Luetelkaa suomalaisia älyköitä

ketkä niitä?

Luetelkaa muutama suomalainen ja miksei ulkomaalainenkin älykkö/nero. Onko Suomen poliitikoissa sellaisia?

37

990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1313qwe

      Mitä tarkoitat älyköllä/nerolla?

      • Niin, mitä? Suomessa ei ole neroja eikä älykköjä. Suomalaiset ovat euroopan tyhmin kansa. Millä muuten selitätte sen, että suomea viedään kohti tuhoa Kataisen,Urpolaisen ja Stupidin johdolla. Niin ja tyhmä kansa antaa tämän tapahtua?
        Lisäksi puhutaan suomalaisesta SISUSTA. Sellaista ei ole koskaan ollut.
        Itseasiassa SISU=TYHMYYTTÄ. Sitä löytyy...


    • ete

      Erkki Tuomioja on erittäin älykäs ja oppinut mies. Menee hukkaan politiikassa.

    • ???????

      Millainen paikka voisi olla Tuomiojan kaltiaselle, missä voisi käyttää kaikkia kykyjään paremmin?

      • Anonyymi

        Laskiämpärin vannetuspuristimen käyttäjänä olisi hyödyllisessä ja tuottavassa työssä.

        Nykytyössään vain puhelee epämääräisyyksiä ja propagandaa, saadakseen sosialismin vannehtimaan ihmisten elämää.


    • ???

      Mitenm olisi Halla-aho, Jörn Donner, Valtaoja, Kari Enqvist?

      Entä miten on nämä pintapolitikot: Katainen, Urpilainen, Soini.ja kumppanit..

    • sienestäjä 12

      Albert einstein oli nero

    • ????????????????????

      Paljonkohan on maailmassa huippuälykköjä, jotka ei koskaan pidä mitään ääntä itsestän, eivät kirjoita kirjoja eikä muutakaan?? ELävät vaan omaa elämäänsä.
      Esimerkkinä Amerikan älykkäin mies Christopher Michael Langan . Tais tehdä portsarin töitä 20 vuotta. Sen jälkeen jatkoi maanviljelijänä.

      • Ja sitten on

        minä.


    • Pave Pave ...

      Paavo Lipponen muistaakseni listasi itsensä intellektuellien joukkoon. He heh.

      • Vai oliko se imbesillien?


    • hymm?

      En luettele, kun sä profiloit mua ja siitä mä en tykkää, kun keskustelen tällaisella julkisella nimettömällä palstalla tuntemattomien kanssa.:) Olen niin moniin luettelointipyyntöihin aiheesta sataan vastannut tällä Suomi24- foorumilla ja sanoisinko nyt niin, että olen saanut siitä tarpeekseni, kun yleensä tollaset kyselyt eivät johda mihinkään keskusteludialogiin, mikä kylläkin keskustelupalstojen ainoa tarkoitus. Jos vastaisin, niin mistä vetoa, ettet kommentoisi yhtään mitään...

      No sanonko muutaman älykön? Sä olet tosta politiikasta kiinnostunut, ja minä taas en pätkääkään, koska aihe ei liity älykkyyteen, mikä tän palstan nimi on. No ei ne mun välttämättä idoleita ajattelun ja mielipiteiden osalta ole, mutta älykkäiksi ihan intuitiolla veikkaisin mm. Osmo Soininvaaraa ( terävä tyyppi), valitettavasti persujen Jussi Halla-ahoa ( en ole samaa mieltä hänen kanssaan, mutta ei se ihminen tyhmä ole), Heidi Hautalaa ( hänestä tosin tykkään politiikkona muutenkin, rehti ja reilu) ja en tosiaan jaksa poliitikoita enempää eritellä... haukotus. No älykäs on todennäköisesti myös esimerkiksi tähtitieteilijä Esko Valtaoja, luonnontieteilijä Syksy Räsänen, kirjoittajista Antti Nylén ja toimittaja Anu Silfverberg ( niin terävä että ihailen), nihilismissäkin kunnostautunut tää mikä se nyt lieni se luonnonsuojelija se kalastaja se Pentti Linkola, muun muassa Paavo Haavikko taiteellisesti, säveltäjistä Sarpaneva etc.., muusikoista Irwin ja Mike Monroe ja ketäs vielä... Eiköhän tämä riitä. Erkki Tuomiojasta olen aina tykännyt, sympaattinen.

    • Mensan jäsen.

      Sepi Kumpulainen

    • Mensan jäsen.
      • Anonyymi

        Hieno esitys, kyllä sepin kuullun perusteella voi neroksi lukea.


    • Mensan jäsen.

      Huumorintajuttomat ihmiset on tyhmiä.

      • hymm?

        Mielenkiintoista, että "huumorintajuttomat" ihmiset ovat mielestäsi tyhmiä. Missä sinulle on elämässäsi näkynyt, että joku on "huumorintajuton"?

        Minusta ainakin huumorintajuttomat ihmiset ovat joskus paljon vähemmän rasittavia kuin monet jotka olettavat, että juuri heidän vitsi on niin hyvä, että pitäisi solidaarisuudesta nauraa kaakattaa viis minuuttia, vaikka huvittaisi olla naama peruslukemilla. Huumorintajuttomat ihmiset eivät ole mukavia, mutta ihmisillä on oikeus huumorintajuttomuuteen ja tosikkouteen! Toi huumori- teema mua kiinnostaa siksi, että vaikka esimerkiksi minä itse en omasta mielestäni ole missään määrin sosiaalisesti lahjakas, niiin ei ole kyllä elämässäni ikinä yksikään minut tavannut minulle sanonut tai minusta sanonut, että olisin huumorintajuton tai ilkeä.:)

        Huumorintaju on hauska asia. Kun en halua, että minua profiloitaisiin, en voi valitettavasti kertoa detaljeja hauskoista kokemuksista, mutta se että mitä on lempeä tilannehuumori, niin siinä on taitolaji. Huumorintaju on mahtava asia, mutta tosikkojakin tarvitaan. Usein myös tosikot ovat humorisia ihmisiä, jos kuuntelee, miksi jou on tosikko.


      • Mensan jäsen.
        hymm? kirjoitti:

        Mielenkiintoista, että "huumorintajuttomat" ihmiset ovat mielestäsi tyhmiä. Missä sinulle on elämässäsi näkynyt, että joku on "huumorintajuton"?

        Minusta ainakin huumorintajuttomat ihmiset ovat joskus paljon vähemmän rasittavia kuin monet jotka olettavat, että juuri heidän vitsi on niin hyvä, että pitäisi solidaarisuudesta nauraa kaakattaa viis minuuttia, vaikka huvittaisi olla naama peruslukemilla. Huumorintajuttomat ihmiset eivät ole mukavia, mutta ihmisillä on oikeus huumorintajuttomuuteen ja tosikkouteen! Toi huumori- teema mua kiinnostaa siksi, että vaikka esimerkiksi minä itse en omasta mielestäni ole missään määrin sosiaalisesti lahjakas, niiin ei ole kyllä elämässäni ikinä yksikään minut tavannut minulle sanonut tai minusta sanonut, että olisin huumorintajuton tai ilkeä.:)

        Huumorintaju on hauska asia. Kun en halua, että minua profiloitaisiin, en voi valitettavasti kertoa detaljeja hauskoista kokemuksista, mutta se että mitä on lempeä tilannehuumori, niin siinä on taitolaji. Huumorintaju on mahtava asia, mutta tosikkojakin tarvitaan. Usein myös tosikot ovat humorisia ihmisiä, jos kuuntelee, miksi jou on tosikko.

        "lempeä" tilannehuumori. No jo on totista touhua


      • hymm?
        Mensan jäsen. kirjoitti:

        "lempeä" tilannehuumori. No jo on totista touhua

        Nii-i. Niin se joillekin on, totista torvensoittoa koko elämä.:) Jos esimerkiksi nimettömällä palstalla pitää nimettömänä käyttää nimimerkkiä "Mensan jäsen", on aivan takuulla tosikko. Sori.:) Tai iso ääliö. Tai humoristi. Tai jotakin muuta. Sori en sua tunne.:)

        Sepi Kumpulainen kylläkin on älykkö, siitä olen samaa mieltä. Mistäs sitä kukaan tietää, mikä nerous Kumpulaisenkin persoonaan kätkeytyy. Tässä kun älykkyys-palstalla ollaan, niin ehkä suurinta älykkyyttä voi olla kyky luottaa älyynsä niin vahvasti, että ei pätkääkään piittaa, vaikka tietää, että joku muu pitäisi tyhmänä. Ehkä.

        "Lempeä tilannehuumori" on sitä, että ei mene sanomaan tuntemattomalle, että "sulla on hei kivat" tai että "oletkos sä jo isoäiti" kolmikymppiselle. Humoristi pystyy keksimään hauskaa tilanteeseen sopivaa sanottavaa tuntemattomienkin kanssa, ilman että kukaan nolostuu. Mensa taas on elitistien piiperrystä. Jos maailman väestöstä noin se ehkä pieni prosentti edes tietää, että mitä Mensa testaa, olen aivan varma, että joku viidakon villikin voi olla ihan yhtä älykäs, kuin länsimainen itsensä älykkääksi mieltävä keskiverto.


      • lukenut.
        hymm? kirjoitti:

        Nii-i. Niin se joillekin on, totista torvensoittoa koko elämä.:) Jos esimerkiksi nimettömällä palstalla pitää nimettömänä käyttää nimimerkkiä "Mensan jäsen", on aivan takuulla tosikko. Sori.:) Tai iso ääliö. Tai humoristi. Tai jotakin muuta. Sori en sua tunne.:)

        Sepi Kumpulainen kylläkin on älykkö, siitä olen samaa mieltä. Mistäs sitä kukaan tietää, mikä nerous Kumpulaisenkin persoonaan kätkeytyy. Tässä kun älykkyys-palstalla ollaan, niin ehkä suurinta älykkyyttä voi olla kyky luottaa älyynsä niin vahvasti, että ei pätkääkään piittaa, vaikka tietää, että joku muu pitäisi tyhmänä. Ehkä.

        "Lempeä tilannehuumori" on sitä, että ei mene sanomaan tuntemattomalle, että "sulla on hei kivat" tai että "oletkos sä jo isoäiti" kolmikymppiselle. Humoristi pystyy keksimään hauskaa tilanteeseen sopivaa sanottavaa tuntemattomienkin kanssa, ilman että kukaan nolostuu. Mensa taas on elitistien piiperrystä. Jos maailman väestöstä noin se ehkä pieni prosentti edes tietää, että mitä Mensa testaa, olen aivan varma, että joku viidakon villikin voi olla ihan yhtä älykäs, kuin länsimainen itsensä älykkääksi mieltävä keskiverto.

        Toisaalta noilla tekniikoilla joista puhui "pelimiehet" keräävät itselleen juuri naisia.


      • lukenut.
        lukenut. kirjoitti:

        Toisaalta noilla tekniikoilla joista puhui "pelimiehet" keräävät itselleen juuri naisia.

        Niitä parhaan näköisiä


    • Minä

      Minä ja minä.

    • Pellervo Kullervo
    • Mensatonna

      Älykkyys? minä, MINÄ, MINÄ, M I N Ä !!
      Olisiko älykkyyttä mitattavissa? Olisiko älykäs hän, ken oppii ottamaan oppia?
      Kysyykö älykäs, vai väittääkö hän? Vai onko aina tiedonhaluinen?
      Saako ihmiset mukaan pelkillä väitelauseilla, ilmaisten oman ison egonsa?
      Ego lienee hyvä olla, mutta voisiko sen laittaa taskuun?
      Kun menestyneiden älykköjen uria tutkittu, he aina auttaneet ihmisiä.
      He ovat unohtaneet oman itsensä erinomaisuuden ja nöyrästi jatkaneet luovalla tiellään.
      Montako kysyvää kommenttia löysit edellä olleista kirjoituksista?
      Olisiko se älykästä, että tutkii ja arvostaa muita; heitä, joilla on jotain älykästä kerrottavaa? Erään tosi laajan tutkimuksen mukaan kun uusi asia kerrotaan ihmisjoukolle, kaksi kymmenestä iso-egoilee ja suorastaan ivaa asian esittäjää ja tämän esittämää asiaa. Kuusi kymmenestä haukottelee ja tuumaa: EVVK. Vain kaksi kymmenestä ilamisee mielenkiintonsa ja toinen heistä TEKEE jotain 'älykästä' asiaa edistääkseen. Eli hän huomaa sen asian sisältämän älyn. Olisiko Hän älykäs ken älyää kokemuksen sisältämän äly?

