"Monet pitävät suomalaista rock-journalismia edelleen tasoltaan kelvottomana, mutta epäilemättä muutos esimerkiksi vuoteen 1967 on ollut melkoinen ainakin Mika Huhtamäen kirjaansa Live in Finland löytämien esimerkkien perusteella. Helsingin Sanomat kirjoitti vuonna 1967 päivää ennen Jimi Hendrixin Suomen konserttia näin:
”Kun ruma laulajapoika Jimi Hendrix jokin aika sitten esiintyi Lontoon Finsbury Parkissa, hän heittäytyi lavalle selälleen ja soitti hampaillaan kitaraa! Kitara syttyi ilmiliekkeihin ja yleisöllä oli hauskaa. Miksi tämä amerikkalainen ”ruutimies” tulee maanantaina Suomeen, sen harvat ymmärtävät, mutta se on kuulemma maailman ehdottomasti paras showbändi.”
Seura-lehden musiikkipalstan toimittaja haukkui Hendrixin konsertin perusteellisesti:
”Musiikiksi ei esitystä voinut kutsua. Laulu oli sanoja, huokaisua ja huutoja. Soitto taas korvia repivää räminää ja vinkunaa ... Mene ja tiedä, mutta jos ”Jimi Hendrid and His Experience” on se, mitä kutsutaan popiksi, niin ei voi muuta kuin valittaa.”
Apu-lehti puolestaan kirjoitti ”Jimi Hendrixin maailmankuulusta lavashow'sta” otsikolla ”Hullu-Henrikin hupiklubi”. Jutussa Hendrixiä kuvailtiin mm. nykyisen popmusiikin kaunotukaksi. Jo aiemmin Suosikki oli valistanut lukijoita kertomalla, että Jimi Hendrixillä on turpea nenä."
http://pelontorjunta.suntuubi.com/fi/Blogi/#rockmyytti
Jimi Hendrix lytättiin maanrakoon Suomessa 1967
5
285
Vastaukset
- ....................
Hendrixin Kultsan keikkahan kuvattiin YLE:n toimesta, mutta nauhojen yli vedettiin jotain muuta skeidaa, koska tuota konserttia ei pidetty mitenkään merkittävänä.
Nythän meillä on nähtävillä ainutlaatuista bootleg -materiaalia kyseisistä pippaloista:
http://www.youtube.com/watch?v=dtn51QDzE98 - DeadGodHendrix
Aina ihmettelen miksi synnyin tänne perseenreikään keskelle ahdasmielisiä suomalaisia.. Ymmärrän kyllä miksei Jimi kelvannut, synkistely on mielekkäämpää melankolista paskaa kuunnellessa
- muistan kyllä
Hendrixin musiikki oli noin 45 vuotta sitten aikaansa edellä. Ei ihme, että tavallisten lehtien toimittajat katsoivat touhua hämmentyneinä. Oikeata rock-lehdistöä ei Suomessa vielä ollut.
- Anonyymi
Ei se tyyppi osannut soittaa kitaraa. Hän rikkoi sen koska turhautui. Hän oli lisäksi kamoissa, niin kuin yleisökin. Täyttä roskaa hänen albuminsa! Niissä "lauletaan" lähinnä naisista seksiobjekteina sekä huumepöllystä. Purple Hazessa ei ole edes oikeaa riffiä vaan huumehörhöistä päristelyä.
- Anonyymi
Muistan vieläkin sirppiliiterin kommunistijärkkärien toiminnan tuossa konsertissa. Jos perse irtosi tuolista sentinkään, tuli isku päähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831469Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671255Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2221225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2031223Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134946Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65923- 79821
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123808