olen pannut kysymyksen toiselle palstallekkin.Kun luen näitä teän kirjoitteluja huomaan että keräkaalta,valkokaalta,ei käytetä paljon.Onko kaalessa joitain aineita jotka eivät ole hyviä .Olen jostain kuullut ja on jäänyt vaivaamaan kun itsekäytän kaalta todella paljon.
Vastaukset 1
- whitegabbage
Itse syön sitä myös raakana enkä ole huomannut mitään haittavaikutuksia - edes yleisesti pelättyä suolistokaasujen muodostusta.
Valkokaalissa on hyvin paljon hyviä aineita (c-vitamiinia, kivennäis- ja hivenaineita, kuituja jne..) Ehkä suurin syy sen käyttämättömyyteen on sen halpuus (ei trendikäs näennäis-vegaaneille) ja mielikuvat sen inhottavasta hajusta väärin (liian pitkään) valmistettuna (slobojen ja köyhien haju).
Valkokaali sopii niin salaatteihin, keittoihin kuin laatikkoruokiin. Hyvän ja halvan kasviskeiton saa kun keittää kaalinsilppua paloiteltujen porkkanan, sipulin ja juuresten (lanttu, selleri, retikka jne...) kera kasvisliemessä. Kourallinen kokonaisia mustapippureita, tuoreita yrttejä ja muutama laakerilehti sekaan. Nautitaan hyvän hapanleivän kera.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1961892
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.117997Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo137962En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213728- 62678
- 135666
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä24664Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57602- 38578