Käsittämättömän turhauttava tilanne!

Työ vai rakkaus

Olen työni puolesta tutustunut erääseen mieheen ja työn luonteen vuoksi olen oppinut tuntemaan hänet syvemmin, kuin yleensä työn parissa on tapana. Olen taistellut tunteitani vastaan, mutta joudun myöntämään olevani rakastunut.

En ole koskaan ennen elämässäni tuntenut näin, vaikka olen ennekin ollut rakastunut. Ensimmäisen kerran elämässäni olen tavannut miehen, joka vastaa täysin ihannekumppaniani, ennen kaikkea sisäisesti, mutta myös ulkoisesti. Hänen arvonsa vastaavat omiani ja tiedän, että hän arvostaa minua monella tavalla. Olisimme kertakaikkiaan täydellisesti toisillemme sopivat.

Ongelma on työ, jota teemme. Niin kauan, kuin olemme yhteistyössä, olemme estyneet olemasta henkilökohtaisessa suhteessa, koska työskentelemme sellaisten arkaluonteisten asioiden parissa, että objektiivisuus on säilytettävä, sekä vältettävä eturistiriitoja ja kaikenlaisia vääriä motiiveja. Meidän molempien on pystyttävä arvioimaan toistemme toimia.

Yhteistyötämme jatkuu vielä ainakin n. 5kk, enkä tiedä, pystynkö jatkamaan sitä, jos tunteeni eivät laimene tai jollen tee asialle jotain. En vaan katso olevani oikeutettu tekemään päätöstä miehenkin puolesta, sillä jos teen aloitteen hänen suuntaan kesken yhteistyön, vaikuttaa se hänenkin työhönsä.

Työllä ja uralla on usein miehille suurempi merkitys, kuin naisille. Siksi mietin, että herättäisiköhän se miehessä halveksuntaa, jos asetan tunteeni työn ja kaiken muun edelle. En tekisi niin, jos kyse olisi pelkästä ihastumisesta. Kyseessä on niin itsepäiset ja syvät tunteet, että olen valmis luopumaan vaikka työstäni ja lähes kaikesta muustakin sen vuoksi, että saisin olla hänen kanssaan. En tosin tiedä hänen tunteitaan, eikä hän minun.

En osaa päättää riskeeraisinko kaiken muun ja ottaisin selvää tunteista, vai odotanko yhteistyön päättymistä ja riskeeraan rakkauden - hän on vielä sinkku, mutta kuka tietää, mitä tässä ehtii tapahtua.

27

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palstan väki

Ja..kysymys pähkinänkuoressa oli siis, mikä?

:D

• Työ vai rakkaus

Onhan se siellä, kun lukee. Kommentoikoon kukainenkin niinkuin tahtoo :)

Lähinnä mietin tuota, että riskeeraanko työn vai rakkauden, jos toimin nyt ,voin menettää molemmat tai ainakin miehen, sekä joutuisimme joka tapauksessa keskeyttämään yhteistyön, eli päätökseni vaikuttaisi miehenkin työhön.

Jos odotan, voin menettää miehen, mutta tulisi ainakin hoidettua työ kunnialla.

Kaipaisin miehistä näkökulmaa ja ajatuksia, että kummalla tavalla toimisin, sekä arvailuja seurauksista.

• Palstan väki
        Työ vai rakkaus kirjoitti:

Onhan se siellä, kun lukee. Kommentoikoon kukainenkin niinkuin tahtoo :)

Lähinnä mietin tuota, että riskeeraanko työn vai rakkauden, jos toimin nyt ,voin menettää molemmat tai ainakin miehen, sekä joutuisimme joka tapauksessa keskeyttämään yhteistyön, eli päätökseni vaikuttaisi miehenkin työhön.

Jos odotan, voin menettää miehen, mutta tulisi ainakin hoidettua työ kunnialla.

Kaipaisin miehistä näkökulmaa ja ajatuksia, että kummalla tavalla toimisin, sekä arvailuja seurauksista.

Aforismi:

Miesten ja bussien perään ei kannata juosta, aina tulee uusia!

• Työ vai rakkaus
        Palstan väki kirjoitti:

Aforismi:

No, tällaista ei tule toista, siitä voin olla varma.

• Työ vai rakkaus
        Palstan väki kirjoitti:

Aforismi:

Toisekseen, en halua ketään muuta. En halua miestä siksi, että olisi joku, jonka kanssa olla, viihdyn hyvin yksinänikin. Rakastan häntä ja jollen voi olla hänen kanssaan, olen yksin ja parantelen haavojani ehkä loppuelämäni ajan.

• Palstan väki

• Työ vai rakkaus

• niin tekisin

Viisi kuukautta on lyhyt aika. Odota.

• työ vai rakkaus

Sitä olen itsekin tässä päivän miettinyt. Johan tässä olen kärsinyt kohta vuoden, niin mitä 5kk on enää siihen verrattuna. Välillä vaan tuntuu, että räjähdän, kun patoan kaiken sisälleni. Odottavan aika on pitkä...

• työ vai rakkaus kirjoitti:

Sitä olen itsekin tässä päivän miettinyt. Johan tässä olen kärsinyt kohta vuoden, niin mitä 5kk on enää siihen verrattuna. Välillä vaan tuntuu, että räjähdän, kun patoan kaiken sisälleni. Odottavan aika on pitkä...

Valitset tietysti miehen. Mutta en voi olla ihmettelemättä, miten työ ja suhde voivat olla noin toisensa poissulkevia. Sitä paitsi voittehan seurustella salassa tuon viisi kuukautta.

Oletko muuten aivan varma, että mies tuntee samoin? Muutenkin epäilen rakkautta ilman seurustelua ja toisen todellista tuntemista, johon kuuluu vikojenkin tunteminen ja niiden hyväksyminen. Mistä tiedät, ettei miehellä ole pimeää puolta, jota et voi hyväksyä?

• t v r
        Ratikkakuski kirjoitti:

Valitset tietysti miehen. Mutta en voi olla ihmettelemättä, miten työ ja suhde voivat olla noin toisensa poissulkevia. Sitä paitsi voittehan seurustella salassa tuon viisi kuukautta.

Oletko muuten aivan varma, että mies tuntee samoin? Muutenkin epäilen rakkautta ilman seurustelua ja toisen todellista tuntemista, johon kuuluu vikojenkin tunteminen ja niiden hyväksyminen. Mistä tiedät, ettei miehellä ole pimeää puolta, jota et voi hyväksyä?

En tietenkään tiedä hänen tunteistaan mitään, sehän tässä ongelma on, kun niistä ei voi tässä tilanteessa ottaa selvää.

• älä luovu omasta

Työ ensin jos et muuta keksi.

• Oasis

Ihanaa, että olet löytänyt ihmisen, jota kohtaan pystyt tuntemaan noin vahvasti, mutta ei takuulla ole helppoa kärvistellä epävarmuuden tilassa.

Jos mies tuntee sinua kohtaan samoin ja teidät on tarkoitettu toisillenne, ei pieni odottelu muuta tilannetta miksikään. 5kk on kuitenkin loppujen lopuksi lyhyt aika, vaikka takuulla tuossa tilanteessa päiväkin tuntuu pitkältä. Sinuna siis odottelisin hiukan tilanteen selkiämistä ennenkuin "uhraisin" työn, se voi lopulta olla se huonoin mahdollinen ratkaisu.

Toivon, että saat rakkaudellesi vastakaikua :)

• Tekemättä jättämiset kaduttaa myöhemmin, tekemiset ei. Kannattaa yrittää ottaa huomioon etukäteen eikä kantapään kautta opittuna ja selvittää kulkeeko feromonit kahteen suuntaan :)

Jos työssä tarvittava obejktiivisuus jostain syystä edellyttää että teillä kahdella on neutraalit välit, se objektiivisuus on jo kadonnut rakastumisesi myötä. Vaikuttaa vähintään alintajuntaisesti suhtautumiseesi häneen ja hänen tekemisiin. En kyllä tiedä mikä sellanen työ voisi olla, jos/kun ette toisianne koskevia päätöksiä tee. Joten tuntuu, että ainoa huolesi on tunteeko hän samoin.

• vain luoja tietää

Tunteeko?

• vain luoja tietää kirjoitti:

Tunteeko?

Toivottavasti.

• "Jos työssä tarvittava obejktiivisuus jostain syystä edellyttää että teillä kahdella on neutraalit välit, se objektiivisuus on jo kadonnut rakastumisesi myötä. "

Hyvä pointti.

• Ratikkakuski kirjoitti:

"Jos työssä tarvittava obejktiivisuus jostain syystä edellyttää että teillä kahdella on neutraalit välit, se objektiivisuus on jo kadonnut rakastumisesi myötä. "

Hyvä pointti.

Senpä takia neidon kannattaa unohtaa työ ja vaan keksiä paras taktiikka millä saa äijän itselleen. :>

• Oasis
        bravo.bravi kirjoitti:

Senpä takia neidon kannattaa unohtaa työ ja vaan keksiä paras taktiikka millä saa äijän itselleen. :>

Ei se ilmeisesti ole noin yksinkertaista tässä tapauksessa :) AP kun sanoi jossain, että tunteiden esiin ottaminen saattaa vaarantaa miehenkin työn ja lopettaa yhteistyön eli ymmärrettävästi tässä tapauksessa ei ole niin helppoa tehdä päätöstä kun vaakalaudalla ei ole ainoastaan se oman työn menetys.

Jos kyseessä olisikin ns normaalityö, niin tällaista tilannettahan ei edes syntyisi. En kyllä ole itsekään saanut päähäni missä töissä voi olla niin arkaluontoisia asioita, ettei rakkaudelle ole tilaa, mutta oletan että AP osaa itse parhaiten arvioida työnsä vaatimuksia.

• Oasis kirjoitti:

Ei se ilmeisesti ole noin yksinkertaista tässä tapauksessa :) AP kun sanoi jossain, että tunteiden esiin ottaminen saattaa vaarantaa miehenkin työn ja lopettaa yhteistyön eli ymmärrettävästi tässä tapauksessa ei ole niin helppoa tehdä päätöstä kun vaakalaudalla ei ole ainoastaan se oman työn menetys.

Jos kyseessä olisikin ns normaalityö, niin tällaista tilannettahan ei edes syntyisi. En kyllä ole itsekään saanut päähäni missä töissä voi olla niin arkaluontoisia asioita, ettei rakkaudelle ole tilaa, mutta oletan että AP osaa itse parhaiten arvioida työnsä vaatimuksia.

Työtönnä ja miehetönnä tietty olis kaikkein kurjinta. Mä kerran sanoin eräälle kivalle työyhteyksistä tutulle naiselle, että kanssasi on myös sosiaalisessa mielessä kiva tehdä töitä. Ymmärsi yskän ja sanoi että samaa mieltä ja käytiin kahvilla ja vähän treffeilläkin, mutta ei siitä sitten mitään Rooman paloa tullu :) Repla on kuitenkin käyttökelpoinen :d

• Oasis
        bravo.bravi kirjoitti:

Työtönnä ja miehetönnä tietty olis kaikkein kurjinta. Mä kerran sanoin eräälle kivalle työyhteyksistä tutulle naiselle, että kanssasi on myös sosiaalisessa mielessä kiva tehdä töitä. Ymmärsi yskän ja sanoi että samaa mieltä ja käytiin kahvilla ja vähän treffeilläkin, mutta ei siitä sitten mitään Rooman paloa tullu :) Repla on kuitenkin käyttökelpoinen :d

Tuo olisikin parasta kun voisi "kevyesti" tunnustella toisen tunteita. Jollei siitä tule mitään, voi yhteistyö jatkua ilman kiusaantumisen tunteita ja jos tulee niin voisi pitää matalaa profiilia sen aikaa kunnes työkuviot ovat selvillä.

Tässä tapauksessa ap:n tunteet vaikuttavat kuitenkin olevan liian vahvoja, jotta pystyisi ns kevyeen suhtautumiseen.. Ja kun ei tiedä tarkasti minkälaisesta työstä on kyse, on vaikea ajatella kokonaisuuutta. Itselle kun se "pahin" olisi pomoin ihastuminen tms.

• t v r
        Oasis kirjoitti:

Tästä tulikin nyt oikea mysteeri :) Valitettavasti en voi kertoa, mistä työstä on kyse, mutta tosiaan tilanne on tuo.

Ei tässä työssä ole rakkaudelle sijaa, siksi ei taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin odottaa. Kirjoitinkin tänne ehkä enemmän vain selkiyttääkseni ajatuksiani. Jos kaikki olisivat kirjoittaneet "UNOHDA TYÖ!", niin ehkä se olisi saanut minut mietteliääksi, mutta eipä juuri olisi muuttanut mieltäni. Enhän voisi tehdä sitä siksikään, että omatuntoni ei antaisi periksi tehdä itsekästä ratkaisua.

Taidan hommata aamukamman ja alkaa laskemaan päiviä siihen, että voin ilmaista tunteeni hänelle.

• Oasis
        t v r kirjoitti:

Tästä tulikin nyt oikea mysteeri :) Valitettavasti en voi kertoa, mistä työstä on kyse, mutta tosiaan tilanne on tuo.

Ei tässä työssä ole rakkaudelle sijaa, siksi ei taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin odottaa. Kirjoitinkin tänne ehkä enemmän vain selkiyttääkseni ajatuksiani. Jos kaikki olisivat kirjoittaneet "UNOHDA TYÖ!", niin ehkä se olisi saanut minut mietteliääksi, mutta eipä juuri olisi muuttanut mieltäni. Enhän voisi tehdä sitä siksikään, että omatuntoni ei antaisi periksi tehdä itsekästä ratkaisua.

Taidan hommata aamukamman ja alkaa laskemaan päiviä siihen, että voin ilmaista tunteeni hänelle.

Kurjaa, kun joudut kärvistelemään mutta toivotaan, että tilanteesi selkiintyy ja että saat tunteillesi vastakaikua.

Pidän peukut pystyssä puolestasi! :)

• Käsittämätöntä!

• nyt on menoa

IIIIIIIIIIhhh!

Juomat loppuu kohta ja on lähdettävä hakemaan niit'ä kodin ulkopuolelta.

• Kannattaisi varautua paremmin. ;-)

• Shirelee

Jos joku mies jahkailisi minun ja työnsä välillä, sanoisin hyvästit. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1328
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      160
      1260
    3. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      57
      1201
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1125
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1101
    6. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      907
    7. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      873
    8. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      78
      823
    9. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      51
      817
    10. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      795
    Aihe