Vähäkalorisia herkkuja

<3sugar

mm. Hedelmäsalaatti (itse tehty), smoothiet (rasvattomaan jugurttiin) pakastekarpalot imeskeltynä ,porkkanat dipattuna kevyt kermaviiliin joka on maustettu esim. sitruunapippurilla ,valkosipulilla ,tilkalla ketsuppia / balsamicoa ja pikkuisen chiliä oman maun mukaan. :) Vesi -ja hunajameloni ovat kanssa hyviä ! Ja kevyimpiä karkkeja ovat Kettu-karkit ,lakut ja pastillit ,koska niissä on 0 - 0,5 g rasvaa eli ei käytännössä mitään ! :) Rasvassahan on tunnetusti enemmän kaloreita kuin sokerissa : 900 kcal / 100g kun sokerissa vain 400 kcal...

83

8022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V.H.H

      Väärin väärin, hedelmäsalaatti ei ole vähäkalorinen, eikä kettukarkit, lakut ja pastillit...
      Ja kuka hullu imeskelee pakastekarpaloita ?

    • polho.kustaa

      Rusinat on kova sana

    • ei niin lihava

      Syö vähemmän ja liiku enemmän. Siinä taitaa olla edelleen paras dietti vinkki. Ja toi makeanhimo on etupäässä mielialahäiriö siihen auttaa aivan muut asiat kun dietit. Koita vaikka psykiatria jos et muuta keksi.

      • en myöskään lihava

        Ihmisellä on jo syntyessään makean himo. Se on synnynnäinen juttu eikä mielialahäiriö.
        Se että jotkut pystyy vastustamaan sitä onkin jo toinen asia.


      • aina ei voi mitään

      • en myöskään lihava

      • Ikämiesurheilija
        en myöskään lihava kirjoitti:

        Ihmisellä on jo syntyessään makean himo. Se on synnynnäinen juttu eikä mielialahäiriö.
        Se että jotkut pystyy vastustamaan sitä onkin jo toinen asia.

        Ihmisellä on monenlaisia himoja, mutta kaikkia niitä pystyy vastustamaan, jos niin haluaa:-))

        Meillä oli pieni painonpudotuskisa muutaman kaverin kanssa. Kaikki keski-ikäisiä miehiä. Satuin kisan voittamaan ja monet ihmettelivät miten olin niin hyvin onnistunut. Vastaus oli yksinkertainen: tahdonvoimalla. Sillä voimalla samalla pystyy lopettamaan mm. tupakoinnin, kuten minun tapauksessani kävi n. 25 vuotta sitten.

        Voi olla, että urheilijataustani auttaa, urheillessa kun joutuu sinne kipurajalle menemään ja siihenkin jotenkin tottuu ja sitä epämukavaa tunnetta jaksaa jonkun aikaa kestää. Omituista kyllä, sitä haastetta saattaa jopa kaivata.

        Minulla varmaan laihduttamaan auttoi se, että koin tavoitteen mielekkääksi, ei niinkään kilpailusta luvassa ollut palkinto. Yhden vanhan teorian mukaan ihminen valitsee aina parhaan vaihtoehdon. Sen, joka hänelle siinä tilanteessa tuntuu parhaimmalta, kun huomoi kaikki olosuhteisiin vaikuttavat tekijät. Minä olisin itseeni hyvin pettynyt, jos sortuisin karkkeja ja suklaata mässäämään, kun olen pudottamassa painoa. Tieto siitä itseeni pettymisestä kannustaa kestämään. Se, että kestän, on minulle se parempi vaihtoehto, jota haluan enemmän.

        Älkää hyväksykö aina sitä helpointa l. löysintä vaihtoehtoa, jossa ette joudu yhtään tsemppaamaan. Itsensä voittaminen on niin hieno tunne, että se kannattaa kokea! Itsekuri ja tahdonvoima ovat asioita, jotka auttavat ihmistä monissa elämän tilanteissa. Niitä kannattaa kehittää ja niitä voi kehittää.


      • 7+20
        en myöskään lihava kirjoitti:

        Jotkut herkuttelee makealla, jotkut suolaisella.
        MakeanHIMO on synnynnäistä. Jo vastasyntyneet erottaa makean ja mieltyvät siihen ensimmäisenä.

        Toiset ovat syntymästään lähtien kontrollifriikkejä ja toiset itsekurittomia. Ei liene epäselvää, kummat näistä herkuttelevat enemmän.


      • Vyötärön löytänyt

        Aivan: syö minkä pystyt kuluttamaan. Olen laihtunut 8 kg kolmessa kuukaudessa ja ihan syömällä ja liikkumalla. Aamulla kaurapuuro, välipalaksi esim. kourallinen manteleita, lounas "lihaisa" salaatti (lisukkeena kanaa tai kalaa) tai normi ruoka, mutta annos pienempi. Välipalaksi hedelmä tai marjoja, Iltapalaksi voileipä lisukkeilla. Nyt painoindeksi normaali. Ei ole ollenkaan vaikeaa pienentää annoksia. Elimistö tottuu jo parissa viikossa... P.S. höpö höpö, ettei leipää saa syödä! Se on tärkeää mitä sen päälle laitat. :D


      • tytöntylleröinen
        Ikämiesurheilija kirjoitti:

        Ihmisellä on monenlaisia himoja, mutta kaikkia niitä pystyy vastustamaan, jos niin haluaa:-))

        Meillä oli pieni painonpudotuskisa muutaman kaverin kanssa. Kaikki keski-ikäisiä miehiä. Satuin kisan voittamaan ja monet ihmettelivät miten olin niin hyvin onnistunut. Vastaus oli yksinkertainen: tahdonvoimalla. Sillä voimalla samalla pystyy lopettamaan mm. tupakoinnin, kuten minun tapauksessani kävi n. 25 vuotta sitten.

        Voi olla, että urheilijataustani auttaa, urheillessa kun joutuu sinne kipurajalle menemään ja siihenkin jotenkin tottuu ja sitä epämukavaa tunnetta jaksaa jonkun aikaa kestää. Omituista kyllä, sitä haastetta saattaa jopa kaivata.

        Minulla varmaan laihduttamaan auttoi se, että koin tavoitteen mielekkääksi, ei niinkään kilpailusta luvassa ollut palkinto. Yhden vanhan teorian mukaan ihminen valitsee aina parhaan vaihtoehdon. Sen, joka hänelle siinä tilanteessa tuntuu parhaimmalta, kun huomoi kaikki olosuhteisiin vaikuttavat tekijät. Minä olisin itseeni hyvin pettynyt, jos sortuisin karkkeja ja suklaata mässäämään, kun olen pudottamassa painoa. Tieto siitä itseeni pettymisestä kannustaa kestämään. Se, että kestän, on minulle se parempi vaihtoehto, jota haluan enemmän.

        Älkää hyväksykö aina sitä helpointa l. löysintä vaihtoehtoa, jossa ette joudu yhtään tsemppaamaan. Itsensä voittaminen on niin hieno tunne, että se kannattaa kokea! Itsekuri ja tahdonvoima ovat asioita, jotka auttavat ihmistä monissa elämän tilanteissa. Niitä kannattaa kehittää ja niitä voi kehittää.

        Olitko painavimmasta päästä tuossa ryhmässä? Painavan ihmisen kilojen pudotus on tiettyyn pisteeseen saakka tosi paljon helpompaa kuin laihan kannsakulkijan.


      • duubadiiba
        Ikämiesurheilija kirjoitti:

        Ihmisellä on monenlaisia himoja, mutta kaikkia niitä pystyy vastustamaan, jos niin haluaa:-))

        Meillä oli pieni painonpudotuskisa muutaman kaverin kanssa. Kaikki keski-ikäisiä miehiä. Satuin kisan voittamaan ja monet ihmettelivät miten olin niin hyvin onnistunut. Vastaus oli yksinkertainen: tahdonvoimalla. Sillä voimalla samalla pystyy lopettamaan mm. tupakoinnin, kuten minun tapauksessani kävi n. 25 vuotta sitten.

        Voi olla, että urheilijataustani auttaa, urheillessa kun joutuu sinne kipurajalle menemään ja siihenkin jotenkin tottuu ja sitä epämukavaa tunnetta jaksaa jonkun aikaa kestää. Omituista kyllä, sitä haastetta saattaa jopa kaivata.

        Minulla varmaan laihduttamaan auttoi se, että koin tavoitteen mielekkääksi, ei niinkään kilpailusta luvassa ollut palkinto. Yhden vanhan teorian mukaan ihminen valitsee aina parhaan vaihtoehdon. Sen, joka hänelle siinä tilanteessa tuntuu parhaimmalta, kun huomoi kaikki olosuhteisiin vaikuttavat tekijät. Minä olisin itseeni hyvin pettynyt, jos sortuisin karkkeja ja suklaata mässäämään, kun olen pudottamassa painoa. Tieto siitä itseeni pettymisestä kannustaa kestämään. Se, että kestän, on minulle se parempi vaihtoehto, jota haluan enemmän.

        Älkää hyväksykö aina sitä helpointa l. löysintä vaihtoehtoa, jossa ette joudu yhtään tsemppaamaan. Itsensä voittaminen on niin hieno tunne, että se kannattaa kokea! Itsekuri ja tahdonvoima ovat asioita, jotka auttavat ihmistä monissa elämän tilanteissa. Niitä kannattaa kehittää ja niitä voi kehittää.

        no, jos olet noin super tahdonvoimalla kuinka ylipäätään tulit niin lihavaksi, että piti laihduttaa? Ketjun aloittaja halusi vinkkejä vähäkalorisista herkuista. Mikä on vastauksesi tähän kysymykseen?


      • pulleropalleroinen
        Vyötärön löytänyt kirjoitti:

        Aivan: syö minkä pystyt kuluttamaan. Olen laihtunut 8 kg kolmessa kuukaudessa ja ihan syömällä ja liikkumalla. Aamulla kaurapuuro, välipalaksi esim. kourallinen manteleita, lounas "lihaisa" salaatti (lisukkeena kanaa tai kalaa) tai normi ruoka, mutta annos pienempi. Välipalaksi hedelmä tai marjoja, Iltapalaksi voileipä lisukkeilla. Nyt painoindeksi normaali. Ei ole ollenkaan vaikeaa pienentää annoksia. Elimistö tottuu jo parissa viikossa... P.S. höpö höpö, ettei leipää saa syödä! Se on tärkeää mitä sen päälle laitat. :D

        Hyvä tahti mutta päivän tärkein ateria sulta on jäänyt väliin eli päivällinen. Vaikka sanotaan että se tärkein ateria on aamiainen, niin uskon että sitä on myös päivällinen. Jos syöt terveellisen päivällisen voit jättää iltapalan yhteen leipään. Nyt kalorisi ovat liian vähäiset ja tuolla tyylillä joudutat kehosi "hitaalle". Eli lihominen takaisin tapahtuu todella helposti, ylittämällä tuon kalorimäärän mihin olet kehos nyti totuttanut.
        Minun (huom!) mielestäni voisit lisätä kaurapuuroosi marjoja tai hedelmiä, syödä leivän tai näkkärin juustolla aamusellakin ja juoda lasillisen maitoa. Vaihtoehtoaamiainen voisi olla kaksi leipää ja hedelmä kera maidon.
        Kana tai kala ei ole lisuke salaatissa vaan sen salaatin perusta. Lounaalla voi nauttia myös keittoja, annoskoko on todellakin tärkeä. Eli ei hamstraten sitä kaikkein raskainta vaihtoehtoa. Kerralla kannattaa syödä noin korttipakallisen verran lihaa. Voit tehdä sen kahdesti päivässä. Välipalasi olivat myös erinomaisia. Iltaleivän kanssa nauttisin vielä lasillisen maitoa tai piimää ja tänne siirtäisin pienen kourallisen pähkinöitä tai manteleita.
        Monet ylipainoisetkin alittavat tämän määrän kalorit päivän mittaan. Heidän painonsa jojoilee vuosien saatossa ja kilot pamahtaat hyvin herkästi takaisin. Kyse ei niinkään ole itsekurista vaan vääristä ruokailumääristä, voi lihoa syömällä liian vähän vääränlaista ravintoa.
        On vanhanaikaista ja hyvin tietämätöntä väittää että kaikki ylipainoiset syövät liikaa ja mässäävät jatkuvasti, eivät osaa kieltäytyä herkuista jne. Suurin osa on jojossa ja sen katkaisu on vaikeaa. Jatkuvasti enemmän ja enemmän ihmiset ovat sairastuneet esim. kilpirauhasen vajaatoimintaan ja jos saa vielä diabeteksen sen rinnalle, on lihominen helppoa mutta laihtuminen lähes mahdotonta. Tutkituttakaa siis itsenne jos tiedätte ettei kyse ole vain ruokailutottumuksistanne.
        Hyvää kesää!


      • Kron Fight
        Ikämiesurheilija kirjoitti:

        Ihmisellä on monenlaisia himoja, mutta kaikkia niitä pystyy vastustamaan, jos niin haluaa:-))

        Meillä oli pieni painonpudotuskisa muutaman kaverin kanssa. Kaikki keski-ikäisiä miehiä. Satuin kisan voittamaan ja monet ihmettelivät miten olin niin hyvin onnistunut. Vastaus oli yksinkertainen: tahdonvoimalla. Sillä voimalla samalla pystyy lopettamaan mm. tupakoinnin, kuten minun tapauksessani kävi n. 25 vuotta sitten.

        Voi olla, että urheilijataustani auttaa, urheillessa kun joutuu sinne kipurajalle menemään ja siihenkin jotenkin tottuu ja sitä epämukavaa tunnetta jaksaa jonkun aikaa kestää. Omituista kyllä, sitä haastetta saattaa jopa kaivata.

        Minulla varmaan laihduttamaan auttoi se, että koin tavoitteen mielekkääksi, ei niinkään kilpailusta luvassa ollut palkinto. Yhden vanhan teorian mukaan ihminen valitsee aina parhaan vaihtoehdon. Sen, joka hänelle siinä tilanteessa tuntuu parhaimmalta, kun huomoi kaikki olosuhteisiin vaikuttavat tekijät. Minä olisin itseeni hyvin pettynyt, jos sortuisin karkkeja ja suklaata mässäämään, kun olen pudottamassa painoa. Tieto siitä itseeni pettymisestä kannustaa kestämään. Se, että kestän, on minulle se parempi vaihtoehto, jota haluan enemmän.

        Älkää hyväksykö aina sitä helpointa l. löysintä vaihtoehtoa, jossa ette joudu yhtään tsemppaamaan. Itsensä voittaminen on niin hieno tunne, että se kannattaa kokea! Itsekuri ja tahdonvoima ovat asioita, jotka auttavat ihmistä monissa elämän tilanteissa. Niitä kannattaa kehittää ja niitä voi kehittää.

        Moi! Oon itse 46 vee ja harrastanut myös sporttia, varsinkin nuorempana.

        Viime keväänä kävin toteamassa diabetes 2:den. Paino pudonnut melkein 20 kiloa (eli 19kg) kesäkuusta. Alku oli pirun hankalaa ja vastasi "tosi ikäviä treenejä", kun ei tulostakaan tullut eli paino ei pudonnut.

        Yhdessä vaiheessa aineenvaihdunta rupesi skulaamaan ja paino putoamaan. Juttuun liittyi vielä endorfiinin ja anandamineiden nostetta eli lähellä nousuhumalaa ja urheilusuoritusta oltiin.

        Mun asia? Kuten ed. tekstikin korostan hyvän tuottavan hyvää. Koklaa ihminen jotain, onnistu ja ota siitä opiksi.
        Tämä on helppo sanoa...


      • just just

        Hetikö sitä psykiatriata täytyy lykätä,se on niin monesta asiasta kiinni toi makeanhimo.!?


    • vhh on pop

      Kun jätät hiilarit pois ruokavaliosta, niin herkkujen himo poistuu kokonaan.
      Ja rasvaa voi syödä huoletta, sen avulla ei pysty lihomaan, jos ei syö samaan aikaan hiilareita.

      • kilot tippuu

        "Kun jätät hiilarit pois ruokavaliosta, niin herkkujen himo poistuu kokonaan."

        Tähän mielipiteeseen voin täysin yhtyä!


      • en voi yhtyä
        kilot tippuu kirjoitti:

        "Kun jätät hiilarit pois ruokavaliosta, niin herkkujen himo poistuu kokonaan."

        Tähän mielipiteeseen voin täysin yhtyä!

        Tyypillistä laiskojen ihmisten höpötystä. Hiilarit pois. Pysyäkseen terveenä, pitää jaksaa myös lenkkeillä ja liikkua. Se ei onnistu kunnolla ilman hiilareita. Tuo hiilareiden poisjättäminen on vain ahneiden ja läskien ihmisten keino saada mättää itseensä rasvaähkyyn ja maata sohvalla. Menkään juoksulenkille, niin huomaatte, mihin niitä hiilareita tarvitsee.


      • sopivasti vähemmän
        en voi yhtyä kirjoitti:

        Tyypillistä laiskojen ihmisten höpötystä. Hiilarit pois. Pysyäkseen terveenä, pitää jaksaa myös lenkkeillä ja liikkua. Se ei onnistu kunnolla ilman hiilareita. Tuo hiilareiden poisjättäminen on vain ahneiden ja läskien ihmisten keino saada mättää itseensä rasvaähkyyn ja maata sohvalla. Menkään juoksulenkille, niin huomaatte, mihin niitä hiilareita tarvitsee.

        Vhh tarkoittaa vähähiilihydraattista. Se onkin pop. Kaikki turhat sokeripitoiset hiilarit pois. Hyvänlaatuisia hiilareita kasviksista ja jonkin verran viljatuotteista.
        Suomalainen voi vähentää hiilarimäärää reilusta ja jaksaa liikkua silti. Meillä syödään keskimäärin niin paljon leipää ja peruna- ja pastalisukkeitä että niissä on vähentämisen varaa.


      • Hiilarit on pop

        Kun vähentää rasvaa ja proteiinia,niin herkkujen himo poistuu kokonaan.
        Hiilareita ei pidä jättää pois,sitten herkkujenkin himo yltyy ja näläntunne
        kasvaa.Rasvaa ja proteiinia ei voi syödä huoletta,koska ne varmasti
        lihottaa liikaa käytettynä.


    • hot_lips91

      pirtelö :)

      250g maitorahkaa
      1dl maitoo
      1dl mustikoita tai mansikoita tai vadelmia .
      Hyvää ja ei ees paljoo kaloreita juuri vedän kyseistä aamupalaksi

    • voi sentäs

      Kuka tämmösiä syö.Kauheasti sokeria.
      Rasvaa ja proteiinia pitää olla, niin pysyy nälkä loitolla.
      Herkutella voi hyvillä kakuilla ja marjoilla, kunhan niissä ei ole liikaa sokeria.
      Marjat syödään parta jogurtin, tai kerman. kanssa ja kakku tehdään esim 80-90%:n suklaasta ja mantelijauhosta
      Rasvaton jogurtti lihottaa,
      Kaloreiden laskeminen on vanhanaikaista.

      • ??????

        Mikä rasvattomassa ja sokerittomassa jogurtissa lihottaa?


      • HalfWoman
        ?????? kirjoitti:

        Mikä rasvattomassa ja sokerittomassa jogurtissa lihottaa?

        Ei ole olemassa rasvatonta ja sokeritonta jogurttia, jos vähennetään rasvaa niin makeutta pitää lisätä jotta maku säilyisi. Tässä tapauksessa makeutusaineilla jotka on huomattavasti epäterveellisempiä kuin luonnon oma. Kysymys kuuluu, miksi 2-3%:sta rasvaa pitää ottaa lisää pois? Ei minkään takia!


      • :-)
        HalfWoman kirjoitti:

        Ei ole olemassa rasvatonta ja sokeritonta jogurttia, jos vähennetään rasvaa niin makeutta pitää lisätä jotta maku säilyisi. Tässä tapauksessa makeutusaineilla jotka on huomattavasti epäterveellisempiä kuin luonnon oma. Kysymys kuuluu, miksi 2-3%:sta rasvaa pitää ottaa lisää pois? Ei minkään takia!

        Ootkos koskaan katsonut jogurttihyllyä tarkaan? Siellä on tarjolla rasvatonta ja maustamatonta jogurttia litran purkeissa. Eikä ne tarvitse mitään lisukkeita tai voihan vaihteluksi heittää pakastemarjoja joukkoon.


      • Hei voi sentäs
        ?????? kirjoitti:

        Mikä rasvattomassa ja sokerittomassa jogurtissa lihottaa?

        Maitotuotteista, kuten jugurtista on poistettu kaikki luonnolliset ravinteet poistettu ja tilalle maun säilyttämiseksi on lisätty kaikenlaisia lisäaineita mm GMO maissista tehtyä fruktoosi sokeria, jonka terveysvaikutukset ovat vähintäänkin kyseenalaisia.
        Ostimme viime viikolla vahingossa 2% jogurttia. Oli karmeeta mössöä.
        http://medianvahtikoira.blogspot.ca/2012/02/glukoosi-fruktoosisiirappi-paholaisen.html


      • Että näin

        Ei ole kauheasti vaan sopivasti.Hiilihydraatteja pitää olla,niin nälkä pysyy
        loitolla.Herkutella voi hedelmillä ja marjoilla.Rasvaton jogurtti ei lihota,
        vaan rasvainen jogurtti.Kaloreiden laskeminen ei ole vanhanaikaista.


      • Varmasti on
        HalfWoman kirjoitti:

        Ei ole olemassa rasvatonta ja sokeritonta jogurttia, jos vähennetään rasvaa niin makeutta pitää lisätä jotta maku säilyisi. Tässä tapauksessa makeutusaineilla jotka on huomattavasti epäterveellisempiä kuin luonnon oma. Kysymys kuuluu, miksi 2-3%:sta rasvaa pitää ottaa lisää pois? Ei minkään takia!

        Kyllä on olemassa aivan varmasti rasvaton ja sokeriton jogurtti.Enköhän
        tiedä,kun olen ostanut ja syönyt sitä.Se on parempaankin kuin rasvaiset
        ja sokerilliset jogurtit.Eikä ole epäterveellistä,kuin nuo rasvaiset ja
        sokeriset jogurtit.


      • Hei voi sentäs
        Että näin kirjoitti:

        Ei ole kauheasti vaan sopivasti.Hiilihydraatteja pitää olla,niin nälkä pysyy
        loitolla.Herkutella voi hedelmillä ja marjoilla.Rasvaton jogurtti ei lihota,
        vaan rasvainen jogurtti.Kaloreiden laskeminen ei ole vanhanaikaista.

        Jokainen tekee mielensä mukaan. Ei siinä mitään.
        Hiilihydraatteja saa kasviksista aivan tarpeeksi, mitä ihminen tarvitsee.
        MItään nolla tuotteita en suuhuni pistä. Eihän ne maistu edes miltään. No kuten sanoin, jokaisella on oma maku.
        Jätin kaikki viljatuotteet kolme vuotta sitten pois. Nyt voin sanoa, että voi todella herkutella. Voin syödä marjoja kakkuja jne, kuhan kakuta ja leivonnaiset on tehty oikeiden ohjeiden mukaan.
        Esimerkiksi pizzasta en oikeastaa on koskaan erikoisemmin välittänyt, mutta sekin maistuu nykyisin ihan ok. Maku on hieman erilainen, kuin tavallinen vehnäjauhoon leivottu pohja. Me teemme pohjan mantelijauhoista, kananmunista ja juustosta. On vain pirun hyvää.
        Pastaa emme käytä ollenkaa, koska vehnäjauhot eivät sisällä mitään kivennäis-tai muita ravinteita. Pastan tilalle löytyy satoja erilaisia vihanneksia, joita yleensä ihmiset eivä ymmärrä käyttää hyväkseen.
        Myönnä maun muuttuneen ruokavalion myötä.
        Mutta terveys on kohentunut huomattavasti ruokavalion muutoksen mukaan.


      • Arto.
        Varmasti on kirjoitti:

        Kyllä on olemassa aivan varmasti rasvaton ja sokeriton jogurtti.Enköhän
        tiedä,kun olen ostanut ja syönyt sitä.Se on parempaankin kuin rasvaiset
        ja sokerilliset jogurtit.Eikä ole epäterveellistä,kuin nuo rasvaiset ja
        sokeriset jogurtit.

        Lue purkin kylki mitä siellä lukee.
        Sokeri on tietysti nolla. Mutta paljonko on karpo hydrating:n määrä, johon voidaa ujuttaa keinomakeutusaineet. Tai jossain muualla purkin kyljessä lukee paljo on esimerkiksi aspartaamia, joka on paljon pahempi kuin luonnon sokeri.
        Tällaiset lisäaineet lihottavat varsinkin naisia. Eikä niissä ole mitään makua.


      • ??????
        Arto. kirjoitti:

        Lue purkin kylki mitä siellä lukee.
        Sokeri on tietysti nolla. Mutta paljonko on karpo hydrating:n määrä, johon voidaa ujuttaa keinomakeutusaineet. Tai jossain muualla purkin kyljessä lukee paljo on esimerkiksi aspartaamia, joka on paljon pahempi kuin luonnon sokeri.
        Tällaiset lisäaineet lihottavat varsinkin naisia. Eikä niissä ole mitään makua.

        On jogurttia ilman rasvaa ja keinomakeuttakin.
        En käytä minkäänlaisia keinomakeutuksia koskaan koska "luulen" saavani niistä päänsäryn.
        Luonnonsokerilla ja hilloilla maustetut jogurtit taas ovat maultaankin liian makeita.


      • Artoj.
        ?????? kirjoitti:

        On jogurttia ilman rasvaa ja keinomakeuttakin.
        En käytä minkäänlaisia keinomakeutuksia koskaan koska "luulen" saavani niistä päänsäryn.
        Luonnonsokerilla ja hilloilla maustetut jogurtit taas ovat maultaankin liian makeita.

        http://www.fineli.fi/food.php?foodid=29089&lang=fi


      • ??????
        Artoj. kirjoitti:

        http://www.fineli.fi/food.php?foodid=29089&lang=fi

        Mitä halusit sanoa tuolla liitteellä?
        Jogurteissa on vaihtoehtoja. Käytän OIKEAA jogurttia, en mitään muunneltua. Jogurteissa on AINA esim. hiilihydraattia koska maitosokeri kuuluu maitoon josta jogurtti on tehty. Jos juot maitoa sellaisenaan saat hiilihydraattia joka on maitosokeria. Sitä on tietenkin myös rasvattomissa maitotuotteissa. Sitä ei lisätä niihin vaan se on siinä luonnostaan. Ei ole samaa sokeria kun maustetuissa hillojogurteissa joihin on lisätty tavallista sokeria tai makeutusaineita. Jokaisella ainesosalla on omat nimensä jotka kuulostaa erikoiselta vaikka ne kuuluisi tuotteen ainesosaan luonnostaan.

        Muutenkaan ei käytä liian jalostettuja "jogurtteja" enkä täysin rasvattomia vaihtoehtoja. Muutaman prosentin rasva on ihan ok ja tekee tuotteesta maukkaamman. Eikä juotavia jogurtteja, vedellä laimennettuja joissa litrahinta hipoo pilviä.


      • Artoj.
        ?????? kirjoitti:

        Mitä halusit sanoa tuolla liitteellä?
        Jogurteissa on vaihtoehtoja. Käytän OIKEAA jogurttia, en mitään muunneltua. Jogurteissa on AINA esim. hiilihydraattia koska maitosokeri kuuluu maitoon josta jogurtti on tehty. Jos juot maitoa sellaisenaan saat hiilihydraattia joka on maitosokeria. Sitä on tietenkin myös rasvattomissa maitotuotteissa. Sitä ei lisätä niihin vaan se on siinä luonnostaan. Ei ole samaa sokeria kun maustetuissa hillojogurteissa joihin on lisätty tavallista sokeria tai makeutusaineita. Jokaisella ainesosalla on omat nimensä jotka kuulostaa erikoiselta vaikka ne kuuluisi tuotteen ainesosaan luonnostaan.

        Muutenkaan ei käytä liian jalostettuja "jogurtteja" enkä täysin rasvattomia vaihtoehtoja. Muutaman prosentin rasva on ihan ok ja tekee tuotteesta maukkaamman. Eikä juotavia jogurtteja, vedellä laimennettuja joissa litrahinta hipoo pilviä.

        En tarkoittanut mitään, mutta väitit, että on olemassa jogurtteja, jotka eivät sisällä sokeria, niin ajattelin sinun olevan helppo tutustua näihin sokerittomien jogurtin valikoimaan.
        Kaikki jogurtit sisältävät hiilihydraatteja, joka on yhtä kuin sokeri.
        Mekin käytämme vähintään partajogurttia vastaavaa, eli kreikkalaista.
        Tämä ei kylläkään pidä paikkaansa täkäläisessä tuotteessa. Rasvaprosentteja se kylläkin sisältää, mutta tuoteselosteessa ei sanota mitä rasvaa. Tuoteselosteessa mainitaan mm rasvaton maitojauhe (skim milk powder) Tämä on vain yksi esimerkki, mitä meille syötetään.


      • ??????
        Artoj. kirjoitti:

        En tarkoittanut mitään, mutta väitit, että on olemassa jogurtteja, jotka eivät sisällä sokeria, niin ajattelin sinun olevan helppo tutustua näihin sokerittomien jogurtin valikoimaan.
        Kaikki jogurtit sisältävät hiilihydraatteja, joka on yhtä kuin sokeri.
        Mekin käytämme vähintään partajogurttia vastaavaa, eli kreikkalaista.
        Tämä ei kylläkään pidä paikkaansa täkäläisessä tuotteessa. Rasvaprosentteja se kylläkin sisältää, mutta tuoteselosteessa ei sanota mitä rasvaa. Tuoteselosteessa mainitaan mm rasvaton maitojauhe (skim milk powder) Tämä on vain yksi esimerkki, mitä meille syötetään.

        On olemassa siis jogurttia joihin ei ole LISÄTTY sokeria. Hiilihydraatti tulee silloin maitosokerista eli laktoosista. Siltä ei voi välttyä jos tuote on maitopohjainen.
        Kaikki maito sisältää maitosokeria. Lapsen ensiravinto, siis äidinmaito jopa erityisen paljon.


      • Artoj.
        ?????? kirjoitti:

        On olemassa siis jogurttia joihin ei ole LISÄTTY sokeria. Hiilihydraatti tulee silloin maitosokerista eli laktoosista. Siltä ei voi välttyä jos tuote on maitopohjainen.
        Kaikki maito sisältää maitosokeria. Lapsen ensiravinto, siis äidinmaito jopa erityisen paljon.

        Eipä tietystikkää, jos kyseessä on luono jukurtti, eli mistä ei ole poistettu alkuperäisiä ravinteita.
        Mitä on silloin laitettu tilalle, jos jogurtista on poistettu nämä edellä mainitut luonnolliset aineet, joita täysmaito sisältää,
        ja jos kysymyksessä on 0 %-jogurtti?


      • ??????
        Artoj. kirjoitti:

        Eipä tietystikkää, jos kyseessä on luono jukurtti, eli mistä ei ole poistettu alkuperäisiä ravinteita.
        Mitä on silloin laitettu tilalle, jos jogurtista on poistettu nämä edellä mainitut luonnolliset aineet, joita täysmaito sisältää,
        ja jos kysymyksessä on 0 %-jogurtti?

        Siis 0% rasvaa sisältävä?
        Ei ole lisätty välttämättä mitään. Ei rasvattomaan maitoonkaan lisätä mitään rasvan tilalle. Käytän rasvatonta luomumaitoa ja siihen ei edes saa lisätä mitään. Ei edes D-vitamiinia jota lisätään "tavalliseen" maitoon.


      • Artoj.
        ?????? kirjoitti:

        Siis 0% rasvaa sisältävä?
        Ei ole lisätty välttämättä mitään. Ei rasvattomaan maitoonkaan lisätä mitään rasvan tilalle. Käytän rasvatonta luomumaitoa ja siihen ei edes saa lisätä mitään. Ei edes D-vitamiinia jota lisätään "tavalliseen" maitoon.

        En ole nähnyt sellaista tuotetta, mutta voihan asia olla näinkin. Ihmettelen vain minkähän makuista ja väristä on 0-tuote, jos siihen ei lisätä mitään?


      • ??????
        Artoj. kirjoitti:

        En ole nähnyt sellaista tuotetta, mutta voihan asia olla näinkin. Ihmettelen vain minkähän makuista ja väristä on 0-tuote, jos siihen ei lisätä mitään?

        Et ole nähnyt rasvatonta maitoa? Maito on valkoista ja paremman ja raikkaamman makuista kun kevyt ja täysimaito. Maidon vitamiinit ja kalsium on tallella vaikka rasvaa ei ole.
        Muita rasvattomia maitotuotteita en käytä. Kahvissakin käytän 30% kermaa.


      • Artoj.
        ?????? kirjoitti:

        Et ole nähnyt rasvatonta maitoa? Maito on valkoista ja paremman ja raikkaamman makuista kun kevyt ja täysimaito. Maidon vitamiinit ja kalsium on tallella vaikka rasvaa ei ole.
        Muita rasvattomia maitotuotteita en käytä. Kahvissakin käytän 30% kermaa.

        niin minäkin parasta kermaa mitä saa. Jogurtien sokerista oili puhe eli niiden makeustaineista.
        Oli miten ole eitämä johda sen pitemmälle.


      • Hiilareita kiitos
        Hei voi sentäs kirjoitti:

        Jokainen tekee mielensä mukaan. Ei siinä mitään.
        Hiilihydraatteja saa kasviksista aivan tarpeeksi, mitä ihminen tarvitsee.
        MItään nolla tuotteita en suuhuni pistä. Eihän ne maistu edes miltään. No kuten sanoin, jokaisella on oma maku.
        Jätin kaikki viljatuotteet kolme vuotta sitten pois. Nyt voin sanoa, että voi todella herkutella. Voin syödä marjoja kakkuja jne, kuhan kakuta ja leivonnaiset on tehty oikeiden ohjeiden mukaan.
        Esimerkiksi pizzasta en oikeastaa on koskaan erikoisemmin välittänyt, mutta sekin maistuu nykyisin ihan ok. Maku on hieman erilainen, kuin tavallinen vehnäjauhoon leivottu pohja. Me teemme pohjan mantelijauhoista, kananmunista ja juustosta. On vain pirun hyvää.
        Pastaa emme käytä ollenkaa, koska vehnäjauhot eivät sisällä mitään kivennäis-tai muita ravinteita. Pastan tilalle löytyy satoja erilaisia vihanneksia, joita yleensä ihmiset eivä ymmärrä käyttää hyväkseen.
        Myönnä maun muuttuneen ruokavalion myötä.
        Mutta terveys on kohentunut huomattavasti ruokavalion muutoksen mukaan.

        Hiilihydraatteja saa aivan tarpeeksi viljoista,ei kasviksista.


      • Ei mitään vikaa
        Hei voi sentäs kirjoitti:

        Maitotuotteista, kuten jugurtista on poistettu kaikki luonnolliset ravinteet poistettu ja tilalle maun säilyttämiseksi on lisätty kaikenlaisia lisäaineita mm GMO maissista tehtyä fruktoosi sokeria, jonka terveysvaikutukset ovat vähintäänkin kyseenalaisia.
        Ostimme viime viikolla vahingossa 2% jogurttia. Oli karmeeta mössöä.
        http://medianvahtikoira.blogspot.ca/2012/02/glukoosi-fruktoosisiirappi-paholaisen.html

        2% jogurtti on erinomaisen hyvää.


      • Hei voi sentäs
        Ei mitään vikaa kirjoitti:

        2% jogurtti on erinomaisen hyvää.

        Ilman muuta se on hyvää, koska siinä on paljon sokeria. vaan kun en tykkää sokerista, eikä se ole edes terveydelle hyväksi.


      • kysyy??
        Hei voi sentäs kirjoitti:

        Ilman muuta se on hyvää, koska siinä on paljon sokeria. vaan kun en tykkää sokerista, eikä se ole edes terveydelle hyväksi.

        Mitä sokeria? Laktoosia eli maitosokeria vai lisättyä "tavallista" sokeria? Jos maidosta poistetaan maitosokeri niin silloin jogurtti vasta onkin keinojogurttia.

        Maustetut hillojogurtit on liian sokerisia. Maustamattomat ihan hyviä.. niissä on maitosokeria eli laktoosia. Kuuluu luonnollisena osana maitoon.


    • kati-annika

      Ei ole yhtä oikeaa totuutta ja tapaa...ainoa olemassaoleva fakta on, että kun kuluttaa enemmän,kuin syö, niin väistämättä laihtuu..
      Mutta avauksessa kysyttiin Vähäkalorisia herkkuja,riippumatt asiitä missä muodossa kalorit tulee. Eli kaiketi vähäkalorisimpia ovat nuo rehut... Mutta joshaluaa Herkutella, niin tuo jonkun jo mainitsema pirtelö on oiva tapa, siis maitorahka marjat sokeriton mehukeitto tarvittaessa vielä makeutusaine. Toimii joko lusikoituna tai smoothiena. Suolainen herkku syntyy laittamalla uunipellille kinkkusiivuja niiden päälle juustosiivu->hetkeksi uuniin,juusto sulaa ja kinkusta tulee mukavan rapsakkaa ;) ja varmast vähemmän kaloreita kuin leipäversiossa jossa on lisänä kaikkea muutakin-pizzasta puhumattakaan. Mut ei näitäkään voi kilokaupalla imuroida.. mut 4-5 vie jo pahimman herkkuhimon :)

    • KALLE KELLO

      Mitä yrität kertoa vähäkalorisuudesta? Kyllä huomaa, että olet joutunut pinnistelemään tämän keksintösi kanssa. Otetaan nyt ihan tässä yksi esimerkki: Minkä h***in takia porkkanat pitää pilata jossain KEVYT kermaviilissä tai yleensäkään jossain KEVYT mössössä?? Nuo KEVYT-tuotteet ei taatusti ole kevyitä, ketsuppi se vasta sisältää sokeria, ja karkit! Mitähän jos nyt et kehuskelisi tuon "KEVYT" ateriointisi.

    • ei herkuttelulle

      Laihduttaessa pitää päästä eroon siitä herkuttelun kulttuurista. Kyllähän pyhänä voi palan pullaa syödä, mutta koko lihomisessa on ideana se, että ollaan niin koukussa siihen mässäilyyn ja mukavuuden kulttuuriin. Ylensyönti on yksi maailman seitsemästä kuolemansynnistä. Ahneus ja himo liittyvät herkutteluun, ja ne ovat niin ikään kuolemansyntejä.

      Sitten kun on oppinut syömään säännölliset ateriat 5 kertaa päivässä aamupalaa unohtamatta sopivin annoksin ja hoikistunut, alkaa tulla se tunne sille itsesäätelylle. Pala tummaa sulkaata tai leivospala kerran parissa kuukaudessa ei haittaa, mutta jos haluaa oikeasti hoikistua pysyvästi, niin pitää unohtaa herkut. Ruoka on joillekin ihmisille sama kuin viina alkoholistille, eikä alkoholismiakaan hoideta tissuttelemalla. Menkää lenkille silloin, kun alkaa tehdä mieli herkutella!

      • noh noh

        eipäs saa pelotella lapsia! Kaikki kuolee aikanaan ilman syntiäkin................. Mutta siis, oman terveyden tähden on hyvä pysyä hoikkana. Ruuan sisällöllä on merkitystä! Oikea ruokavalio pitää suolen toiminnan ja rakon kunnossa, sekä ylipainon loitolla.

        Ongelma on, että monet syö ikävään oloon ja ahdistukseen mutta myös silloin kun on iloinen ja kun on seuraa. Paras keino on remontoida oman kodin ruokakaapit! Kaikki herkut pois ja tilalle hedelmiä kaappiin! Siitä se lähtee! Olemme lähempänä serkkujamme simpansseja enemmän kuin arvaammekaan. Banaania poskeen ;)


    • laharilla

      Sositteelen okenkirjoistusta.

    • ------------

      HUNAJA! Ei toki vähäkalorista, mutta on niin makeaa, että itse en ainakaan pysty sitä kovin kauheasti syömään, makeanhimo tulee tyydytettyä jo teelusikallisella. Minulla toimii, en toki anna takeita muista.

      Näin sivumennen sanoen, minulla toimii myös suklaa. Sitä kun syö yhden patukan, niin nälkä ja makeanhimo on poissa ja sitten ei tarvitsekaan syödä taas pitkään aikaan. Ja kun muutaman kerran tuon tekee, niin kohta on mahalaukku niin pienentynyt, ettei jaksa enää syödä mitään terveellistäkään kovin paljoa. En kyllä noin muuten suosittele suklaadieettiä, mutta tuota hunajaa kannattaa kokeilla. Jos sillä teelusikallisella kerran päivässä saa makeahimon pysymään kurissa, niin ei ne hunajan kalorit paljoa haittaa.

    • pari herkkua

      Tässä terveellisiä ruokia, jotka toimivat samoin myös oikeina ruokina:
      Aamupala:
      - 1 dl kaurahiutaleita, 3 rkl kauraleseitä, ripaus ruolaa, pari desiä vettä, 5-7 sokeroimatonta mansikkaa sekaan. NAM!

      Välipala/iltapala:
      250g maitorahkaa, 1dl sokeroimattomia pakastemarjoja. NAM!

      Herkuttelu ei ole aina sitä, että popsitaan rasvaista, sokerista nopeasti verensokerin nostavia ruokia. Herkut ovat siitä huono juttu, että usein uhmiset mieltävät, että niitä voi syödä muun ruoan lisänä. Vaikuttaa usein siltä, että nykyään elämän pitäisi olla yhtä herkuttelua ja itsensä hemmottelua. Ihmiset kuorruttavat arkenakin kastikkeet juustoilla, päivään kuuluu aina muutama makeinen, pari palaa pullaa jne. Ei näin! Ne ovat juhlaruokia! Tietysti jos haluaa syödä määrällisesti hirveän vähän ja kituuttaa nälässä, loppupäivän, niin on sekin keino joillekin. Mielestäni ei vain kauhean toimiva keino, jos koko ajan on hirveä nälkä!

      • sori vaan

        Näen absoluuttista PUNAISTA kun joku vähäjärkinen alkaa ilmoittamaan annosten kokoja tietämättä neuvonnan kohteen PAINOA JA PITUUTTA sekä lähtötilannetta eli ylipainoa!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAA, tekis mieli.................


      • pari herkkua
        sori vaan kirjoitti:

        Näen absoluuttista PUNAISTA kun joku vähäjärkinen alkaa ilmoittamaan annosten kokoja tietämättä neuvonnan kohteen PAINOA JA PITUUTTA sekä lähtötilannetta eli ylipainoa!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAA, tekis mieli.................

        Siis jos on ylipaino-ongelmia, niin nuo ovat juuri hyviä annoksia. Eihän noilla ihmisillä olisi ylipainoa, jos he söisivät oikean määrän tai edes yrittäisivät rajoittaa ruokamääriään oikealla tehokkuudella. Aamiaiseksi voi syödä kananmunan lisäksi, jos oikein lihava on! Sillä, että vaihtaa herkut vain kevytherkuiksi ei laihdu kyllä ollenkaan. Pitää tehdä kunnon muutoksia.


    • ylimääräinen sokeri muuttuu kehossa rasvaksi eli vähäinen rasvan määrä ja paljon sokeira ei hyvä myöskään. ite ostin jäätelökoneen ja teen sillä ite jäätelöä hedelmä sokerilla ja soijamaidosta( esim lisäksi raakasuklaajauhetta tai marjoja) jos tykkää steviasta niin kai silläkin voi makeuttaa tai hunaja(intiaanisokeri). toien on myös ite tehdyt pirtelöt kevyellä makeutuksella ja rasvattomasta maidosta tai smootiet joihin ei edes tarvi sokeria lisätä.

    • Ihmiseltä ihmiselle

      Ai, vain herkkupäiviksi.
      On ihan totta, että nämä ovat laihduttajan harvoin sallittuja herkkuja.
      Itse pidän juustoista, ja kreikkalainen ruoka erityisesti iltapäivällä, tai illalla kun menee myöhään illallisen kanssa, on erinomainen tapa. Vain joskus...
      Mozzarella juuston monet muodot ovat tulleet tutuiksi, mutta nyt dieetti on niin kireä, ettei siihen ole ihan mahdollisuutta. Pelkät kasvikset pyöreinä viipaleina uunissa, kesäkurpitsa, keitetty peruna tai pari, tomaatti, munakoiso, hyvää oliiviöljyä, hieman suolaa, ja rosmariinia, tai vaikka timjamia. Voiko olla mitään parempaa?
      Toinen millä laihduttaja voi herkutella on itsetehdyt ruis-snäcksit, tai vaikkapa rasvaton raejuusto, hapankorppu ja tomaatti, herkun kruunaa aromisuola. Tähän itse tehty kasvis-sosekeitto kirkasliemisenä, ja kokonainen ateria on valmis. Vaikka lounaaksi....
      Hedelmistä tuli yllättävän paljon sokereita, ne eivät sopineet enää herkutteluksi. Tuoreiden hedelmien kieltäminen näin niukka-energisellä dietillä, joka tuli sairaalloisen lihavuuden hoitamiseksi, oli itselleni yllätys. Kuitenkaan en koe sitä enää rajoitteeksi, vaikka välipalana, on vain yksi banaani, kerran vuodessa. Ohitse ovat menneet maistamista mukaan luettuna, jäädytety banaanit karkkirakeineen, nonparilli päällysteisinä. Mitä siitä? Kaupan hyllyt ovat pullollaan kuivattuja hedelmiä, sekä pähkinöitä, kuivatut banaani-lastut ova suosikki, mutta onneksi vaihto-ehto tarjoaa sekä kuivattua mansikkaa, kts allergiat, että kuivattuja omenalastuja.
      Arvaa paljon olen laihtunut?

      • Ihmiskunta Sinde

        Ai, vain herkkupäiviksi, patonkia ja muuta vaaleaa leipää.
        Kovan rasvan vaihdoin tosiaan hetkeksi kokonaan pehmeihin rasvoihin, ölhyihin ja ultra-kevyt vesi-margariineihin. Joka aterialla salaatti, ei edes kerro herkuttelun mahdollisuudesta. Salmiakki kiinnostaa tällä hetkellä lähinnä eettisyydellään....
        Varmasti aika harva kasvis-syöjä on todellisuudessa valmis luopumaan siitäkin ilosta. Rasvaton maito, ihan vain ruokajuomana, ei lapsuuteni herkkujen suosikki, maitokiisselikään* kovinkaan lihottava ole. Marjoja ja maitokiisseliä, ei kovinkaan paljon ihanampaa voisi olla. Kirpeä kohtaa imelän makean, ja marjat voit asetella vaikkapa ruudukoksi. Jotkuthan käyttävät jopa puolukoita, vaikka tarkoituksen mukaisempi luonnontuote, aina meille valmiina, on varmasti tämän herkkujälkiruoan kohdalla, viinimarja. Itse en ole maitokiiisseliäni, koskaan saanut onnistumaan, joten jääkööt ohje-, kananmunin, ilmoittamatta.


    • vesi!

      vesi vanhin voitehista!! niin eiköhän ala laihtuun.....!!?? :)

      • ei ala!!

        Ei vesikään laihduta. Jos elät pelkällä vedellä etkä syö niin laihdut syömättömyyden takia etkä veden juonnin takia.


    • kohta normaali

      Minulla on tosi voimakas makeanhimo. Suolaisia herkkuja ei tee yhtään mieli, mutta erityisesti suklaaseen syntyy todella helposti koukuttava himo.

      Itse olen todennut parhaaksi keinoksi pitää tiukasti kiinni ruoka-ajoista. Viisi ateriaa päivässä ja lautasmallin mukaan, niin verensokeri pysyy tasaisena, eikä tule sellaisia hetkiä, että pitäisi mässäillä. Ilman tätä keinoa, voin vetäistä levyllisen suklaata yhdellä istumalla, koska syön sitä silloin sekä nälkään että makeanhimoon.

      Tarpeeksi kauan kun jatkaa tuota ruoka-ajoista kiinnipitämistä ja terveellisen ruoan syömistä, niin se paha opittu tapa (suklaansyönti) korvautuu terveellisellä syömisellä. Kyse on ennenkaikkea poisoppimista pahasta tavasta. Tosin tätä pitää jatkaa viikkoja, jotta selviää karikoista kohti selviä vesiä.

      Itse herkuttelen hedelmillä ja marjoilla. Rasvattomaan maitorahkaan paljon marjoja tai sitten smoothieta, johon laittaa esim. jugurttia/rahkaa sekä paljon hedelmiä. Hyvä vaihtoehto on myös rasvaton maitojäätelö, jota sitäkin voi maustaa marjoilla. Omalla kohdallani herkkupäivät ovat perjantai-ilta ja lauantai-iltapäivä, mutta muuten pysyttelen kiinni 5 ateriaa päivässä -systeemissä.

      Lisäksi liikuntaa. Alussa joka toinen päivä kävelyä, vesijuoksua ja pyöräilyä. Kun kunto kasvaa, voi lisätä vauhtia, kuntoilukertoja ja rankempia lajeja. Muuten voi käydä niin, että esim. juoksemalla saa hankittua itselleen vaikeasti parantuvat rasitusvammat.

      Näillä keinoilla olen itse laihtunut vuodessa 20 kg ja tarkoitus olisi laihtua loput liikakilot vuoden loppuun mennessä. En uskonut, että makeanhimosta voi selvitä, mutta näköjään voi. Pelkkä itsekuri ei minun kohdalla toimi, vaan piti korvata vanha elämäntapa uudella. Nälkää näkemällä en pystyisi laihtumaan.

      • jossain mättää...

        Kerrankin fiksu vastaus. Ihmiset eivät tajua, kuinka tärkeää säännöllisyydessä ja oikeanlaisissa annoksissa on. Jos tekee mieli mennä ostamaan kauppaan herkkuja tai vetää levy suklaata, niin silloin on kyllä syönyt liian vähän oikeaa terveysruokaa.

        Töissäkin kun katselee noita lihavia, niin suurin osa ei esimerkiksi syö minkäänlaista kunnon lounasta. Se on aina joku leipä tai rasvainen eineslasagne. Sitten puputetaan kakkua ja pullaa loppupäivä. Arvatenkin illalla kotiinpäästyä vedetään koko päivän energiantarve ylittävästi kaikkea vaaleaa pastahöttöä ja muuta paskaa, mahdollisesti jopa pizzaa tai vastaavaa roskaa. Ei kyllä yhtään ihmetytä, miksi noin käy, jos ei ole syönyt kunnolla aamulla eikä päivällä.

        Jo pienille lapsille opetetaan koulussa, että aamupala on päivän tärkein ruoka. Aamupalan väliin jättävillä ihmisillä on tutkitusti enemmän lihavuutta ja diabetesta. Silti ihmiset jättävät noudattamatta noita yksinkertaisia ravitsemusoppeja ja ajavat aineenvaihduntansa retuperälle. Jossain nyt mättää pahasti, kun näin on päässyt tapahtumaan ja yli puolet kansasta on lihavia.


    • jassoo......

      Tuollaistako teidän laihojen elämä on?Herkkuina kauraryynejä, jogurttia ja rahkaa. Marjatkin ovat oikeasti pahoja.Herkkuja ovat karkit, suklaa, kakku, piirakat, vehnäset, sipsut jne.Täällä varmaankin haettiin vähempikalorisia oikeita herkkuja eikä tuollaista keskitysleiriruokaa.Mielummin ikuisesti läski kuin tuollaisen kuivan ruoan popsia.

    • nainen4

      hei! Jos haluat laiduttaa-pitäsi kyllä syödä ruoka pieniä määriä juoda paljon vettä ainakin 2litraa päivässä ja tietysti liikkua ulkona.Tämä pädee minua! Hedelmiä ja vihanneksia ei karkkia tai virvoitusjuomia siipsejä jne.

    • Fjkenwfefefwwef

      Örf.

      Naisystävä vetää atkinsiä. Koska en jaksa lähtee hakeen muuta sapuskaa kaupasta minäkin vedän atkins-safkaa.

      Kaloreita ei ole koskaan laskeskeltu, vain vältetty hiilihydraattia. Ainoa myönnytykseni tottumuksistani viimeisen vuoden aikana on se että siirryin nollakolaan sokerikolasta.

      Painoa on lähtenyt multa kohta 10 kiloa joka on aika hupaisaa kun ajattelee että aloitan aamuni nykyisin rasvaa pekoni-kananmuna aamiaisella.

      Toisaalta tämä käy järkeen. Hyvin ravittu keho ei pyydä herkkuja, koska energiavajausta ei ole. Rasvan energia jakautuu tasaisemmin päivälle jolloin kylläisyyden tunne ei aja minua syömään ennenkuin tulee nälkä taas - jolloin taas tarjolla on lämmin ateria joka pitää kylläisenä.

      Koska keho on jatkuvasti ravittu ei sen tarvi alkaa säästelemään energiaa rasvakudokseen.

      Atkinsin ainoa miinuspuoli on se että kuntoilu on raskaampaa rasvavetoisella dieetillä kuin nopeilla hiilareilla. Olen alkanut käymään salilla ja edellisenä iltana pitää muistaa syödä roskaruokaa ettei väsähdä kesken treenin. Lisäenergiaa silloin kun sitä tarvii.

      Kun pohtii että mitä esivanhempamme söivät niin eivät he vetäneet juurikaan hiilihydraattipitoisia juttuja - kun puhutaan biologisen kehityshistorian ajanjaksosta (n.100000-150000 vuotta). Hiilihydraattipitoinen ruokavalio on alle 5000 vuotta vanha. Se mihin meidän vatsamme, suolistomme ja hormonaalinen toimintamme perustuu - mitä ruokaa se kaikkein parhaiten hyödyntää - mikä RAVITSEE kehoa - on juurikin kasvis- ja eläinvalkuaispohjainen ravinto. Pihviä ja salaattia - ei heinänjyvää ja sokeriruokoa.

      Kaloreita ei tarvi laskea. Keho kertoo milloin se on ravittu ja tämä merkki on se ettei tarvi enää "etsiä energiaa" - tarve syödä loppuu joksikin ajaksi. Se on ravitsemuksen merkki.

    • laihdutin35kg.

      Älä unta nää.

    • Valion pehmeä rahka ja sokeriton mehukeitto...nam...sinne voi laittaa marjoja sekaan ...

    • vierailija8

      parasta kevytherkkua on banaaniletut. banaani muussataan, sekaan yksi kananmuna, paistetaan pannulla ja that's it. mustikoita tai muita marjoja päälle. ja on kyllä hämmästyttävän hyvää!

    • Kaiken kokenut

      "Toinen millä laihduttaja voi herkutella on itsetehdyt ruis-snäcksit, tai vaikkapa rasvaton raejuusto, hapankorppu ja tomaatti, herkun kruunaa aromisuola".

      Ei missään nimessä aromisuolaa! Aromisuola tutkimusten mukaan pehmentää aivot!
      Tavallista suola ja vaikkapa yrttejä maun antamiseksi.

    • Helppo laihdutus

      1g Proteiinia 4 kcal
      1g Hiilareita 4kcal
      1g Rasvaa 9kcal

      Laske paljonko poltat päivässä kaloreita. Laskureita löytyy googlesta.
      Syö n. 500kcal vähemmän kuin mitä poltat päivässä (huom. Jos urheilet niin laske mukaan)

      Voit periatteessa syödä pizzaa joka päivä ja laihtua niin kauan kuin se jää kcal määrän alle (en suosittele. Välttää mielummin transrasvoja)

      Laske kaloriat. Jos et laske ja sinun mielestä sen on 'tyhmää' ja 'haluan nauttia myös' niin todennäköisesti et tule laihtumaan ja varmasti et tule jäämään laihaksi.

      Atkins / vähän hiilari dietit toimivat eri tavalla. Tehokas mutta ei aivan niin terveelistä.

    • Suosittelen kyllä lihottamista kasviksilla, marjoilla, vihanneksilla, juureksilla jne...
      on se parempi vaihtoehto kuin vetää rasvaista ja suolaista pekonia vatsaan suklaakakkua jälkiruokana.

    • biiitch

      mehukeittoa rahkan kanssa. marjoja makeutusjauheella. muutama pähkinä.

    • hilloo

      oisko kettukarkkien "keveys" vaan siitä ettei sitä voi syödä paljoa kun on niin ällö makeaaa.

    • lady2

      Herkkuni on luonnon jugurtti ja desi makeita marjoja ja puoli desiä auringonkukansiemeniä. Se herkku on aamupalani ja tänään syon sen lounaaksi.

      Aloitin juuri itseni kuntoon saattamisen. Saas nähdä, miten onnistun. Alku on lupaava. Olen poistanut päivittäisestä ruokailusta saunaoluen ja päivällisviinin. Luulenpa, että pelkästään tuolla tulee tuloksia.

    • Simelius

      Olen 193 cm pitkä mies ja painoin viime syksynä 112 kg. Enimmillään painoni on ollut jotain 120. Olen saanut pois painostani tämän talven aikana n.12 kg pelkästään ruuan avulla. Nyt painoni suunnilleen sata kiloa, ja tarkoitus on vielä pudottaa viisi kiloa ainakin jolloin olen lähellä ihannepainoani.

      Jätin kahvista sokerin pois, en syö enää kuin nimeksi suklaata. Kaikki imelykset olen laittanut minimiin. Ruokavalioni koostuu tätä nykyä vihanneksista, kalasta, naudanlihasta, kanasta, mutta en ole aivan hiilareita jättänyt pois. Syön leipää ja pullaa, mutta vähemmän kuin ennen. Pyrin olemaan syömättä illalla kuuden jälkeen. Alkoholia en käytä käytännöllisesti katsoen ollenkaan, enkä tupakoi.

      Yleensäkin syön kaikkea paitsi sikaa, mutta ruoka-ainesten voimasuhteen ovat heittäneet kuperkeikkaa terveellisempään suuntaan. Hamppari ja pitsa maistuu, mutta harvemmin niitä syön. Tämä valio toimii ainakin minulla, mutta en voi suositella tätä muille, koska on yksilöllistä miten tämä sopii muille.

      Yksi mielestäni ratkaiseva asia on auttanut minua laihdutuksessa, nimittäin minulle on tehty talvella vaivasenluuleikkaukset kumpaankin jalkaan ja saikulla ollessani on voinut keskittyä ruokapuoleen paljon enemmän. Huomasin että tämä on hyvä sauma tehdä kiloilleni se temppu joka on pyörinyt mielessä jo pitkään eli roima pudotus. Olen vuosien mittaan kyllä hitaasti saanut hivutettua painoa alemmaksi, mutta nyt tapahtui oikein romahdus painossa. Saikulla ollessa ei tietenkään kulutus ole sitä luokkaa kuin omassa työssäni karjanhoidossa, jossa kyllä palaa kaloreita, mutta toisaalta raskas työ lisää nälän tunnetta. Nyt tuntuu kuitenkin siltä että tämä systeemi minulla jatkuu tuomiopäivään asti, ja hyvä niin. Mikä helpotus kun sai nekin läskit veks, ja vielä tuntuu vaan läskiä tippuvan.

      • Simelius

        Korjaan voimasuhteet.


    • mikropaasto

      Kahtena päivänä viikossa (ei perättäisinä) alle 500 kcal -raskaammissa töissä ehkä 700 kcal, muina vapaasti.
      Kaikki ruoka-aineet käy mutta kalorit täytyy laskea.
      Se on ainoa keino ymmärtää paljonko energiaa kertyy syömisistä päivän mittaan ja tietoisuus eri ruoka-aineiden ravintosisällöstä selkiintyy.
      Kun tottuu noihin pienempiin ruokamääriin niin on helppoa siirtyä kevyempiin ruokatapoihin muinakin päivinä.
      Kun terve ihminen syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu, siinä asiassa ei tarvita mitään kummempia konsteja.

    • xdffghjghjty778ii

      Kettukarkit ei todella ole kevyitä. Punainen sisälmys pelkkää marmeladia jossa on enemmän sokeria kuin marjaa ja pinnallakin sokerikuori.
      Ja mitä sokerisempaa syö niin sen enemmän tekee mieli syödä. Esimerkiksi jos juo tavallista limsaa, ei siis kevyt versiota, se aktivoi aivoissa jonkun keskuksen mikä säätelee syömishimoa. Eräs sukulaiseni on ravintotutkijana Amerikassa ja kertoi tämä kerran. Joten kettukarkit pois kokonaan.

    • rrffffffgggg

      Minä tykkään maustamattomasta jogurtista kera pakastemarjojen. Eikä sekaan laiteta yhtään sokeria. Nam ja on kyllä hyvää! Mustikkaa ja vadelmaa käytän aina, vadelma antaa kivasti makua joten ei edes tee mieli sokeria laittaa sekaan. Kokeilkaa!

    • syödä saa

      kaikkea voi ja saa syödä vähän jos ei sairauksia. paino toimii yksinkertaisesti,jos lihot---syöt liikaa mitä vain...jos laihdut,syöt liian vähän.
      sairauksia ei saa sotkea ehtooni ja kaikki on henkilökohtaista geeniä myöten.
      rehu- ja erikoiset ruokakuurit ja kuntosalit sinänsä painon suhteen turhia ja typeriä,pysyvästi toimii vain oma syönti ja ominaisuudet.
      harva jaksaa ikäänsä kuntosalilla ravata,sen tulette huomaamaan.
      kuntoilu sinänsä ok ja kannatan sitä ehdottomasti,mutta ei välttämättä mitään tekemistä pysyvän painon hallinnan kanssa.

    • Normaalipainoinen

      Niinpä niin...niitä laihdusjuttuja jälleen joita on jo joka pikka pullollaan. Ihmettelen vaan miksi laihduttajan pitää hakea :) vähäkalorisempia herkkuja. Eiköhän olisi viisaampaa lähteä vaikka ulos lenkille tai vaikkapa kuntosalille yms. kuin istua laskekelemassa niitä "vähäkalorisia herkkuja"? Mielestäni terveellinen, paljon kasviksia ja hedelmiä ja marjoja ja tavallinen ruoka ilman :)Kettu-karkkeja on kuitenkin sen normaalin painon ylläpitäjä ja virkeyden luoja.

    • fariinaa

      kokeile fariinisokeria. ei ole terveellinen, eikä kevyt muttet taatusti pysty syömään suurta määrää jolloin kalorit jää pieneksi.

    • Olen kakkostyypin Diabeetikko ja kaikki aloittajan mainitsemat herkut kielletty.(soitin hoitajalle)

      • Kulinaristikokki

        Hoitajasi taitaa elää "vanhassa ajassa". Minäkin olen 2-tyypin diabeetikko ja voin syödä aloituksessa luetelluista:

        smoothiet (eikä tarvitse olla edes rasvattomaan jugurttiin) pakastekarpalot imeskeltynä ,porkkanat dipattuna tavalliseen kermaviiliin joka on maustettu esim. sitruunapippurilla ,valkosipulilla ,tilkalla ketsuppia / balsamicoa ja pikkuisen chiliä oman maun mukaan. :) Vesi -ja hunajamelonia kohtuudella.


      • thunderotto1
        Kulinaristikokki kirjoitti:

        Hoitajasi taitaa elää "vanhassa ajassa". Minäkin olen 2-tyypin diabeetikko ja voin syödä aloituksessa luetelluista:

        smoothiet (eikä tarvitse olla edes rasvattomaan jugurttiin) pakastekarpalot imeskeltynä ,porkkanat dipattuna tavalliseen kermaviiliin joka on maustettu esim. sitruunapippurilla ,valkosipulilla ,tilkalla ketsuppia / balsamicoa ja pikkuisen chiliä oman maun mukaan. :) Vesi -ja hunajamelonia kohtuudella.

        Kulinaristikokki/Thunderotto vastaa. Onhan se minun hoitaja nuori tyttö ja erehtyväinen,mutta kun halusit oikaista asiaa josta olen kiitollinen sinulle,niin en totta vie ymmärrä miksi sain miinuksia vaikka kerroin vain oman "vajaan"älyni mukaisen kommentin? Olen huomannut että kaikkein tietävämpiä tälläkin palstalla ovat ihmiset jotka vastaavat anonyymisti. Jos olisi palsta missä kirjoitettaisiin vain omalla rekisteröidyllä tunnuksella,olisi paljon reilumpaa alentaa toisten mielipiteitä miinuksilla.Ehdotan kahta eri systeemiä jossa toiset kirjoittaa anonyymisti ja toiset joilla on munaa vastata kirjoituksistaan saisivat laadukkaamman viestiketjun omilla nimimerkeillään . Tämän kirjoitin kuin sinä mutta voit vastata tuolla tunnuksellani,minä pidän sinusta koska olit kyllä asiallinen mutta todella moni ei täällä ole..Hyvää kesänjatkoa sinulle ja muille asiallisille kirjoittajille.


    • Citynainen

      Kaikki City-naiset ja vähäkaloristen herkkujen metsästäjät HUOMIO! Hopottajiin on tulossa kampanja, kampanjan, jossa tuotteena on nimenomaan aikuisten kaupunkilaisten naisten makuun suunniteltu herkku, välipala. Pieni herkuttelupakkaus, vähemmän rasvaa ja yllättävät maut. Kampanja on suunnattu kaupinkilaisille 30-50-vuotiaille naisille, joten nyt on syytä rekisteröityä mukaan.

      Tutustu, rekisteröidy ja ryhdy vastaanottamaan jatkossakin ilmaisia hyödykkeitä!

      Kysytty rekisteröinti-/suosittelukoodi on HOP3898.

      http://www.hopottajat.fi/rekisteroidy?id=3898&sha=c6c4f0c06e40b717910c6ba30af3eed94c6fe654

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2283
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1481
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1325
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    Aihe