      • Analytico

        Emeritus professori Kari Uusikylä tunnetaan hyvin laajalti eräänä eturivin älykkyystutkijana. Olisiko syytä tutustua hänen johtopäätelmiin siitä, mitä on älykkyys.
        Hänen luentojaan kuunneltuani pieniä palasia jäi jopa pieneen mieleeni.
        Prof Uusikylä jakoi älykkyyden eri alalajeihin, muistaakseni noin viiteen, tai viiteen ja puoleen. Hän totesi, että vain kahta älykkyyden osa-aluetta voidaan laittaa järjestykseen. Ne ovat Matemaattinen äly ja Luonnotieteellinen äly. Niistä voi sanoa, esim Sun matemaattinen älysi on 9 ja minun 4. Mutta muita älykkyyksiä on mahdoton asettaa järjestykseen, varsinkaan matemaattiseen jonoon. Miten laittaisit esim musiikillisen älyn suhteen? Olisiko Juicen musiikillinen äly kasi ja Sibeliuksen seiska?
        Entäpä Sosiaalinen äly? Olisi somaa tietää, kumman sosiaalinen äly on korkeampaa, Herra Halla-ahon, vai Äiti Teresan? Ja millä perusteilla?
        Summa summarum: MITÄ oikeasti mitta Mensan 'älykkyystesti'?
        Mitä älykkyyttä meidän tulisi saada toimioman yhteiskunnissamme?


    • Versustus

      Eduskunnan Suuren valiokunnan pj Miapetra Kumpula on todella älykäs! Ei mollaa muita, tekonsa ja päätelmänsä puhuvat, ei sloganit, kuten esim ns vennamolaiset suoltavat. Kumpula on insinööri, jolla laaja ymmärrys asioissa.

      • nimi2027

        Nimi kertoo jo älykkyydestä.Mitä enemmän sanoja nimessä sitä älykkäämpi.


      • Ai niinkö

        Insinöörin papereilla ja laajemmalla ymmärryksellä asioiden perään ei ole mitään yhteistä.


    • fanitarttuu

      Johanna Tukiainen on älykäs, ja hänen siskonsa Julia lähes nero.

    • Meissä jokaisessa piilee jonkin sortin älykyys,minusta sitä ei voi eikä pysty vertaamaan mikä on älykästä,Niinkun tyhmyyttäkään,ei pysty ketään haukkumaan tyhmäksi,kun ei elo mihin vertaa.Ainahan ihmine pyrkii jollakin lailla niitä määrittelemään,sinä kuitekkaan onnistumatta.Sillalaillahan voidaan sanoa toisistamme niitä loukaamatta,siinä asiassa ole tyhmä,tai oletp tuossa asiassa nero.Tavalaan jää omat voimavarat käyttämättä,jos pidetään jotakin ihmistä viisaana,niin luulaan sehän hoitaa minunkin elämäni,eihän tässä ollaan ja höllötetää,

    • Jasu2121

      Ehdottomasti Seppo Taalasmaa ja sit Kalle Laitelakin on suh älykäs.

      • Anonyymi

        Huttusen late loikkas kapusta persuihin, siinä mielessä nerokas takinvaihto.


    • Yks pikku tyhmä

      Esa Pulliainen on huippu osaaja. Ja Jorma Kääriäinen hallitsee ameriikanenglannin.
      Arvatkaa missä heidät on koulutettu osaajaksajiksi.

    • g.ranta

      Kaikki ne "ulkomaalaiset", jotka ostaa Saimaan rantatontteja parhailta paikoilta. Ja niitä ostetaan. Ne on kaikki suomalaisilta pois, kiitos meidän pelkuripoliitikkomme!

    • Tukiainen

      Johanna Tukiainen on ehkä Suomen suurimpia älykköjä.

      • Anonyymi

        Tyhmimmästä päästä mainittakoon Matti nykänen.


      • Anonyymi

        Ei pidä unohtaa myöskään Ano Turtiaista. Ajatusten lääkekaappi on häikäisevä älykkö.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe