luin jostain että kannattaa pitää viikossa yksi paastopäivä. oon sitten tehny silleen eli mehua vettä ja illalla 1 hedelmä.
onko okei?
muina päivinä syön 1500 kaloria
oon 16, täysin kehittynyt(en kasva enää),terve ja mittani ovat 164/50
paaastopäivät?
2
317
Vastaukset
- Sakke
"luin jostain että kannattaa pitää viikossa yksi paastopäivä."
Mistä tuollaista luit? Kuka on sellaisen väitteen takana? Miten väite oli perusteltu?
Ei kannata luottaa kaikkeen, mitä on kirjoitettu.- Minä
Kilokaloreiden laskeminen on vaarallista ja turhaa..johtaa helposti syömishäiriöihin. Ikäisesi ihminen kehittyy vielä, vaikkei pituutta tulisikaan. Pituuttakin voisi vielä tulla, mutta ei saamallasi energiamäärällä. Elät säästöliekillä ja tietynlaisella paastoaineenvaihdunnalla koko ajan. Luut kehittyvät vielä voimakkaasti iässäsi, joten et ole vielä "täysin kehittynyt". Paastopäivät (oikein toteutettuina) sopivat tietyissä tapauksissa terveysongelmaisille, ylipainoisille jne.
Paastopäivä ei ole ikäisellesi missään nimessä suositeltava. Hedelmät puhdistavat kehoa, kun ne nautitaan aamulla tyhjään vatsaan. Voit siis aloittaa aamusi hedelmillä, käydä vaikka välillä suihkussa ja nauttia sitten kunnon aamupala, vaikkapa puuroa jne.
Kaloreiden laskemisen sijaan kannattaa huolehtia ravintoaineiden saannista. Hyvät rasvahapot ovat erityisen tärkeitä,niiden lähteitä ovat kylmäpuristetut kasviöljyt, pähkinät ja rasvainen kala. Ne auttavat myös painonhallinnassa (sinulla ei kyllä ole ylipainoa). Painosi on normaali, painotaulukokkojen mukaan olet varsin hoikka, mutta tuolla energiansaannilla kyllä alat laihtua lisää, ja vaarana on tietysti anoreksia, mitä seuraa usein bulimia masennuksineen .Älä missään nimessä sorru syömishäiriökierteeseen, kaloreiden laskeminen on usein ensimmäinen merkki alkavasta syömishäiriöstä. Aseta terveys etusijalle omassa elämässäsi!Liiku sopivasti, syö niin paljon kuin maistuu, mutta enimmäkseen terveellistä ruokaa. Jos syöt monipuolisesti kasviksia, lihaa, kalaa, viljaa ja maitotuotteita, vähän sokeria, makeisia, leivonnaisia, sipsejä ja paistettua ruokaa sekä kohtuullisesti hyvänlaatuisia rasvoja, pysyt tasan taatusti hyvän näköisenä, sopivan lihaksikkaana, ja luusi jatkavat kehittymistä. Ota tämä neuvo onkeesi oman terveytesi tähden!!! Tilanteesi voi nyt näyttää hyvältä, mutta asenteesi vaikuttaa sellaiselta, että olet vaaravyöhykkeellä. Kauniin ja onnellisen mallitytön tavoite muuttuu helposti käytännössä ahdistuneen, vain ruokaa ajattelevan, masentuneen ja lopulta fyysisesti sairaan ihmisen arkihelvettiin. Itse olen kärsinyt syömishäiriöistä vuositolkulla, ja voin sanoa, että jos haluat tehdä elämästäsi helvetin, niin paras tapa on aloittaa laskemalla niitä v***tun kaloreita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3126078Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483586Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1462760"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2242151Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1001718- 661150
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua811045Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni142942Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10918Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11874