Helkama Yoker 16"

Cool or what

Hei. Menen katsomaan Yoker pyörää joka on käytetty, mutta kuulemma vain 5km ajettu. Onko hyvä pyörä? Kiitos vastauksista!

8

2167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkup. Maantiepyöräi

      - painava
      - hieman "ihmeellinen" muotoilu
      - jalkajarru

      En ostaisi omille muksuille

    • osta pois vaan

      Jalkajarru on ehdoton lapsille. Ihmeellinen muotoilu? Mitän hiton väliä sillä on jos pyörä on sopivan kokoinen ja miellyttävä ajaa. Painava? Lasten fillareissa ei yleensä muutenkaan panosteta pyörän keveyteen, eiköhän tuossa ole ennemminkin keskitytty kestävyyteen. Tuossa näyttäisi olevan hyvin kattava ketjun suojus ja muutenkin vaikuttaa asialliselta pyörältä.

      • Joo, siis ei

        Jalkajarru on vaarallinen!


      • HiPo

        Jalkajarrussa on yksi hyvä puoli. Se on kestävä. Lastenpyörissä luotettavuus on tietenkin tärkeää. Käsijarrut vaativat aina hieman enemmän huolellisuutta ja huolenpitoa.

        Toisaalta jalka jarru on jarruna surkea. Tämän tietää jokainen, joka on ajanut kunnon käsijarrullisella fillarilla. Jalkajarru on hidas, tehoton ja se vaikuttaa vain takapyörään, jonka jarrutusteho ei edes voi olla hyvä. Lapsi oppii kyllä käsijarrujen käytön siinä kuin jalkajarrunkin, kunhan käsijarrut ovat vain kunnolliset ja toimivat.

        Lasten pyörän hankinta ei kyllä ole helppoa. Tarjolla on lähinnä vain heikkolaatuisia samantyyppisiä pyöriä, joita tämä Yokerkin edustaa (tosin paremmasta päästä). Parempi olisi kevytrunkoinen (teräs tai alumiini) yksivaihteinen, vapaarattaalla ja lasten mitoille tehdyillä etu ja takakäsijarrulla varustettu pyörä. Näitä ai vain löydy mistä tahansa marketista. Onneksi sentään netti on keksitty. .. niin ja se ensimmäinen pyörä on tietenkin potkupyörä.


      • joo joo jooo
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Jalkajarru on vaarallinen!

        Jalkajarrullisten pyörien kanssa ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa. Lapsen on paljon helpompi jarruttaa jalkajarrulla kuin käsijarrulla.


      • HiPo
        joo joo jooo kirjoitti:

        Jalkajarrullisten pyörien kanssa ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa. Lapsen on paljon helpompi jarruttaa jalkajarrulla kuin käsijarrulla.

        Perustelut?


      • Alkup. Maantiepyöräi
        HiPo kirjoitti:

        Jalkajarrussa on yksi hyvä puoli. Se on kestävä. Lastenpyörissä luotettavuus on tietenkin tärkeää. Käsijarrut vaativat aina hieman enemmän huolellisuutta ja huolenpitoa.

        Toisaalta jalka jarru on jarruna surkea. Tämän tietää jokainen, joka on ajanut kunnon käsijarrullisella fillarilla. Jalkajarru on hidas, tehoton ja se vaikuttaa vain takapyörään, jonka jarrutusteho ei edes voi olla hyvä. Lapsi oppii kyllä käsijarrujen käytön siinä kuin jalkajarrunkin, kunhan käsijarrut ovat vain kunnolliset ja toimivat.

        Lasten pyörän hankinta ei kyllä ole helppoa. Tarjolla on lähinnä vain heikkolaatuisia samantyyppisiä pyöriä, joita tämä Yokerkin edustaa (tosin paremmasta päästä). Parempi olisi kevytrunkoinen (teräs tai alumiini) yksivaihteinen, vapaarattaalla ja lasten mitoille tehdyillä etu ja takakäsijarrulla varustettu pyörä. Näitä ai vain löydy mistä tahansa marketista. Onneksi sentään netti on keksitty. .. niin ja se ensimmäinen pyörä on tietenkin potkupyörä.

        http://www.islabikes.co.uk

        ja Cubella sekä Spessulla on myös ihan kelvollisiakin malleja


      • besserwisseri
        Joo, siis ei kirjoitti:

        Jalkajarru on vaarallinen!

        Sinä olet vaarallinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      901
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe