Miten kertoa kavereille, että on aloittanut ratsastuksen?

;OO

Olen 15 v POIKA, ja aloitin ratsastuksen. Kaverit ovat ihmetelleet että miksi olen iltoja poissa enkä pääse pelaamaan pleikkaa tai futista ja aina on pitänyt keksiä tekosyitä. Miten pystyisin kertomaan että olen aloittanut ratsastuksen, ilman että tulen pilkattavaksi? Olen koulussamme ollut niillä paikkeilla, että yksi iso "kohu" ja kiusaus alkaisi, enkä todellakaan tahtoisi lopettaa ihanaa harrastusta vain sen takia.

8

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies21_

      Sano vaan suoraan häpeilemättä, että ratsastat. Itse harrastin yläasteella cheerleadingiä (olen mies) ja kun jotku tuli naureskellen kysymään: "Ootsä vai joku cheerleaderi?" ja vastasin ihan pokerinaamalla ja itsevarmasti "Joo, olen." Niin siinäpähä jäi tyypit vaan änkyttämään eikä keksiny mitään sanottavaa enää. Sitäpaitsi ratsastus on miehekästä ja urheilullista hommaa! Ole harrastuksestasi ylpeä nii ei kellään ole siihen mitään sanottavaa! Tsemppiä!

    • Eikai siinä muuta voi kuin kertoa suoraan.:) Ratsastus ja hevostelu ylipäätäänsä mielletään valitettavan usein "tyttöjen harrastukseksi", vaikka esim. ravipuolella enemmistö valmentajia/kuskeja/harrastelijoita on miehiä. Moni huippuratsastaja on myös mies, heitä löytyy niin kouluratsastuksesta kuin kenttä- ja estepuoleltakin!:D Tsemppiä! :D

    • horsegirl99

      Sanot vaan rohkeesti että harrastat ratsastusta! Siinä ei ole mitään häpeiltävää ja jos alkavat ilkkumaan niin sano että menkääpä itse kokeilemaan sitä! Menisi varmaankin pupupöksyyn. Sitäpaitsi useimmat maailman kuulut ratsastajat ja kouluttajat ovat miehiä..

      Rohkeasti vaan kertomaan!!!!:))

      itsekkin käyn ratsastamassa ja samoilla tunneilla käy 14v. poika eikä hänkään näytä häpeilevän harrastustaa vaan päinvastoin

    • onskumansku

      Kerro ensin ratsastaja tytöille (ainakin meidän tallilla) ja tytöt ovat ihan aaaw ja sit ku sul on läjä tyttöjä ni sit ne sun kaverit kysyy et mite onnistuit niin sanot iha vaan menen tullen
      no mää ratsastan

    • harrastanratsastusta

      Jos sinua aletaan kiusata niin onpa tyhmää, koska useat kuuluisat koulu- ja esteratsastajat ovat miehiä. Voi vaikka näyttää videon, tai kuvia missä kuuluisa mies ratsastaa. Harrastuksia ei pitäisi jakaa miesten ja naisen lajeiksi. Ratsastus on hyvä harrastus ja se kehittää kuntoa ja tasapainoa. :D Tsemppii sulle!!

    • tyttö

      mun mielestä sun pitäs salata sitä ellet haluu pilkattavaks. koska mun mielestä on homomaista jos joku poika ratsastaa ku sitte se niiku tuntee vähäsen rakkautta siihen eläimeen ni mun mielestä se on ihan vaan TYTTÖJEN harrastus.... miks ees alotit ratsastamisen ku tiiät varmaan itekki et enemmän tytöt sitä harrastaa. tein poikien kuuluis illat chillailla kaupungilla ja polttaa rööki juoda kaljaa yms. tai olla kotona housut nilkoissa käsi peniksessä ja pelata sotapelejä.. eikä hillua tallilla hevosten kans

    • aloitaaloita

      toi ei oo totta eiköhä jokainen saa harrastaa iha mitä ite haluu sulla ei ainakaa rakkautta oo näköjää hevosiii..!!!! vaikka niin saatat kuvitellakkin -.- muthei kannattaa alottaa se ridaus tosi makee harrastus ! (;

      • tyttö

        sulla sit on ???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2246
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2074
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      168
      1854
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      168
      1679
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      19
      1305
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1178
    Aihe