Mitä pyörähuoltoa suosittelette Turussa

Prober

Hei!
Pitäisi saada pyörä huollettua asiantuntevasti ja järkevään hintaan. Mitä pyörähuoltoa suosittelisitte ja mitä kannattaisi välttää?. Palvelu ja työn laatu tuntuu olevan alalla vähän hakusessa enkä viitsisi ottaa riskejä kun kausi on kuitenkin niin lyhyt.

69

17555

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xkxkzkzk

      Ajopyörässä Länsikeskuksessa olen fillaria muutamaan kertaan käyttänyt, ja tyytyväinen ollut. Kannattaa toimia ripeästi, kun kevät tosissaan koittaa, jonot ovat pitkät.

      • 12233445

        Itis-bike On aivan pa,,,ska Kauppakartanonkadulla Iitähikiässä.Käy vielä naapurikunnassa liimailemassa mainoksia liikkeestään sähkökaappeihin.Oli liimaillu pienempiä tarrojaan asiakkaiden pyöriin kuulemma.


    • Turre

      Nextbikessa olen saanut parasta palvelua tähän mennessä. Loistopalvelu, ripeä työ, joustava ja aidosti asiakkaan tarpeet ja budjetin huomioiva palvelu.

      Hämeenkadulla TYKS:n vieressä oleva pieni huolto kannattaa kiertää kaukaa. Tyyppi saarnaa asiakkaille helvetistä ja pyrkii vauhdittamaan sinne pääsyä hengenvaarallisilla virityksillä. Netti täynnä varoituksia.

      • wwjdjdkkdkd

        Nextbike mennyt konkkaan viime vuonna. Ei sieltä ihan parasta palvelua saanut, viime huhtikuussa pulju oli kiinni pitkän aikaa, ei lappua ikkunassa tai ovessa, ei vastannut puhelimeen tai spostiin. Kuulemma oli sairaana mutta olisko liikaa pyydetty että joku tuttu olisi vienyt edes lapun liikkeen oveen...ei tartte ihmetellä että asiakkaat ei käy.


      • Norsutöötti

        Yhdyn tähän kommenttiin seuraavanlaisen kokemuksen myötä: Vein pyöräni pumpattavaksi. Nostaessaan pyörää telineeseen mies riuhtaisi pyörän tangossa kiinni olleen soittokellon irti. Puhui ummet ja lammet omia asioitaan ja kun liikkeeseen tuli vielä toinenkin asiakas, soittokello unohtui lähtiessäni lattialle. Kun sitten muutaman päivän kuluttua muistin soittokellon jääneen liikkeeseen ja palasin sitä hakemaan, ei mies muistanut asiaa lainkaan. Käy kuulemma niin paljon ihmisiä pyöränkumeja pumppauttamassa. Väitti ettei kello ole arvokas ja että syy on minun, koska olin jättänyt sen liikkeeseen. Ei myöskään voinut uskoa, että oli riuhtaissut kellon irti - tätä todella on minunkin vaikea uskoa, mutta niin totisesti kävi, totesi vielä tiputtaessaan sen lattialle, että tämähän on huonosti kiinni! Soittokello oli kaiken lisäksi lasten pyörään tarkoitettu norsunpään muotoinen "töötti", jonka taatusti huomaa lattioita siivotessa. Roskiin oli pistänyt, ellei sitten vain ollut ottanut omaan taskuunsa. Mitään hyvitystä en saanut, ainoastaan pahan mielen ja syyttelyä siitä, että syy oli minun. Olipahan viimeinen kerta kun kyseiseen puljuun astun.


      • Anonyymi
        Norsutöötti kirjoitti:

        Yhdyn tähän kommenttiin seuraavanlaisen kokemuksen myötä: Vein pyöräni pumpattavaksi. Nostaessaan pyörää telineeseen mies riuhtaisi pyörän tangossa kiinni olleen soittokellon irti. Puhui ummet ja lammet omia asioitaan ja kun liikkeeseen tuli vielä toinenkin asiakas, soittokello unohtui lähtiessäni lattialle. Kun sitten muutaman päivän kuluttua muistin soittokellon jääneen liikkeeseen ja palasin sitä hakemaan, ei mies muistanut asiaa lainkaan. Käy kuulemma niin paljon ihmisiä pyöränkumeja pumppauttamassa. Väitti ettei kello ole arvokas ja että syy on minun, koska olin jättänyt sen liikkeeseen. Ei myöskään voinut uskoa, että oli riuhtaissut kellon irti - tätä todella on minunkin vaikea uskoa, mutta niin totisesti kävi, totesi vielä tiputtaessaan sen lattialle, että tämähän on huonosti kiinni! Soittokello oli kaiken lisäksi lasten pyörään tarkoitettu norsunpään muotoinen "töötti", jonka taatusti huomaa lattioita siivotessa. Roskiin oli pistänyt, ellei sitten vain ollut ottanut omaan taskuunsa. Mitään hyvitystä en saanut, ainoastaan pahan mielen ja syyttelyä siitä, että syy oli minun. Olipahan viimeinen kerta kun kyseiseen puljuun astun.

        Okon


    • Suosittelen12333
      • Suosittele vaan

        Suosittelen lukemaan otsikon, kyse ei ollut jostain neverhöörd Vantaasta!


      • Sounds bitter
        Suosittele vaan kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan otsikon, kyse ei ollut jostain neverhöörd Vantaasta!

        Onko sulla kaikki hyvin?


      • C59
        Suosittele vaan kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan otsikon, kyse ei ollut jostain neverhöörd Vantaasta!

        Vaikka se otsikon lukeminen ehkä tosiaan kannattaisikin, niin toisaalta voi myös todeta, että ala-asteen maantietotunneilla olisi myös kannattanut lukea tai edes kuunnella! Mutta koska nyt kuitenkin sanot, että et ole koskaan kuullut Vantaasta, niin kerrottakoon sinullekin, että kyseinen Vantaa on suunnilleen Turun kokoinen kaupunki ihan tuossa maamme kauniin pääkaupungin Helsingin vieressä.


      • C59
        Suosittele vaan kirjoitti:

        Suosittelen lukemaan otsikon, kyse ei ollut jostain neverhöörd Vantaasta!

        Myös pieni englannin oikeinkirjoituksen kertaaminen on joskus kannattavaa...


      • Entinen_turkulainen

        Turkulaisittain Vantaa on jossain lähellä Venäjää ja kaikista pääkaupunkiseudulla asuvista mukaan luettuna kehyskunnat käytetään halventavaa nimitystä hesalaiset.

        Mitä pyörähuoltoihin Turussa tulee, niin itse olen ostanut käydessäni varaosia Velotemasta ja Foxcomp'ista. molemmilla on käsittääkseni myös huolto toimintaa.


      • Pyörämekaanikko
        C59 kirjoitti:

        Vaikka se otsikon lukeminen ehkä tosiaan kannattaisikin, niin toisaalta voi myös todeta, että ala-asteen maantietotunneilla olisi myös kannattanut lukea tai edes kuunnella! Mutta koska nyt kuitenkin sanot, että et ole koskaan kuullut Vantaasta, niin kerrottakoon sinullekin, että kyseinen Vantaa on suunnilleen Turun kokoinen kaupunki ihan tuossa maamme kauniin pääkaupungin Helsingin vieressä.

        Nyt meni tunteisiin :D


    • Hybridisti

      Ajopyörä kannattaa kiertää kaukaa! Olen ostanut oman pyöräni sieltä 2005 ja huollattanutkin sitä aina siellä. Muutaman vuoden sain ihan mainiota palvelua. Mutta taso on laskenut todella surkeaksi!
      Pyöräni oli pääsiäisen jälkeen siellä huollossa ja viedessäni sen sinne mainitsin jarrujen yms. tarkastamisesta ja pyysin korjaamaan kaikki mitä korjattavaa on.
      Huolto ei tehnyt kyllä mitään jarruille. Vein pyörän takaisin, niin vastaus oli vaan että meillä ei oo tälläsia osia! Sellasia jarrupaloja myi mm.viereinen prisma!
      Eli tyhjästä maksoin...

      Taitaa olla niin, että sinne ei kande mennä, jos on yli viis vuotta vanha fillari tai sitte vartalo ei oo mikään huippupyöräilijän näköinen...ei tunnu tällanen tavallinen hybridipyöräilijä saavan ainakaan palvelua...

      Kaikista paras oli ku väittivät ettei heillä oo koskaan ollukaan tollasia jarrupaloja!!! WTF! Pyörä on aina huollettu siellä!

      • Fillarilladuuniin

        Turun Ajopyörästä tullut ostettua viimeisen viiden vuoden aikana useampi polkupyörä. Itselleni ja jälkikasvulle. Heillä on iso, hieno liike ja suuri valikoima pyöriä. Viimeisimmän 1.150€ maksaneen pyörän takuuseen liittyvä asia oli sen verran vaikeata, että enää en ihan periaatteesta astu tuohon liikkeeseen. Pyörää myytäessä palvelu tosi hyvää ... mutta kun ihan asiallisesti menee takuuasioissa liikkeeseen, niin vastaus oli: "Näin käy kun ei käytä pyörää asiallisesti, ei tätä takuu korvaa. Nuoriso hyppinyt katukivien yli". Ei ehkä ekan 100km jälkeen (asfaltilla ajamista) pidä alkaa uuden pyörän pinnojen katkeilla sekä etu, että takarenkaasta? Pyörällä ajoin minä duuniin, eikä jälkikasvu. Olisin luullut, että takuuseen menevät osat maksaa valmistaja, eikä ne mene Ajopyörän piikkiin? Mutta ehkä Ajopyörä saa valmistajalta pienemmän summan vaihtotyöstä kuin mitä olisi saanut minulta? (en tosin tiedä miten se menee). Ostin uudet vanteet toisesta liikkeestä ja vaihdoin itse.


    • Ex-asiakas Turusta

      Asiakaskokemus Nummen Pyörästä Turussa. Uudehko fillari huoltoon rikki menneen vaihteiston takia. Pyörissä pitäisi olla heidän mukaansa 2v takuu. Jos ei takuuseen, korjausarvio n.100e. Ilman ilmoitusta korjaus maksoikin 294e josta huimat 4e alennus, eikä takuusta tietoakaan. En suosittele.

      • ••••

        Järkyttävä hinta. Tietysti vaihteisto kuuluu takuuseen. Itsellä vaihteisto hajosi 3 viikon jälkeen ja vaihdettiin ilmaiseksi. Tapahtui Helsingissä.


      • Fillarikesä 2014

        Kokemuksia kyseisestä liikkeestä: ostin äskettäin kalliin pyörän kyseisestä liikkeestä tyyliin ja lupaukseen: "Avaimet käteen ja opastus sisältyvät hintaan" . Pyysin myyjältä kopiota oheistuotteista ja niiden alennuksista. En saanut. Toisen kerran menin lisäostoksille oheistuotteisiin ja ihmettelin kuitissa olevia summia. Myyjä kertoi "kassakoneen tekevän temppujaan...." Tähän liikkeeseen ei sesonkikaudella pääse puhelimella millään läpi, vastaajaakaan ei ole, kehottavat tulemaan liikkeeseen. Opastusta pyörän käyttöön en saanut ja palvelu oli hyvin ylimielistä . EN SUOSITTELE!


      • Fillarikesä 2014
        Fillarikesä 2014 kirjoitti:

        Kokemuksia kyseisestä liikkeestä: ostin äskettäin kalliin pyörän kyseisestä liikkeestä tyyliin ja lupaukseen: "Avaimet käteen ja opastus sisältyvät hintaan" . Pyysin myyjältä kopiota oheistuotteista ja niiden alennuksista. En saanut. Toisen kerran menin lisäostoksille oheistuotteisiin ja ihmettelin kuitissa olevia summia. Myyjä kertoi "kassakoneen tekevän temppujaan...." Tähän liikkeeseen ei sesonkikaudella pääse puhelimella millään läpi, vastaajaakaan ei ole, kehottavat tulemaan liikkeeseen. Opastusta pyörän käyttöön en saanut ja palvelu oli hyvin ylimielistä . EN SUOSITTELE!

        Kyse siis Nummen pyörästä. Paikalla yksi myyjä, joka palvelee ( kiireellä) yhtä asiakasta. Myöskään TET-harjoittelijaa ei ehditty opastaa, vaan häntä heiteltiin paikasta toiseen. Jäi erittäin huono maku. Varsinkin siitä, ettei heidän 020-alkuisessa vastaajassaan ollut vastaajapalvelua, vaan: "kehotettiin tulemaan paikan päälle". Luvatut asiat eivät pitäneet paikkaansa/kotiinkuljetuksesta luvatut asiat olivat puutteellisia ja niitä joutui soittelemaan perään. Välittäisin ko. liikettä!


      • JeyJey

        En ole mistään saanut niin huonoa, suorastaan järkyttävää, palvelua kuin Nummen Pyörässä. Kokemuksesta, joka jäi viimeiseksi, on toki noin 6 vuotta. En tiedä, onko kyseinen *****mainen myyjä vielä töissä. Kuului ymmärtääkseni kuitenkin vakiokalustoon.


      • Pyörryksissä
        Fillarikesä 2014 kirjoitti:

        Kyse siis Nummen pyörästä. Paikalla yksi myyjä, joka palvelee ( kiireellä) yhtä asiakasta. Myöskään TET-harjoittelijaa ei ehditty opastaa, vaan häntä heiteltiin paikasta toiseen. Jäi erittäin huono maku. Varsinkin siitä, ettei heidän 020-alkuisessa vastaajassaan ollut vastaajapalvelua, vaan: "kehotettiin tulemaan paikan päälle". Luvatut asiat eivät pitäneet paikkaansa/kotiinkuljetuksesta luvatut asiat olivat puutteellisia ja niitä joutui soittelemaan perään. Välittäisin ko. liikettä!

        Täysin samaa mieltä! Myydään mitä vaan, hintaan mitä vaan, kunhan kaupat tulee! Kehoittaisin kiertämään ja kaukaa ko. Liikkeen:(


      • Anonyymi

        Minulla huono ja tuore kokemus Hämeenkadun ( Turussa) pyörähuollosta takapyörä kitisi
        Vaihtoi pari prikkaa 46 e 20 min ja laskussa luki että ilmaa renkaisiin prikat 16 e.!ei tullu kuntoon menin takaisin surtu mulle sanoi että turhaa ajanhukkaa tämmönen keksi uusia vikoja en antanut korjata. Nyt oon kuullu ettei osaa muuta kun rahastaa kurjaa en mee toiste.


    • aimäävai?!

      Berggrenin pyöräliike Satakunnantien varressa, Paalupaikan vieressä. Suosittelen ehdottomasti!

      Ostin oman fillarin sieltä joitakin vuosia sitten ja olen huollattanutkin. Nopea ja asiantunteva palvelu sekä huokea hinta. Omistaja on hiukan totinen ja vähäpuheinen, mutta silti aivan loistava paikka! Pieni vitsailu ukon kanssa saa myös hänelle hymyn välillä naamalle :)

      • Anonyymi

        Turun paras pyöräkorjaamo ja halvin


    • Börje 321

      Jos haluaa hyvää ja asiallista palvelua niin kannattaa välttää Berggreniä. On vähän turhankin totinen välillä.

    • ...

      ..

    • Givemeyourmoneyfools

      Kokemuksia Raispo Oy:tä ja erityisesti Prisman vieressä olevasta liikkeestä. Eivät osanneet tehdä kunnon hinta-arviota pyörästä ja halusivat useampaa kertaan lisää rahaa. Pakkohan se oli sitten maksaa, mutta tuli hyvin kusetettu olo. Ammattimaisuudesta ei tietoakaan. En suosittele!

    • ei ole huoltoa

      Ei Turussa oikein ole tällä hetkellä minkäänlaista hyvää pyörähuoltoa. Itse kannattaa siis tehdä niin pitkälle kuin pystyy niin tietää saavansa hyvän lopputuloksen.

    • Fillaristi14

      Berggren Turussa! En suosittele. Huonoa asiakaspalvelua. Rahastusmeininkiä.

      On tainnu mennä pyöräliikkeiden taso aika huonoksi. :( Ikävää, ettei saa kunnon asiantuntevaa palvelua, kun ei itse niin kaikesta tiedä, eikä osaa korjata ja huoltaa..

    • Turre73

      Visan Pyörä (entinen Pyörä Saario) Yliopistonkadulla palveli ja teki hyvää työtä nopeasti. Kysellessäni olen myös kuullut joka suunnalta varoituksia Hämeenkadulla TYKS:n nurkalla olevasta Hämeenkadun Pyörähuollosta joka taitaa kulkea nimeällä ABB Pyörähuolto. Tyyppi tekee kuulemma jopa hengenvaarallisia virityksiä, aukoo päätään asiakkaille tai rupeaa saarnaamaan helvetin kadotuksesta. Kiertäkää kaukaa.

      • sivusta seuraaja

        miten monta vuotta jaksat yksin vetää tuota mustamaalaamiskampanjaa?


      • Tyytyväinen

        Höh! Hämeenkadun pyörähuoltohan on juuri niitä parhaita paikkoja. Kaikki kohdallaan: hinnasta laatuun. "Tyyppi" on ainakin minun luottohenkilöni enkä pyörääni muualle veisi. Miellyttävä mies kaiken lisäksi.


      • ****
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Höh! Hämeenkadun pyörähuoltohan on juuri niitä parhaita paikkoja. Kaikki kohdallaan: hinnasta laatuun. "Tyyppi" on ainakin minun luottohenkilöni enkä pyörääni muualle veisi. Miellyttävä mies kaiken lisäksi.

        Taitaa "Tyytyväinen" olla puljun pitäjä itse, eikö?


      • Heikkivaan
        **** kirjoitti:

        Taitaa "Tyytyväinen" olla puljun pitäjä itse, eikö?

        Ihämeenkadun pyörähuollon tyyppi on vähän eksentrinen mutta mukava. Ei välttämättä paikka johon viedään viiden tonnin huippupyörä huoltoon, mutta peruspyörät hoituvat nopeasti ilman ajanvarausta ja työn jäljessä ei ole ollut mitään moittimista. Allkirjoittanutta ei saarnat kieliopinnoista haittaa yhtään, jos työ tulee hoidettua. Esimerkkinä yritin huollattaa parikymmentä vuotta vanhaa Crescenttiäni, jossa oli takapyÖrän pinna poikki. Isompiin pyörähuoltoihin ei mitään jakoa ilman parin viikon odottelua ja ajanvarausta. Talutin pyörän hämeenkadun pyörähuoltoon, parin tunnin päästä tuli tekstari, pinna korjattu ja huolto tehty.


      • Hohhoijaa13
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Höh! Hämeenkadun pyörähuoltohan on juuri niitä parhaita paikkoja. Kaikki kohdallaan: hinnasta laatuun. "Tyyppi" on ainakin minun luottohenkilöni enkä pyörääni muualle veisi. Miellyttävä mies kaiken lisäksi.

        Kallis ku perkele. Muuten ei valittamista


    • fillaristi345

      Maastopyörille foxcomp tai raispo. Jotenkin tuntuu, että kaikki liikkeet kohtelevat 5k fillaria paremmin ja asiantuntevammin kuin 500€ pyörää. Raisposta tykkään, koska tsekkaavat koko fillarin läpi ja kertovat jos jotain on hajalla. Ajopyörästä oon saanu vaihtelevaa huoltopalvelua. Usein pitkät jonot. Kerran sääsivät levyjarrut päin vittua, vaikka jopa tälläinen käsi kuten minä osaa sen oikein tehdä.

      • C59

        Se 5000 tai 10000 euron pyörä myös yleensä tarvitseekin asiantuntevampaa palvelua! 500 euron pyörä taitaa usein (toki hieman liioitellusti sanoen) kannattaa vaihtaa ennemmin uuteen kuin korjauttaa, ellei siis tee itse korjauksia ja melkeinpä niitä osiakin...


    • Pyöräkonkari

      Visan pyörähuoltoa suosittelen itsekin. Varsinaista kausihuoltoa en ole siellä tehnyt, mutta kaikenlaista pientä erikoishommaa vanhojen ohjainlaakereiden asennuksesta haarukan uudelleenkierteytykseen olen sieltä saanut. Lisäksi kaikkea vanhaa ja uutta spesiaalimpaa osaa löytyy, jos vain tietää mitä etsii ja jaksaa tonkia laatikoita.

      Hämeenkadun pyörähuolto on joo minunkin mielestäni erittäin epämääräinen ja -miellyttävä. Avoid.

      Uusista liikkeistä Linnankadulle Taideakatemiaa vastapäätä on avattu uusi muotipyöräliike Zygedelik ja Sairashuoneenkadulle Style Ride. Ovat varmasti motivoituneita uusien asiakkaiden palvelemisessa = hyvää huoltojälkeä ja ehkä tarjouksiakin.

    • vanhan liiton korjaa

      Ei tahdo löytyä sellaista pyörähuoltoa missä tekijä on motivoitunut
      hommaansa, tykkää siitä.
      Kun ajattelee koko ajan miten tälläkin pääsis rikastumaan koko homma
      yskii, jälki on huonoa, nopeasti tehtyä, hinta korkea.
      Nimittäin käytin aikanaan pyörääni aina yhdellä ikääntyneellä
      pyöräkorjaajalla, josta näki heti, että tuohan näyttää nauttivan osaamisestaan.

      Eipä ole enään tämä ukko korjailemassa.

    • Urppi

      Länsikeskuksen Ajopyörässä huollon ammattitaidosta huonot kokemukset.

    • Per-Åke

      Monet pyöräliikkeet läpikäyneenä voin vaan todeta että v####taa, joo.

    • Tehomyyjä

      Ostin pyörän Kärsämäen Raisposta sovittiin kauppahintaan hieman laadukkaampi uusi etuvaihtaja. Hain fillarin ja huomasin että jostakin romukopasta oli löytynyt vanha vaihtaja. Kun pyysin vaihtamaan sovitunlaisen myyjä-omistaja suostui vaihtoon vastahakoisest pitää kuulema tilata ja ei tiedetty milloin osa tulee liikkeeseen. Tilaus kestikin 1 kuukauden ja osa löytyi vasta (kun mainitsin kuluttajasuojasta) ja tämän kaiken lisäksi uuden vaihtajan asennuksen jälkeen pyörän vaihteet täysin sekaisin. Vein fillarin ammattilaiselle joka pisti säädöt kohdalleen. Olipahan "mukava" kokemus.

    • kiukustunut

      Itse kävin tänään hakemassa pyörän kevät huollosta. Huollatin tuossa Länsikeskuksen Ajopyörässä. Fillarin sinne vietyäni pyysin perus huollon ja että vaihteet säädettäisiin ja vanteet oikaistaisiin.Viikon verran odottelin ja tänään tuli ilmoitus että homma valmis. Tuosta kun neljän jälkeen suhautin tsygällä kotiin niin voii saatana että suututti! 90e maksoin ilmeisesti pyörän pesusta koska vaihteet takkusitvat edelleen ja renkaissa tuntui olevan entistä enempi heittoa. Huomenna jututtamaan myyjiä että mikäs juttu tämä nyt oli...

    • ghhghggh

      Tossa mäessä mikä menee kaarinasta tuomiokirkolle, on hyvä liike, siinä
      on pyöriä aina kasapäin edessä, rauhallinen vanhempi mies, varmaan perhefirma.
      ihan ok.

    • Hybridi

      Hei!
      Olisi jo aika huollattaa vuonna 2009 ostettu ja yli 2000 km ajettu Tunturin hybridi. Ostettu Ajopyörästä ja ensi huolto tehty siellä aikoja sitten.
      Muuten mitä olen siellä asioinut niin olen saanut hieman tympeetä palvelua, paitsi siltä eräältä naismyyjältä. Jarrupaloja ei varmaan pahemmin ole ja vaihteetkin rohisee...
      Hieman olen sitä mieltä etten sinne veisi.
      Suosituksia?

    • Urppi

      Olen kerran käyttänyt pyöräni ns. vuosihuollossa polkupyöräliikkeessä Länsikeskuksessa. Myyjä sai vakuutettua huollon kannattavuudesta. Kun sain pyörän takaisin olihan se puhdistettu, rasvattu ja vähän säädetty, mutta : ei ollut yhtään parempi kuin ennen huoltoa. Hintaa huollolla lähes 100, 00 eur ( max puolen tunnin hommasta ). Mietin vaan, että kun pyöräni hinta oli n. 500,00 , ei perushuollon kustannus ole missään järkevässä suhteessa. Jättämällä tuollaiset tarpeettomat huollot väliin voin periaatteessa ostaa 5 vuoden välein uuden pyörän. Vien pyörän seuraavaksi huoltoon vasta kun siinä on oikeasti jotain vikaa. Pienet Puhdistaa ja rasvata osaa jokainen itsekin ja noilla pääsee jo pitkälle. Noilla " vuosihuolloilla" rahastetaan oikein kunnolla.

    • Gerovit

      Visan pyörähuolto. Loistavaa palvelua, hyvää työtä ja sellaista aitoa tekemisen meininkiä. Plussana vielä hyvällä paikalla yliopistonkadulla.

    • JMH--

      Kevytpyörä Martissa toimi ja teki huollot nopeasti, antoivat osistaan hieman alennusta ja soittivat ennen kuin vaihtoivat osia sopiakseen siitä asiakkaan kanssa, toisin kuin minulla kävi ennen Nummen Pyörässä jossa korjauskustannus nousi n. 200e ilman että siitä olisi kysytty asiakkaalta itseltään.

      Kevytpyörä Martissa Rocks!

    • MikaLasVegas

      Berggrenin pyöräliike Satakunnantien varressa, kävin tänään itse siellä, kun pyörää ei voiniut ohjata. Vähän totisen tyylinen mies oli paikalla ja tyylin mukaan juoksi asiakasta pakoon, mutta hoiti kumminkin homman ihan moitteettomasti ja hyvin nopeasti. Olin itse ystävällinen ja ajattelin kaverin vaan olevan vähän ujo. Kaverilla oli ihan hyvät otteet. Suosittelen.

    • suikkilalainen

      Berggren on ihan kelpo paikka! Olen kaksi pyörää huollattanut siellä tänä keväänä ja kohtuuhintaan.

    • keulii

      Kari`s bike on hyvä Helsingissä. Huolellisesti tekee huollon. Hinta on stadin halvimpia. kehuttiin lehdessäkin. Suosittelen. Sijaitsee Roihuvuoressa.

    • masala78

      Hämeenkadun pyöräkorjaamon äijä oli kyllä erikoinen, ihme valitusta maksavalle asiakkaalle. Ei tarvi toiste mennä. Täytyy selvittää vaihtoehtoja.

    • pyöränder

      Suosittelen Martinmäessä olevaa Kevytpyörää. Itellä tulee cressu syksyllä 23v, toimii moitteettomasti, kun on asianmukaiset huollot tehty ja ystävällinen palvelu!

    • Pyörittäjä

      Itselläni on n.15v. ajalta kokemusta seuraavista: Raispo, Ajopyörä, Nummen Pyörä, Veloteema, Berggren, Kevyt Pyörä, Star-Velos, Hämeenkadun pyörähuolto, Antin pyörä, Style Ride, Itäisen-Pitkäkadun pyöräliike Kupittaan kupeessa (nimeä en muista, lopettanut), Saario (lopettanut), Nextbike (lopettanut) ja Visan Pyörähuollosta (osti aikoinaan Saarion toiminnan loput). Kaikkien kanssa on ollut omat ongelmansa, monet tekevät vähän mitä tykkäävät, eivätkä ole erityisen halukkaita kuuntelemaan asiakasta tai käymään keskustelua, aivan kuin asiakas ei tietäisi pyöristä mitään, koska tuo sen toisten huollettavaksi - raha kyllä kelpaa.

      Yksi ongelma lienee, ettei ihmiset enää huollata pyöriään kovinkaan paljoa, koska uusia pyöriä saa myös halvalla, eli moni ostaa uuden pyörän mieluummin, kuin korjaa vanhaa, mikä on ihan typerää, koska huoltoa ja uusia osia ne uudetkin pyörät tarvitsee, varsinkin ne halvat, jos niillä meinaa oikeasti ajaakin. Uusien halpojen pyörien osat on usein niin haperoita, että ne ovat rikki tai kuluneet ensimmäisen kuukauden jälkeen, jos pyörällä todella ajaa. Tosin kerrostalon asukkaana näkee sen, miten uusia, jopa ihan hyviäkin pyöriä ostetaan telineeseen ja kellariin seisomaan ja niillä ajetaan se pari, kolme kertaa kesässä imagon vuoksi. Eli, koska pyöriä ei niin paljon huollateta, niin kannattavuus alalla lienee vähän niin ja näin, mikä taas näkyy hieman kyynisenä, leipääntyneenä asenteena alan toimijoissa. Toisekseen pyörillä oikeasti ajelevat, siis ne jotka niitä myös tarvitsevat huollattaa, eivät yleensä ole välttämättä niitä "rahamiehiä/-naisia", minkä takia myös asenteet asiakasta kohtaan voivat olla vähän niin ja näin.

      Visan pyörähuolto on suht hyvä, siellä kuunnellaan asiakasta jonkin verran paremmin, kuin ehkä muissa paikoissa keskimäärin ja palvelualttiutta löytyy ihan kohtuullisesti, eikä hinta-laatusuhteessakaan ole suuremmin moittimista. Toki kannattaa olla tarkkana, että kaikki on tehty huolella ja sovitusti - mutta puutteet yleensä korjataan samantien tai heti kun se on mahdollista. Vanhan ajan pyöräkorjaamon meininkiä.

      Berggren on ihan ok, tunnollista työtä on tehty huolloissa, joita olen siellä teettänyt. Kannattaa käydä testaamassa, saa ihan kohtuullista vastinetta rahalle ainakin, vaikka tosiaan itse mestari on ehkä vähän juronlainen ja ehkä siksi jopa hieman pelottavakin toisinaan. Asiallinen ja asiantunteva liike kokonaisuutena..

      Star-Velos ja Kevyt Pyörä ovat myös ihan kunnollisia, hieman vanhempien yrittäjien pitämiä liikkeitä (oli ainakin aikasemmin), joissa on tullut käytyä kerran tai pari joskus aiemmin, mutta eivät ole itselle olleet sopivasti reittien varrella, joten ovat jääneet hiukan paitsioon. Sen minkä muistan, niin työt tuli tehtyä, eikä siinä ollut sen suurempaa valittamista.

      Raispo, Ajopyörä ja Nummen Pyörä ovat sellaisia isompia perusliikkeitä, joiden palveluasenne on vähän miten kuten ja mitä sattuu, ei siellä asiakasta oteta mitenkään avosylin vastaan, mutta raha kyllä kelpaa. En suosittele, jos et ole keskiluokkainen, keskiverron, tai vähän kalliimman uuden pyörän ostava tai ostanut takuuhuollattaja, ja silloinkin ehkä pienellä varauksella, saat varautua alentuvaan suhtautumiseen ja kaikenmaailman selittelyihin ilman anteeksipyyntöjä.

      Veloteema on nykyään ilmeeltään moderni ja lienee ihan pätevä alallaan, mutta aikoinaan, kun liike oli uusi, kävin testaamassa palvelun tasoa, niin sen verran oli pakka sekaisin ainakin siinä vaiheessa, etten ole liikkeessä sen koommin käynyt. Muusta en osaa sanoa nykyään, mutta sopinee ainakin "tyylipyöräilyn" harrastajille.

      Toinen moderni "tyylipyörä"-liike on Style Ride, jossa olen käväissyt vanhemman peruspyöräni kanssa pari kertaa ovella ohimennen kysymässä jotain osia, mutta kyseessä on hyvin elitistinen liike ja myyjä virnuili vähän siihen malliin peruspyörälle, että olen jättänyt liikkeen täysin omaan arvoonsa. Sopii varmasti niille, joilla on rahaa pistää turhamaiseen pyörän tuunaamiseen kalliilla erikoisosilla.

      Antinpyörästä ostin joskus perus kaupunkipyörän, mutta sen verran asiakkaan syyttelyä ja muuta joutavaa hölpötystä joutui kuuntelemaan kyllästymiseen asti, että kun takuuaika ja -huollot olivat ohi, en ole liikkeessä enää pahemmin asioinut. Se huoltomies niistä veljeksistä oli ihan mukava ja asiallinen kaveri, mutta sen myyjäveljen puhetulvaan väsyy nopeasti.

      Hämeenkadun pyöräliikkeessä olen käynyt pari kertaa ohi mennen, jonkun äkkinäisen pikkumurheen takia, mutta liikkeen pitäjä on tosiaan sen verran eksentrikko, että olen kiertänyt liikkeen kaukaa sen jälkeen. En suosittele.

      Zygedelikiä en ole testannut käytännössä, mutta jutellut liikkeen kaverien kanssa, kun heillä oli jotain ulkoilmakampanjointia joskus, että on kaikinpuolin hyvä kuva palvelualttiudesta ja osaamisesta. Saatan testata liikkeen piankin kesähuollon merkeissä. Moderni, vähän hipsterihenkinen imago tosin pistää miettimään, onko kallis.

    • Polkupyörällä

      Ehdottomasti suosittelen recykkeli kierrätyspyöräpajaa joka sijaitsee kylläki hieman kaukana turun keskustasta. Life vanhoissa tiloissa. Hyvä palvelu nykyään ja tekevät hyvän työn ja sopimuksen mukaan ja ottavat asiakkaaseen yhteyttä jos jotain muutoksia tulee korjausvaiheessa, elikkä ajan kanssa siellä huolletaan ja ei hutiloimalla. Ohjaajat katsastaa pyörän ennen luovutusta ja pyörä on siten ok. Suosittelen.

    • Trekkuski

      Forsportista Naantalista olen kolme 500 - 1500€ maksavaa maastopyörää ostanut ja aina olen saanut tosi hyvää asiantuntevaa palvelua. Huolto on nopea ja edullinen. Antavat myös pyöristä, huolloista ja kaikesta mitä myyvät reilusti alennusta ja laittavat kaiken mahdollisen takuun piikkiin. Peruspyörien huollattamisesta kyseisessä liikkeessä ei itselläni ole kokemusta, mutta sen verran paljon sielä näkee niitäkin että uskon että sekin toimii. Eli jos Naantalin ja Raision raja ei ole liian kaukana niin Forsporttia suosittelen.

      • Anonyymi

        Itse en suosittele. Lieneekö henkilöstö vaihtunut, kun on huollot vähän niin ja näin, että saa itse hakea toisesta kaupasta paremmat osat ja viimeistellä huollot.


      • Anonyymi

        Menee juuri kuten sanot, halpaa on, reiluja alennuksia, mutta eipä ole enää minun pyörieni huoltaja. Erittely huolloista kertoisi kaiken. Siellä on könttähinta kuitissakin. Ja toimiiko vehkeet?


    • Untuvikko

      ...mutt mites jos on sähköä keskiössä ja Nuvinciä takapyörässä, niin mihin silloin?

      • Anonyymi

        Style Ride.

        On korjannut pyörästäni muiden tekemiä virheitä tai tekemättä jätettyjä huoltoja. Ja itselläni on sähköä.


    • Anonyymi

      Ei missään nimessä Ajopyörää tai Nummen pyörähuoltoa! !!!!

    • Anonyymi

      Ajopyörä ja Berggren itselle tuttuja ja molemmista saanut ihan hyvät huollot. Bergrenille tosin joitain vuosia sitten Nishikiä yritin tarjota huoltoon mutta ei kelvannut jostain syystä...Edulliset ja hyvät huollot silti saanut kyseisestä liikkeestä kun noin 3 v sitten viimeksi käytin moniongelmaista Tunturi pyörääni siellä.

    • Anonyymi

      Ei enää Nummen pyörää, eikä voi suositella nykyään Antinpyörääkään. Palvelu heikentynyt, ilmeisesti liian kiire heillä. Suosittelen katsomaan muita vaihtoehtoja. Niitäkin löytyy kyllä.

    • Anonyymi

      Keskustan electrobikelle iso suositus. Olen pari kertaa vienyt pyöräni huoltoon uskoen, että kalliita osia täytyy vaihtaa. Yhdellä kertaa minulle soitettiin että haluanko uusia jarrusatulat kokonaan, vai yritetäänkö etsiä vuodon syy ja neuvokas huoltaja sai männät vaihtamalla jarrut toimimaan ja säästyin kalliilta osanvaihdolta.

    • Anonyymi

      Turun Fillarihuolto, ahdas yhdenmiehen paikka antaa puhelimessa kuvan halvoista hinnoista. Kun vie huoltoon ja renkaanvaihtoon kova kiire eikä työmääräyksestä tule oikein mitään. Haettaessa huollot tekemättä ja käsketään tulla uudestaan paremmalla ajalla. Onko muilla kokemusta? Kannattaako vielä yrittää jopa huoltoa vai antaako olla? Tämä kokemus muutaman viikon takainen.

    • Anonyymi

      Oma huolto on parhain ja nopein. Osta vain muutama fillari työkalu niin homma hoituu.

      On lapsellista viedä fillari huoltoliikkeeseen ja maksaa huollosta satanen.

      • Anonyymi

        Sähköpyörä ei ilmeisesti vaadi enempää huoltoa kuin tavallinenkaan. Huolloissa sähköpyörälisä ja jotkut tietokonepäivitykset yli 20€.? Uusi rahastuskeino?


    • Anonyymi

      Sähköpyörä ei kaipaa päivityksiä. Sähkömoottori on huoltovapaa ja kestää pyörän iän.

      Ainoa huoltotoimenpide voi olla akun vaihto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe