Liittykää evot Mensaan

ei siis evo

Mensan sivuilta.
Tyypillinen mensalainen on eteläsuomalainen, 35-44 -vuotias, naimisissa oleva suomenkielinen mies, joka on suorittanut korkeakoulututkinnon ja työskentelee teknisellä alalla asiantuntijatehtävissä. Hän ansaitsee noin 4500 euroa kuukaudessa, on Kokoomuksen kannattaja ja kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon.

23

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osakkeet nousuun

      Evojen pitää joukkoliittyä Mensaan, eihän sovi että enemmistö Suomen älykkäimmistä uskoo Jeesukseen Maailmankaikkeuden Valtiaana ja Luojana sekä ihmiskunnan Pelastajana....

      • >>...enemmistö Suomen älykkäimmistä uskoo Jeesukseen Maailmankaikkeuden Valtiaana ja Luojana sekä ihmiskunnan Pelastajana....


      • tähtisopraano
        kekek-kekek kirjoitti:

        >>...enemmistö Suomen älykkäimmistä uskoo Jeesukseen Maailmankaikkeuden Valtiaana ja Luojana sekä ihmiskunnan Pelastajana....

        Soile Isokoski!


    • tieteenharrastaja

      Jos "evo" tarkoittaa sellaista, joka ei ole nuoren maan kreationisti, niin aika monet heistä kuuluvat evl-kirkkoon.

    • apinaoppi kumoon

      Ateistejahan on tutkimusten mukaan vain n. 2% Mensan jäsenistä. Lähes jokainen älykäs ihminen ymmärtää, ettei tämä kaikki ole sattuman synnyttämää.

      • SamiA

        ”Ateistejahan on tutkimusten mukaan vain n. 2% Mensan jäsenistä”

        Noin tosiaan on, mutta en silti lähtisi rakentamaan aasinsiltaa sille, että ateismi on osoitus pienemmän älykkyysosamäärän omaamisesta.

        Enneminkin älykkyys on rodullinen kysymys: juutalaiset ovat muita älykkäämpiä; tummaihoisen näköiset vähiten älykkäitä.
        Itse olen tumaihoisen näköinen, joten edustan älykkyyden häntäpäätä.

        Missä viipyy älykkyyden tasa-arvo? Onhan se kauheaa elää tyhmänä muita älykkäämpien joukossa. Vaadin lobotomiaa itseäni älykkäämmille, jotta voisin edes hetken tuntea olevani tasa-arvoinen.


      • iIkimys
        SamiA kirjoitti:

        ”Ateistejahan on tutkimusten mukaan vain n. 2% Mensan jäsenistä”

        Noin tosiaan on, mutta en silti lähtisi rakentamaan aasinsiltaa sille, että ateismi on osoitus pienemmän älykkyysosamäärän omaamisesta.

        Enneminkin älykkyys on rodullinen kysymys: juutalaiset ovat muita älykkäämpiä; tummaihoisen näköiset vähiten älykkäitä.
        Itse olen tumaihoisen näköinen, joten edustan älykkyyden häntäpäätä.

        Missä viipyy älykkyyden tasa-arvo? Onhan se kauheaa elää tyhmänä muita älykkäämpien joukossa. Vaadin lobotomiaa itseäni älykkäämmille, jotta voisin edes hetken tuntea olevani tasa-arvoinen.

        > Enneminkin älykkyys on rodullinen kysymys: juutalaiset ovat muita älykkäämpiä; tummaihoisen näköiset vähiten älykkäitä. <

        Panet paremmaksi kuin Tatu Vanhanen konsanaan.

        > edustan älykkyyden häntäpäätä. <

        Totta. Et kuitenkaan näkösi takia vaan syistä jotka ovat sinulle arvatenkin liian vaikeita käsittää. Olen aina ihmetellyt miten olet kyennyt kouluttautumaan datanomiksi asti.

        Siis edes datanomiksi.

        > Vaadin lobotomiaa itseäni älykkäämmille, jotta voisin edes hetken tuntea olevani tasa-arvoinen. <

        Kareimta on se että tämäkin saattaa olla aivan vakavissaan kirjoitettua.


    • Minä olen jo liittynyt. Liityhän sinäkin.

      • että näin.

        Hienoa, kuulut siis naurettavan pieneen ateistivähemmistöön Mensassa.

        Kävin joskus Mensan testeissä ja sain tulokseksi 156, keskihajonta oli 15. En kuitenkaan liittynyt sillä onhan kristittyä populaa siellä jo ihan riittämiin.


      • että näin. kirjoitti:

        Hienoa, kuulut siis naurettavan pieneen ateistivähemmistöön Mensassa.

        Kävin joskus Mensan testeissä ja sain tulokseksi 156, keskihajonta oli 15. En kuitenkaan liittynyt sillä onhan kristittyä populaa siellä jo ihan riittämiin.

        Luulisi tuolla älykkyysosamäärällä tietävän, että valehtelu on rumaa. Ateisteilla on edelleenkin yliedustus Mensassa suhteutettuna ateistien määrään koko väestöstä.


      • että näin. kirjoitti:

        Hienoa, kuulut siis naurettavan pieneen ateistivähemmistöön Mensassa.

        Kävin joskus Mensan testeissä ja sain tulokseksi 156, keskihajonta oli 15. En kuitenkaan liittynyt sillä onhan kristittyä populaa siellä jo ihan riittämiin.

        "Hienoa, kuulut siis naurettavan pieneen ateistivähemmistöön Mensassa."


        Etkö ole tajunnut suurella älykkyysosamäärälläsi, että kun minä olen lukuisia kertoja kertonut uskovani Jumalaan, niin se tarkoittaa sitä, etten ole ateisti? Hämmästyttävää.


      • älykkyydestä aidosti
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Hienoa, kuulut siis naurettavan pieneen ateistivähemmistöön Mensassa."


        Etkö ole tajunnut suurella älykkyysosamäärälläsi, että kun minä olen lukuisia kertoja kertonut uskovani Jumalaan, niin se tarkoittaa sitä, etten ole ateisti? Hämmästyttävää.

        Täytyy sen huippumatemaatikonkin perehtyä eri teorioihin ja kaavoihin, ja vaikka kielinero omaksuu eri kieliä nopeasti, niin hänenkin täytyy töitä tehdä niiden eteen. Kenties vähemmän kuin tavallisen pulliaisen, mutta kuitenkin. Ja oli Hitlerilläkin etsikkoaikansa, ennen kuin Aatu löysi omimmat lahjansa, treenasi niitä aluksi sotilasporukoissa ja kaljabaareissa ja eteni sitten valtavien massojen kansankiihottajaksi. Hitlerhän tosiaan myös treenasi julkisia esiintymisiään eleitä, äänenpainoja ja sanoja myöten, ei hän yleensä ihan kylmiltään isoja puheitaan vetänyt.

        Se on makuasia, kutsutaanko jotain erityislahjakkuutta jossain älykkyydeksi vai lahjakkuudeksi, samasta asiastahan on kyse. Älykäs ihminen (saman yleisessä merkityksessä) on vain muita nopeampi hoksaamaan syy-yhteyksiä ja logiikkaa sekä yleensä muistamaan asioita paremmin. Ei se silti tarkoita, että älykäs ihminen olisi mikään omnipotentti renessanssimies (kuten da Vinci oli).

        Viime kädessä se, mikä monesti ratkaisee ns. menestyksen ja saavutukset ei suinkaan ole älykkyys vaan tahdonvoima. Sitäkin voi tiettyyn pisteeseen asti treenata ja vahvistaa, mutta lopulta sitä joko on tai sitä ei ole. Suurin osa tyytyy vähän vähäisempiin saavutuksiin, osa luovuttaa saman tien ja pieni osa on valmis uhraamaan kaiken aikansa, perhesuhteensa, ystävyyssuhteensa ja jopa oman hyvinvointinsa päästäkseen tavoitteeseensa, oli se mikä hyvänsä.

        Yleensä keskivertoa kovemmalla tahdonvoimalla varustetut ihmiset tuntuvat ainakin minun havaintojeni perusteella kärsivän jonkinlaisesta empatian puutteesta, koska nämä ihmiset harvoin ymmärtävät tavallisen kansalaisen puutteellisempia ominaisuuksia ja halua olla ennemmin onnellinen kuin äärimmäinen voittajatyyppi. Näiden tapausten suusta tulee monesti paskapuhetta siitä, kuinka jokainen on oman onnensa seppä, ja kuinka "jokainen" voi nousta mihin asemaan tahansa jos vain oikein yrittää (ja kuinka ihmiset pitää jättää oman onnensa nojaan jos nämä eivät olekaan sisäisiä sankareita).

        Se ei ole sinänsä mikään sattuma, että monet bodari-elokuvatähdet ovat siviilissä hyvin älykkäitä ja hyvin päämäärätietoisia. Dolph Lundgren esimerkiksi on erittäin älykäs ja hyvin koulutettu. Samoin Schwarzenegger oli monimiljonääri yrittäjänä jo ennen elokuvatähteyttään. Ei Arskakaan tyhjästä ole päässyt Mr. Olympiaksi, supertähdeksi tai Kalifornian kuvernööriksi. Tahdonvoima on ollut olennainen asia. Tahdonvoima yhdistettynä omien luontaisten lahjojen maksimointiin.


      • älykkyydestä aidosti kirjoitti:

        Täytyy sen huippumatemaatikonkin perehtyä eri teorioihin ja kaavoihin, ja vaikka kielinero omaksuu eri kieliä nopeasti, niin hänenkin täytyy töitä tehdä niiden eteen. Kenties vähemmän kuin tavallisen pulliaisen, mutta kuitenkin. Ja oli Hitlerilläkin etsikkoaikansa, ennen kuin Aatu löysi omimmat lahjansa, treenasi niitä aluksi sotilasporukoissa ja kaljabaareissa ja eteni sitten valtavien massojen kansankiihottajaksi. Hitlerhän tosiaan myös treenasi julkisia esiintymisiään eleitä, äänenpainoja ja sanoja myöten, ei hän yleensä ihan kylmiltään isoja puheitaan vetänyt.

        Se on makuasia, kutsutaanko jotain erityislahjakkuutta jossain älykkyydeksi vai lahjakkuudeksi, samasta asiastahan on kyse. Älykäs ihminen (saman yleisessä merkityksessä) on vain muita nopeampi hoksaamaan syy-yhteyksiä ja logiikkaa sekä yleensä muistamaan asioita paremmin. Ei se silti tarkoita, että älykäs ihminen olisi mikään omnipotentti renessanssimies (kuten da Vinci oli).

        Viime kädessä se, mikä monesti ratkaisee ns. menestyksen ja saavutukset ei suinkaan ole älykkyys vaan tahdonvoima. Sitäkin voi tiettyyn pisteeseen asti treenata ja vahvistaa, mutta lopulta sitä joko on tai sitä ei ole. Suurin osa tyytyy vähän vähäisempiin saavutuksiin, osa luovuttaa saman tien ja pieni osa on valmis uhraamaan kaiken aikansa, perhesuhteensa, ystävyyssuhteensa ja jopa oman hyvinvointinsa päästäkseen tavoitteeseensa, oli se mikä hyvänsä.

        Yleensä keskivertoa kovemmalla tahdonvoimalla varustetut ihmiset tuntuvat ainakin minun havaintojeni perusteella kärsivän jonkinlaisesta empatian puutteesta, koska nämä ihmiset harvoin ymmärtävät tavallisen kansalaisen puutteellisempia ominaisuuksia ja halua olla ennemmin onnellinen kuin äärimmäinen voittajatyyppi. Näiden tapausten suusta tulee monesti paskapuhetta siitä, kuinka jokainen on oman onnensa seppä, ja kuinka "jokainen" voi nousta mihin asemaan tahansa jos vain oikein yrittää (ja kuinka ihmiset pitää jättää oman onnensa nojaan jos nämä eivät olekaan sisäisiä sankareita).

        Se ei ole sinänsä mikään sattuma, että monet bodari-elokuvatähdet ovat siviilissä hyvin älykkäitä ja hyvin päämäärätietoisia. Dolph Lundgren esimerkiksi on erittäin älykäs ja hyvin koulutettu. Samoin Schwarzenegger oli monimiljonääri yrittäjänä jo ennen elokuvatähteyttään. Ei Arskakaan tyhjästä ole päässyt Mr. Olympiaksi, supertähdeksi tai Kalifornian kuvernööriksi. Tahdonvoima on ollut olennainen asia. Tahdonvoima yhdistettynä omien luontaisten lahjojen maksimointiin.

        Olen samaa mieltä viestisi kanssa, mutta se ei silti mitenkään vastannut hämmästykseeni siitä, miten saatoit erehtyä korkealla ÄO:llasi luulemaan minua ateistiksi, vaikka olen lukemattomia kertoja kertonut uskovani Jumalaan.


      • SamiA
        solon1 kirjoitti:

        Luulisi tuolla älykkyysosamäärällä tietävän, että valehtelu on rumaa. Ateisteilla on edelleenkin yliedustus Mensassa suhteutettuna ateistien määrään koko väestöstä.

        "Ateisteilla on edelleenkin yliedustus Mensassa suhteutettuna ateistien määrään koko väestöstä. "

        Eiköhän ateistien määrä korreloi suoraan Mensan jäsenien määrän suhteen.
        Tarkoitin tässä vakaumuksellisia ateisteja.

        Hatunnosto Mensan jäsenyydestä. Elämäni on ollut siinä mielessä antoisaa, että olen saanut nauttia itseäni älykkäämpien ja lahjakkaampien ihmisten huomiosta.
        Oikea tasa-arvo onkin sitä, että toisiaan lahjakkaammat ihmiset käyttävät lahjojaan toisien hyväksi.


      • kirjoitustyyli palja
        moloch_horridus kirjoitti:

        Olen samaa mieltä viestisi kanssa, mutta se ei silti mitenkään vastannut hämmästykseeni siitä, miten saatoit erehtyä korkealla ÄO:llasi luulemaan minua ateistiksi, vaikka olen lukemattomia kertoja kertonut uskovani Jumalaan.

        Repe pelleili vierasnikillä.


      • kirjoitustyyli palja kirjoitti:

        Repe pelleili vierasnikillä.

        "Repe pelleili vierasnikillä."

        Tekstinanalysointikykysi perusteella sinusta ei olisi Mensan jäseneksi.


      • että näin. kirjoitti:

        Hienoa, kuulut siis naurettavan pieneen ateistivähemmistöön Mensassa.

        Kävin joskus Mensan testeissä ja sain tulokseksi 156, keskihajonta oli 15. En kuitenkaan liittynyt sillä onhan kristittyä populaa siellä jo ihan riittämiin.

        Olet jo toinen kreationisti täällä joka ilmoittaa saman äo:n, 156. Hienoa.

        Ajattelitko lähiaikoina näyttää älykkyytesi myös viesteissäsi?

        Millaista älykkyyttä mielestäsi edustaa ei-ateistin nimittely ateistiksi?


    • Ei sellaiseen voi liittyä, mihin jo kuulu. Liitykää tekin, testi maksaa 40 euroa paikanpäällä.

      Seuraavat testit:

      To 25.4.2013 klo 18.00
      Mikkeli, Etelä-Savon ammattiopisto ESEDU
      Otavankatu 4
      Käynti pääovesta

      La 27.4.2013 klo 14.30
      Helsinki, Rikhardinkadun kirjasto
      Rikhardinkatu 3
      Salonki, 3. krs

      Ti 7.5.2013 klo 17.30
      Helsinki, Rikhardinkadun kirjasto
      Rikhardinkatu 3
      Salonki, 3. krs

      To 16.5.2013 klo 17.30
      Tampere, kirjastotalo Metso
      Pirkankatu 2
      Toivonen-sali, muumikerros

      La 25.5.2013 klo 14.30
      Helsinki, Rikhardinkadun kirjasto
      Rikhardinkatu 3
      Salonki, 3. krs

      La 25.5.2013 klo 13.00
      Seinäjoki, Pääkirjasto Apila
      Alvar Aallon katu 14
      Jaaksi 3 (pieni kokoustila/atk-luokka)

      • ota kuva

      • ota kuva kirjoitti:

        Todista älykkyytesi

        http://www.mensa.fi/sivu.php/nettitesti#

        Miksi ihmeessä minun pitäisi sinulle todistella yhtään mitään? Minulle on aivan sama, jos et usko.

        Jos sinä kuitenkin olet tuo, joka on väittää saaneensa älykkyysosamääräkseensä 156, niin lupaan laittaa kuvan tekemästäni nettitestistä, jos itse laitat ensin tämän päivän aikana oman kuvan? Eikö ole reilu peli? Rekisteröitynä nimimerkkinä en voisi pakoilla tuota lupausta.


      • veg.
        solon1 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä minun pitäisi sinulle todistella yhtään mitään? Minulle on aivan sama, jos et usko.

        Jos sinä kuitenkin olet tuo, joka on väittää saaneensa älykkyysosamääräkseensä 156, niin lupaan laittaa kuvan tekemästäni nettitestistä, jos itse laitat ensin tämän päivän aikana oman kuvan? Eikö ole reilu peli? Rekisteröitynä nimimerkkinä en voisi pakoilla tuota lupausta.

        Voin lähettää testin postitse sinulle jos kerrot osoitteesi. Teen vaikka erillisen sähköpostiosoitteen jonne lähetät tietosi.


      • veg. kirjoitti:

        Voin lähettää testin postitse sinulle jos kerrot osoitteesi. Teen vaikka erillisen sähköpostiosoitteen jonne lähetät tietosi.

        Ei kiitos.


      • MVS36
        solon1 kirjoitti:

        Ei kiitos.

        Laita foorumin profiilin jäsennumero?

        Mun on 3114. Voit pistää yksityisviestiäkin jos haluat.

        Terveisiä muuten kevätkokouksesta kaikille!

        Lisäksi ateistit ovat todellakin yliedustettuja mensassa. Foorumilla tehdyn kyselyn perusteella 42,5% vastasi ettei usko jumalaan, 38,5% taas uskoi. Toki tämä ei otoskokonsa vuoksi kerro mitään. Kuitenkin 2008 tehty tutkimus sanoo: "Uskonnollisuuden suhteen mensalaisissa oli huomattavasti vähemmän kirkkoon kuuluvia ja uskonnollisten yhteisöjen ulkopuolella olevia kuin koko väestössä."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      329
      1574
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      68
      1269
    3. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1087
    4. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      36
      1076
    5. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      146
      986
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      323
      961
    7. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      265
      900
    8. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      64
      882
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      236
      863
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      29
      768
    Aihe