Olen suhteessa, jossa jatkuvasti tapahtuu niin, että toinen osapuoli jättää asioita tekemättä, ei ota kantaa ja pettää lupauksia niitä muistamatta. Elää ikäänkuin vapaamatkustajana, jonka ei ilmeisesti omasta puolestaan tarvi huolehtia kuin omista asioistaan. Ja kun sitten tätä toimintaa ihmettelen hän toteaa yksiselitteisesti, että ei tarkoita mitään pahaa. Onko se niin, että jos ei tarkoita mitään pahaa, niin sitten sitä automaattisesti ei tapahtunutkaan?? No minusta ei.
Ei tätä jaksa. Parisuhteessa ei voi olla osapuolia, jotka vaan ottaa, mutta eivät anna mitään. Jatkuva yksin vastuussa oleminen syö mielenterveyttä, toinen on kuin jokerikortti josta ei ikinä tiedä miten se pelaa.
Tärkeintä parisuhteessa on ettei jätetä pulaan!
2
186
Vastaukset
- Asenteista
Tuossa oli paljon totta ja paljon tunteellista potaskaakin. Ihan ymmärrettävästi, koska olet herännyt analysoimaan kumppanisi asenteita ja provosoitunut siitä analyysistä. Provosoituneelta jää analysoimatta vain oma asenne...
Parisuhde on nimensä mukaan PARIsuhde, jossa odotus on, että pelataan tiiminä reiluin pelisäännöin. Ne säännöt jokainen pari luo keskenään.
Kahden ihmisen välisessä kommunikoinnissa on aina myös kaksi tulkintaa, kahdet odotukset ja kaksi tapaa toteuttaa itseä, ja parisuhteessa on AINA kaksi osapuolta, jotka sekä antavat että ottavat, koko ajan.
Vain neuvoton martyyri syyttää toista ihmistä omasta pahasta olostaan, mielenterveytensä syömisestä... Ja martyyrius on itsenäistä "pulaan jäämistä", aivan niin kuin sekin, että päättää olevan "lupausten pettämistä" jos unohtaa luvanneensa jotakin. Unohdus saa silloin aivan uuden merkityksen...
Reilu peli sen olla pitää, puolin ja toisin, ja pelin säännöt opitaan vain elämällä yhdessä läpi kaikki tilanteet, joita elämä eteen heittää. Tiimikaveria ei pidä jättää "pulaan" myöskään tunteellisen vastamäen eteen tullessa – puhumattakaan silloin, kun se mäki on itse aiheutettu...
Keskustelemisen jalolla taidolla tässä maailmassa on selvitty tiukemmistakin tilanteista takaisin sopuun ja tasapainoon ja rakkauden- ja kunnioituksen tunteeseen. - niin?
"toinen osapuoli jättää asioita tekemättä"
Esimerkiksi mitä kaikkea?
"ei ota kantaa"
Hän on puhumaton?
"pettää lupauksia niitä muistamatta"
Miksi hän lupaa jos ei pidä? Miksi uskot niitä? Missä tilanteessa hän on luvannut, ja mitä?
"Elää ikäänkuin vapaamatkustajana, jonka ei ilmeisesti omasta puolestaan tarvi huolehtia kuin omista asioistaan."
Miten hän elää tarkemmin?
"Parisuhteessa ei voi olla osapuolia, jotka vaan ottaa, mutta eivät anna mitään."
Mitä toivoisit hänen antavan?
Keskustelu ei siis suju ainakaan. Ja arki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170