Kuljetusteline vetokoukkuun

minä vain

Tarkoitus olisi hankkia 29" miesten maastopyörälle kuljetusteline auton vetokoukkuun. Onko minkälaisia kokemuksia näistä telineistä? Thule tuntuu olevan yleisin merkki googlatessa. Olisi tietenkin hyvä että siinä olisi valot ja paikka rekisterikilvelle ja olen kuullut että näilläkin ominaisuuksilla olisi olemassa jokin teline jonka saa vielä taitettua kasaan kun tuota varastotilaa ei kerrostalokämpässä kauheasti ole. Thulella taisi olla kyllä erillinen kilpi jossa valot ja kilven paikka löytyy?!

2

484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anttir-

Telineitä on äkkiseltään kolme eri tyyppiä.

Edullisin on yksinkertaisesti pari päällystettyä metalliputkea jonka päälle saa yhden tai tarvittaessa kaksi pyörää nostettua. Muutama kymppi biltemassa tai motonetissa. Mainittuun päällystykseen kannattaa kiinnittää huomiota että kun se on kulunut loppuun alkaa pyörästä lähteä maalit. Kahden pyörän kiinnittäminen tällä on hieman aikaavievää.

Sitten on nämä kahden ja kolmen pyörän muoviset telineet jotka ainakin tuntuisivat olevan laadukkaampia. Hintaluokkaa 50-100e, Thule taisi olla motonetissa 79e kun tuommoisen ostin. Jostain syystä varsinkin kauempana olevaan on minun normaali aikuisten pyörä on vaikea saada. Olisikohan tuossa joku säätöjuttu sitten.

Kolmantena on nämä kahden, kolmen ja neljän pyörän "Lavetit" joiden hinnat menee siellä neljän viiden sadan euron hujakoilla. Ne vievät merkittävästi tilaa mutta ovat helppokäyttöisempiä kun paljon nostetaan pyöriä. Niissä on myös omat valot.

Kaksi edellämainittua kulkee hyvin vaikka takakontissa mukana. Niihin vo myösi hankkia oman valosarjan mikäli takavalot peittyvät merkittävästi niin ettei ne näy taaksepäin ja takanaolevien ajo vaarantuu. Myös rekisterikilpi tulisi näkyä. Tässä voi käyttää joko auton omaa rekisterikilpeä esiin nostettuna tai tilata kakkoskilven katsastuskonttorilta. Ei siitä kauheasti ole sakkoja jaeltu.

Mahdollinen maasturin lisärengas takaovessa estää kaikkien näiden käytön ja silloin tulee käyttää kattotelineitä.

• minä vain

Auton Kia Rio joten vetokoukkuhan tuohon oli otettava oston yhteydessä. Fixuksella oli thulen teline n. 70€ ja jossain oli valokilpi 59€ joten taidan ostaa tuon telineen fixukselta ja katsoa miten rekkari ja valot peittyy ja tarpeen mukaan ostan sitten tuon valokilven ja hankin lisä rekkarin. Ylimääräisen rekkarin taisi saada muutamalla kympillä joten ei tuo kokonaisuutena pahaksi muodostu vaikka ei käyttöä välttämättä kauhean usein olisikaan. Tuossa thulen telineessä näytti olevan kunnon kiinnikkeet joilla ei kyllä onnistu pyörän naarmuttaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      83
      3739
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      107
      1114
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      865
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe