Vaihde pyöräni takavanne on hankaa takaputkiin(?) ja en ymmärrä miten sen saa käännetyä siten ettei se hankaisia ...
Takapyörä näyttää toispuoleiselta takaa katsottuna, toisella puolella näkyy pinnat mutta vasemmalle ei, pitäisikö pinnat näkyä molemmin puolin?
Joo pinnoja on löystynyt ja pari taitaa olla poikki mutta saako uuden veroista vai kannattaako hakkia uusi (vanne? )
pyörän vanne toispuoleinen ?!
4
1874
Vastaukset
- HiPo
Takapyörä kuuluu olla epäkeskeisesti pinnattu. Tämän voisi keksiä ihan omalla päättelylläkin. Runko on symmetrinen, mutta takapyörässä on navan toisella puolella rataspakka, joten takanapa ei oikein osu rungon keskelle. Mikä voisi olla ratkaisu...ahaa!
Vanteesi taitaa olla vain kiero, jos kerran pinnoja on poikki ja osa löysiä. Kyllähän siitä kalun saa. Suosittelen viemään vanteen pyörähuoltoon. Eipä tuo rihtaaminen toisaalta mitään rakettitiedettä ole. Jokainen sen kyllä oppii. Vaatii vain hieman asiaan perehtymistä ja harjoittelua. - tumpelo vaan
Pitäis varmaa harjoitella tuota rihtausta ja uusien laittamista. Itellä on vielä vanhempien luona reilu 20v monark maastopyörä josta vois ottaa harjoituskappaleen, coca-cola pullo pinnojen väliin ja pari pinnaa poikki limsat naamalle jo joskus 90-luvulla. Siitä asti fillari ollut odottamassa parempia aikoja joten voihan siinä olla muutakin laitettavaa, onneksi ollut sentään kuivassa tilassa.
- kokemus-k
Katso nyt muuten ihan ensin että se takapyöräsi on suorassa siinä haarukan välissä. Sen pystyy kyllä ihan helposti kiristämään siihen vähän vinoonkin jolloin se voi ottaa kiinni haarukkaan (varsinkin jos tilaa on niukasti).
Käännä pyörä 180 astetta pystyakselilla, eli pyörät kohti taivasta ja laita etu ja takapyörä pyörimään, mikäli takapyörän liikerata eroaa etupyörän liikeradasta, on takavanne viallinen.
Eli, mikäli
Etupyörän rata ------------------------------------------------------------
Takavanteen rata ----------------------__-------------------------------
on takavanne kiero
Vanekorjauksesta otetaan keskimäärin 30 euroa, kysy kuitenkin
Kohdassa 1,20 näkyy hieman kiero vanne
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=bcZ1jjB_AdQ&feature=endscreen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313874- 412599
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422558Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82345- 292148
- 381779
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461623Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3011505Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461468- 1411467