parisuhteessa työttömän miehen kanssa??? kokemuksia ???

työnainen89

heippa kertokaahan kokemuksia työttömästä miehestä kannattaako alkaa seurustelemaan ??? jne

42

2910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bdfsss

Just joo... ei kuule kannata seurustella mustatukkaisen eikä ainakaan vaaleahiuksisen kanssa. Loisia kaikki!

Säälittävää perustella ihmistä onko töissä vai ei.

Itse käyn töissä,rahaa just elämiseen. Mies työtön,omaisuutta niin että elättää siinä sivussa minuakin.

Työttömyys ei kerro ihmisestä kaikkea

• Anonyymi

Joo ei kannata, kaikki miehet ovat samanlaisia ja työttömät vielä enemmän? Jos haluaa uskoa pahaan silloin sitä pahaa näkee enemmän ja jos haluaa uskoa hyvään, sitä hyvää näkee enemmän, mut jos silloinkin näkee toisessa sitä pahaa, silloin se voi olla sitä oikeaa pahaakin?

Ihmiset aistii ympärillä asioita ja työtön voi olla siksikin vaikeasti lähestyttävä, koska ei luota sinuun ja epäilyihisi hänestä, koska olet synnyttänyt mielikuvan toisesta jo ennen kuin tutustuit häneen enempi? En suosittele?

Rima voi olla korkealla ja siten mielikuvakin toisesta, joka ei olekaan luonteeltaan oikea sinulle ja synnytät hänestä helposti vähemmän mieleisen mielikuvan ja epäsopivan ihmisen sinulle. Luottamusta on vaikea rakentaa, jos valmiiksi epäilee toisesta ikäviä juttuja.

• laiskuriz

Ei kannata. Teillä on selkeästi erilainen elämänkatsomus.

• ------

Ei kannata. Joudut elättäjäksi ja menetät luottotietosi.

• No ei ole kokemuksia työttömistä miehistä, vain sellaisista jotka ovat jossain vaiheessa olleet "between jobs", ja niin olen itsekin elämäni aikana ollut, jopa useampaan kertaan. Työttömyys ei kai ole kenellekään pysyvä ominaisuus, ei ainakaan pitäisi olla.

Jos mies on vuosia ollut työtön eikä ole yritystäkään palata työmarkkinoille (uudelleenkouluttautumisen, toiselle paikkakunnalle muuttamisen tms kautta) niin silloin hänellä on todennäköisesti erilaiset arvot kuin sellaisella, joka pitää työssäkäyntiä tärkeänä ja on valmis tekemään kaikkensa työllistyäkseen (ja jos ei työllisty niin lähtee vaikka opiskelemaan saadakseen elämäänsä sisältöä). Pitkittyneeseen työttömyyteen _saattaa_ liittyä myös elämänhallintaongelmia. Usein ainakin vuorokausirytmi on erilainen kuin ihmisillä, jotka ovat 8-16 töissä. Ja kahden vuoden työttömyyden jälkeen putoaa työmarkkinatuelle, joten on itsestään selvää, ettei työtön pysty harrastamaan ihan kaikkia samoja asioita kuin työssäkäyvä (esim. matkustelu).

Jos mies olisi jäänyt melko äskettäin työttömäksi ja hänellä olisi paljon "rautoja tulessa" (hakemuksia vireillä, suunnitelmia mitä seuraavaksi tekee työllistyäkseen) niin oma mielenkiintoni ei tyssäisi hänen työttömyyteensä. Jos hän olisi pitkäaikaistyötön, ystävätön, riippuvainen pelaamisesta tai päihteistä, masentunut ja näköalaton, niin silloin en usko että meitä mikään yhdistäisi. Mikä ei kuitenkaan tarkoita etteikö hän voisi sopia jollekin toiselle erinomaisesti.

• normaalia

Viesti heijastaa täydellistä näennäisymmärrystä elämästä.

• 18+17

Heh:) Ajatuksistasi selviää heti että etsit vain elättäjää itsellesi. "Rakastan=olet töissä, En rakasta=et ole töissä" Selvitä pääsi ennenkun seurustelet yhtään kenenkään kanssa!!!

• Minä en vetäisi noin suoraa johtopäätöstä. Suomessa ei nainen tarvitse elättäjää enkä ihan oikeasti tunne sellaisia naisia, jotka hakisivat itseään paremmin ansaitsevaa miestä päästäkseen "elätettäväksi".

Tuo on aika väsynyttä valitusta kaiken kaikkiaan, että suomalaiset naiset olisivat rahan perässä, kun sitten samat miehet usein kirjoittavat haaveilevansa venäläisistä tai thaimaalaisista naisita. Se ei ilmeisesti haittaa, että heitä joutuisi elättämään?

Onko äitisi ollut isäsi elätettävänä vai mistä sinulla on edelleen tällainen ajatusmalli, että suomalaista naista pitäisi elättää? oletko koskaan pysähtynyt kyseenalaistamaan sitä? Siinä vaiheessa, jos lapsia tehdään, niin äidin tulot pienenevät pitemmäksi ajaksi kuin isän, koska niin harva isä pitää puolet vanhempainvapaasta, mutta se taas on perheiden oma valinta. Kyllä se isäkin voi, ja sen kannattaisi, jäädä muutamaksi kuukaudeksi vaimon "elätettäväksi" siinä vaiheessa.

• 18+17
        simasuuneiti kirjoitti:

Minä en vetäisi noin suoraa johtopäätöstä. Suomessa ei nainen tarvitse elättäjää enkä ihan oikeasti tunne sellaisia naisia, jotka hakisivat itseään paremmin ansaitsevaa miestä päästäkseen "elätettäväksi".

Tuo on aika väsynyttä valitusta kaiken kaikkiaan, että suomalaiset naiset olisivat rahan perässä, kun sitten samat miehet usein kirjoittavat haaveilevansa venäläisistä tai thaimaalaisista naisita. Se ei ilmeisesti haittaa, että heitä joutuisi elättämään?

Onko äitisi ollut isäsi elätettävänä vai mistä sinulla on edelleen tällainen ajatusmalli, että suomalaista naista pitäisi elättää? oletko koskaan pysähtynyt kyseenalaistamaan sitä? Siinä vaiheessa, jos lapsia tehdään, niin äidin tulot pienenevät pitemmäksi ajaksi kuin isän, koska niin harva isä pitää puolet vanhempainvapaasta, mutta se taas on perheiden oma valinta. Kyllä se isäkin voi, ja sen kannattaisi, jäädä muutamaksi kuukaudeksi vaimon "elätettäväksi" siinä vaiheessa.

Tiedoksi. Äitini ja isäni ovat kumpikin tehneet yli 40 vuotta kestäneen uran tosin eri työpaikassa mutta silti koko tuo aika samassa firmassa joka nykyään on lähes mahdoton ajatus. Kumpikin ovat edelleen yhdessä ja viettävät onnellista eläke aikaa. Naimisissa olleet liki viisikymmentä vuotta.
        Se että puollat kirjoittajaa joka kyselee noin hölmöjä tuntuu lähinnä ihmeelliseltä. Aloittaja ilmeisesti jättäisi työssä käyvän miehen jos tämä lomautettaisiin tai saisi yt neuvotteluissa potkut. Kertooko sellainen käytös rakkaudesta mitään??
        Sama kun sanoisit kullalle että "jos loukkaannut vakavasti liikenne onnettomuudessa ja joudut pyörätuoliin tai jäät vihannekseksi niin mä jätän sut"
        Rakkaus on vähän toisenlaista!

• Eihuonoasia

Ihanaa on se jos se mies ei itse kärsi tilanteesta. Kaikki on silloin hyvin ja mies tyytyväisenä kotona ja läsnä. Pahinta on se jos mies jotenkin itse kokee tyttömyytensä huonona ja pelkästään ikävänä asiana. Suurin osa kärsii omasta työttömyydestään. Vain harva osaa nauttia niistä eduista mitä se myös tarjoaa. Itse suosin onnellista työtöntä miestä ja kavahdan uraputkiohjuksia mutta en kaipaakkkaan materiaa ja pärjään vähällä rahalla.

