miten sen käyttäisit?
Sen verran taustaa, että vaimo mulle aina motkottaa, että musta ei tule koskaan rikasta ku heti jos mä satun saamaan ylimääräistä rahaa niin mä jaan sen heti pois. Viimeksi kun sain jostain ylim. 500 ja mä tankkasin sillä auton tankin täyteen, annoin vaimolle satasen kampaajaa varten ja loput laitoin perheen sijoitustilille.
Omasta mielestäni mä ainakin yritän tulla rikkaaksi, mutta ilmeisesti mä en kuitenkaan niin tee(se, että sijoitan säästöt sitten päivvittua on jo aivan toinen tarinansa).
Joten, mitä normaali miäs teköö kun se saa ylimääräistä?
Jos saisit 500 ylimääräistä näppiin,
43
223
Vastaukset
ai saakeli tää oli taas vaan miehille suunnattu kysymys,
mut jos mää saisin vastata, mää sanosin et hommaisin vihdoinki ne tatuoinnit (tai ainaki osan niistä) joista olen vuosikausia haaveillu ku koskaan ei vaan tunnu olevan tarpeeksi rahaa..
niinku,
mur- matalapalkka
mitä naiset tekee miesten logiikka palstalla kun tuolla on naisten logiikka palstakin?
Jos saisin 500e ylimääräistä näppiin niin koittaisin pitää sen säästössä mahdollisimman pitkään, kyllähän hinnat nousee jokatapauksessa koko ajan palkankorotuksia enemmän että varmaan se sulaisi jossain vaiheessa kyllä ihan arkiostoksiin kuitenkin.
Jos taas pitäisi sillä jotain heti ostaa niin sohva olisi uusittavissa, telkkaria ei ole tällä hetkellä ollenkaan, jne., käyttöä olisi varmaan vaikka 5000 eurolle. matalapalkka kirjoitti:
mitä naiset tekee miesten logiikka palstalla kun tuolla on naisten logiikka palstakin?
Jos saisin 500e ylimääräistä näppiin niin koittaisin pitää sen säästössä mahdollisimman pitkään, kyllähän hinnat nousee jokatapauksessa koko ajan palkankorotuksia enemmän että varmaan se sulaisi jossain vaiheessa kyllä ihan arkiostoksiin kuitenkin.
Jos taas pitäisi sillä jotain heti ostaa niin sohva olisi uusittavissa, telkkaria ei ole tällä hetkellä ollenkaan, jne., käyttöä olisi varmaan vaikka 5000 eurolle.ketkäs niistä miehistä ja niiden logiikasta keskustelis, jos ei naiset..?
ja minkäs mää sille voin et kaikki mielenkiintosimmat kysymykset tällä palstalla sattuvat olemaan miehille suunnattuja..
mää vastaan niihin jos haluan.
vierailen kyllä toisinaan tuol naisen logiikassakin, mut siel on enimmäkseen aika tylsää,
murmurriperkele kirjoitti:
ketkäs niistä miehistä ja niiden logiikasta keskustelis, jos ei naiset..?
ja minkäs mää sille voin et kaikki mielenkiintosimmat kysymykset tällä palstalla sattuvat olemaan miehille suunnattuja..
mää vastaan niihin jos haluan.
vierailen kyllä toisinaan tuol naisen logiikassakin, mut siel on enimmäkseen aika tylsää,
murlisäisin vielä et kyllä tuo naisten logiikka -palstakin taitaa olla enimmäkseen miesten kansoittama..
mur
Mulla se viissataa hujahtais aika nopeeta esim. lasten kevät/syystakkeihin ja itselle myös vaikka vastaavaan takkiin. Sit loput johonkin lomakassaan. Takit lämmittää lapsia kuitenkin toivottavasti pari vuotta ja itseä loppuelämän, jos ei liho ja matkat lämmittää muistoissa mieltä lopun elämää.
"Joten, mitä normaali miäs teköö kun se saa ylimääräistä?" Sä kuulostit suht normaalilta mieheltä, munkin mies vois joskus antaa rahaa mun kampaajaan (joka ei ole noin kallis) :D No, jos saa sen ylimääräisen 500e... :P- ssi~
Heh heh tosi huvittavaa.
No tässä on sellanen mielenkiintonen juttu, että ihminen ei tarvitse itse rahaa mihinkään, ihminen useammin tarvii jotain juttua, minkä saa rahalla. Vai voiko joku rehellisesti väittää, että on helvetin hienoa omistaa miljoona, mutta ei ole ajatellut tehdä sillä mitään?
Jos haluaa olla "rikas", niin on syytä hankkia esim. järvenrantatontti ja sinne joku viiden miljoonan asunto, josta voi sitten kivasti maksella vakuutuksia yms.. Omaisuus on oikeastaan ainoa asia, joka ns. rahallisesti tekee rikkaaksi - jos tekee.
Joo, ja sitten tietysti voi miettiä, että mitä on ylipäänsä olla rikas. Eikö rikkautta ole jo se, että saa olla helvetin hyvässä duunissa ja saa sieltä liksaa ja mahdollisesti voi aina sillon tällön pyydellä palkankorotusta, jos itse alkaa panostaa enemmän duuneihin? Eikö rikkautta oo se, että saa ittensä elätettyä, ehkä vaimon ja lapset, sitten ois vielä asunto, auto ja ties mitä. Mun mielestä siinä on aika monta rikkauden aihetta. Samoin se, että pystyt kaupasta ostamaan mitä haluat ja voit viihdyttää itseäsi myös vaikka syömällä ulkona, käymällä leffassa yms. Monia asioita saa rahalla.
Ja jos itse saisin 500 euroa juuri nyt, niin käyttäisin sen luultavasti koulukirjoihin ja kivoihin vaatteisiin/kenkiin/laukkuihin. Ihan siks, koska tällä hetkellä en tarvitse muuta. Mielestäni rahaa tulee käyttää tarpeen mukaan.
TOSIN, mäkään en varmaan toisen mielestä tarvitse kenkiä tai vaatteita yhtään enempää. Mut kyllä se vaihtelu virkistää ja vanhoja voi aina vaikka lahjottaa eteenpäin ;)Tai sit vois kyllä olla, että hankkisin yhden tatuoinnin, mitä oon mietiskellyt tässä neljä vuotta.
- Hullu ukko
Minusta ainakin olisi mukavaa omistaa miljoona tilillä. Ei sillä mitään tarvitsisi tehdä kunhan kävisi vain välillä ihailemassa saldoa:)
Mulle käy aina näin. Miehiltä kysyn ja naiset vastaa. Sinänsä myönteinen suuntaus menossa, että enää ei naiset vastaile miestensä puolesta.
Itse veikkaan, että normaali suomalainen mies ryyppäis sen viissataa. Mutta se nyt on pakko arvailla vaan ku kukaan ei vastaa.Mä vastasin myös mun miehen puolesta, se tekis suunnilleen noin kuin sä :) Miinus se kampaaja ;)
- jeeeeeeeeeeeeee
Täyden palvelun saunailta kahden typykän kanssa 8)
- yx seilori
Ei 500 vaikuttaisi elämään mitenkään
ehkäpä polttamalla se Ratikan nähden ja kuvaisi Ratikan ilmeen
filmillä, jota ei kateuden viherrys pilaisi Ostoslistaan kuuluu uusi sängyn runko. Ja ostoslistalla on kenkiä, skeittilautaa, trukit, lista on loputon....
- paskalisko
Lisäkaappi ja pari pedaalia
- Viron sossutantta
Eipä taida sossu antaa gentsulle viittäsataa
- paskalisko
Viron sossutantta kirjoitti:
Eipä taida sossu antaa gentsulle viittäsataa
Mitäs tuo tieto minuun liittyi?
paskalisko kirjoitti:
Mitäs tuo tieto minuun liittyi?
Sä oot ihan genion näköinen, kaukaa katsottuna.
- Che marinero
modelli kirjoitti:
Sä oot ihan genion näköinen, kaukaa katsottuna.
Lahjoitin 60w Marshallin ja Kasugan muuta käyttökelpoisa elektroniikkaa kierrätykseen eholla että vievät myös kaikki romunkin samalla
Kasugassa on hyvä kaula Spotnkismaisen rautalangan soittoon
mutta heikkona käistyy ja katkeaa heposti
Olisin gempsulleki lahjoittanut ehdolla, ettei palstaile
ai mitäkö tekee, no nakkaa sen akkansa mäkeen! :D
- Che häjy
Larzalle ostain kunno Iisakki Järvenpään--pysyy terävän kauemmin, kuin kauhavaliset.
Kauneudehoitoon ei ihana Larza mitään tarvitsekaan-----kokintaan partakoneen
Satanen vaimosi kampaajaan, oli hyvin kaunis ele.
Kyllä minäkin uhraan kampaajaan satasen aina kun tulee tilaisuus, koska ovat tunnetusti hyviä seksikumppaneita.
Tällä hetkellä osa menis jo tilattuun kitaravahvistimeen, mutta muuten menis sivuun pahan päivän varalle.
Tällä hetkellä menisi 200 vielä maksamattomaan vuokraan, 100 sähköön ja loput 200 työmatkakuluihin
- 16+4
Normaaleista en tiedä. Mutta jos mulle tipahtaisi käteen nyt 500 euron seteli, niin varmasti veisin sen pankkiin, mutta ei tilille vaan tallelokeroon. Just nyt mulla ei ole sille mitään käyttöä eikä sitä junalauta kukaan muukaan ilmaiseksi käytä.
- Citynainen
Normimies lähtee baarikierrokselle. Saadessaan ylimääräistä.
Veikkaisin.
Itse huollattaisin autoni sillä rahalla sillä usein säästän siinä kohtaa.- Sijoitaan 500:.!1#%?
.
Sijoitan 500 euroa pakettiautoni hanskahyllyyn
Har!
.
- Rankaat
Ostaisin kesärenkaat.
Haaveilen kylpylälomasta (alleviivaan sitä) mutta rahat menee pakollisiin
kuluihin :( Kaikki maksaa koko ajan enemmän. Jättäisin tilille. Mutta jos heti pitäisi tuhlata, niin ostaisin olkkariin uuden maton tai ostaisin kesälomamatkan nyt enkä vasta ensi viikolla.
Fenderin Super Champ vaihtaisi omistajaa. Lopuilla juhlistaisi uutta vahvistinta.
http://www.thomann.de/fi/fender_super_champ_x2.htm- määmy
Mä stikkaisin ton summan matkakassaan.
- mies 25
Mä sain veikkauksen pelistä 2400 ylimääräistä. -varasin mökin ahvenanmaalta mulle ja tyttöystävälleni 4 päiväksi juhannukseksi. Ostin myös vaatteita mulle ja tyttöystävälle. Loput säästän kesään.
- Hihhihhihhih
Aloittaja: kyllä oli venyvä 500 sulla! :-D
Ja mikäs ihmeen Kroisos sä oot, ihan 500 euroa!!!!!!!- kundi.kundine
se pointti oli et jos olis ylimääräst massii mihi se menis torspo miäti
- kundi.kundine
pualet mimmil sit biltemaa ostelee ja vähä lisää gasoo tankkii ja lopuil makkaraa ja bissee ja naapurin kans grillaa ainaki siis jos olis kesä jotai tollast
- yksinäinen.
Varmaan hommaisin maksullisen naisen koska panettaa.
500 on niin vähän ettei se vaikuta sitä eikä tätä. Budjetin yleiskatteeseen. Tarkoittaa, että juoksevat menot on sen kokoset, että 500 hukkuu sinne helposti. Pari-kolme tonnia ylimääräistä jo tuntuu jossain. Hitaat hevoset ja nopeat naiset olis perinteinen tuhlaustapa, mutta ennemmin matkustamiseen.
- Hullu ukko
Menisi ulosottojen maksuun.
Onko jollain muka rahaa ylimääräistä? Yleensä rahalle käyttöä keksii, niin ettei se ylimääräiseksi jää. Mutta säästöön, ellei satu mitään akuuttia hankitaa juuri silloin olemaan hollilla. Sitä rahaa kuitenkin jossain kohdin tarvitaan äkisti ja sitten sylettää jos ei ole mistä ottaa.
- Rva Himasluikku
mummiäskin sai 700000euroo tyhjästä
- klasfsfw
Veronpalautuksia olisi tulossa reilu 300e näppiin mutta toisaalta ne ei tavallaan ole ylimääräistä vaan kovalla työllä hankkimiani, ne vaan on välillä verottajalla lainassa. Joulu on kallis juhla joten eiköhän suuri osa veronpalautuksesta pala siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265153Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123765Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462719Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2811267- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081029