Vinkkejä pyydetään!

Keklu

Yritin kyllä etsiä vanhoista viesteistä tietoja, mutta en löytänyt tähän hätään.

Olen kiinnostunut juoksemisen aloittamisesta, peruskunnon ylläpitämiseen ja tulevaisuuden painonhallintaan. Koko ikäni olen kuvitellut ettei minusta ole juoksemaan, koska jalkani eivät ole kaikkein parhaimmat. Ne ovat kyllä vahvat, mutta jalkaterät ovat varsin lättänät. Muutenkin ruumiinrakenteeni on kaikkea muuta kuin juoksijan ruumiinrakenne: pituutta 184cm ja painoa 87kg, lähinnä lihaksesta koostuvaa.

Pystyn kävelemään pitkiä matkoja vaikka rinkka selässä, joskus jalkoja kolottaa hiukan ja joskus taas ei. Johtuu luultavasti kengistäkin.

Kysymys on siis: onko kaikista juoksijoiksi? Miten neuvoisitte aloittamaan? Sen verran tiedän, että kenkiin kannattanee satsata - muuta en tiedä. =)

Kiitokset jos jaksatte vastata.

5

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misu

juoksijaksi, jos vain on terve ja paikat kestää! ei ruumiinrakenteella ole merkitystä, itsekään en ole mikään keijukainen, ja hyvin olen paukutellut jo monta maratonia!
      käy asiantuntijalla arvioituttamassa jalkasi, onko askellusvirhettä, ym. sitten näiden arvioiden kanssa lenkkarikauppaan. sykemittarin voisit ostaa, jos rahat riittävät, mutta ei sekään välttämättömyys ole, hyvä apu kuitenkin. ihan perusmalli riittänee.
      tässä olisi hyvä linkki avuksi:

http://www.verkkoklinikka.fi/kuntoverkko/artikkelit/artikkeli1.html

• Ilpo

Misu tuossa vastasikin tyhjentävästi. Kannattaa todella kiinnittää kenkiin huomiota. Itselläni meinasi keväällä uudelleenaloitus lässähtää väärään kenkävalintaan. Kengät aiheuttivat helvetinmoista kipua polvissa. Sittemmin löysin oikeanlaiset kengät ja homma luistaa.

• Keklu
        Ilpo kirjoitti:

Misu tuossa vastasikin tyhjentävästi. Kannattaa todella kiinnittää kenkiin huomiota. Itselläni meinasi keväällä uudelleenaloitus lässähtää väärään kenkävalintaan. Kengät aiheuttivat helvetinmoista kipua polvissa. Sittemmin löysin oikeanlaiset kengät ja homma luistaa.

Kiinnostus alkaa kyllä nousemaan. :)

Eniten tässä kiinnostaa oman rajan rikkominen - olen aina ajatellut ettei minusta ole juoksemaan. Pitää vain katsoa miten nuo kengät valitsee.. Ammattilainen olisi varmasti paikallaan näillä linttajaloilla.

• prydwen

Itse olen 186cm 98kg 38v 64 maratonia takana joista tänä vuonna 9. Juoksemaan oppii juoksemalla. Ota alussa rauhallisesti. Juoksu ei ole välinelaji, vaikka näitä kenkämannekiineja seuratessa niin luulisi. Ei muuta kuin ylös ulos lenkille.

• ZeroOneZero

Jep, tuntuu kyllä hullulta että nykyään juoksussakin pitäisi olla kaikenlaista tilpehööriä, sykemittaria, yms...

Olen itse juossut varmaan jostain 12v saakka eikä koskaan sen kummempia lenkkareita ollut. Kunhan vaan ovat olleet jalassa mukavat eivätkä kiristä.

Hemmetti, yksi kesä juoksin 15 km matkan pelkät rätit jalkojen suojaksi käärittynä...kaheliahan se oli mutta ei siinä rakkuloita kummempia vammoja tullut :)

Eivätkä ne siellä missään Keniassa taikka muualla Afrikassakaan mitkään Niket jalassa juokse vaikka lähimpään kouluun olisi 20-30 km :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2221
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1836
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1354
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      980
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      945
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      776
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      729
    Aihe