• Ja me veronmaksajat kiitämme suvaitsevaisuudestasi.

Not.

• Veronmaksaja 46
        simasuuneiti kirjoitti:

Ja me veronmaksajat kiitämme suvaitsevaisuudestasi.

Not.

Lässyn lässyn tekopyhä. Ihan samalla tavalla työttömät maksaa veroja.
        Toi virsi veronmaksajista on manipuloinnin ansiota ja koska ihmisen keskimääräinen älykkyys ei kovin pitkälle riitä, on jokainen tietenkin paha ihminen jos "suvaitsee" työttömiä. Oikeasti, jos sinäkin käyttäisit muuta kuin suutasi siitä päästäsi, ehkä ymmärtäisit, että jos on työtön, kannattaa se ennemmin ottaa positiivisesti kuin negatiivisesti: saat ihan itse miettiä miksi. Ponnista, ponnista!
        On kuitenkin parempi, että työtön pysyy positiivisena, yrittää olla onnellinen, etsii hyvät puolet tilanteestaan ja löytää onnea myös muualta kuin materiasta.

Lisäksi tuon kirjoittajan näkemys ei ole ollenkaan mahdoton eikä tule veronmaksajille kalliiksi. Köyhät maksaa itse itsensä, he käyttävät kaiken mitä saavat ja maksavat veronsa. Tyhmille on tietenkin syötetty että juuri he ovat se osa, mikä täällä muka maksaa, että saataisiin ihmisiä syyllistettyä ja työttömiä parjattua, mutta ponnista nyt taas ja opettele laskemaan.

Työttömiä on ja tulee olemaan niin kauan kun hallitus suosii rikkaita, ei tee mitään pätkätyön ja määräaikaisen sekä keikkatyön kannattavaksi tekemisen eteen. Yksi ihminen ehti jo möläyttää sen mahdollisuuden että täällä voisi tehdä edes 300 euron edestä töitä sen kostautumatta, ja se vaiennettiin tehokkaasti se idea.
        Parempi on siis ottaa positiivisesti. Työttömyys ja köyhyys olisi ratkaistavissa hyvin pitkälle, hallitus väittää kysymystä vaikeaksi, mutta ei se ole vaikea. Kyse on tahdosta. Joku hyötyy työttömistä liikaa, kuten ne ketkä haluavat luoda enemmän matalapalkka-aloja, tehdä määrä- ja osa-aikaisista enemmänkin normia ja sitä rataa. Ponnista, ponnista, kuka hyötyy työttömistä?

Sinä, neiti simasuuu, vello siinä tunteessa, jatka onnellisten työttömien kadehtimista, ja hei, ainahan voit itse jäädä työttömäksi jos oikein pahalta tuntuu. Usko vaan, voit tehdä sen tosi helposti, sen kun vaan irtisanoudut! Sen jälkeen ei tarvitse leikkiä enää marttyyria vaan voit itse nauttia veronmaksajien suurista hedelmistä. Kokeile.

Jokainen pääsee työttömäksi. Olkaa hyvä, voitte ruveta, kukaan ei estä ja takaan että positiivisesta asenteesta huolimatta, paikoillenne on kyllä tulijoita. Joten, kyllä tehtävänne saadaan täytettyä, ette ole korvaamattomia ja voitte jäädä työttömiksi hyvillä mielin.

• Veronmaksaja 46 kirjoitti:

Lässyn lässyn tekopyhä. Ihan samalla tavalla työttömät maksaa veroja.
        Toi virsi veronmaksajista on manipuloinnin ansiota ja koska ihmisen keskimääräinen älykkyys ei kovin pitkälle riitä, on jokainen tietenkin paha ihminen jos "suvaitsee" työttömiä. Oikeasti, jos sinäkin käyttäisit muuta kuin suutasi siitä päästäsi, ehkä ymmärtäisit, että jos on työtön, kannattaa se ennemmin ottaa positiivisesti kuin negatiivisesti: saat ihan itse miettiä miksi. Ponnista, ponnista!
        On kuitenkin parempi, että työtön pysyy positiivisena, yrittää olla onnellinen, etsii hyvät puolet tilanteestaan ja löytää onnea myös muualta kuin materiasta.

Lisäksi tuon kirjoittajan näkemys ei ole ollenkaan mahdoton eikä tule veronmaksajille kalliiksi. Köyhät maksaa itse itsensä, he käyttävät kaiken mitä saavat ja maksavat veronsa. Tyhmille on tietenkin syötetty että juuri he ovat se osa, mikä täällä muka maksaa, että saataisiin ihmisiä syyllistettyä ja työttömiä parjattua, mutta ponnista nyt taas ja opettele laskemaan.

Työttömiä on ja tulee olemaan niin kauan kun hallitus suosii rikkaita, ei tee mitään pätkätyön ja määräaikaisen sekä keikkatyön kannattavaksi tekemisen eteen. Yksi ihminen ehti jo möläyttää sen mahdollisuuden että täällä voisi tehdä edes 300 euron edestä töitä sen kostautumatta, ja se vaiennettiin tehokkaasti se idea.
        Parempi on siis ottaa positiivisesti. Työttömyys ja köyhyys olisi ratkaistavissa hyvin pitkälle, hallitus väittää kysymystä vaikeaksi, mutta ei se ole vaikea. Kyse on tahdosta. Joku hyötyy työttömistä liikaa, kuten ne ketkä haluavat luoda enemmän matalapalkka-aloja, tehdä määrä- ja osa-aikaisista enemmänkin normia ja sitä rataa. Ponnista, ponnista, kuka hyötyy työttömistä?

Sinä, neiti simasuuu, vello siinä tunteessa, jatka onnellisten työttömien kadehtimista, ja hei, ainahan voit itse jäädä työttömäksi jos oikein pahalta tuntuu. Usko vaan, voit tehdä sen tosi helposti, sen kun vaan irtisanoudut! Sen jälkeen ei tarvitse leikkiä enää marttyyria vaan voit itse nauttia veronmaksajien suurista hedelmistä. Kokeile.

Jokainen pääsee työttömäksi. Olkaa hyvä, voitte ruveta, kukaan ei estä ja takaan että positiivisesta asenteesta huolimatta, paikoillenne on kyllä tulijoita. Joten, kyllä tehtävänne saadaan täytettyä, ette ole korvaamattomia ja voitte jäädä työttömiksi hyvillä mielin.

Kuten jo edellä kerroin, olen ollut "between jobs". Silloin tärkein, kokopäiväinen tehtäväni on ollut hakea uutta työtä eikä odotella, että hallitus järjestää sen minulle.

• EIhuonoasiase
        simasuuneiti kirjoitti:

Not.

Työttömyysetuuksista menee ihan hitosti veroa niinkuin eläkkeestäkin ja muistutan että ei kaikki työttömät saa kelan työttömyyskorvausta vaan ansiosidonnaista ne ensimmäiset pari vuotta ja ne on ansaittu tehdyllä työllä. Verot niistäkin on maksettu. Itse olen pätlätöillä pysynyt kassan ansiosidonnaisilla viimoset 7 vuotta ja pitkiä aikoja olen työttömänä välillä.

• Go to India
        simasuuneiti kirjoitti:

Kuten jo edellä kerroin, olen ollut "between jobs". Silloin tärkein, kokopäiväinen tehtäväni on ollut hakea uutta työtä eikä odotella, että hallitus järjestää sen minulle.

Seuraavalla kerralla kun olet between jobs voit matkustaa intiaan pariksi kuukaudeksi (nykyään saa) ja elää siellä niillä korvauksilla "rikkaana" sen ajan. Sitten kun tulet takaisin osaat oikeasti iloita lämpöisestä juoksevasta vedestä ja vessapaperista. Suosittelen.

• Tuurilla töihin
        simasuuneiti kirjoitti:

Kokopäiväistä työnhakua jaksaa sen ajan minkä jaksaa. Jatkuva henkinen turpiin ottaminen ja mitätöiminen alkaa yleensä jossain vaiheessa käydä jokaisen psyykelle, toisilla nopeammin, toisilla hitaammin. Silloin on pakko keksiä jotain muuta sisältöä elämään. Minulla on aina ollut onni saada siinä vaiheessa joko paskaduuni tai opiskelupaikka, moni ratkaisee tilanteen hankkimalla lapsen (ja jäämällä miehen elätettäväksi). Työllistämistyö voi antaa hetken hengähdystauon. Joku voi alkaa vapaaehtoistyöhön tai juopoksi. Hyvin harva jaksaa vuosikausia aktiivista tuloksetonta työnhakua. Kuitenkin tämä yhteiskunta on nykyään sellainen, että kaikille ei riitä töitä, ja paskaduuniinkaan eivät kaikki sovellu, koska ne vaativat yleensä hyvää fyysistä kuntoa. Matalapalkka-alojen työehdot ovat myös nykyään usein kohtuuttomat (ks. esim. dokumenttifilmi "Siivouspäivä"). Kaikki eivät myöskään voi ruveta lähihoitajiksi tai diplomi-insinööreiksi.

Olet onnekas, jos olet aina onnistunut saamaan työtä jo ennen "kyllästymispistettä". Toisaalta on arvokas elämänkokemus, että on ainakin kerran joutunut hakemaan töitä epätoivoon asti, koska siitä oppii, että kaikki ei ole kiinni omasta tahdosta.

• Haloo!!1
        simasuuneiti kirjoitti:

Not.

Syyllistäkää työttömiä sitten kun työpaikoista on ylitarjontaa ja työntekijöistä pulaa. Tossa ei ole mitään järkeä kun työpaikkoja on jo nyt liian vähän ja koko ajan vähennetään. Niitä ei yksinkertaisesti riitä kaikille nykyisellä menolla. Poruako työttömien pitäisi sitten vääntää kun vaihtoehtona on elää tyytyväisenä?

Ja ps. itse en ole työtön, mutta kelaa nyt vähän tota omaa logiikkaas.

• työmies79

Ei varmaan kannata alkaa seurustelemaan kun sitä tarvii täältä tiedustella. Ei jösses mitä kysymyksiä :)

• työtön mies

Joo, ei kannata.

• kiinnostavaa.,.,,.,.

Mun mielestä ois mielenkiintoista tietää, miksi sä kysyt? En siis sano pahalla, vaan tosiaankin, mua kiinnostaa se maailma tuon kysymyksen takana. Työttömiä on tuhansia, ei kai heistä voi kaikista vetää mitään yleispäätelmää, vai voiko? Miksi voi?
      Mikä sinut on saanut ajattelemaan että juuri työllisyystilanne kertoisi myös siitä ihmisestä jotain?

Toisaalta, raha on iso asia, jos on perhe ja asutaan yhdessä jne. mutta eikös se silloin riipu myös sinusta? Työtön voi olla tarkan markan vartija, siisti, kohtuullinen ja hyvä ihminen, ja kuitenkin usein ratkaisee ne menot. Jotkut varakkaat elää ahneemmin, tyhmemmin ja ovat ainaisessa rahapulassa. Normituloisetkin riitelee rahasta.
      Nykyään kun työttömyys voi johtua niin monista asioista, eikä ole enää yli 20 vuoteen ollut vakitöitä kaikille, eikä itseasiassa tietylle prosentille ollenkaan, on outoa että sitä pidetään jotenkin... No, kyseenalaisena.

90-luvun lamasta jäi nuoria 60-luvun lopulla syntyneitä, 70-lukulaisia ja 80-luvun alussa syntyneitä muistaakseni yli 20%, joilla tilastojen valossa ei millään ole koskaan mahdollisuutta saada vakitöitä. 50% sen ikäryhmän ihmisistä on kouluttautuneet ainakin toiseen ammattiinsa. Eli aika iso määrä ihmisiä jäi tarpomaan nuoruudestaan saakka määräaiksiin ja ammatin vaihtoihin. Silti määräaikaisia jne. halutaan pitää sitoutumattomina tai jonain huonompana, etenkin jos he tekevät kaikki pätkät, vaikka toisaalta sanotaan että kaikki työ kannattaa ottaa vastaan. Ei kannata. Se herättää epäilyjä.
      Kukaan ei murehdi enää tästä 30-40-vuotiaitten ryhmästä, ketään ei kiinnosta.

Nyt on uusi sukupolvi, noin 20-vuotiaita, joista sama prosentti kokee saman kohtalon. Muutaman vuoden päästä heistä ei puhuta, eikä he kiinnosta. Nuorisosta puhuminen on muodikasta ja päättäjät venyttää vaaleihin saakka ratkaistessaan meidän lapsiemme ongelmia. Muka siis.
      Isot ikäluokat ovat myös suuri ryhmä, eikä millään voida sitäkään oneglmaaa ratkaista ja no, työttömyys on tosiasia joka voi osua kenen hyvänsä kohdalle.

Silti sitä ihmetellään, ja ihmiset itsekin saattavat arvottaa itsensä sen mukaan. Tuntea huonommuutta, sortua luovuttamaan, tai jotain.

Mutta miksi? Se kiinnostaa. Kerro siis miksi sinä mietit, miksi parisuhteessa toisen osapuolen on pakko olla töissä, että parisuhde voisi olla hyvä ja miksi se parisuhde ei voisi olla hyvä, jos toinen on työtön?

• ihmisyydestä

Työkö on se, jonka mukaan ihminen määritellään? Olennaista on se, MIKSI on työttömänä, HALUAAKO lusmuilla, etsiikö töitä, vai onko varallisuutta niin paljon ettei tarvitse töitä tehdä? Ei työttömyys pelkästään voi olla se kriteeri...toivottavasti.

• Korjataanpa vähän

Veronmaksaja 46 sanoo: "Ihan samalla tavalla työttömät maksaa veroja."

Miten?

Jos nostatte luukulta valtion maksamaa rahaa, josta pidätetään jonkin laksntakaavan mukaan "veroa", ette te silloin mitään veroa MAKSA.

Veroa maksaakseen pitää tehdä tuottavaa työtä, josta pidätetään veroa.

Siinä kun valtio siirtää rahaa taskustaan toiseen ei ole mitään tuotannollista, vaan ainoastaan loisimista ja oleskelemista välissä.

Työtön ei todellakaan MAKSA veroa, koska ei tuota yhtään mitään rahansa eteen.

• perhoskesä

Voin kokemuksesta sanoa, että ei kannata! Itse pääsin ajoissa eroon siitä työttömästä pummista, joka päivät pitkät ryyppäsi, kun minä tein töitä. Kun tulin kotiin yövuorosta koko kotini haisi viinalle, kun äijä makasi viinahuurussa päätään selvitellen. Jotkut naiset ovat sellaisia, että antavat työttömälle miehelle pankkitunnuksensa ja näin työtön mies tyhjentää naisen tilin ja laskut ja vuokra jää maksamatta. Luottotiedot ovat myös vaarassa mennä. Jotenka pidä vain varasi, en suosittele! Itse en ainakaan enää koskaan huoli työtöntä miestä. Mielummin sinkku, kuin passata työtöntä luuserimiestä!!!

• työtönmies

Mitä jos tekisit itse omat valintasi elämäsi suhteen etkä kyselisi neuvoa jostakin suoli24 palstalla.Kaikki työttömät eivät ole juoppoja tai mielenvikaisia,jotkut ovat ahkeria ja kunnollisia ihmisiä ketkä joutuvat olemaan työttömänä vasten omaa tahtoaan.

• Katso peiliin.

