Esineiden symboliikkaa!

S.lyyrinen

Hei! Olen suunnittelemassa musiikkivideoita erääseen kappaleeseen, joka käsittelee itsemurhaa. Ajatuksenani on luoda musavideo, jossa on paljon esineitä, joilla on symboolinen merkitys videon tarinaan ja kulkuun. Tarkoituksenani on hommata esineitä halpabudjetilla ja tänään käväsin kirpparilla katselemassa vähän. Pari pontetiaalista esinettä oli, mutta päädyin vielä miettimään esineitä tarkemmin.

Itselläni kun ei ole hirveästi tietoa esineiden symboliikasta yms, enkä nyt oikein löytänyt etsimisellä, niin listaan muutamia asioita, joiden merkitystä tulisi kuvata esineillä;

- Suru
- Kuolema
- Vapaus
- Rakkauden menetys
- Tuska

Sen verran kerron biisin tarinasta vielä, että se kertoo miehestä, jonka elämän oli mullistanut nainen, mutta menetettyään hänet, hänestä tuli itsetuhonen, koska ei kestä sitä, että on menettänyt elämänsä rakkauden. Jos joku haluaa jeesata minua vähän enemmänkin näissä esinehommissa, niin kappaleen tarinan löydät tubesta nimellä Sheikki Lyyrinen - Testamentti. Itselläni on jo hahmotelma kyseisen kappaleen musiikkivideosta. Mielessäni on alku ja loppu. Sitten olen vielä miettinyt oikeastaan, että näille tuntemuksia kuvaaville esineille voisin antaa merkitystä.

6

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskainen

Ehdotuksia:
      Suru - harmaa viitta
      Kuolema - viikate
      Vapaus - lentoon lähtevä lintu (taulu)
      Rakkauden menetys - särkynyt sydän (perinteisesti), särkynyt maljakko

• aivojeni hedelmä

Eräs karmean näköinen babylonialainen jumalpatsas voisi hyvinkin soveltua symboloimaan kuolemaa.

• manaajan demoni :-)

Muistin nimen: Pazuzu

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pazuzu

"Pazuzu on assyrialaisessa ja babylonialaisessa mytologiassa tuulten demonien kuningas ja Hanbi-jumalan poika."

"... Pazuzu esiintyy Manaaja-romaanissa ja elokuvassa, joiden johdannossa isä Merrin löytää Pazuzua kuvaavan esineen arkeologiselta kaivauspaikalta Pohjois-Irakista. Myöhemmin demoni riivaa pikkutytön Yhdysvalloissa."

• ehdotuksiani

Rakkauden menetys ; särkynyt ruukku
      Vapaus ; kesäisessä tuulessa liehuva heinänkorsi
      Kuolema ; vanha ladottu kiviaita
      Suru ; vanha ruosteinen polkupyöränrunko purossa

• sitroen.

Mitä tekemistä tällä on tiedepalstalla?

• S.Lyyrinen

Ei mitään. Tajusin vasta jälkeenpäin, että osui vahingossa väärälle palstalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 93
      1494
    2. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1344
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1267
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      1168
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      1145
    6. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      9
      945
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      36
      807
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      751
    9. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      744
    10. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      715
    Aihe