta, ketä se hyödyttää, vain saadakseen , tässätapauksessa kiitosta leahimn'ta ? Ei se auta häntä yhtään, päinvastoin luulee vaan yhäenemmän, että kaikki on hyvin ja Jumala kuulee kyllä ainakun satun Häntä tarvitsemaan, muutoin mitä siitä uskosta hihhuloimaan. Koska leahimn ei ole uskossa hänen omiensanojensa mukaan, ja soimaa hihhuleita on vihainen jollekkin, koko ajan. Kyllä hänen tulisi ensin korottaa äänensä ja huutaa armoa Herralta ihan vaan itselleen, että omat synnit tulisi sovitetuksi, ja ottaa vastaan sovitus Jeesuskessa Kristuksessa. Ei synnin paapomisella mitään saa aikaan. Ja sitä se on, jos lehimin kanssa samassa uskossa.

* Sehän on vaan Jumalan pilkkaa, kun tarjoaa toisille Jumalan apua, mutta ei itse sitä kuitenkaan huoli, että antaisi elämänsä Jeesukselle kokonaan ehdoitta. Nyt hänelle kyllä kelpaa Jumalan apu,arkipäivän pieniin asioihin? Et voi tähkäpää olla leahimn kanssa samaa mieltä ?

• Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

* Täkäpää, ymmärrän aivan hyvin, mitä tarkoitat. Ei tässä ole kyse sinänsä syntisyydestä yleisellä tasolla, jokainen joka on kohdannut Jeesuksen omakohtaisesti, ymmärtää myös sen, että ei kääntymätön, uskosta osaton, jumalaton , ei voi rukoilla toisen puolseta. Koska ilman Jeesusta ihminen on erossa Jumalsta. Miksi pitäisi tuudittautua harhakuvaan Jumalasta, ketä se hyödyttää, vain saadakseen , tässätapauksessa kiitosta leahimn'ta ? Ei se auta häntä yhtään, päinvastoin luulee vaan yhäenemmän, että kaikki on hyvin ja Jumala kuulee kyllä ainakun satun Häntä tarvitsemaan, muutoin mitä siitä uskosta hihhuloimaan. Koska leahimn ei ole uskossa hänen omiensanojensa mukaan, ja soimaa hihhuleita on vihainen jollekkin, koko ajan. Kyllä hänen tulisi ensin korottaa äänensä ja huutaa armoa Herralta ihan vaan itselleen, että omat synnit tulisi sovitetuksi, ja ottaa vastaan sovitus Jeesuskessa Kristuksessa. Ei synnin paapomisella mitään saa aikaan. Ja sitä se on, jos lehimin kanssa samassa uskossa.

* Sehän on vaan Jumalan pilkkaa, kun tarjoaa toisille Jumalan apua, mutta ei itse sitä kuitenkaan huoli, että antaisi elämänsä Jeesukselle kokonaan ehdoitta. Nyt hänelle kyllä kelpaa Jumalan apu,arkipäivän pieniin asioihin? Et voi tähkäpää olla leahimn kanssa samaa mieltä ?

Hyvin sinä kiteytät asian.

Tämä pätee tietysti jokaiseen aivan yleisellä tasolla, henkilöön katsomatta.

Tämä, nyt kyseessä oleva, henkilöhän on kuullut evankeliumin tavalla ja toisella. Jos ihminen Jumalan tarjoaman ilosanoman tieten tahtoen hylkää, luullen silti olevansa otollinen Jumalalle, elää hän valheessa.

Tällainen henkilö on itse vastuussa valinnoistaan, eikä kukaan toinen. Mikäli haluaa edelleen vaeltaa Jumalan vihollisten ja pilkkaajien joukossa, ei voi tälläkään foorumilla itselleen "säälipisteitä" kerätä.

Tällainen ihminen on tosin säälittävä, hyvinkin säälittävä, valitsemansa kohtalon vuoksi.

• Tähkäpään viesti
      ei ole tuomarointia,kiitos sinulle.
      Juuri tätä tarkoitinkin.

Minun mielestäni jumala kuulee myös syntisen rukouksen.
      Ei hän voi olla niin julma,
      ettei sitä kuuntelisi.
      Ihminen tuomaroi......
      En miekää uskaltaisi tuomita
      jos minulla olisi sinun uskosi tähkäpää....

• Ja vielä,
        ehdoitta.

Ei niin,että polvistut eteeni
        saat tikkarin.....

• Mohikaani_27 ei kirj
        leahimn kirjoitti:

Ja vielä,
        ehdoitta.

Ei niin,että polvistut eteeni
        saat tikkarin.....

* Tuo on justiinsa sitä sun näsäviisautta, jolla kierrät tosiaisat kohdallasi !

• * Totta se on. Ei Jumala kuule syntisen rukousta, -olemmehan vihan lapsia luonnostamme, EI ENNENKUIN itse tekee parannuksen ja tunnustaa omat syntinsä Jeesukselle, ja sen seurauksena Jeesus antaa syntisi anteeksi, Hän antaa uskon sydämeesi jonka uskon kautta uudestisynnyt, tämän jälkeen olet valmis rukoilemaan toistenkin puolesta. Ei Jumala ole mikään nallekarhu, että, kun Hänelle lipertelee jotain, vastaavaa, mitä pyysit palstaan nähden. Uskomaton, uudestisyntymätön ihminen on vihollisuus suhtessa Jumalaan, Sanan mukaan, vasta Kristuksessa tämä suhde muuttuu rakkaus suhteeksi, jos ja kun Kristus pääsee uudestisynnyttämään.

* Raamatuussa on kyllä asia selkeästi sanottu, " Jumalan viha lepää ihmiskunna yllä, ja että ihminen on vihan lapsi, suhteessa Jumalaan, ennen kuin kohtaa henkohtaisesti Jumalan. Tämä suhde ei ole meistästä kiinni, olimmemepa sitten aivan ihania ja rakastettavia ja kilttejä ja nöyriä , hyväntahtoisa, auttavaisia, Jumala suhteemme muttuu vasta kun uskomme Jumalan Poikaan Jeesuskeen Kristukseen, aivan sama, olemmeko hyviä vai pahoja ihmisiä, Jumalalle kelpaa ainoastaan täydellinen pyhyys ja sen voi antaa Hänelle, vain ja ainoastaan Jeesus Jumalan Poika, Hänet Isä hyväksyy, ja ne, jotka ovat Pojassa, kelle Poika on antanut synnit anteeksi, Hänet Jumalakin hyväksyy Kristuksen tähden ja Hänessä.
      * Ja vasta kun Jumala suhteemme on Pojjan kautta Jumalassa, Hän kuulee mysö meidän rukouksemme.
      * Syntinen voi hädässään huutaa avuksi Jumalaa, ja Hän vastaa, mutta autetun tulee kunnioittaa Jumalaa, ja se on, että antaa elämänsä Jeesukselle ja ottaa vastaan Jumalan Lahjan.

* Näin se tapahtui, kun Jumala karkoitti ihmisen pois yhteydestään, ihmisen omille teilleen,

* ""!

Ja näin siis vasta kun on välit Jeesusken Kristuksen kautta , uskomalla Häneen, saanut syntinsä anteeksi, voi ihminen saada yhteyden Jumalaan takaisin. Jeesus on Välimies, Jumalan ja Ihmisen välillä. Mitän muuta yhteyttä Jumalaan ei ihmisellä ole olemassakaan.

• Valehtelet Mohikaani.
        tai et tiedä.
        Minä väitän,että rukouksiani on kuultu!
        Ihan arkielämässäkin.
        Pieniä asioita,jotka koen Jumalan vastauksiksi.

• "Ei Jumala kuule syntisen rukousta"

Raamatun mukaan kaikki ovat syntisiä, joten miksi sitten sinäkin rukoilet Räikköselle lisää rahaa.

• Pe.ku kirjoitti:

"Ei Jumala kuule syntisen rukousta"

Raamatun mukaan kaikki ovat syntisiä, joten miksi sitten sinäkin rukoilet Räikköselle lisää rahaa.

* Pe.ku pe.ku, lukisit koko asiakokonaisuuden, ei tulisi näitä toistoja ja selityksiä, kun et kerran ymmärrä. Katumattoman syntisen rukousta ei Jumala kuule, ellei sitten ruloile istensä ja omien syntiensä puolesta. lehimn rukoili palstan puolesta, vaikka omat synnit on vielä sovittamatta, aivan niikuin sinullakin on, turhaa on sinunkaan rukoilla mitään muuta, kuin avuksi huutaa Herraa Jeesusta omien syntiesi takia. Ei se auta mitään, mitä mieltä sinä ta leahimin olette Jumalasta, SANA ilmoittaa Jumalan tahdon ihmiseen nähden.

* " Ei Jumala voi olla niin julma"? Kyllä voi, et kunniota Häntä, ei Hänkään sinua. " On hirmuista langeta elävän Jumalan käsiin." Ei pidä pitää Jumalaa pilkkanaan, itse elät synnissä ja sitten aina kun pää on pipi, " voi rakas jumala, paranna mun pääkky " ? Ei asiat mene noin. Jumala vastaa hätähuutoon, ehtona on, että sitten myös kunnioitat Jumalaa. Ja se tarkoittaa sitä, että uskot Hänen sanaansa, ja käännyt Jeesuksen puoleen hätäsi kanssa. Se on kunnioitusta, johon Jumala mielistyy.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Pe.ku pe.ku, lukisit koko asiakokonaisuuden, ei tulisi näitä toistoja ja selityksiä, kun et kerran ymmärrä. Katumattoman syntisen rukousta ei Jumala kuule, ellei sitten ruloile istensä ja omien syntiensä puolesta. lehimn rukoili palstan puolesta, vaikka omat synnit on vielä sovittamatta, aivan niikuin sinullakin on, turhaa on sinunkaan rukoilla mitään muuta, kuin avuksi huutaa Herraa Jeesusta omien syntiesi takia. Ei se auta mitään, mitä mieltä sinä ta leahimin olette Jumalasta, SANA ilmoittaa Jumalan tahdon ihmiseen nähden.

* " Ei Jumala voi olla niin julma"? Kyllä voi, et kunniota Häntä, ei Hänkään sinua. " On hirmuista langeta elävän Jumalan käsiin." Ei pidä pitää Jumalaa pilkkanaan, itse elät synnissä ja sitten aina kun pää on pipi, " voi rakas jumala, paranna mun pääkky " ? Ei asiat mene noin. Jumala vastaa hätähuutoon, ehtona on, että sitten myös kunnioitat Jumalaa. Ja se tarkoittaa sitä, että uskot Hänen sanaansa, ja käännyt Jeesuksen puoleen hätäsi kanssa. Se on kunnioitusta, johon Jumala mielistyy.

Kirjoitat ylempänä: "Ei Jumala kuule syntisen rukousta"

Et muista että Raamatun mukaan kaikki ihmiset on syntisiä.

Nyt lisäksi tuomitset syntisiksi toisia ihmisiä.
        Raamatun mukaan ei pidä tuomita, ettei itseä tuomittaisi.

Matt. 7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
        2 Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.
        3 Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?
        4 Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
        5 Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

• Mohikaani_27 ei kirj
        Pe.ku kirjoitti:

Kirjoitat ylempänä: "Ei Jumala kuule syntisen rukousta"

Et muista että Raamatun mukaan kaikki ihmiset on syntisiä.

Nyt lisäksi tuomitset syntisiksi toisia ihmisiä.
        Raamatun mukaan ei pidä tuomita, ettei itseä tuomittaisi.

2 Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.
        3 Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?
        4 Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi?
        5 Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

* Kyllä minä muistan mitä kirjoitan, sinä vaan vänkäät asioita kieroon omilla päätösilläsi, johan sanoin, että lue koko asiat, etkä vaan otsikkoa, ja lue vaan itsellesi Raamattua, ateistin ei kuulu sitä lukea, ei ainakaan uskovaisille ! Psal. 50:16.

• Tässä vuosia sitten palstalla vaikutti evankelista,
      ja puhuttiin ihmeistä.
      Mie kerroin omani....
      Pieni siskoni oli vakavasti sairas.
      Minä häntä vaunuissa "lullasin",
      yhtäkkiä ilmestyi kirkas välähdys,
      aivankuin sähköinen kehä ilmestyi sisareni ylle.
      Samassa hän parani,
      seuraavana päivänä oli terve.

Mutta kun kysyin evankelistalta,
      oliko tuo ihme,hän sanoi ei.....
      Nyt tuntuu samalta.
      Jotain otettiin pois,ja jäi tyhjänpäälle...

Ensin sanotaan,etten voi kokea ihmeitä.
      Toiseksi sanotaan etten saisi rukoilla,
      ellen tee jotain sen eteen...
      Siis minua ei palkita millään lailla
      kun olen syntinen...

• Mohikaani_27 ei kirj

* Kyllä palkitaan, riippuu mitä rukoilet ? Jos rukoilet armoa ja tahdot tehdä parannuksen ja ottaa Jeesus vastaan syntiesi anteeksiantajana, ja tunnustaa Hänet suullasi Herraksi ja Jumakaksesi.

• KTS (Ei kirj.)

Jumala kuulee toki kaikki rukoukset. Jopa eri uskontokuntaan kuuluvien rukoukset. Jos synnin mittarilla mitattaisiin, niin Jumalalla pitäisi olla korvatulpat.

Ammuttiin alas jälleen yksi Mohkaanin harhaoppi.

• Eenokki 12

Ei uskoisen hyvät teotkin ovat syntiä koska ne eivät tapahdu uskosta.
        Siis heidän rukouksensakin ovat syntiä joten jumalattoman on turha puhua raamattua vastaan että Jumala kuulee heitä.
        Jospa aloittaisitte parannuksesta ja synneistä luopumista kovan katumuksen kanssa jota paatuneet synnintekijät tarvitsevat.

• * KTS, ei kuule Jumala katumattoman rukousta, se on ylpeyttä, koska ei usko Jumalaan ja ota vastaan syntien anteeksiantamusta Hänen pojassaan Jeesuskessa, vaan halveksii Jumalan hyvyyttä, kun hylkää Jumalan tarjoaman lahjan. Saahan sitä kuvitella mitä vaan, mutta totuus on, Jumala vihaa syntiä, ei syntistä, ja siksi syntisen tulee uskoa Jumalan Poikaan ja saada Hänelta synnit anteeksi, siihen Jumala mielistyy, ja sen jälkeen armahdetun syntisen rukouskin kuullaan taivaassa, johon enkelitkin halajavat katsahtaa.

• KTS..ymmärsi varmaan väärin Mohis.
      En minä tarkoittanutkaan
      että alkaisin kaatelemaan kanssa ihmisiäni,
      ja herättelemään kuolleita!

Ei toki.
      Tarkoitan arjen pikkuisia asioita...
      vaikkapa ihan omassa elämässäni.

Ja voi kauhistus,tämä Mohikaanille,
      osaan jopa KIITTÄÄKIN.
      Kiitän joka päivä...
      Kai sekin menee sitten Mohiksen jumalan kuuroille korville.
      "Karkki tai kepponen"-tyylillä taas mennään.

• ~~tp~~

Tuo tekstisi selvästikin kertoo luottamuksestasi ja kunnioituksestasi Jumalaa kohtaan!

• * Kyllä, uskosi on pelkkää tikkukaramellin nuoleskelua. On aivan sama mitä mieltä itse olet. Olet yhä synneissäsi, kaumatonta syntistä Jumala ei kuule, luturoit sitten ihan mitä hyvänsä, sinun tulee katua omia syntejäsi, tunnusta ne Herralle, huutaa Häntä avuksesi, antamaan anteeksi syntisi, sitten saat anteeksi ja uudestisynnyt, vain Jeesuksen kautta on mahdollista päästä Jumalan kuuloetäisyydelle, että Hän kuulee rukouksesi ! On aivan sama mitä itse luulet ja jotka väärin sua lohduttaa, he eivät voi mennä Jumalan SANAN edelle, ja mitätöidä Hänen sanaansa. oma usko, ilman Kristusen Jeesuksen armahdusta synneistäsi , olet yhä jumalaton ihminen ja erossa Jumalasta.

* Olen ennenkin sinulle sanonut, " olet ikuinen nurisija ja touuden etsijä, silti koskaan pääsemättä totuuden tuntoon." ? Oman itsepääisen luulouskosi ja syvällä sydämessäsi kantamasi vihan takia !

* Kyllä, uskosi on pelkkää tikkukaramellin nuoleskelua. On aivan sama mitä mieltä itse olet. Olet yhä synneissäsi, kaumatonta syntistä Jumala ei kuule, luturoit sitten ihan mitä hyvänsä, sinun tulee katua omia syntejäsi, tunnusta ne Herralle, huutaa Häntä avuksesi, antamaan anteeksi syntisi, sitten saat anteeksi ja uudestisynnyt, vain Jeesuksen kautta on mahdollista päästä Jumalan kuuloetäisyydelle, että Hän kuulee rukouksesi ! On aivan sama mitä itse luulet ja jotka väärin sua lohduttaa, he eivät voi mennä Jumalan SANAN edelle, ja mitätöidä Hänen sanaansa. oma usko, ilman Kristusen Jeesuksen armahdusta synneistäsi , olet yhä jumalaton ihminen ja erossa Jumalasta.

* Olen ennenkin sinulle sanonut, " olet ikuinen nurisija ja touuden etsijä, silti koskaan pääsemättä totuuden tuntoon." ? Oman itsepääisen luulouskosi ja syvällä sydämessäsi kantamasi vihan takia !

Minkäs takia teijän lössi sitten täysin kääntääkin kelkkansa tässä israelasiassa. Sitten kaikki onkin vallan toisin eikä valintaa tarvitsekaan enää pitää ehdollisena kuten Mosoeksen kirjoissa korostetaan.

Israelin ei teijän lössin mielestä tarvitsekaan katua tekojaan ja valintakin tulee automaattisesti kuin Manulle illallinen ihan vaan maata pötköttämällä?

Otte te erikoista seurakuntaa, täytyy sanoa!

• Mohikaani_27 ei kirj
        KTS kirjoitti:

Minkäs takia teijän lössi sitten täysin kääntääkin kelkkansa tässä israelasiassa. Sitten kaikki onkin vallan toisin eikä valintaa tarvitsekaan enää pitää ehdollisena kuten Mosoeksen kirjoissa korostetaan.

Israelin ei teijän lössin mielestä tarvitsekaan katua tekojaan ja valintakin tulee automaattisesti kuin Manulle illallinen ihan vaan maata pötköttämällä?

Otte te erikoista seurakuntaa, täytyy sanoa!

* En mä nyt oikein tiedä mitä ajat takaa? Israel on edelleen valittu kansa, ei Jumala on kutsumustaan katunut. Israel vaan elää tällä hetkellä paatumuksessa, kun kielsi Messiaansa Jeesuksen. Ja israelilaiset voivat nyt , kun seurakuntaa pelastetaan pajanoista, he voivat yhtä lailla pelastua, jos ja kun tunnustavat Jeesuksen Jumalakseen ja uskovat Hänen Golgatan työhönsä ha uskovat syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, kasteen kautta liittyvät seurakuntaan, . Koska Kristuksessa ei ole juutalaista, eikä kreikkalaista = pakanoita. kaikki ovat Kristuksessa synnistä armahdettuja ihmisiä, ei ole millään rodulla eikä värillä aivan sama jokaiselle, joka huutaa avuksi Herran nimeä. Siis myös palestiinalalsille, kakki ovat kutsutut Jeesuskessa Jumalan yhteyteen, siihen saakka, kunnes Jeesus vihdoin tulee ja vie omansa pois !

• ~~tp~~

Ei Mohikaanin opetus harhaoppia ole, vaan kysymys on siitä, kuka meistä on niin synnitön, vilpitön, oikeassa sydämen tilassa, tms. että Jumala kuulee hänen rukouksensa?

Ja itse näkisin, että ei meistä kukaan kykene antamaan toisesta ihmisestä vastausta tuohon.

Esim. Raamattu opettaa, että anteeksiantamattomuuskin estää Jumalaa "kuulemasta" meidän rukouksemme.

Lainausmerkkeihin tuo "kuulemasta" siksi, että Jumala kuulee kyllä kaikkien rukoukset, mutta eri asia on sitten se, miten Hän ottaa ne vastaan ja miten niihin reagoi.

• * Miten teoriasi voi olla mahdollinen? Kun Jumala karkoitti ihmisen Paratiista, ja pani leimuavat miekat vartioitsemaan ELÄMÄN PUUN TIETÄ ? Ihminen erotettiin Jumalasta iankaikkisesti, siksi Jumala valmisti pelastuksen Pojassaan Kristuksessa, ja vain Hänen kauttaan, Hän on Välimies, Jumalan ja ihmisen välillä, ei lehimn tai pe.ku tee siinä mitään poikkeusta. " kaikki ovat syntiä tehneet, ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." Vain yhteys Jeesusken kanssa, luo myös yhteyden Hänen kauttaan Jumalan ja minun välille, tai sinun ja ja Jumalan välille. Mitkään luturimiset ja hempeilyt ei Jumalaa tuo sen lähemmäs, kuin että Hän ei kuule, ei ilaman yhteyttä ja sisäistä tuntemusta Kristuksen kanssa.

* Älkää nyt uskovaisetkin eksykö leahimn'nin äkkiviisauteen ja järjen päätelmään ! Mitä työtyä on valehdella näissä asioissa? Totuus ei kuitenkaan pala tulessakaan !

• ~~tähkäpää~~
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Miten teoriasi voi olla mahdollinen? Kun Jumala karkoitti ihmisen Paratiista, ja pani leimuavat miekat vartioitsemaan ELÄMÄN PUUN TIETÄ ? Ihminen erotettiin Jumalasta iankaikkisesti, siksi Jumala valmisti pelastuksen Pojassaan Kristuksessa, ja vain Hänen kauttaan, Hän on Välimies, Jumalan ja ihmisen välillä, ei lehimn tai pe.ku tee siinä mitään poikkeusta. " kaikki ovat syntiä tehneet, ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." Vain yhteys Jeesusken kanssa, luo myös yhteyden Hänen kauttaan Jumalan ja minun välille, tai sinun ja ja Jumalan välille. Mitkään luturimiset ja hempeilyt ei Jumalaa tuo sen lähemmäs, kuin että Hän ei kuule, ei ilaman yhteyttä ja sisäistä tuntemusta Kristuksen kanssa.

* Älkää nyt uskovaisetkin eksykö leahimn'nin äkkiviisauteen ja järjen päätelmään ! Mitä työtyä on valehdella näissä asioissa? Totuus ei kuitenkaan pala tulessakaan !

Kuten kirjoitin;

" -- EI -- Mohikaanin opetus harhaoppia ole...!, eli olen noista asioista kanssasi samaa mieltä, mutta sitten kirjoitin;

" .....kysymys on siitä, kuka meistä on niin synnitön, vilpitön, oikeassa sydämen tilassa, tms. että Jumala kuulee hänen rukouksensa?"

Mehän tiedämme monenkin asian Raamatun valossa estävän meidän rukoustemme perille menoa, joten tässäkin näen, että vain Jumala armossaan voi asetella henk.kohtaisia rajoituksia sille, mitä ja ketä kuulee ja miten.

Koen nimittäin itseni useinkin niin kelvottomaksi Jumalan kasvojen edessä, vaikka tiedänkin asemaltani olevani vanhurskas, että minusta "tuntuu", että jos Jumala minua on kuullut ja vastannut rukouksiini, en minä ainakaan ole oikeutettu sanomaan kenellekään, että "Sinua Hän ei kuule:"

• ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Kuten kirjoitin;

" -- EI -- Mohikaanin opetus harhaoppia ole...!, eli olen noista asioista kanssasi samaa mieltä, mutta sitten kirjoitin;

" .....kysymys on siitä, kuka meistä on niin synnitön, vilpitön, oikeassa sydämen tilassa, tms. että Jumala kuulee hänen rukouksensa?"

Mehän tiedämme monenkin asian Raamatun valossa estävän meidän rukoustemme perille menoa, joten tässäkin näen, että vain Jumala armossaan voi asetella henk.kohtaisia rajoituksia sille, mitä ja ketä kuulee ja miten.

Koen nimittäin itseni useinkin niin kelvottomaksi Jumalan kasvojen edessä, vaikka tiedänkin asemaltani olevani vanhurskas, että minusta "tuntuu", että jos Jumala minua on kuullut ja vastannut rukouksiini, en minä ainakaan ole oikeutettu sanomaan kenellekään, että "Sinua Hän ei kuule:"

"...en minä ainakaan ole oikeutettu sanomaan kenellekään, että "Sinua Hän ei kuule:" "

Kunpa Mohikaanikin ymmärtäisi nuo sanasi, ettei hänellä ole valtuuksia alkaa yli-tuomariksi, muita tuomitsemaan, kun se Raamatun mukaan ainoastaan Jumalan oikeus.

* Miten teoriasi voi olla mahdollinen? Kun Jumala karkoitti ihmisen Paratiista, ja pani leimuavat miekat vartioitsemaan ELÄMÄN PUUN TIETÄ ? Ihminen erotettiin Jumalasta iankaikkisesti, siksi Jumala valmisti pelastuksen Pojassaan Kristuksessa, ja vain Hänen kauttaan, Hän on Välimies, Jumalan ja ihmisen välillä, ei lehimn tai pe.ku tee siinä mitään poikkeusta. " kaikki ovat syntiä tehneet, ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." Vain yhteys Jeesusken kanssa, luo myös yhteyden Hänen kauttaan Jumalan ja minun välille, tai sinun ja ja Jumalan välille. Mitkään luturimiset ja hempeilyt ei Jumalaa tuo sen lähemmäs, kuin että Hän ei kuule, ei ilaman yhteyttä ja sisäistä tuntemusta Kristuksen kanssa.

Aloittajahan ei kaiketi ole elävässä uskossa Jeesukseen.

Jeesus antoi esimerkin rukoilemisesta opetuslapsilleen hyvinkin selkokielisesti ja selkeästi. Ensinnäkin meidän jumalanlasten tulee rukoilla Isää Jeesuksen nimessä. Toisekseen Jeesus opetti osoittamaan rukoukset myös suoraan Vapahtajalle, Hänen nimessään.

Tässä alapuolella vähän lainattua tekstiä, joka asian selventää.

Kysymys: Mitä Jeesuksen nimessä rukoileminen tarkoittaa?

Vastaus: Jeesuksen nimessä rukoilemista opetetaan Joh. 14:13-14, " Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen." Jotkut käyttävät tätä jaetta väärin ajatellessaan, että "Jeesuksen nimessä" rukouksen lopussa saattaa Jumalan aina antamaan sen, mitä Häneltä on pyydetty. Tässä on kyse siitä, että sanat "Jeesuksen nimessä" ovat taianomainen kaava. Tämä on täysin Raamatun vastaista.

Jeesuksen nimessä rukoileminen tarkoittaa rukoilemista Hänen arvovaltaansa hyödyntäen ja pyytäen Isä Jumalaa vastaamaan rukouksiimme, koska tulemme Hänen Poikansa Jeesuksen nimissä. Jeesuksen nimessä rukoileminen tarkoittaa Jumalan tahdon mukaan rukoilemista, "Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet” (1. Joh. 5:14-15). Jeesuksen nimessä rukoileminen on sellaisten asioiden puolesta rukoilemista, mitkä kunnioittavat ja ihannoivat Jeesusta.

Päättämällä rukous sanoihin "Jeesuksen nimessä" ei ole mikään patenttiratkaisu. Jos rukouksessa pyytämämme asiat eivät ole Jumalalle kunniaksi ja Hänen tahtonsa mukaisia, silloin "Jeesuksen nimessä" rukoileminen on yhtä tyhjän kanssa. Aidosti Jeesuksen nimessä ja Hänen kunniakseen rukoileminen on tärkeää, eivät tietyt yksittäiset rukouksen loppuun liitetyt sanat. Rukouksen sanat eivät ole pääasia, tärkeintä on mihin tarkoitukseen rukoilemme. Jeesuksen nimessä rukoilemisessa on olennaisinta, että rukoilemme Jumalan tahdon mukaisesti.

• vonbulke kirjoitti:

Aloittajahan ei kaiketi ole elävässä uskossa Jeesukseen.

Jeesus antoi esimerkin rukoilemisesta opetuslapsilleen hyvinkin selkokielisesti ja selkeästi. Ensinnäkin meidän jumalanlasten tulee rukoilla Isää Jeesuksen nimessä. Toisekseen Jeesus opetti osoittamaan rukoukset myös suoraan Vapahtajalle, Hänen nimessään.

Tässä alapuolella vähän lainattua tekstiä, joka asian selventää.

Kysymys: Mitä Jeesuksen nimessä rukoileminen tarkoittaa?

Vastaus: Jeesuksen nimessä rukoilemista opetetaan Joh. 14:13-14, " Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen." Jotkut käyttävät tätä jaetta väärin ajatellessaan, että "Jeesuksen nimessä" rukouksen lopussa saattaa Jumalan aina antamaan sen, mitä Häneltä on pyydetty. Tässä on kyse siitä, että sanat "Jeesuksen nimessä" ovat taianomainen kaava. Tämä on täysin Raamatun vastaista.

Jeesuksen nimessä rukoileminen tarkoittaa rukoilemista Hänen arvovaltaansa hyödyntäen ja pyytäen Isä Jumalaa vastaamaan rukouksiimme, koska tulemme Hänen Poikansa Jeesuksen nimissä. Jeesuksen nimessä rukoileminen tarkoittaa Jumalan tahdon mukaan rukoilemista, "Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet” (1. Joh. 5:14-15). Jeesuksen nimessä rukoileminen on sellaisten asioiden puolesta rukoilemista, mitkä kunnioittavat ja ihannoivat Jeesusta.

Päättämällä rukous sanoihin "Jeesuksen nimessä" ei ole mikään patenttiratkaisu. Jos rukouksessa pyytämämme asiat eivät ole Jumalalle kunniaksi ja Hänen tahtonsa mukaisia, silloin "Jeesuksen nimessä" rukoileminen on yhtä tyhjän kanssa. Aidosti Jeesuksen nimessä ja Hänen kunniakseen rukoileminen on tärkeää, eivät tietyt yksittäiset rukouksen loppuun liitetyt sanat. Rukouksen sanat eivät ole pääasia, tärkeintä on mihin tarkoitukseen rukoilemme. Jeesuksen nimessä rukoilemisessa on olennaisinta, että rukoilemme Jumalan tahdon mukaisesti.

http://www.gotquestions.org/Suomi/Jeesuksen-nimessa-rukoileminen.html

• Mohikaani_27 ei kirj
        Pe.ku kirjoitti:

"...en minä ainakaan ole oikeutettu sanomaan kenellekään, että "Sinua Hän ei kuule:" "

Kunpa Mohikaanikin ymmärtäisi nuo sanasi, ettei hänellä ole valtuuksia alkaa yli-tuomariksi, muita tuomitsemaan, kun se Raamatun mukaan ainoastaan Jumalan oikeus.

* Kunpa itse ymmärtäist jo, että antaist elämäsi Herralle ja tunnustaist epäuskosi kauheuden, Jumalan kieltälä on syntisitä pahimpia, ja koko asenne on ateirtella pilkallinen ha Jumalaa halveksiva, " Vain hullu sanoo sydämessään ei ole Jumalaa,! Silti sinä otat Jumalan sanan väärään käyttöösi ja se on vain Jumalan pilkaamista kun siteeraat Raamattua uskovaisia vastaan. Mutta sinullahan ei olekkaan mitään kunnoistusta Jumalaa kohtaan. Että sun siteeraamsi , mitä tarkoitatm valuu kuin vesi hanen selästä. Pirukin varmaan pitää sinua ihan pellenä. Kumarrat paholaista, silti siteeraat Jumalan vihollisena Hänen sanaansa. Psal. 50:16.

• Mohikaani_27 ei kirj
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Tähkäpää, en tätä vatausta joka on tuossa , mihin nyt vastaan, tarkoittanut sinulle, tuli joku kömmähdys, ja se tulikin sinun viestisi alle, anteeksi saanko ?

• ~~tähkäpää~~
        Mohikaani_27 ei kirj kirjoitti:

* Tähkäpää, en tätä vatausta joka on tuossa , mihin nyt vastaan, tarkoittanut sinulle, tuli joku kömmähdys, ja se tulikin sinun viestisi alle, anteeksi saanko ?

MOHIKAANILLE!!

Juu, ei mitään hämminkiä, kaikki OK!
        Anteeksi annettu ja pyydän myöskin anteeksi, jos tekstini ovat vaikuttaneet siltä, että yritän kumota sanomasi Raamatun totuudesta tai sotia Sinua vastaan, siitä EI OLE KYSYMYS, katsoin vain asiaa hieman eri vinkkelistä.

Jatketaan matkaa toinen toistamme siunaten!

• saa opiksikin ottaa

Mitä sillä on merkitystä onko jonku rukouksi a kuultu tai ei, jos se ei ole johtanut ketään mihinkään suurempaan totuuteen tai uudestisyntymään ?

eikö se ole päinvastoin yhä suurempi loukkaus Jumalaa kohtaan uskoa että Jumala kuuli minua, enkä silti halua kääntyä Hänenomakseen !?

millä sellaista voi puolustella.

• * leahimn kirjoittaa; " On se kamalaa kun iHMINEN sanoo näin.
      Eikö se raamattu sano,
      että rukoilkaa minua hädän päivänä
      niin minä autan/siunaan sinua? " ?

* Kyllä sanoo, ja niin voi myös tehdä. Mutta, sinä et huutanut Herraa avuksesi omien syntiesi anteeksisaamiseksi ! Vaan rukoilit palstan tilanteen puolesta, ja se on aivan toinen juttu.
      * Ja unohdit mysö, mitä sinun tulee tehdä, jos huudat avuksesi Herran Jeesuksen nimeä? Sinun tulee kunnoittaa Häntä ! Ei se ole kunnioittamista, että uskot jotenkuten Jumalaan ja myönnät Hänen olevan olemassa, kunnioittaminen on sitä, että tottelet Jumalan sanaa, tässä siten, että uskot Jeesukseen Jumalan Poikaan, annat kunnian Jumalalle, ja annat pestä pois syntisi Jeesuksen nimessä ja veressä.

* Nämä uskonasiat on totisinta totta, eikä niin, että mitä mielessämme kulloinkin liikkuu. Nyt musta tuntuu, että anna rakas Jumala edes yksipäivä riidatonta aikaa tälle palstalle. Ei Jumala lähde mukaan tuollaiseen mielenhempeyden kautta saatuun vaikuttamisen, että nytpä mä rukoilenkin Jumalaa asiaa korjaamaan, kun mummielestä Hän saisi mua myt auttaa. Otsikkokin oli valheellinen, syntisen rukous, et pidä itseäsi syntisenä, koska et tee asialle mitään, kunhan yritit narrata Jumalaa, kuin minä nyt olen tässä niin nöyrä ja tunnustan olevani syntinen , joka nyt on hädissään jostain aivan muusta, kuin omista synneistään, vaikka ilmoitti olevansa syntinen ! Tuo on sellaista valeuskontoa ja väärää nöyristelyä, ihmisten ja varsinkin Jumalan edessä!

• * Ennenkuin vastaat näsäviisaudellasi, kysyn, Miksi et anna elämääsi Jeesukelle, kun kerran voit Hänelle tunnustaa olevasi syntinen, ja tarjoat Hänen apuaan toisille? Mikä estää sinua antaumasta Herralle kokosydämisesti, ja kertoa Hänelle koko sydämesi taakkoineen ja synteineen ihan kaikkineen? Kun saat ensin itse avun sitten voi rukoilla muidenkin edestä, muussa tapauksessa rukoilemistasi ei Jumala kuule, ymmärräthän sinä sen ? Tämä on Raamatun opetusta, johon vetosit, minun kommetiini nähden !

• leikkionleikkiä

No näihnän se on.

Isävainaani keroi kuinka kranaattikeskityksesä monikin mies huusi apua j a teki lupauksia että jos j a kun pelastat minut tästä niin sitten niin ja niin.

ja kun vaara oli ohi ja henki säästyi, lupaukset meni useimmilla samaa tietä. ei Jumala voi tällaiseen leikkimiseen kovin pitkälle lähteä mukaan.

• Nyt tuntuu samalta kuin siitä
      neitsyeltä,
      hänellä oli vain yksi ropo,
      ja sekin otettiin häneltä pois........

• * Usko jo Jeesukseen, saat helmiä roppakaupalla !

• Jumala antaa päivän paistaa niin hyville kuin pahoillekin ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

Hän tekee niin jopa pyytämättä.

Tässä ei ole mitään erotusta.

Mohkaanin opit ovat syvyyden pimeydestä.

• saa viisastuakkin

Niin, VETÄESSÄÄN ihmisraukkaa puoleensa.

tajuatko pöljänteri !

• saa viisastuakkin kirjoitti:

Niin, VETÄESSÄÄN ihmisraukkaa puoleensa.

tajuatko pöljänteri !

Eikös teijän lössi juuri opettanut että ei Israelinkaan tarvitse eväänsä heilauttaa, kun valitun status on voimassa. Ei tarvii tehä parannusta eikä vastata mihinkään taivaallisiin kutsuihin. Riittää kun maata pötköttää ja jatkaa niin kuin ennekin...

• * Ei ole kyse auringon paisteesta, vaan siitä, kunnioitatko Jumalaa, sen jälkeen, jos ja kun saat Häneltä avun? Ja kunnioitus on, uskoa Hänen SANAANSA, ja ottaa vastaan pelastus Hänen Pojassaan Jeesuskessa, silloin et halveksi Poikaa, joka on Jumaöan lahja syntisille, että saisiavat syntinsä anteeksi, se ei ole automaattista, vaan sydämen uskolla tullaan vahurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan. Jokainen joka menee lammastarhaan muualta, on varas ja ryöväri, Jeesus on tie totuus ja elämä, vain Hän on portti Jumalan luo, mitkään omat opit eikä luulootelut vie minnekkään, paitsi eksyttävät jopa valitutkin ! Älä KTS opeta oppeja, jotka ei ole Jumalasta, vain saadaksesi huomiota korvasyyhystäsi !

* Lieköhän "Jeesus ovi/portti" liian ahdas, joillekkin ?

* Ei ole kyse auringon paisteesta, vaan siitä, kunnioitatko Jumalaa, sen jälkeen, jos ja kun saat Häneltä avun? Ja kunnioitus on, uskoa Hänen SANAANSA, ja ottaa vastaan pelastus Hänen Pojassaan Jeesuskessa, silloin et halveksi Poikaa, joka on Jumaöan lahja syntisille, että saisiavat syntinsä anteeksi, se ei ole automaattista, vaan sydämen uskolla tullaan vahurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan. Jokainen joka menee lammastarhaan muualta, on varas ja ryöväri, Jeesus on tie totuus ja elämä, vain Hän on portti Jumalan luo, mitkään omat opit eikä luulootelut vie minnekkään, paitsi eksyttävät jopa valitutkin ! Älä KTS opeta oppeja, jotka ei ole Jumalasta, vain saadaksesi huomiota korvasyyhystäsi !

* Lieköhän "Jeesus ovi/portti" liian ahdas, joillekkin ?

Eikös teijän lössi juuri opettanut ettei näitäkään ehtoja tarvitse noudattaa:

5.Mooseksen kirja:
        8:19 Mutta jos sinä unhotat Herran, sinun Jumalasi, ja seuraat muita jumalia, palvelet niitä ja kumarrat niitä, niin minä vakuutan teille tänä päivänä, että te peräti hukutte.

28:15 Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut

Tuo "jos" -sana on teijän mielestä vaan sellainen ylimääräinen lisäke.

Valittu kansa on valittu kansa olkoon miten jumalaton hyvänsä...

• KTS (Ei kirj.)
        KTS kirjoitti:

Eikös teijän lössi juuri opettanut ettei näitäkään ehtoja tarvitse noudattaa:

5.Mooseksen kirja:
        8:19 Mutta jos sinä unhotat Herran, sinun Jumalasi, ja seuraat muita jumalia, palvelet niitä ja kumarrat niitä, niin minä vakuutan teille tänä päivänä, että te peräti hukutte.

28:15 Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut

Tuo "jos" -sana on teijän mielestä vaan sellainen ylimääräinen lisäke.

Valittu kansa on valittu kansa olkoon miten jumalaton hyvänsä...

Vai onko teillä vuoroviikot eri opeille?

• saa silittää
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Vai onko teillä vuoroviikot eri opeille?

meneppäs taas silittämään huivejasi ja keittämään kahveeta sille linduksellesi !

• EtsiväLöytää!

Jos Jumala ei kuulisi syntisen rukousta, kuinka voisi kukaan pelastua?!
      Jumala odottaa että kaikki ihmiset lähestyisivät Häntä!
      Hän antaa auringon paistaa niin hyville kuin pahoillekin. Ihmistä ja eläintä Sinä autat Herra! Hän tiesi minun matkani pään kun olin vielä synnissä, enkä tuntenut Häntä. Niin Hän vastasi minun huuteluuni ja huokailuihini, ja ilmestyi minulle Pelastukseksi!
      Hän ei kuule meitä korvasyyhyyn, mutta pelastukseksi ja itsensä ilmoittamiseksi Hän kuulee meitä AINA!
      Etsikää Herran kasvoja, ei pelkkää kättä.

• visi'on

Ja näin se nähdään, lopulta, miten niistä jotka väittävät olevansa Jeesukseen uskossa, tulee antikristillistä pahaa voimaa, ja ne jotka ovat sydämelleen rehellisiä, he paljastuvat niiksi todellisiksi Jeesuksen seuraajiksi.

Ateismi-palstalta löydän näitä hyvin kirjoittavia jo, ja täältä löytyy juuri niitä jotka tuomiten ovat liikkeellä, mutta juuri he itse ovat se saatanallinen voima, joka tekee ja todella pahaa jälkeä Herran seurakunnassa kylmyydellään ja kovuudellaan ja ymmärtämättömyydellään.

He ovat ne ja se voima joka farisealaisesti kieltää menon taivasten valtakuntaan, ja he kateudessaan ja itsekkyydessään ja omissa himoissaan ja peloissaan eivät sinne itsekään pääse, eivätkä mene.

Ole rauhassa Leahimn, varjele sydämesi jatkossa vaan kaikelta pahalta, pidä sinun OMASTA Jeesuksestasi ja hyvästä Jumalasta kiinni, niin perille pääset.

• saa totuuttakin puhu

Kirjotat ihan täyttä soopaa jolla ei oe mitään tekemistä Raamatullisen totuuden kanssa.

miksi tuollaista korvasyyhylitaniaa viitsit laitella jossa ei ole mitään TOTUUTTA !

• visi'on
        saa totuuttakin puhu kirjoitti:

Kirjotat ihan täyttä soopaa jolla ei oe mitään tekemistä Raamatullisen totuuden kanssa.

miksi tuollaista korvasyyhylitaniaa viitsit laitella jossa ei ole mitään TOTUUTTA !

"Kirjoitat ihan täyttä soopaa"

Missä kohdassa? Jo Sana, Raamattu sanoo että totuudesta tehdään valhe ja valheesta totuus.

Ja nyt alkavat jäljet näkyä.

Täällä, täälläpä hyvinkin.

Taisi osua ja upota kohdallasi.

En koskaan aio mennä siihen lankaan, etten olisi omalle sydämelleni rehellinen, ja täällä palstalla suorastaan vilisee kaksinaamaisia hurskastelijoita, valkoiseksi kalkittuja hautoja(tunnistatko itsesi?), jotka ovat vain toisten kimpussa omia pahojaan peitellen, estävät Taivasten Valtakuntaan menon hinnalla millä hyvänsä heikoilta ja rakkautta ja lämpöä tarvitsevilta ja köyhiltä, eivätkä sinne itsekään koskaan mene.

Summa Summarun :

Ne jotka kuvittelevat olevansa Herran omia, heistä tulee niitä pahimpia(tunnistatko itsesi jo?), he ovat niitä Herramme varomia julmia susia.

Menen takaisin Ateismi-palstalle, sieltä löytyy totuutta yllättävän paljon.

• hieno juttu
        visi'on kirjoitti:

"Kirjoitat ihan täyttä soopaa"

Missä kohdassa? Jo Sana, Raamattu sanoo että totuudesta tehdään valhe ja valheesta totuus.

Ja nyt alkavat jäljet näkyä.

Täällä, täälläpä hyvinkin.

Taisi osua ja upota kohdallasi.

En koskaan aio mennä siihen lankaan, etten olisi omalle sydämelleni rehellinen, ja täällä palstalla suorastaan vilisee kaksinaamaisia hurskastelijoita, valkoiseksi kalkittuja hautoja(tunnistatko itsesi?), jotka ovat vain toisten kimpussa omia pahojaan peitellen, estävät Taivasten Valtakuntaan menon hinnalla millä hyvänsä heikoilta ja rakkautta ja lämpöä tarvitsevilta ja köyhiltä, eivätkä sinne itsekään koskaan mene.

Summa Summarun :

Ne jotka kuvittelevat olevansa Herran omia, heistä tulee niitä pahimpia(tunnistatko itsesi jo?), he ovat niitä Herramme varomia julmia susia.

Menen takaisin Ateismi-palstalle, sieltä löytyy totuutta yllättävän paljon.

No kiitosta paljon, antaa matkarahaakin ja evästä mukaan _____=#$

• 15. Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä.
      16. Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.
      17. Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
      18. Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
      19. Jos suostutte ja olette kuuliaiset, niin te saatte syödä maan hyvyyttä;
      20. mutta jos vastustatte ja niskoittelette, niin miekka syö teidät. Sillä Herran suu on puhunut. Jes1

1. Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa
      kuuro kuulemaan:
      2. vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.
      3. Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta.
      4. Ei kukaan vaadi oikeuteen vanhurskaasti, eikä kukaan käräjöi rehellisesti. He turvautuvat tyhjään ja puhuvat vilppiä, kantavat kohdussaan tuhoa ja synnyttävät turmion. Jes59

• Turhaan, aivan turhaan, hamuan sua yöllä viereltäin.
      Kuuran kukkasia kasvaneen sun ikkunaasi näin.
      Kuuran kukkasia kasvaa sisällään. Lämpö päivänkään
      ei voinut niitä pois nyt sulattaa, ne kukkii siellä mihin
      varjot lankeaa.

Turhaa, aivan turhaa, on katkeruutta kantaa sisällään.
      Turhaa, aivan turhaa, muuta muuttaa on kuin itseään.

• Rukoukset eivät mene hukkaan. Jumala kuulee jokaisen rukouksen, ja vastaa niinkuin Hän parhaaksi tietää ja näkee. Jokainen voi ja saa rukoilla, sinun rukous Leahimn ei ollut turha. Sinä olet myös Jumalalle hyvin rakas ja tärkeä ihminen. Siunausta sinulle ja hyvää tulevaa pääsiäisenaikaa!

• Sinun rukouksesi, leahim, ei ole turhaa.

Fariseuksen rukous on turhaa.

Luk 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.

Jumalan siunausta.

• Eenokki 12

Olisiko tämä leahimmi fariseus kun ei tahdo tulla syntiseksi ja uskoon tuleminen häntä ei kiinnosta?

• leahimn: "Mohikaanin mukaan syntisellä ei ole oikeutta
      rukoilla.....
      Siispä minun rukoukseni oli turhaa....".
      >>>>>>>>>>
      ANTAKAA ANTEEKSI
      Mark.11:24-25
      --
      11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
      11:25 Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5994
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      53
      3011
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2193
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1807
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      18
      1750
    7. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1512
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      48
      1486
    10. Hyvää joulua!

Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      9