Mielenvikaisia ne on jotka menettää kaverinsa tyttöystävän mustasukkaisuudella! Kyllä huomaa hyvin että on aikaa kirjoitella muista kakkaa, kun taitaa tämä istua koneella ja olla pakotettu olemaan ilman kavereita, ehkä yhdessä baarissa saa käydä just ja just, kateellisen panettelua joka tapauksessa tuo kirjoittelu työttömistä. Sitten hävettää tuollaiset kirjoittelut joka fooumilla,ihan sekopään kuuloista. Kyllä varmaan alkaa päässä viiraamaan vähemmästäkin kun ei " oo kavereita" Sitten kirjoitetaan yksinpuhelua foorumeilla! Naurettavaa ja noloa!

• tapaus5

Riippuu muista elämäntavoista. Jos ihminen on työttömänä olleessaan kuitenkin raitis, hoitaa kotia ja välittää terveydestä, ei pitäisi olla ongelmaa. Luonto kiittää ihmisistä, joiden olemassaolo ei rasita luontoa ja ympäristöä.

Työssäkäyvissä on paljon niitä, jotka kuluttaa jokaisen vapaapäivän ryypiskelyn merkeissä. On järjetöntä matkustaa päivittäin yli tunnin työmatkoihin!!! Siinä päivä venyy reippaasti yli 8h. Kannattaisi jokaisen muuttaa lähemmäs työpaikkaa.

Työttömäät maksaa muuten kans veroja, eikä etuudet ole mitään huimia summia. Turha aina narista muiden tilanteesta. Koittakaa ite vaikuttaa onnellisuuteenne.

• mkrjr

Voit alkaa jos se ei ole juoppo tai joku kriminaali. Jos sillä on joku harastus vaikka salilla käynti ettei vaan makaa sohvalla eikä siis juopottele joka viikonloppu. On erilaisia työttömiä. Niitä jotka juovat viinaa paljon ja niitä jotka harrastavat jotain sen työttömyyden ohella.

Tosin on paljon naisia joiden mielestä työtön ei ole edes ihminen joten sellaista ei kannata edes tuntea. Loppujen lopuksi työtön on luuseri vaikka olisit ollut vuoden työtön ja sitä ennen 16 vuotta töissä.

• lifemocker

sillähän se selviää kun TUTUSTUT SIIHEN IHMISEEN.

kusipää on kusipää vaikka olisi töissäkin

• m7uim

Työtön on pohja kakkaa johon ei kannata tutustuu. On naisiakin työttömänä mut työtön nainen ei ottais työtöntä miestä.

• rehtiyttä peliin

Itse olen pitkäaikaistyötön ja osatyökykyinen.

Ei tulis mieleenkään mennä kenenkään naisen siivelle.

Mutta jos talous sallis niin tilanne olisi eri. Eihän mulla ole mitää annettavaakaan kellekkään.

• Anonyymi

Itselläni on samankaltaiset ajatukset. Jos tulee kenkää töistä ja emäntä heittää pihalle eikä uutta uraa urkene ja jään pitkäksi aikaa työttömäksi, en ryhdy uutta naistakaan yrittämään hankkia. Mitä virkaa minulla lähes rahattomana voisi olla, kun muita avuja ei ainakaan siinä määrin ole, että täydellisen tyhjätaskuisuuden voisi kompensoida niillä?

• Tuurilla töihin

Työttömän ja työssäkäyvän elämänrytmit poikkeavat toisistaan. Työssäkäyvä on vapaa-ajalla naatti ja haluaa löhötä. Työtön tylsistyy yksin kotona ja odottaa yhteiseltä vapaa-ajalta aktiivista toimintaa. Kun tapailin työtöntä, hän olisi ehdottomasti halunnut tehdä jotain yhdessä noin seitsemänä päivänä viikossa. Tekstareita tuli jatkuvalla syötöllä aamusta iltaan, ja jos ei nähty yhtenä iltana, niin olisi pitänyt olla koko ilta mesessä. Jos olin päivän pitämättä yhteyttä, niin tuli sanomista. En jaksanut sitä kauaa.

Yhtälö voi toimia, jos työtön käy jossain "kuin töissä", esimerkiksi harrastuksessa, opiskelemassa tai vapaaehtoistyössä.

• Ilman muuta, jonkunhan ne pitää elättää.

• joline1111

henkilökohtaisesti en usko että oma suhteeni edes kestäisi sitä että mies olis pitkään työttömänä koska sitten tietokonepelaamienen riistäytyis käsistä ihan kokonaan.

tottakai jos yhteisä vuoisia tulee monia niin mahtuuhan niihin monenlaisia tilanteita työttömyyttäkin molemminkin puolin.kenties opiskelua ja muita taloudellisesti tiukempia aikoja.

voihan olla että mies löytää työtäkin ihan piankin :) kannattaahan sitä tutustua toiseen, jos työttömyys on ainut asia mikä sua hänessä askarruttaa.

• Anonyymi

Työttömyyskö määrittelee ihmisen sisintä, ehkä jonkun kohdalla.

• Anonyymi

Mieheni on työtön. Mutta ei pelaa pleikkarilla eikä koneella juuri ollenkaan. Mieheni käy paljon kalassa ja lähtee nyt aamuisin neljältä aina kalaan. Kalaa emme siis osta kaupasta vaan mies tuo ahventa kotiin, keväisin ja syksyllä siikaa. Pistää sitä vakuumiin japakkaseen ja myy myös. Sellaista pientä bisnestä tekee. Aluksi kuvittelin että on joku pieni harrastus mutta kun pari kesää sitten toi joka aamu 10 kg ahvenia kotiin ja valtasi keittiön, fileerasi ahvenia niin aika ammattimaista toimintaa alkoi olemaan. Voi olla työtön mutta silti toimelias.

• Anonyymi

Että pimeetä bisnestä vai maksaako verot myyntituloista?

• Anonyymi

Työtön voi olla mutta ei työtä vieroksuva. Siinä kulkee raja itsellä.
      Vetelää nahjusta joka ei halua tehdä mitään elämänsä eteen en katselisi.
      Jos työtä ei kerta kaikkiaan löydy minkään laista, ainakin täytyy olla elämänsyrjässä kiinni ja itsekunnioitusta niin paljon että jotain järjellistä elämäänsä järjestää, esim juuri tuo kalastus jos se kiinnostaa, tai mitä muuta tahansa.
      Täytyy myös pysytellä ajan hermolla ja seurata maailman menoa. Pitää mieli virkeänä ja perillä ajankohtaisita asioista ja tapahtumista. Osallistua elämään sitten muulla tapaa jos työtä ei onnistu löytymään.

• Anonyymi

Työttömiäkin on laidasta laitaan, vaikka se huonompi laita on vahvemmin edustettuna. Se, että et anna työttömyyden itsessään olla este, kertoo ihmisläheisestä persoonasta eikä pinnallisuudesta. Työttömät saa tukia, jos hakevat, niin se sinun osuus elättämisestä on silloin promillen luokkaa, jos sitäkään.

• Anonyymi

Työtön voi olla mutta jos on juoppo ja juo alkoholia usein ja keskellä viikkoakin niin minä en kiinnostu

• Anonyymi

Minä etsin työssä käyvää naista, mieluiten rikasta sellaista. Voisin olla päivät kotona, niin kuin vielä 40 vuotta sitten, kun mies kävi töissä ja nainen oli kotona. Mikäs sen parempaa kuin elellä elämää, eikä tuhlata sitä määkimällä töissä. 99% työssäkävijöistä vinkuu aina miten töihin täytyy mennä ja itkevät miten sitä on pakko tehdä, koska on otettu helvetin isot lainat ja ostettu krääsää nurkat täyteen velkarahalla. Oman ojan olette kaivaneet vinkuliisat.

• Anonyymi

Elämäntilanteet muuttuvat, joten jos työttömyys on tilapäistä eikä elämäntapa, niin kannattaa muistaa että kelle tahansa voi käydä niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      70
      3159
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2505
    3. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2146
    4. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      94
      2065
    5. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      55
      1962
    6. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      42
      1594
    7. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      40
      1570
    8. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      14
      1263
    9. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      139
      1178
    10. Vuodetvierii

E siitä tulee nyt 50 vuotta oivoi
      Ähtäri
      6
      1093
    Aihe